(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

چه انتظاری می‌توان از تست پاپ اسمیر داشت؟


با انجام تست پاپ، که آن را پاپ اسمیر هم می‌نامند، سرطان گردن رحم ردیابی می‌شود، و همچنین می‌توان تغییرات ابتدایی در سلول‌های گردن رحم زنان را پیدا کرد، که اگر این تغییرات را درمان نکنند امکان دارد این سلول‌ها سرطانی شوند. در اکثر موارد از پاپ اسمیر به‌عنوان تست غربالگری سرطان گردن رحم در زنانی استفاده می‌شود که هیچ علائمی نشان نمی‌دهند، و معمولاً این تست را همزمان با معاینه کامل پزشکی مربوط به بیماری‌های زنان انجام می‌دهند.


در پاپ اسمیر، از سلول‌های گردن رحم نمونه‌برداری می‌شود. نمونه را روی یک تیغه یا لام (اسلاید شیشه‌ای) قرار می‌دهند و به آزمایشگاه می‌فرستند تا آسیب‌شناس (پزشکی که در تفسیر تست‌های آزمایشگاهی و در ارزیابی سلول‌ها، بافت‌ها، و اندام‌ها از نظر تشخیص سرطان تخصص دارد) آن را زیر میکروسکوپ معاینه کند. آسیب‌شناس می‌تواند سلول‌های غیرطبیعی را شناسایی نماید، که امکان دارد این سلول‌های غیرطبیعی سلول‌های پیش‌سرطانی یا سرطانی باشند. اگر در پاپ اسمیر چیزی غیرطبیعی مشاهده شود، در اکثر موارد سرطان گردن رحم نبوده بلکه تغییرات پیش‌سرطانی سلولی درمان شدنی خواهد بود.


معمولاً متخصص بیماری‌های زنان، یعنی پزشکی که در درمان بیماری‌های اندام‌های تناسلی زنان تخصص دارد، در مطب پزشک پاپ اسمیر را انجام می‌دهد. گاهی اوقات دیگر افراد حرفه‌ای شاغل در مراقبت‌های بهداشتی، از جمله پزشکیاران و پرستاران، پاپ اسمیر را انجام می‌دهند. اگر متخصص بیماری‌های زنان پزشک مرد باشد، در طول انجام پاپ اسمیر یک پزشکیار یا پرستار زن در اتاق حضور خواهد داشت.


پرسش‌هایی که باید پیش از انجام پیش از انجام پاپ اسمیر با پزشک در میان گذاشت


چه کسی پاپ اسمیر مرا انجام می‌دهد؟

چه هنگام نتایج تست به دست من می‌رسد؟

چه کسی این نتایج را برای من توضیح می‌دهد؟

اگر نتایج تست غیرطبیعی یا نامشخص باشد چه اتفاقی می‌افتد؟

اگر نتایج تست حاکی از وجود سرطان باشد چه تست‌های دیگری باید انجام شود؟

پس از این تست، تست بعدی باید چه زمانی انجام شود؟

آماده شدن برای انجام تست


برای تضمین کردن این که نتایج پاپ اسمیر تا حد ممکن روشن خواهد بود، دو تا سه روز پیش از انجام تست باید از آمیزش جنسی اجتناب شود. علاوه بر آن، دو تا سه روز پیش از انجام تست نباید از فتیله بهداشتی (تامپون)، کف ضد بارداری، دارو‌های مهبل، دوش مهبل، یا کرم یا پودر مهبل استفاده کرد؛ امکان دارد این فرآورده‌ها سلول‌های غیرطبیعی را شسته و خارج سازند.


بهترین زمان برای انجام این تست دست کم 5 روز پس از پایان دوره قاعدگی می‌باشد. پاپ اسمیر را می‌توان در طول دوره قاعدگی انجام داد، اما بهتر است برنامه‌ریزی نمود تا این تست در زمان دیگری صورت گیرد.


در طول انجام تست


پاپ اسمیر در طول معاینه گردن رحم در اتاقی خلوت در مطب شخصی انجام می‌شود که مراقبت‌های بهداشتی را ارائه می‌دهد و تنها چند دقیقه طول می‌کشد. ممکن است این تست ناراحت‌کننده باشد، اما معمولاً دردناک نیست. شاید تخلیه نمودن مثانه پیش از معاینه و کشیدن نفس‌های عمیق و شل کردن عضلات در طول انجام تست باعث راحت‌تر شدن شخصی شود که تست را بر روی او انجام می‌دهند.


پس از رسیدن به محل انجام معاینه، شاید شخص حرفه‌ای ارائه‌دهنده مراقبت بهداشتی در ارتباط با تست چند پرسش اساسی مانند پرسش‌های زیر را مطرح سازد:


آیا باردار هستید؟

آیا از مواد ضدبارداری استفاده می‌کنید؟

اخیراً چه داروهایی مصرف کرده‌اید؟

آیا سیگار می‌کشید؟

آخرین دوره قاعدگی شما چه هنگام بود و چه مدت طول کشید؟

آیا با مشکلی مواجه بوده‌اید یا علائمی مانند خارش، قرمز شدن، زخم یا جراحت مشاهده کرده‌اید؟

آیا روی اندام‌های تناسلی شما عمل جراحی یا درمان‌های دیگر صورت گرفته است؟

آیا تا به‌حال نتایج پاپ اسمیر شما غیرطبیعی بوده است؟

هنگامی‌که شخص برای انجام تست آماده شد، لباس‌هایی که پایین‌تر از کمر خود بر تن دارد را در می‌آورد، به پشت روی میز معاینه دراز می‌کشد، و کمر و ساق پا‌های خود را با ملحفه‌ای می‌پوشاند. علاوه بر آن، پاهای خود را بالا می‌برد و پاشنه‌های خود را در رکاب واقع در انتهای میز می‌گذارد تا زانوهایش شل شده و به اطراف متمایل شوند. شخصی که تست می‌شود می‌تواند جوراب خود را در نیاورد تا پایش گرم بماند.


سپس، شخص حرفه‌ای ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی که معاینه را انجام می‌دهد ابزاری پلاستیکی یا فلزی را که به آن لوبریکانت (ماده لغزنده‌ساز) مالیده شده است، و آن را اسپکلوم می‌نامند، به آرامی وارد مهبل می‌کند. این ابزار به آرامی دیواره‌های مهبل را از هم باز می‌کند. شاید این کار باعث شود شخص اندکی احساس ناراحتی کند.


پس از معاینه چشمی گردن رحم (انتهای بیرونی و باریک رحم)، شخص حرفه‌ای ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی از یک میله برداشت یا سواب پنبه‌ای، یا قاشقک یا برس گردن رحم برای جمع‌آوری سلول‌ها از دو محل واقع در روی گردن رحم استفاده می‌کند، که یکی از این دو محل در قسمت خارجی دهانه رحم یا Ectocervix ( قسمتی که از همه به مهبل نزدیک‌تر است) و دیگری در قسمت داخلی گردن رحم یا Endocervix (قسمتی که در مجاورت بدنه رحم قرار دارد) واقع می‌باشد. این ناحیه را ناحیه انتقال یا گذار (Transition Zone) می‌نامند، و سرطان‌های گردن رحم در این ناحیه تشکیل می‌شود. به هنگام جمع‌آوری سلول‌ها، شاید شخصی که تست می‌شود کشش یا فشاری را حس کند.


شخص حرفه‌ای ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی یک تیغه یا لام (اسلاید شیشه‌ای میکروسکوپ) را به این سلول‌ها آغشته می‌سازد یا سلول‌ها را در داخل ظرفی می‌گذارد و نمونه را برای ارزیابی به آدرس آسیب‌شناس ارسال می‌کند.


پس از خاتمه یافتن پاپ اسمیر، شخص حرفه‌ای ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی معاینه گردن رحم را کامل می‌کند، به این صورت که دستکش آغشته به ماده لغزنده‌ساز را به‌دست می‌کند و دو انگشتش را در داخل مهبل می‌گذارد، و با دست دیگر بدن شخصی که معاینه می‌شود را از بیرون لمس می‌کند تا متوجه حضور توده یا نرم شدگی دیگر اندام‌های تناسلی مانند لوله‌های رحم، تخمدان‌ها، و رحم بشود.


پس از انجام تست


پس از انجام پاپ اسمیر، امکان دارد مهبل اندکی خونریزی کند. اما اگر خونریزی بسیار زیاد باشد باید به پزشک اطلاع داد. شخصی که تست بر روی او انجام شده می‌تواند بلافاصله پس از خاتمه یافتن تست فعالیت‌های عادی خود را از سر گیرد.


پاپ اسمیر یک ابزار غربالگری عالی می‌باشد، اما کامل نیست. بنابراین، گاهی اوقات نتایج تست طبیعی است، با وجود این که سلول‌های غیرطبیعی در گردن رحم حضور دارند؛ که این نتیجه را «منفی کاذب» می‌نامند. به این دلیل است که غربالگری منظم اهمیت دارد؛ لازم است زنان باید با پرشکان خود صحبت کنند تا متوجه شوند که هر چند وقت یک بار باید پاپ اسمیر را انجام دهند. در تحقیقات به عمل آمده مشخص شده است که تقریباً تمام حالت‌های غیرطبیعی گردن رحم را، پیش از آنکه سرطانی شوند، می‌توان با انجام غربالگری منظم پیدا کرد و درمان نمود.


مطالب پیشنهادی:

خطرظروف یک ‌بار مصرف ومشکلات آن بر سلامتی
ورزش های ضد استرس برای بهتر شدن وضعیت روانی و احساسی افراد
کدامند؟
ورزش  چه اثری برکاهش بیماری های قلبی و بیماریهای استخوانی
دارد؟

کنترل آلاینده ها از طریق فن اوری نانو تکنولوژی

دسترسی به تمامی این مطالب در سایت

http://maktoobshop.com

چه زمانی لازم است تست پاپ اسمیر انجام دهید؟



توصیه می‌شود نخستین تست پاپ برای غربالگری سرطان دهانه رحم ، سه سال بعد از شروع مقاربت مهبلی انجام شود و[در هر صورت] بعد از ۲۱ ساله شدن فرد ، انجام این تست به تأخیر نیفتد.(۱) انجمن سرطان آمریکا (ACS) ، کالج آمریکایی بیماری‌های زنان (ACOG) و گروه کاری خدمات پیشگیری از بیماری‌های آمریکا (USPSTF) در این مورد توافق دارند. اگر کلمه‌های مخفف این انجمن‌ها و تشکیلات را نادیده بگیریم ، خود قضیه ساده است.


در مورد فاصله زمانی بین تست‌ها و زمانی که باید انجام تست پاپ متوقف شود ، اختلاف‌هایی وجود دارد. بهتر است با پزشکتان در مورد دلایل موافق و مخالف هر توصیه صحبت کنید تا ببنید کدام یک از این برنامه‌ها برای شما بهتر است.


پیشنهادات ACS : تا ۳۰ سالگی تست پاپ باید هر ۱ تا ۲ سال انجام شود. بعد از ۳۰ سالگی تست پاپ باید به همراه تست HPV (ویروس پاپیلومانی انسانی) انجام شود. اگر هر دو تست منفی بودند ، تست باید هر ۳ سال انجام شود  و اگر تست پاپ منفی و تست HPV مثبت باشد ، تست باید هر ۶ تا ۱۲ ماه انجام شود. انجام تست در اشخاص ۷۰ ساله یا مسن‌تری که ۳ تست منفی پی‌در‌پی داشته‌اند ، متوقف می‌شود.


پیشنهادات ACOG : تا ۳۰سالگی تست پاپباید هر ساله انجام شود ، انجام تست پاپ بعد از این سن به همان ترتیب ACS است.  زمان توقف انجام تست پاپ بر حسب مورد تعیین می‌شود.


پیشنهادات USPSTF : تست پاپ باید هر ۳ سال انجام شود و در ۶۵ سالگی اگر تست‌های پاپ اخیر نرمال باشند ، انجام آن متوقف می‌شود. USPSTF توصیه‌ای برای انجام دادن یا ندادن تست HPV ندارد.


خلاصه : تست پاپ برای تشخیص سرطان دهانه رحم انجام می‌شود ، اگر فعالیت جنسی شروع شده باشد و نیاز به غربالگری بیماری‌های منتقل‌شونده از راه جنسی ، وجود داشته باشد ، معاینه لگن زودتر از سنی که برای انجام تست پاپ توصیه می‌شود ، انجام می‌شود. در این صورت معاینه لگن لزوما شامل تست پاپ نخواهد بود.


با رفتن به آدرس زیر می‌توانید به صورت اتوماتیک و از راه پست الکترونیک میل‌هایی دریافت کنید که زمان انجام تست پاپ را به شما یادآوری کنند :


www.MyHealthTestReminder.com


منابع : لطفا لینک‌های هر قسمت را ببنید.


ترجمه شده از : Dr. Razavi’s Good to Know Info


یادداشت مترجم :


۱- یعنی در “زنانی” ، که به ۲۱ سالگی رسیده‌اند بدون در نظر گرفتن اینکه از لحاظ جنسی فعال هستند یا نه ، باید تست پاپ انجام شود.


مطالب پیشنهادی:

خطرظروف یک ‌بار مصرف ومشکلات آن بر سلامتی
ورزش های ضد استرس برای بهتر شدن وضعیت روانی و احساسی افراد
کدامند؟
ورزش  چه اثری برکاهش بیماری های قلبی و بیماریهای استخوانی
دارد؟

کنترل آلاینده ها از طریق فن اوری نانو تکنولوژی

دسترسی به تمامی این مطالب در سایت

http://maktoobshop.com

تست پاپ اسمیر


کارشناسان6 حقیقت درباره ی تست پاپ اسمیر،برای نجات زنان از خطر مرگ توسط سرطان رحمی پیشنهاد می کنند.

 از زمانی که در سال 1950 آزمایش پاپ اسمیر در بین مردم شناخته شد،به میزان قابل توجهی سرطان رحمی در بین زنان کاهش پیدا کرد. تست پاپ اسمیر ناهنجاری های درون رحمی را مشخص کرده و از پیشرفت سرطان جلوگیری می کند.

کارشناسان مرکز سرطان اندرسون در تگزاس معتقدند که زنان باید از 6 حقیقت موجود در این تست و سرطان آگاهی داشته باشند.

سرطان گردن رحم در گذشته یکی از دلایل عمده مرگ و میر زنان در آمریکا بوده است.

 در بین سالهای 1955 تا 1992 میزان مرگ و میر در اثر سرطان را 74% اعلام کرده بودند.در حالی که جامعه سرطان آمریکا میزان مرگ زنان را در سال گذشته در سرتاسر کشور حدود 3870 نفر اعلام کرده و این بیماری در کشورهای در حال توسعه که شناخت کافی از تست پاپ اسمیرندارند،و یا شرایط برایشان فراهم نیست،یک تهدید جدی به شمار می آید.افزایش روابط جنسی نیاز به آزمایش پاپ را بیشتر می کند.خطر آلودگی زنان به ویرویس  PV(پاپیلوما) که باعث پیدایش سرطان دهانه رحم می شود،در زمان افزایش روابط جنسی افزایش پیدا می کند.زنان با روابط جنسی متنوع ( مربوط به زنان غیر ایرانی )حتی اگر از کاندوم استفاده کرده باشند،باید به طور مکرر تحت آزمایش قرار گیرند.واکسن HPV نمی تواند جایگزین تست پاپ اسمیر باشد.واکسن HPV فقط تا اندازه ناچیزی می تواند از سرطان جلوگیری کند،اما نمی تواند همه نوع ویروس را متوقف کند.همچنین این واکسن نمی تواند از دیگر بیماریهای مقاربتی پیشگیری کند.

 

آمادگی قبل از آزمایش:

که شامل پرهیز از آمیزش جنسی قبل از آزمایش،پرهیز از دوش (مهبلی) یا استفاده از داروهای واژینالی یا مهبلی،پرهیز از اسپرم کش  و یا استفاده از هر گونه کرم یا ژل به مدت 48 ساعت قبل از آزمایش.همچنین  زنانی که خونریزی قاعدگی در آنها بیشتر از حد طبیعی است،باید برنامه ریزی صحیح داشته باشند و با مشورت پزشک زمان مناسب برای تست را مشخص نمایند.

 سرطان رحمی سن و سال نمی شناسد.اگر چه مبتلا شدن به سرطان رحم بعد از سن 65 سالگی کمتر می شود،اما زنان با سن بالا اگر دارای روابط جنسی متنوع باشند،(البته این مسئله مربوط به زنان غیر ایرانی می باشد) باید سالانه یک بار تست پاپ اسمیر انجام دهند. 


امکان فراهم شدن زمینه تست دادن:

شاید بعضی از زنان از نظر مالی توانایی پرداخت هزینه این آزمایش را نداشته باشند،بنابراین مراکزی وجود دارند از جمله مراکز بهداشتی درمانی وابسته به دانشگاههای علوم پزشکی که در مناطق مختلف شهر وجود دارند که این آزمایش را بدون هزینه انجام می دهند.


مطالب پیشنهادی:

خطرظروف یک ‌بار مصرف ومشکلات آن بر سلامتی
ورزش های ضد استرس برای بهتر شدن وضعیت روانی و احساسی افراد
کدامند؟
ورزش  چه اثری برکاهش بیماری های قلبی و بیماریهای استخوانی
دارد؟

کنترل آلاینده ها از طریق فن اوری نانو تکنولوژی

دسترسی به تمامی این مطالب در سایت

http://maktoobshop.com

آزمایش پاپ اسمیر چیست؟

سرطان دهانه رحم یکی از سه سرطان بدخیم و کشنده در بین زنان می باشد .

آزمایش پاپ اسمیر برای کشف سرطان دهانه رحم یا عوارضی است که به این سرطان تبدیل می شوند.
پاپ اسمیر بهترین وسیله برای شناسایی عوارض پیش‌ سرطانی و مخفی تومورهای کوچکی است که به سرطان گردن رحم منتهی می شوند
خانم‌های جوان باید توجه داشته که سرطان گردن رحم یا  سرویکس، مرموز و بدون علامت است اما در عوض، سلول‌های بدخیم و مهاجم آن، سال‌ها را در مرحله پیش‌سرطانی می‌گذرانند و تغییرات سلولی معمولا در اثر ورود ویروس عامل بیماری (ویروسی که در اثر ارتباط جنسی منتقل می‌شود) و از حدود 10 سال پیش شروع می‌شود و اگر خانمی مرتب مورد تست قرار  داشته باشد،  پیش از ورود به مرحله ضایعات مهاجم سرطانی مشکل تشخیص داده شود ,می ‌توان آن را درمان کردتوجه نمایید از زمانی که  آزمایش پاپ اسمیر در بین مردم شناخته شد،به میزان قابل توجهی سرطان رحمی در بین زنان کاهش پیدا کرد.
در مورد خانم‌هایی است که در سنین یائسگی‌اند. این خانم‌هاهر نوع خون‌ریزی بعد از توقف دوران قاعدگی راباید جدی  بگیرند و حتما باید این امر را غیرطبیعی تلقی کنند.چون در سنین یائسگی، خون‌ریزی می‌تواند علامت هشداردهنده سرطان رحم یا سرطان دهانه رحم باشد

پاپ اسمیر چگونه انجام می شود؟

پاپ اسمیر هنگام معاینه لگنی انجام می ‌شود. ازگردن رحم نمونه گیری شده واین نمونه به برای بررسی به آزمایشگاه فرستاده می‌ شود.
این آزمایش دردناک نیست، و نمونه گیری بسیار راحت وآسان انجام می شود

هر چند وقت یک بار پاپ اسمیر لازم است؟

توصیه می شود آزمایش پاپ اسمیر پس ازسن 21 سالگی تا 30 سالگی یا اولین آمیزش جنسی، (بسته به این که کدام زودتر اتفاق افتاده باشد)، هر دو سال انجام شود. و در خانم های بالای 30 سال، انجام آزمایش هر دو تا سه سال توصیه می‌ شود.
انجام تست در اشخاص ۷۰ ساله یا مسن‌تری که ۳ تست منفی پی‌در‌پی داشته‌اند ، متوقف می‌شود

نکات قابل توجه قبل از آزمایش

از 72 ساعت قبل از آزمایش از دوش واژینال استفاده نشود

نمونه گیری نباید در زمان قاعدگی انجام شود

از48 ساعت قبل از آزمایش از تماس جنسی خودداری گردد

مرکز مشاوره و خدمات مامایی رویان آماده انجام آزمایش پاپ اسمیر در یک محیط کاملا” بهداشتی و در کمترین زمان می باشد.


مطالب پیشنهادی:

خطرظروف یک ‌بار مصرف ومشکلات آن بر سلامتی
ورزش های ضد استرس برای بهتر شدن وضعیت روانی و احساسی افراد
کدامند؟
ورزش  چه اثری برکاهش بیماری های قلبی و بیماریهای استخوانی
دارد؟

کنترل آلاینده ها از طریق فن اوری نانو تکنولوژی

دسترسی به تمامی این مطالب در سایت

http://maktoobshop.com

تنبلی تخمدان

 

 تبلی تخمدان چیست وبه دنبال چه علایمی باید بگردیم؟

  چگونه بفهمیم که ممکن است بهpco(تنبلی تخمدان)مبتلاباشیم؟

 

سندرم تخمدان پلی کیستیک که اسم دیگرآن تنبلی تخمدان نیزهست یکی ازبیماریهای شایع زنان محسوب میشودوچون عوارض کوتاه مدت ویا طولانی مدت جدی می تواندبربدن زن برجای بگذاردبرای مااهمیت بسیاری داردمخصوصا اگرسابقه خانوادگی (مادر،خواهر،خاله و…)وجودداشته باشدبیشتربایدحواستان راجمع کنید.

این بیماری درواقع نتیجه گیری به هم ریختگی های هورمونی است.

مهمترین علامت راشمابه صورت پریودهای نامنظم وبافواصل طولانی میتوانیدببینیدیعنی به جای اینکه هر28تا30 روزیابین21تا35روزیکبارعادت ماهیانه تان شروع شود ممکن است چندماه یکبارپریودشویدکه که خودنشانه تخمک گذاری کم ونامنظم ویاعدم تخمک گذاری است.

پس دقت داشته باشیدکه فواصل نامنظم ویاطولانی مدت پریودهایتان راجدی بگیریدوحتمابه پزشک مراجعه کنیدحتی اگردرسن کم قرار گرفته باشید.برخی افرادفکرمیکنندنامنظمی پریوددرسنین کم(17-16)ازاهمیت چندانی برخوردار نیست ولی این حتی میتواندازهمین زمان شروع شود.ازعلامت دیگرافزایش هورمونهای مردانه است موهای زایددر زیرچانه،وسط شکم واطراف سینه رشدکنندکه نسبت به قبل خیلی بیشتریاحتی ضخیم ترباشد.که به این علامت هیرسوتیم میگویند.گاهی اوقات هم افزایش هورمونهافقط درسطح آزمایشگاهی قابل تشخیص است وشما هیچ علامتی درجسم خودنبینید.یکی دیگرازعلایم این بیماری که فقط درسطح آزمایشگاهی میتوان تشخیص دادمقاومت به انسولین است که ممکن است درنهایت شمارامبتلابه دیابت کند.ویادرکنترل فشارخون ممکن است مستعدافزایش فشارخون باشید.

چاقی وپرجوش شدن صورت وبدن ازعلامت دیگراست.وریزش مو.

حتی اندازه کلیتوریس ولبیامینور(لبهای کوچک)دستگاه تناسلی ممکن است افزایش یابد.

یکی ازعلامت های دیگرکه پزشکتان درسونوگرافی میتواندتشخیص دهدکیست های متعددکوچک درحد10mmیاکمترویا به تعدادزیاددرهریک ازتخمدان هاست که برخلاف سایرانواع کیست های تک درعرض 3-2ماه ازبین نمی رود.حتی ممکن است سایز تخمدان هایتان بزرگترازحدعادی شودکه بااین حجم کیست کاملاٌهم منطقی است.هرچنداین بیماری درمان قطعی نداردولی اولین ومهمترین مسئله دردرمان تنبلی تخمدان حفظ آرامش ودورکردن استرس ازخودتان است. وهرزمان که فردتمایل به بچه دارشدن داشته باشدباتحریک تخمدان تخمک گذاری صورت میگیرد وفرد می تواند بارور شود.کاهش وزن وورزش مداوم وروزانه هم ازعوامل اساسی دردرمان است.

چه اتفاقی می افتدکه تخمدانهابه این بلاگرفتارمیشوند؟(چه اتفاقی می افتدکه تخمدانهاتنبل میشوند؟)

این مشکل درواقع یک مشکل هورمونی است درواقع   یکسری واکنش هاباعث میشودهورمونهای تخمدان بالابرود.شماباید هرماه 5-4فولیکول درداخل تخمدان هایتان رشددهیدویکی ازآنهاانتخاب میشودتابه باروری برسد.دراین زمان هورمون استرادیول واستروژن که مخصوص بانوان است بایدبه حدمناسبی برسدتابتوانندسبب تخمک گذاری شود.ولی به هر دلیلی این میزان هورمون به حدنصاب نمیرسدودرنتیجه تخمک گذاری انجام نمیشود.وفقط فولیکول انتخاب شده رشد میکندوهمراه مایعات داخل تخمدان به کیست تبدیل میشود.افرادمبتلابه این عارضه(تنبلی تخمدان یاسندرم تخمدان پلی کیستیتک )درطولانی مدت درخطرمبتلابه سرطان رحم قرارمی کیرندپس حتماٌبایدزیرنظرمتخصص باشید.زیرابه مرورزمان عدم درمان سبب افت قدرت باروری میشود.اگرفردی نخواهدباردارشودهورمون درمانی میتواندبسیار کمک کند.

{خوردن دمنوش رازیانه وبومادران هم درکمک به درمان این بیماری بسیارموثراست.}

{مصرف عسل،دارچین،زنجبیل،فلفل سبزیاقرمز،دمنوش گیاه پنج انگشت به بهبوداین مشکل کمک میکند.لازم به ذکراست اثراین موادبه صورت افزایش میل جنسی وتنظیم هورمون ها می باشد.}

تفاوت بین کیست تخمدان وکیست های متعددتخمدان چیست؟

کیست های تخمدان درواقع فولیکولهای درحال رشد مایعاتی رادراطراف خودجمع می کنندکه باعث میشود اندازه آنها بزرگترازحدطبیعی باشد. اگراندازه این کیست هابیشتر از3 سانتی مترباشدکیست تخمدان میگویند.

کیست های متعددبه تعدادبسیاربیشتروباسایزخیلی کمتردر حدزیر1سانتی متردیده میشود.

 

مطالب پیشنهادی:

خطرظروف یک ‌بار مصرف ومشکلات آن بر سلامتی
ورزش های ضد استرس برای بهتر شدن وضعیت روانی و احساسی افراد
کدامند؟
ورزش  چه اثری برکاهش بیماری های قلبی و بیماریهای استخوانی
دارد؟

کنترل آلاینده ها از طریق فن اوری نانو تکنولوژی

دسترسی به تمامی این مطالب در سایت

http://maktoobshop.com

تفسیر آزمایش اسپرم

آزمایش اسپرموگرام ” آنالیز اسپرم”

پارامترهای ارائه شده توسط سیستم آنالیز اسپرم (  Grading Test Results )

آنالیز اسپرم :

آنالیز اسپرم شوهر از این جهت که بخش عمده ای از علل ناباروری ناشی از ناهنجاری های اسپرم در مردان می باشد آزمایش مهمی به شمار می رود . از طریق آنالیز اسپرم ، تعداد ( شمارش ) ، میزان تحرک ، شکل سلول های جنسی مرد و سایر عواملی که می توانند توانایی اسپرم را در بارور سازی تخمک تحت تاثیر قرار دهند مورد ارزیابی قرار می گیرد .

برای دستیابی به نتیجه مطمئن ممکن است لازم باشد که این آزمایش در چند نوبت انجام گردد . همچنین در صورت وجود ناهنجاری در وضعیت اسپرم در شوهر ، ممکن است آزمایشات تخصصی دیگری نیز الزامی تشخیص داده شود .

غیر طبیعی بودن انالیز مایع منی به سادگی احتمال کاهش باروری را مطرح میکند. مطابق مقادیر مشخص شده سازمان بهداست جهانی شاخص های حداقل طبیعی کیفیت مایع منی مطابق زیر میباشد.
از بین این مقادیر حرکت اسپرم بیش از بقیه با میزان باروری مرتبط است و از اهمیت بیشتری برخوردار میباشد.
Ejaculation volume: 1.5-5.5 ml
Sperm Concentration: 20million sperm/ml
Motility > 50%
Forward progression: 2 on scale
Morphology: > 30% WHO normal forms
No agglutination, no increased viscosity

مقادیر بالا حداقل مقادیر طبیعی بوده.

خواص فیزیکی و انالیز نتایج:
مایع منی تازه به صورت لخته میباشد که در مدت ۵ تا۳۰ دقیقه بعد از انزال مایع میشود. بعد از مایع شدن ویسکوزیته ان اندازه گیری میشود. حجم مایع منی باید حداقل ۱٫۵ سی سی باشد. حجم کمتر از این در مقابل اسیدیته واژن به اندازه کافی حالت بافری نداشته.
حجم کم مایع منی میتواند به علت انسداد. جمع اوری ناقص کمبود اندروژنی و یا انزال رتروگراد(به عقب) مایع منی باشد. حرکت اسپرم مهمترین معیار سنجش کیفیت مایع منی و میزان باروری به حساب میاد و بایستی ۱-۳ ساعت بعید از جمع اوری مایع منی بررسی شود.اینکه اسپرمی که حرکت نمی کند مرده یا زنده است نیز اهمیت دارد که با تست تورم هیپو اسموتیک انجام شده.
کیفیت حرکت باید حداقل ۲ باشد. (۴ خیلی خوب و ۰ بی حرکت است).
در غلظت های کم اسپرم اندازه گیری تستوسترون و اف اس هاش باید صورت گیرد.
گلبول های سفید بطور طبیعی در مایع منی وجود دارد ولی وقتی مقادیر ان بیش از ۱ میلیون در میلی لیتر باشد ممکن است نقش مهمی در ناباروری داشته باشد و به بررسی های بیشتر نیاز دارد.

آنالیز اسپرم با رایانه:
با استفاده از رایانه میتوان موتیلیتی و غلظت و سرعت حرکت اسپرم را بررسی کرد. و با بررسی اشکال هسته می توان شکل اسپرم را نیز تحلیل کرد.
این روش هنگامی که تعداد زیادی اپ÷رم بد شکل داریم تعداد اسپرم ها را به اشتباه زیاد نشان میدهد. و غلضت را بیشتر و موتیلیتی رو کمتر نشان میدهد.
فروکتوز در مایع منی:
مایع منی حاوی فروکتوز میباشد.(نوعی قند بسیار شیرین). این فروکتوز از قسمتی به نام سمینال وزیکول ها منشا میگیرد. در صورت کم بودن مایع منی و یا عدم وجود اسپرم (ازواسپرمی) اندازه گیری فروکتور مایع منی و انالیز ادرار باید انجا م شود.
انالیز ادرار بعد از انزال جهت بررسی وجود اسپرم در ادرار در تشخیص انزال رو به عقب نقش بسزایی دارد. این کار در بیماران دیابتی با حجم کم مایه منی و افرادی که جراحی های لگن انجام داده باید انجام شود.

کشت مایع منی:
مایع منی هنگام عبور معمولا با باکتریهای مجرا الوده شده بنابر این کشت مایع منی به صورت روتین انجام نشده.
و در صورت شک به عفونت مجاری تناسلی میتوان از این روش استفاده کرد.
در موارد زیر میتوانیم از کشت استفاده کنیم:
سابقه عفونت مجاری
ترشح غیر طبیعی پروستات
پیو اسپرمی

رنگ غیر عادی مایع منی قرمز- قهوه ای- صورتی- هست

% Motility

% Morphology

Concentration

FSC

MSC

SMI

نتیجه

بالاتر از ۵۰

بالاتر از ۳۰

بالاتر از ۶۰

بالاتر از ۱۳

بالاتر از ۲۶

بالاتر از ۱۶۰

خوب

۵۰ – ۳۰

۳۰ – ۲۰

۶۰ – ۲۰

۱۳ – ۳

۲۶ – ۱۰

۱۶۰ – ۸۰

نرمال

۳۰ – صفر

۲۰ – صفر

۲۰ – صفر

۳ – صفر

۱۰ – صفر

کمتر از ۸۰

ضعیف

توضیحات

Concentration  :

غلظت اسپرم های زنده در واحد حجم – میلی لیتر
% Motility  :

درصد اسپرم های متحرک
% Morphology  :

درصد اسپرم های دارای مورفولوژی نرمال
Functional Sperm Concentration = FSC  :

غلظت اسپرم های دارای مورفولوژی نرمال و حرکت پیشرونده گرید ۳ و ۴ معادل a , b در واحد حجم – میلی لیتر
Motile Sperm Concentration = MSC  :

غلظت اسپرم های دارای حرکت پیشرونده گرید ۳ و ۴ معادل a , b در واحد حجم – میلی لیتر
Sperm Motility Index = SMI  :

اندکس کیفیت تمام نمونه با در نظر گرفتن تعداد و حرکت و مورفولوژی و میزان فضای آکروزومی اسپرم
Total Sperm in Sample  :

تعداد کل اسپرم های زنده در کل حجم نمونه
Total Functional Sperm in Sample  :

تعداد کل اسپرمهای دارای مورفولوژی نرمال و متحرک پیشرونده گرید ۳ و ۴ در کل حجم نمونه
Total Motile Sperm  :

تعداد کل اسپرم های متحرک در کل حجم نمونه

* علل غیر طبیعی بودن آزمایش اسپرموگرام
در بررسی های کمی مهمترین فاکتور تعداد اسپرم است و در برسیهای کیفی نیز مهمترین فاکتور حرکت اسپرم است .
بعضی از دلایلی را که می توانند منجر به غیر طبیعی بودن آزمایش اسپرم شوند :

۱- زمان گرفتن اسپرم :

بهترین زمان برای آزمایش اسپرم ۷۲ ساعت پس از آخرین انزال است.مشاهده شده که هر روز که از آخرین انزال بگذرد به حجم مایع منی طور تقریبی ۴/۰سی سی و به تعداد اسپرم ها ۱۰ میلیون اضافه می شود باید یاد آوری شود که نمونه گیری بعد از ۷ روز نیز مناسب نمی باشد چرا که بعد از این زمان اگر چه تعداداسپرم افزایش می یابد ولی کیفیت حرکت آن بطور قابل ملاحظه ای کاهش دارد.
بد نیست د و نکته در اینجا ذکر شود اول آن که اگر زوجین قصد داشتن فرزند را دارند بهترین حالت؛ نزدیکی هر ۳۶ ساعت یک بار است(نه ۷۲ ساعت). نزدیکی در زمانهای کمتر و یا بیشتر شانس بارداری افزایش نخواهد داد ودوم اینکه این مطلب(افزایش اسپرم در طی زمان) در افراد طبیعی صدق می کند ولی در افرادی که تعداد اسپرم ها ی آنها به دلایل دیگری کم باشد؛ فاکتور زمان تاثیر کمی بر تعداد اسپرم ها خواهد داشت
۲- در معرض قرار داشتن بیضه د ردمای بالا:

دمای مناسب برای ساخت اسپرم ۳۱ تا ۳۴ درجه است برای همین بیضه ها در خارج از بدن که دمای ۳۷ درجه می باشد قر ار دارند. حال اگر بیضه ها در شرایطی قرار بگیرند که نتوانند دمای ساخت اسپرم رافراهم کنند ؛ساخت اسپرم مختل خواهد شد مثل عادت داشتن به حمام گرم و طولانی ؛سونا ؛ لباس زیر تنگ ؛ نشتن های طولانی مثل شغل رانندگی
۳ – مشاهده شده است که آلرژی و حساسیت ساخت اسپرم را مختل می کند
۴- استفاده از دارو های خاص مثل سایمتدین اسپیرنولاکتون؛ اریترومایسین و مهمتر ازهمه کورتون ها
۵-مصرف زیاد الکل و مواد ی مثل ماری جوانا کوکاین نیز می توانند در عقیمی مردان نقش ایفا کنند در مورد کشیدن سیگار اقوال منتاقض می باشد بعضی از مطالعات سیگار را از عواملی میداند که در عقیمی مردان نقش دارد و بعضی این نقش را قایل نمی باشند در مورد مصرف چای و قهوه نیز مطلبی که دال بر نقش منفی آنها باشد ذکر نشده است
۶-آلودگی هوا و محیط :

در یک مطالعه مشخص گردیده که آلودگی هوا و مواد سمی باعث کاهش تعداد اسپرم می شوند در این مطاله مردانی که در روستا ها زندگی می کردند در مقایسه با مردانی که در شهر های آلوده زندگی می کردند دارای کمیت و کیفیت بهتری در آزمایش اسپرمو گرام بودند .
۷- سابقه ضربه به بیضه و یا جراحی آ ن و همچنین سابقه بیماری اوریون میتوانند از علل دیگر عقیمی در مردان و بالطبع یک آزمایش غیر طبیعی اسپرمو گرام باشد

باید یاد آور شد که کیفیت مایع منی در یک فرد روز به روز متغیر است و همین طور نتایج انالیز مایع منی بسیار وابست به تکنیک جمع اوری نمونه دارد. مثلا طول مدت عدم مقاربت قبل از جمع اوری نمونه اهمیت زیادی دارد و با هر روز عدم مقاربت تا یک هفته حجم مایع منی تاچهار دهم سی سی و غلظت اسپرم ۱۰-۱۵ میل در سی سی افزایش میابد. ولی وقتی دوره عدم مقاربت بیش از ۷ روز شود حرکت اسپرم ها کاهش میابد.به همین دلیل توصیه میشود که جمع اوری نمونه ۴۸-۷۲ ساعت بعد از اخرین مقاربت انجام شود.

برای به دست اوردن میزان پایه کیفیت اسپرم بایستی حدلقل ۲ نمونه انالیز مایع منی انجام شود.
نمونه مایع منی از طریق استمنا امیزش منقطع و یا کاندوم های مخصوص بدون مایع کشنده اسپرم جمع اوری شود. نمونه باید داخل ظرف شیشه ای دهان گشاد تمیز ریخته شود. لازم نیست که ظرف استریل باشد.

مطالب پیشنهادی:

عوامل موثر برباروری در مردان


عوامل موثر بر باروری مردان/عوامل موثر بر باروری زنان در مقالات و منابع علمی بسیاری ذکر شده است. اما در این یادداشت کوتاه سعی داریم به عوامل موثر در باروری مردان که یکی از مسائل مهم در برابر باروری زنان است، اشاره کنیم. دانستن این عوامل می‌تواند راهنمای خوبی باشد. همانطور که می‌دانید همه روزه به تعداد زوج‌های نابارور در جهان و همچنین در کشور ما اضافه می‌شود و نقش مردان در باروری کمتر از زنان نیست. از عوامل موثر بر باروری مردان می‌توان به عوامل مهم زیر اشاره کرد.

تغذیه

سوءتغذیه و مصرف ناکافی غذاهای ضروری سبب اختلال در تولید و کار اسپرم مردان می‌شود. مواد حاوی ویتامین E که شامل زیتون، ذرت، بادام، آجیل تازه، اسفناج و مواد حاوی ویتامین C که در سبزی و میوه‌جات به وفور یافت می‌شود و همچنین آنتی اکسیدان ها در میزان باروری مردان بسیار موثرند. همچنین اسید آمینه ای به نام (ال آرژنین) در باروری مردان بسیار موثر است که در خوراکی‌هایی مانند شکلات تلخ، جوی دو سر و مغزهای خوراکی به ویژه بادام وجود دارند.

سن

با افزایش سن، کیفیت، اسپرم مردان تغییر یافته و قدرت باروری مردان کم می‌شود. اگرچه کم شدن به معنی بارور نشدن نیست اما آقایان باید به این نکته مهم توجه داشته باشند که در فرزند پدران مسن یک سری بیماری‌ها بیشتر دیده می‌شود.

اضافه وزن

در مردان مبتلا به چاقی‌های شکمی کیفیت و تحرک نطفه تحت تاثیر قرار می‌گیرد. مردانی که شاخص توده بدنی آنها بالای 25 یا کمتر از 5/18 باشد در معرض دیر باروری هستند.

سبک زندگی

ورزش متعادل می‌تواند راه خوبی برای تقویت باروری در مردان باشد. بهترین ورزش‌ها برای این کار ورزش‌های هوازی سبک مثل پیاده‌روی و شنا است. از سایر عوامل موثر بر باروری مردان می‌توان به مصرف دخانیات، الکل، تماس با مواد سمی در حین کار مثل مواد اشعه رادیو اکتیو، آلودگی هوا و میزان سرب موجود در هوای تنفسی اشاره کرد. نتایج مطالعاتی از این دست تاکید دوباره ای بر اهمیت و نقش سبک زندگی سالم است. اگرچه سبک زندگی امروزی، مشاغل، تفریحات و سرگرمی‌ها این گونه ایجاب می‌کند که به سمت مصرف خوراکی‌های ناسالم و کم‌تحرکی پیش برویم. اما مهم این است که بخواهیم و هوشیار باشیم که تن دادن به این شرایط چه تبعاتی برایمان در بر خواهد داشت و باید برای مقابله با آن برنامه‌ریزی کنیم.


مطالب پیشنهادی:

خطرظروف یک ‌بار مصرف ومشکلات آن بر سلامتی
ورزش های ضد استرس برای بهتر شدن وضعیت روانی و احساسی افراد
کدامند؟
ورزش  چه اثری برکاهش بیماری های قلبی و بیماریهای استخوانی
دارد؟

کنترل آلاینده ها از طریق فن اوری نانو تکنولوژی

دسترسی به تمامی این مطالب در سایت

http://maktoobshop.com

روابط جنسی در بارداری



 روابط جنسی در بارداری|زوجها در طی بارداری ،تغییراتی را در روابط خود تجربه می کنند اکثر آنها نزدیکی عاطفی و تعهد بیشتری نسبت به هم احساس می کنند، ولی عده ای هم ممکن است تضاد و کشمکش بیشتری احساس کنند. زوجهایی که در دوران پیش از بارداری مشکلاتی را در روابط خود تجربه کرده و مسائل آنها تا پیش از بارداری، حل نشده است احتمالا با تضاد بیشتری مواجه می شوند. وقتی زوجین یاد می گیرند که در شرایط شاد یا دشوار دوران بارداری با هم صحبت کرده و از هم دلجویی کنند، در حقیقت خود را برای پذیرش نقش جدید خود به عنوان والدین آماده می سازند. روابط جنسی زوج نیز ممکن است در اثر تغییرات فیزیکی و روانشناختی متعدد دوران بارداری دستخوش تغییر شود اگر چه اطلاعات در این مورد بسیار محدود و کم است و مطالعاتی که به بررسی این تغییرات پرداخته اند، یافته های متفاوتی را ذکر می کنند. به صورت کلی می توان گفت حاملگی موجب تغییرات زیادی در احساسات ، میل جنسی ، تعداد نزدیکی و رضایت و سازگاری جنسی می گردد


در طی سه ماهه اول بارداری

تغییرات بسیاری در تحریک جنسی و کارآیی عملی جنسی زنان گزارش گردیده است. برخی از زنان ، عمدتا از هر گونه فعالیت جنسی در دوره بارداری خودداری می کنند،

پس از گذشت 6 هفته از آغاز بارداری ، تهوع و استفراغ در زنان آغاز می گردد،در این زمان روابط جنسی یا حتی تصور آن نیز ممکن است موجب بروز حالت تهوع در زنان باردار گردد. اغلب زنان تصور می کنند حس بویایی شان تقویت شده و هر بویی به نظرشان تهوع آور می رسد.

درد و حساسیت سینه ها نیز در سه ماهه اول بویژه در زنان چندزا شایع است و بروز این حساسیت در زمان برانگیختگی جنسی می تواند درناک باشد و بدین ترتیب تحریک سینه ها برای فرد دردناک بوده و باید متوقف یا محدود گردد. زنان در این دوره نیازمند ارتباط قوی تری هستند و درک اعمالی که برای آنها خوشایند محسوب می شود از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در صورت بروز خستگی ، نزدیکی ها باید کوتاهتر گردند،‌این خستگی فیزیکی که از تغییرات هورمونی ناشی می شود می تواند منجر به توقف فعالیت جنسی در این زنان گردد.

بسیاری از خانمها در طی سه ماهه اول بارداری از درد زیر دل و کرامپ ها و کمر درد پس از ارگاسم شکایت می کنند، ماساژ کمر در این دوره علاوه بر مفید بودن، احساس خوشایندی را نیز برای زنان باردار فراهم می آورد.

ترس از سقط، یکی از عواملی است که زوجین را ناچار به چشم پوشی از روابط جنسی می نماید. وجود هر علامت و نشانه غیر طبیعی در طی این دوران می تواند در زن این احساس را بوجود آورد که رابطه جنسی برای جنین ضرر دارد، بعلاوه همسر او نیز اغلب ترس مشابه را تجربه خواهد کرد. اگر فعالیتی نیز میان زوجین اتفاق افتد، احساس گناه، استرس و اضطراب در زوج ایجاد خواهد شد.


سه ماهه دوم بارداری

بافتهای داخل و اطراف واژن در این دوره دچار احتقان می شوند که این پرخونی ناشی از افزایش عروق خونی و خونرسانی در دوره بارداری است. بافتها،متورم و قرمز مایل به ارغوانی میشوند، در تمام زمان باقیمانده از بارداری همین حالت را حفظ می کنند، بنابراین زنان باردار در حالت برانگیختگی فیزیولوژیک به سر می برند، این حالت برانگیختگی می تواند منجر به لغزنده شدن واژن نیز بشود، در این دوره ،بازگشت به حالت عادی پس از ارگاسم ،نیازمند مدت بیشتری بود. و هیچگاه بصورت کامل انجام نمی شود. این حالت به همراه پرخونی لگن می تواند منجر به بروز کرامپها و کمر درد شود.

دیس پارونیا (نزدیکی دردناک) یکی از عوارض شایع این دوره است و می تواند ناشی از عفونت مجاری ادراری. عدم لغزندگی واژن یا فشرده شدن آلت روی سرویکس باشد.

حرکت بچه نیز می تواند موجب کاهش میل جنسی در زنان گردد، بسیاری از زنان با احساس حرکت جنین در طی فعالیت جنسی احساس گناه کرده و تصور می کنند جنین در حال مشاهده آنهاست. با این حال در پژوهشهای انجام شده، بسیاری از زنان افزایش فعالیت جنسی را در سه ماهه دوم و آغاز سه ماهه سوم گزارش کرده اند. این امر را می توان به افزایش میل جنسی زنان و کاهش ترس زوج از سقط جنین در طی این دوره از بارداری نسبت داد.

در طی سه ماهه دوم بارداری،بدن زن باردار ویژگیهای حاملگی را بیشتر نشان داده و شکم نیز بزرگتر می شود.بنابراین قرار گرفتن در بعضی از وضعیتها از جمله پوزیشن قرار گرفتن مرد در بالا می تواند موج بروز ناراحتی در زنان گردد، زیرا ایجاد هر فشاری بر سینه ها و شکم دردناک است.بنابراین ممکن است،زوج مایل به انتخاب پوزیشن ها و موقعیتهای دیگری باشند که از اعمال هر گونه فشار روی شکم و سینه جلوگیری کند


سه ماهه سوم بارداری

سه ماهه سوم بارداری با مشکلات گوارشی و سوزش سردل ،اغلب موجب آزار زن باردار می گردد و اگر هنگام نزدیکی زیر همسر قرار گیرد، مشکل شدیدتر می شود. این حالت می تواند با نزدیکی از پهلو که به انرژی کمتری احتیاج دارد و از وارد کردن فشار به شکم جلوگیری خواهد کرد برطرف شود. وجود هموروئید دردناک و ملتهب نیز می تواند بر علایق و روابط جنسی ،اثر مهار کننده ای اعمال نماید.

رحم نیز ممکن است به دنبال نزدیکی دچار انقباضی مداوم و طولانی مدت گردد وبروز ترس و وحشت می گردد، زیرا نگرانند که اکسیژن به جنین نرسد، یا او در طی انقباضات رحم صدمه ببیند. گر چه ضربان قلب جنین کمی کاهش می یابد ، اما هیچ مدرکی مبنی بر خطر آفرین بودن این حالت موجود نیست . فاز بازگشت نیز پس از ارگاسم ناقص بوده و احساس برانگیختگی زن ادامه می یابد.بسیاری از زنان از عدم ارضاء جنسی در حین نزدیکی یا ارگاسم شکایت دارند. بازگشت احساس خستگی در سه ماهه سوم بارداری برای بسیاری از زنان آزاردهنده است این حالت که ناشی از کمبود خواب و حرکت در طول روز و تحمل وزن زیادشکم می باشد می تواند مانع از انجام فعالیت جنسی گردد.

با افزایش سن حاملگی و بزرگ شدن شکم ،بسیاری از زنان احساس می کنند اندامشان زشت شده و برای برقراری روابط جنسی نامناسب می باشند. بسیاری از آنها نیز ازتغییرات بوجود آمده در خود خشنودند و احساس می کنند برای همسرشان جذابتر شده اند.

تصور مادر از خود و بدنش، همراه با وضعیت سلامتی او،اثر مستقیمی بر علاقه جنسی او دارد.اگر احساس زشتی کند خودش را نیز متقاعد می کند که همسرش نیز او را زشت می بیند.

برخی اوقات مردان با دیدن زن باردار،احساس احترامی را در خود نسبت به او تجربه می کنند و تماشای زنان باردار برای آنها خوشایند است. اما گاهی نمی توانند انگیزش و میل جنسی را در برابر زن باردار تجربه کنند. بعلاوه ترس از صدمه زدن به جنین نیز ممکن است منجر به بروز عدم توانایی ارگاسم در آنها گردد


مطالب پیشنهادی:

ابزارهای مورد نیاز بیمه سلامت چیست؟

چالش اصلی تامین مالی در نظام سلامت چیست؟

چطور میزان فعالیت فیزیکی خود را ارتقاء دهیم؟

تمرینات ورزشی در دوران حاملگی و قبل از زایمان کدامند؟

دسترسی به تمامی این مطالب در سایت

http://maktoobshop.com

از کجا متوجه بشویم باردار شده ایم یا نه؟

بارداری

بارداری

● اولین علامت
برای بسیاری از خانم‌ها، به تاخیر افتادن قاعدگی، بهترین و اولین دلیل برای  بارداری آنهاست و به تعویق افتادن دوره‌های ماهانه، حتی تا یک‌ماه و بیشتر از آن، دلا‌یل متعددی ممکن است داشته باشد.تغییرات رژیم غذایی، ورزش شدید، مسافرت و اضطراب نیزمی‌تواند باعث تاخیر دوره‌های ماهیانه شود. بسیاری از خانم‌ها نیز دوره‌های منظمی ندارند و به همین علت نمی‌توانند دوره بعدی را پیش‌بینی کنند تا در صورت تاخیر، به بارداری مشکوک بشوند.

  • فقط اشتباه نکنید
    همان‌طور که عقب‌افتادن دوره‌های قاعدگی نمی‌تواند دلیلی بر قاعدگی باشد، هر خونریزی هم قاعدگی به حساب نمی‌آید. ممکن است شما باردار باشید، حالا فرض کنید که دوره پریود خود را داشته‌اید، در صورتی که این طور نباشد. زمانی‌‌که یک تخمک تازه بارور شده به دیواره رحم می‌‌رسد، ممکن است باعث خونریزی کمی شود. معمولا این حالت چند روز قبل از زمانی اتفاق می‌افتد که اگر باردار نبودید و در آن زمان باید پریود می‌شدید. در صورتی‌که شما در دوره‌های معمولی خود خونریزی شدیدی نداشته باشید، احتمالا این خونریزی را با دوره‌های خود اشتباه می‌گیرید.
    بدن در شرایط دیگری هم چنین واکنشی از خود نشان می‌دهد و آن‌هم در هفته‌های اول بارداری است. در دو هفته اول بارداری، به دلیل نوسانات شدید سطح هورمون در بدن، رحم دچار خونریزی کمی‌، شبیه پریود، می‌شود. همچنین عفونت و یا پولیپ‌های رحمی با رشد غیرعادی می‌تواند باعث خونریزی‌های این چنینی شود. اما علامت‌های دیگری هم وجود دارد که در کنار عقب افتادگی پریود می‌تواند دلیل موجهی برای تشخیص زود هنگام حاملگی باشد.
  • علائم بعدی
    خستگی شدید در هفته‌های اول تا ششم می‌تواند دلیل بارداری باشد. همین‌طور حساس شدن سینه‌ها، حالت تهوع با استفراغ یا بدون آن به خصوص صبح‌ها، که در ۱۰ تا ۲۰ درصد بارداری‌ها وجود دارد، از دیگر نشانه‌های حاملگی است. همچنین بسیاری از خانم‌ها در ابتدای بارداری دچار یبوست، گاز معده و یا نفخ می‌شوند و احساس درد و گرفتگی در ناحیه شکم دارند. در کل، ممکن است که یک خانم باردار تمام این حالات را تجربه کند یا حتی هیچ‌کدام این مشکلات را نداشته باشد.
    اما عده‌ای، عوارض دیگری مثل تکرر ادرار (هفته ۶ تا ۸ بارداری)، نوسانات رفتاری و افزایش‌ ترشحات واژن را هم پشت‌سر می‌گذارند. حتی ممکن است خانمی در ماه‌های اولیه بارداری اشتهای زیادی به خوردن غذا داشته باشد و یا برعکس، از غذا متنفر بشود! تمام این حالات در افراد مختلف متفاوت است و چه بسا، یک خانم طی دو بارداری حالات متفاوتی را تجربه کند.
  • اشتباه بعدی!
    حالاتی مثل حالت تهوع و سرگیجه، هم می‌تواند به خاطر حاملگی ایجاد شود و هم از عوارض مسمومیت غذایی یا یک عفونت روده‌ای باشد و همین‌طور احساس خستگی و کوفتگی در بدن، ممکن است از افسردگی، سرماخوردگی یا آنفلوآنزا ناشی شود.
  • آزمایش خون و ادرار
    برای اینکه شما بتوانید واقعا از بارداری مطمئن شوید راه دیگری هم وجود دارد:. اگر شما احتمال می‌دهید میزبان یک مهمان کوچولو هستید، بهتر است هر چه سریع‌تر به پزشک مراجعه کنید. آزمایش خون می‌تواند حاملگی را حتی در ۶ یا ۷ روز اول آن، مشخص کند و ۱۰ روز بعد از بارداری، بررسی احتمال حاملگی از طریق آزمایش ادرار نیز امکان‌پذیر است. آزمایش خون و ادرار، هر دو، با اندازه‌گیری هورمون HCG که فقط در بدن زنان باردار ترشح می‌شود، امکان تشخیص بارداری را بسیار راحت‌تر می‌کند.
  • هرچه زودتر بهتر!
    آگاهی سریع‌تر از وجود جنین در رحم این مزیت را دارد که مادر می‌تواند هر چه سریع‌تر، شرایط مناسب برای گذراندن دوران بارداری سالم را به وجود آورد. این شرایط مراجعه منظم به پزشک در تمام طول بارداری و آزمایش برای اطمینان از رشد مناسب جنین را شامل می‌شود. در صورتی‌که مادر احساس کند تحرکات فرزندش کم و یا متوقف شده، مراجعه سریع به پزشک از خطرات بعدی جلوگیری می‌کند. آزمایش‌های پزشک هم می‌تواند با مشاهده تغییرات فشارخون و میزان مواد شیمیایی خون و ادرار مادر و تغییرات وزن وی، وضعیت جنین را کنترل کند.
  • بایدها و نبایدها
    یک خانم باردار باید نسبت به واکنش‌های بدن خود، عکس‌العمل‌های مناسبی نشان دهد و هر نوع درد و خونریزی را عادی تصور نکند. درد شدید در ناحیه شکم و ورم دست و پاها، همین‌طور درد مداوم سر می‌تواند زنگ خطری برای مادر باشد. در صورت مشاهده ترشحات بیش از حد واژن و پیشرفت درد شکم نیز بهتر است هر چه سریع‌تر به پزشک مراجعه شود. رعایت این نکات می‌تواند سلامت مادر و فرزندش را تضمین کند.

تغذیه در دوران باردارینقش مهمی را ایفا می‌کند. چرا که جنین از طریق جفت تغذیه می‌شود و دقیقا مواد غذایی مصرفی مادر را برای رشد استفاده می‌کند. پس باید از خوردن و مصرف موادی مثل الکل، سیگار، کافئین زیاد و دیگر مخدرها پرهیز کرد. چرا که الکل، به تنهایی می‌تواند صدماتی مادام‌العمر روی جنین بگذارد و باعث سخت‌شدن زایمانو دیگر مشکلات شود. مصرف سیگار نیز اثراتی مثل کاهش وزن نوزاد هنگام تولد، زایمان زودرس، سقط و … دارد و نیکوتین موجود در سیگار باعث تنگ شدن رگ‌های خونی و در نتیجه کاهش اکسیژن و غذای دریافتی جنین می‌شود. مصرف دارو نیز می‌تواند در دوران بارداری خطرات زیادی به همراه داشته باشد.پس برای استفاده از ساده‌ترین داروها نیز از پزشک خود مشورت بخواهید. تا دوران بارداری را به سلامت بگذرانید. حتی بهتر است در مورد مصرف قهوه و چای ودیگر نوشیدنی‌هایی که کافئین دارند، با پزشک مشورت کنید.

در این دوران، از تماس با حیوانات به خصوص گربه، پرهیز کنید. چون گربه‌ها دارای نوعی انگل هستند که باعث عفونت غدد لنفاوی و دستگاه عصبی انسان می‌شود و این عفونت در دوران بارداری حتی می‌تواند باعث سقط جنین و یا مرده‌زایی شود. در صورتی‌که با رعایت نکات بهداشتی و به لطف پیشرفت علم، امروزه احتمال سقط جنین فقط در ۱۵ تا ۳۰ درصد حاملگی‌ها وجود دارد که در صورت رشد مناسب جنین این احتمال به ۳ درصد کاهش پیدا می‌کند. ریسک مرگ جنین در مراحل پایانی بارداری و یا مرگ نوزاد در ساعات اولیه تولد کمتر از یک درصد است.

  • و اما نکته آخر:
    برای محاسبه زمان زایمان می‌توان ۳ ماه از آخرین روز آخرین پریود، کم کنید و ۷ روز به آن اضافه کنید. روز تخمینی به دنیا آمدن کودک عزیزتان به دست می‌آید.

چگونه جنسیت فرزندمان را خودمان انتخاب کنیم ؟


در انتخاب جنس فرزند ، بیشتر خانواده هایی که تازه تشکیل زندگی داده‌اند بین زن و مرد بر سر جنس فرزند اختلاف نظر وجود دارد؛ عده ای طرفدار دختر و عده ای دوستدار پسر هستند شاید هم برای بعضی اشخاص چندان تفاوتی نداشته باشد چون هنوز صاحب هیچ کدام نیستند !
در قدیم چون به نیروی کار مرد بیشتر از زن نیاز بود اگر خانواده‌ای صاحب فرزند پسر نبود برای رسیدن به این نعمت شاید تعداد افراد خانواده به بالاتر از هشت تا هم می رسید تا سرانجام یکی از آنها پسر شود.

تعیین جنسیت

تعیین جنسیت

این می‌شد که آمار فرزندان یک خانواده بسیار بالا می‌رفت، همچنین خیلی از خانواده‌ها به خاطر این موضوع دچار فروپاشی می‌شدند و این به عنوان یک معضل خیلی از خانواده‌ها را رنج می‌داد.
اما امروزه با استفاده از دانش پزشکی، زیست شناسی (بیولوژی) و علم تغذیه، شما می‌توانید جنسیت فرزندتان را خودتان انتخاب کنید، این یک بلوف اغراق آمیز نیست، باور کنید !
در این نوشتار سعی بر این داریم که انواع راه‌ها و روشهای انتخاب جنسیت قبل از لقاح را توضیح بدهیم، پس مقاله را تا انتها بخوانید !
انواع راه‌های انتخاب جنسیت قبل از لقاح و تشکیل نطفه
امروزه شما می‌توانید با یک سونوگرافی بعد از هفته 14 بارداری، جنسیت نوزادتان را بفهمید، اما این عمل برای بعضی از خانواده‌ها مطلوب نیست چون شاید نتیجه سونوگرافی بر خلاف علاقه خیلی از والدین باشد.
مثلا والدینی که علاقمند به داشتن پسر هستند، ممکن است در موقع شنیدن جواب سونوگرافی که دختر بودن نوزاد را مشخص می‌کند، شوکه بشوند و جا بخورند و آن وقت این رخ داد مایه بی‌میلی والدین نسبت به سرنوشت فرزند در راه و همچنین تکرار بارداری‌های مادر در سال‌های آینده شود.
اما، امروزه با استفاده از علم روز، می‌توانیم با درجه اطمینان بالایی به پسردار شدن یا دختر دار شدن خودتان، حتی قبل از عمل لقاح و آمیزش پی ببرید، برای این کار کافی است که یکی از راه‌های زیر را انتخاب کنید.
1 – روش تغدیه‌ای
2- روش زمان بندی مقاربت ( تعیین زمان تخمک گذاری)
3- روش شستشوی مهبلی ( واژن)
4- روش زمان بندی ماهیانه مقاربت
5 – روش تعیین میزان اسپرم
6- روش نشاندار کردن لیزری گامتها
7- روش PGD – IVF
مکانیسم دختر شدن یا پسر شدن نطفه چیست ؟

اسپرم مرد بعد از وارد شدن به رحم زن در طول آن حرکت می‌کند و بالا می‌رود، اگر در این هنگام تخمکی در رحم زن موجود باشد، عمل لقاح از بهم پیوستن دو گامت تکمیل می‌شود و جنین تشکیل می‌گردد، این جنین اگر که در داخل رحم مادر لانه‌گزینی کند، سبب بارداری مادر و تولد نوزاد خواهد شد و اگر نتواند لانه‌گزینی کند از بدن دفع خواهد گشت.
مردان دو نوع گامت تولید می‌کنند، یکی گامت ایکس دار (x) و دیگری گامت ایگرگ دار (y)، تفاوت این دو گامت در کروموزوم شماره 23 آنها است، زنها نیز کلا یک نوع گامت تولید می‌کنند و آن نیز فقط کرومزوم شماره 23 x شکل را دارد، اگر که گامت ایکس دار مرد با تخمک ایکس دار زن لقاح کند، فرزند دختر خواهد شد و اگر که گامت ایگرگ دار مرد با تخمک ایکس دار زن لقاح انجام دهد، جنین حاصله پسر خواهد شد.
پس تا اینجا می‌بینیم که پسر یا دختر شدن فرزند بستگی به مرد دارد نه زن و این مرد است که با دو نوع گامت خودش مشخص می‌کند که جنین پسر باشد یا دختر، در شرایط ایده آل شانس پسر یا دختر شدن جنین برابر یعنی 50 – 50 است و بستگی به این دارد که در موقع لقاح کدام اسپرم خودش را زودتر به تخمک برساند تا آن را بارور سازد.
اما در زندگی طبیعی شرایط ایده‌آل کمتر اتفاق می‌افتد و عوامل محیطی بسیاری بر شانس لقاح هریک از اسپرم‌های X دار یا Yدار تاثیر خواهند گذاشت.
عوامل محیطی همچون تغذیه مادر، میزان سلامت روحی روانی او، زمان مقاربت، میزان ph مهبل مادر در هنگام مقاربت، عوامل اجتماعی و … همه و همه می‌توانند در پسر یا دختر دار شدن زن تاثیر بگذارند.
شایان ذکر است که بر طبق مطالعه‌ای که نتایج آن در نشریه آکادمی ملی علوم آمریکا چاپ شده است حاکی است، زنان باردار در دوره‌هایی که با اضطراب شدید مواجه هستند ممکن است به طور ناخواسته به نوعی درگیر انتخاب جنس فرزند شوند.
معمولا به ازای تولد هر یکصد دختر در حدود 104 پسر متولد می‌شوند، اما در دوره‌های بحرانی مانند زمان قحطی، این نسبت کاهش پیدا می‌کند و به نظر می‌رسد جنس مذکر بیشتر ضرر می‌بیند.
بر طبق نظریه های علمی به لحاظ تکاملی مزیت داشتن دختر این است که در دوران‌های سخت دخترها ژن پدر و مادر را بهتر منتقل می‌کنند.
همچنین بر اساس تحقیقات انجام شده  پیرامون نقش عوامل محیطی در جنسیت فرزندان ، اعلام شده که زنان ناراضی و بسیار شکایت کننده اغلب دختر می زایند. همچنین دکتر مدحت الشامی، مشاور تغذیه و بهداشت عمومی نیز گفته است که : در طول تاریخ، در دوره هایی زاد و ولد دختر زیاد بوده است و در دوره هایی نیز زاد و ولد پسر و این به مسایل مختلف زیست محیطی برمی گردد.
بواقع همیشه شرایط نامساعد محیطی منجر به دختر شدن فرزند می‌شود و این شاید فلسفه والایی داشته باشد که به تکامل انسان مربوط می‌شود.
دانشمندان معتقدند که دختران به دلیل اینکه نیروی تولید مثل جامعه هستند، در مواقع بحرانی تعدادشان افزایش می‌یابد زیرا در این مواقع ممکن است 5 دختر متولد شده 5 فرد دیگر را بدنیا بیاورند و 25 فرد جدید تولید کنند، درصورتیکه شاید اگر 5 پسر جای آنها متولد می‌شد امکان افزایش تعداد فرزندان در نسل‌های آتی بسیار پایین تر می‌بود.
اما با این حال در شرایط عادی به ازای هر 100 دختر 104 پسر متولد می‌شود که این نشان دهنده تعادل در چرخه طبیعت است.
در مورد روشهای تعیین جنسیت جنین لازم است که بدانید این روشها کلا به دو دسته تقسیم بندی می‌شوند، دسته اول روشهایی هستند که با تغییر شرایط محیطی بدن مادر، و کنترل زمان باروری امکان پسر یا دختر دار شدن او را افزایش می‌دهند و دسته دوم روش‌های هستند که در مراکز درمان ناباروری و ژنتیک انجام می‌گیرند، در روش‌های دسته اول فردمتقاضی با اجرای دستورالعمل های ماما و متخصص تغذیه به جنس مورد نظر خود دست می یابد برای موفقیت این روش علاوه بر تجربه و مهارت ماما یا پزشک , همکاری زن و همسر وی بسیار مهم می باشد اما در روش‌های دسته دوم باید حتما تحت مراقبت پزشکی قرار بگرید،روشهایی همچون روش‌های PGD، لقاح مصنوعی IVF و نشاندار کردن بالیزراز این نوع هستند که درصد ضریب اطمینان این روش‌ها نزدیک 100٪ است که معمولا” با هزینه های بسیار بالا صورت می پذیرد

 بر اساس تجارب و نمونه های موفقیت آمیز قبلی همزمان سه روش زیر استفاده می شود
– روش تغدیه‌ای
- روش زمان بندی مقاربت ( تعیین زمان تخمک گذاری)
- روش شستشوی مهبلی ( واژن

مطالب پیشنهادی:

تفاوت های زن و مرد در رابطه زناشویی!

میل جنسی زن

میل جنسی زن مانند اجاق الکتریکی است، آرام آرام داغ می شود و مدت زیادی طول می کشد تا سرد شود. میل جنسی یک زن معمولی تدریجاً بیشتر شده و در سن ۳۶ تا ۳۸ به اوج خود می رسد که همین مسأله می تواند توجه آن ها را به جوان های کم سن و سال توجیه کند. عملکرد جنسی مرد در ۱۹ سالگی را می توان با کارکرد جنسی زن ۳۰ تا چهل ساله مقایسه کرد.


میل جنسی مرد

میل جنسی در مردان مانند مایکروویو است. در عرض چند ثانیه با آخرین ظرفیت کار می کند و به محض پخته شدن غذا سریعاً خاموش می شود.

با بالا رفتن سن مرد اندازه ی تستسرون او آرام آرام رو به کاهش می گذارد. میل جنسی مرد ۴۰ ساله را می توان با میل جنسی زن ۲۰ ساله مقایسه کرد که می تواند توجیهی باشد برای گرایش مردان در سنین بالا به دختران جوان. در زوج های از نظر سنی نامناسب فاصله ی سنی معمولاً بین ۱۰ تا ۲۰ سال است.

یائسگی در مردان بسیار خنده دارتر است. زنان در یائسگی اضافه وزن پیدا می کنند و بدنشان گر می گیرد اما مردها در یائسگی با دختران جوان قرار ملاقات می گذارند و موتور سواری می کنند.


لطفاً رابطه ی جنسی نه، ما مؤنث هستیم!

میل جنسی زن به طور قابل توجهی تحت تأثیر اتفاقات زندگی اش است. اگر از شغل خود نفرت داشته باشید، اگر پروژه سنگینی در کار به عهده اش گذاشته شود، اگر قسط خانه اش دو برابر شود، اگر بچه ها مریض باشند، اگر در باران خیس شود و یا سگ خانه گم شود، رابطه جنسی برایش مفهومی نخواهد داشت. تنها چیزی که به آن نیازمند خواهد بود رفتن به رختخواب و خوابیدن است.


رابطه ی جنسی. همین الان. لطفا!

اگر همین مسائل برای مرد اتفاق بیفتد او رابطه ی جنسی را قرص خواب قلمداد خواهد کرد و آن را نوعی وسیله ی رهایی از فشارهایی که در طول روز روی هم تلمبار شده خواهد دانست. بنابراین در پایان روز چنین تمایلی از جانب او برای زن سنگین و غیر قابل فهم است. زن او را یک وحشی بدون احساس خواهد نامید و مرد هم زن را سردمزاج خوانده و شب را روی کاناپه به صبح خواهد رساند.

برای مرد خوابیدن روی کاناپه مهم نیست این کار نوعی چادر زدن پیک نیکی است.


زن خواهان رابطه ی جنسی زیاد با مردی است که دوستش دارد!

تعداد کمتری از زنان را می شود یافت که مانند مردان از نظر جنسی زیاده طلب باشند، اما انگیزه های زن در این زمینه با انگیزه ی مرد تفاوت دارد. مغز مؤنث غارنشین چنان برنامه ریزی شده است که فقط به خاطر رابطه ی جنسی تن به آن نمی دهد و برای این کار نیاز به ارتباط یا حداقل اشتراکات عاطفی دارد تامیل جنسی پیدا کند.

اغلب مردان تشخیص نمی دهند که اگر زن از نظر عاطفی وابسته شود تا حداقل پنج شش ماه یک هم بستر خوب خواهد بود.


مرد فقط به رابطه ی جنسی زیاد نیازمند است!

زیاده طلبی و بی بندوباری در مغز مرد برنامه ریزی شده است. او با دارا بودن مقدار زیادی تستسرون باید به نیاز دیرینه ی زاد و ولد پاسخ گوید. بنابراین از نظر بیولوژیک مناسب تک همسری نیست. بعضی از مردها مونوگامی (تک همسری) را چیزی می دانند که میز و صندلی از آن درست شده است.

اگر این نیاز فشار زیادی به مرد وارد کند او حتی تا حضیض زناکاری فرو می غلتد تا بقای قبیله را تضمین کند.

وقتی پای نزدیکی جنسی پیش می آید، زن نیاز به دلیل مرد دارد مرد نیاز به مکان.

دلیل زن برای رابطه ی جنسی با دلیل مرد فرق دارد. زن رابطه ی جدید را در جستجوی عشق و احساس عاشقانه آغاز می کند. نزدیکی جنسی بعد از این مرحله اتفاق می افتد.


زن: تو زوج مزخرفی هستی.

مرد:در دو دقیقه چطور به این نتیجه رسیدی؟!

یک مرد سالم از شروع سرد تا اوج لذت جنسی به زمان متوسط ۲ تا ۵ دقیقه نیازمند است. این زمان در یک زن سالم به طور متوسط ۱۳ دقیقه است. در بیشتر پستانداران نزدیکی جنسی عملی سریع بوده است چون در این لحظه نمی توانند از نظر ذهنی روی چیز دیگر تمرکز کنند و در معرض خطر حمله قرار می گیرند. «تند و سریع» شگرد طبیعت برای بقای انواع بود.


زن از راه گوش تحریک می شود.

وقتی زن مردی برهنه ببیند از خنده روده بر می شود.!

زن با داشتن طیف وسیع تری از گیرنده های حسی تمایل به شنیدن واژه های شیرین دارد تا نگاه کردن به شکل و اندام مذکر. حساسیت زن به شنیدن تعریف های بی نظیر چنان قوی است که حتی بعضی از زن ها هنگام شنیدن نغمه های عاشقانه از طرف محبوبشان چشمان خود را می بندند.


مرد از طریق چشم تحریک می شود!

مغز مرد برای نگاه کردن به شکل و اندام مؤنث برنامه ریزی شده است. این است که تصورات اروتیک برای مردان بسیار مهم است.


زنان در واقع دنبال چه هستند؟

شخصیت

شوخ طبعی

حساس بودن

هوش و ذکاوت

هیکل متناسب


آنچه مردان فکر می کنند زنان به دنبال آن هستند…

شخصیت

هیکل متناسب

شوخ طبعی

حساسیت

قیافه ی خوب

مردان خوب می دانند زنان دنبال چه هستند.


آنچه زنان فکر می کنند مردان به دنبال آن هستند:

قیافه خوب

هیکل خوب

سینه

باسن

شخصیت


آنچه مردان واقعاً دنبالش هستند:

شخصیت

قیافه ی خوب

هوش و ذکاوت

شوخ طبعی

هیکل متناسب

زنان در واقع نمی دانند مردها واقعاً چه می خواهند.


آنچه زنان از رابطه ی جنسی انتظار دارند…

زن پیش از اقدام به رابطه ی جنسی نیاز به مدت نسبتاً زیادی دارد تا با صحبت و توجهی که به او می شود آمادگی پیدا کند. مرد می خواهد از فشاری برهد و زن می خواهد پناهی یابد. اگر این تفاوت درک شود مرد می تواند در این رابطه نقش بهتری ایفا کند. بیشتر زنان حداقل به سی دقیقه برای آمادگی ارتباط نیازمندند و مردان به ۳۰ ثانیه.

پس از اتمام رابطه هورمون های زن آماده است تا دنیا را فتح کند. او می خواهد نوازش کند، نوازش ببیند و صحبت کند. اما مرد اگر خواب نرفته باشد دلش می خواهد بلافاصله کار دیگری کند مثلاً قهوه درست کند. مرد همیشه می خواهد کنترل خود را حفظ کند. در زمان اوج لذت جنسی او برای چند لحظه این کنترل را از دست می دهد بلند شدن و بلافاصله کار دیگر انجام دادن نوعی اطمینان است برای او که احساس کند دوباره کنترل خود را به دست آورده است.


آنچه مردان از رابطه ی جنسی انتظار دارند…

مرد با اوج لذت جنسی می خواهد از فشار درونی خود رهایی یابد. مرد با استفاده از رابطه ی جنسی می خواهد به صورت فیزیکی چیزی را بیان کند که به طریق عاطفی قادر نبوده است. اگر مرد مشکلی از قبیل بیکاری، بدهکاری داشته باشد به احتمال زیاد از این ارتباط کمک می گیرد تا فشار روحی درونش را کاهش دهد. کمتر مسأله ای را می توان یافت که مرد نتواند آن را با ارتباط جنسی حل کند.

آزمایشات نشان می دهند که مردی که تحت فشار نیاز جنسی است مشکلاتی در شنوایی، تفکر، رانندگی یا کار با ماشین آلات سنگین دارد. او همچنین از نوعی اختلال زمانی هم رنج می برد. مثلاً ۳ دقیقه در نظرش ۱۵ دقیقه می آید. اگر زنی انتظار تصمیم عاقلانه ای از مرد داشته باشد بهتر است بحث آن را موکول به بعد از رابطه ی جنسی کند، زیرا در این زمان مغز مرد کاملاً پاک و آماده است.


صحبت جنسی زنان

در حین رابطه جنسی اگر مرد بخواهد حرف بزند باید از نیمکره چپ هم استفاده کند. اما برای زن استفاده از هر دو نیمکره آسان است.

حرف زدن در حین رابطه ی جنسی برای زن بسیار مهم است. اما خود به جای واژه معمولاً از اصوات برخاسته از احساس استفاده می کند که این امر رابطه را برای مرد دلپذیرتر می کند. اگر زن بخواهد از واژه استفاده کند مرد مجبور می شود برای فکر کردن درباره ی آن ها از کار اصلی منحرف شود.


صحبت جنسی مردان

بیشتر مردان در یک زمان یک کار انجام می دهند. اگر مردی آمادگی کامل برای ارتباط جنسی پیدا کند حرف زدن، شنیدن یا رانندگی برایش دشوار خواهد بود. این است که در حین این رابطه مرد به ندرت حرف می زند. اگر زن اقدام به صحبت کند به احتمال قوی حواس مرد را پرت خواهد کرد. در حین رابطه ی جنسی مرد نیمکره ی راست مغز خود را با تمامی ظرفیت به کار می گیرد. اسکن های مغزی نشان می دهند که تمرکز او در این زمان چنان شدید است که عملاً شنوایی خود را از دست می دهد.


مطالب پیشنهادی:

دریافت پول از بیمار بصورت مستقیم (خطای پزشکی)

رسانه ها در الگوی مصرف جامعه چه نقشی دارند؟

آثار جانبی تشعشع لامپ های کم مصرف بر چشم و پوست چیست؟

ژن درمانی چیست؟

دسترسی به تمامی این مطالب در سایت

http://maktoobshop.com

پرده بکارت به روایت پزشکی



عمل پاره‌شدن پرده بهتر است در زمانی که بدن آرام است و هیچ اضطراب و خستگی وجود ندارد، انجام شود.

هایمن(Hymen) یا همان پرده بکارت، غشایی است که تمام یا قسمتی ازدهانه واژن را می پوشاند. «هایمن» لغتی یونانی است به معنای پوست یا پرده که از نام الهه ازدواج و عروسی یونانیان گرفته شده است.  یونانیان باستان از این لغت برای انواع پرده ها از جمله پرده ای که قلب را احاطه می کند (پریکارد)، استفاده می کردند، اما با گذشت زمان، کاربرد آن به پرده بکارت محدود شد.


در نخستین مراحل رشد جنینی، هیچ ورودی ای به واژن وجود ندارد. لایه باریک بافتی که در این مرحله واژن را می پوشاند، قبل از تولد به طور ناقص تقسیم می شود، این لایه بعدها پرده بکارت را به وجود می آورد. بسیاری از افراد تصور می کنند پرده بکارت، داخل واژن قرار دارد. در صورتی که این طور نیست. پرده بکارت، بخش خارجی اندام جنسی است و دقیقا در ورودی دهانه آن قرار دارد. پرده بکارت که یک چین غشایی نامنظم است و از اپیتلیوم شاخی تشکیل شده، درست در مدخل ورودی واژن قرار دارد و در واقع به منزله در ورودی واژن است و اولین بار با مقاربت، معاینه خشن، ضربه و جراحی پاره می شود. معمولا پرده بکارت یک یا چند سوراخ کوچک دارد که خون ریزی قاعدگی از آن خارج می شود. اگر این پرده اصلا سوراخ نداشته و به طور کامل واژن را بسته باشد، خون قاعدگی در پشت آن تجمع می یابد و در رحم انباشته می شود و بر اثر پس زده شدن به داخل حفره صفاقی می تواند سبب بیماری اندومتریوز و نازایی شود که این مورد بسیار نادر است.

پارگی پرده بکارت

 رشته های عصبی در پرده کم هستند و به همین دلیل در صورت آرامش جسمی و روانی پارگی آن معمولا بدون درد است. عمل پاره شدن پرده بهتر است در زمانی که بدن آرام است و هیچ اضطراب و خستگی وجود ندارد، انجام شود.  بنابراین نزدیکی در اولین شب ازدواج و پس از مراسم طولانی عروسی توصیه نمی شود.  خانم ها بهتر است قبل از نزدیکی برای آگاهی از نوع پرده شان به پزشک متخصص زنان مراجعه کنند.  ممکن است در برخی  موارد پرده بسیار ضخیم باشد که برای پاره کردن آن، کمک پزشک مورد نیاز باشد تا از بروز درد هنگام ارتباط جنسی جلوگیری شود. این شیوه را بریدن پرده می نامند. طی اولین نزدیکی، پرده بکارت در چند جا پاره و به چند قطعه تقسیم می شود. غالبا تا زمانی که زن، نوزادی به دنیا بیاورد باقیمانده پرده در دهانه واژن وجود خواهد داشت.  در صورت تنگی دهانه واژن، بهتر است از کرم و ژله ای تسهیل کننده یا اسپری بی حس کننده استفاده کرد.  ضمن اینکه تحریک زن و خروج ترشحات از دهانه واژن، موجب نرم شدن دهانه واژن و سهولت ارتباط جنسی می شود. گاهی پرده بکارت با یک یا دو بار نزدیکی کاملا پاره نمی شود و هر دفعه قسمتی از آن پاره می شود و کمی خون ریزی می کند.  بدون پارگی پرده، اسپرم ریخته شده روی آن می تواند موجب بارداری شود، زیرا اسپرم می تواند از سوراخ پرده حرکت کند و به طرف تخمک زن برود و باعث بارداری شود.  در این موارد زن با پرده سالم باردار می شود. ورزش هایی مانند سوارکاری، دو، پرش و شنا هرگز باعث پاره شدن پرده دختر نمی شوند مگر اینکه وی طی حادثه ای و در هنگام بازی، سقوط کند و در همان زمان جسمی نوک تیز به پرده اصابت کند و موجب پارگی آن شود.  

انواع پرده بکارت

در نظر داشته باشید که هیچ پرده بکارتی دقیقا شبیه دیگری نیست. اندازه و شکل آن از فردی به فرد دیگر بسیار متفاوت است. انواع رایج پرده بکارت عبارتند از:

• پرده بکارت حلقوی: به صورت حلقه ای دور ورودی واژن را می پوشاند.

• پرده بکارت ارتجاعی: انعطاف پذیر و قابل ارتجاع است و هنگام اولین رابطه زناشویی پاره نمی شود یا به طور جزئی پاره می شود و هیچ خون ریزی ای ندارد.

• پرده بکارت دو سوراخی یا تیغه ای: یک تیغه ممتد در طول ورودی واژن دارد.

• پرده بکارت غربالی (سوراخ سوراخ): به طور کامل در عرض مهبل کشیده شده اما سطح آن سوراخ سوراخ است.

• پرده بکارت شاخه دار: اغلب به صورت کنگره ای و دارای اضلاعی از شکاف در طرفین است.

• پرده بدون سوراخ یا بسته: گاهی در دخترانی که به سن بلوغ می رسند، پرده بسته است و خون قاعدگی پشت آن جمع می  شود و نمی تواند خارج شود در نتیجه باعث بروز درد خواهد شد، اینگونه افراد باید به پزشک مراجعه کنند تا طی عمل جراحی و ایجاد برشی در سطح پرده، این مشکل برطرف شود.

• پرده بکارت کنگره ای: کمیاب است و کمتر وجود دارد.

خون پرده بکارت

معمولا پس از پارگی پرده بکارت خون ریزی کم و بیش شدیدی ایجاد می شود. لازم است این خون را از خون قاعدگی تمییز دهیم. خون قاعدگی دارای فیبرینوژن کمتر است بنابراین دیرتر لخته می شود و سلول های واژینال در آن بسیار زیاد است در حالی که خون حاصل از پرده بکارت سریع تر لخته می شود و حاوی مقادیر کمی سلول واژینال است. لبه های پارگی جدید در پرده بکارت معمولا زخمی و قرمز رنگ است و آثار خون لخته شده در آن مشاهده می شود. بعد از حدود یک هفته، لبه های بریدگی از مخاطی مشابه مخاط پرده پوشیده شده و بعد از حدود دو هفته لبه های زخم نسبتا گرفته می شوند.  نکته مهم این است که لبه های پارگی چون آزاد هستند و به هم اتصال ندارند هیچ وقت به هم جوش نمی خورند و اگر دو تکه پارگی به هم دوخته شوند محل ترمیم به صورت یک اسکار برجسته روشن مشخص خواهد شد.  تاکید می کنم پرده بکارت فقط و فقط بر اثر ضربه مستقیم به آن یامقاربت پارگی پیدا می کند و جز ضربه مستقیم هیچ مورد دیگری باعث پارگی آن نمی شود.

عدم خون ریزی برخی از زنان در اولین رابطه جنسی

در حالتی که زن هنگام نزدیکی، آرام و بدون تنش باشد، زمان کافی برای عشق ورزی داشته باشد، با طرف مقابل خود احساس راحتی کند و دهانه واژنش به اندازه کافی مرطوب باشد، دخول به نرمی انجام می شود و به این ترتیب ممکن است زن در اولین ارتباط خون ریزی نداشته باشد.  اما اگر زن مضطرب باشد یا بترسد و پاهایش را جمع کند دهانه واژن تنگ خواهد شد و هنگام دخول خون ریزی و درد خواهد داشت.

پاسخ به 3 پرسش رایج

درباره این مساله، پرسش ها و ابهامات زیادی بین مردم وجود دارد که از میان آنها 3 پرسش زیر را می توان جزو شایع ترین ها دانست:

آیا ممکن است با یک بار مقاربت پرده بکارت از بین برود؟

بله، از آنجا که پرده بکارت دقیقا در مدخل ورودی واژن قرار دارد، معمولا طی اولین مقاربت از بین می رود، حتی اگر مقاربت به طور کامل انجام نشده باشد.

آیا سقوط از ارتفاع می تواند باعث پارگی پرده بکارت شود؟

خیر، سقوط از ارتفاع، بلند کردن جسم سنگین، کوهنوردی و موارد مشابه به هیچ عنوان نمی توانند باعث پارگی پرده بکارت شوند. البته ممکن است در اثر سقوط یا انجام کارهای سنگین مقداری خون ریزی از دستگاه تناسلی مشاهده شود که در هیچ کدام از موارد مربوط به پارگی پرده نیست فقط به خاطر فشار وارده بر رحم مکانیسمی مشابه قاعدگی دارد یعنی فشار به رحم باعث خون ریزی یا لکه بینی در فرد می شود.  تاکید می کنم پرده بکارت فقط و فقط در اثر ضربه مستقیم به آن یا مقاربت پارگی پیدا می کند و جز ضربه مستقیم هیچ مورد دیگری باعث پارگی آن نمی شود.

خون ریزی در اثر پارگی پرده بکارت چه مقدار است؟

حداقلی برای خون ریزی در این حالت نداریم. ممکن است در حد یک یا دو قطره باشد یا شاید هم بیشتر باشد ولی حداکثر به اندازه آغشته شدن یک عدد پوشک خواهد بود و چیزی که مسلم است این است که این خون ریزی نباید ادامه داشته باشد و معمولا در عرض یک یا دو دقیقه تمام می شود. اگر در مواردی خون ریزی ادامه داشت احتمال پارگی های اطراف واژن مطرح می شود که در این صورت حتما باید ترمیم شود و این مسئله بیشتر زمانی اتفاق می افتد که مقاربت بدون رضایت زن و با مقاومت وی و اصرار طرف مقابل انجام شود که در این موارد باید پارگی واژن ترمیم شود. در پایان تاکید می کنم که پرده بکارت ملاک مطمئنی برای تشخیص سلامت جنسی دختران نیست و انواعی از پرده بکارت وجود دارد که خون ریزی ایجاد نخواهد شد و در این موارد بهتر است حتما قبل از ازدواج به پزشک یا ماما مراجعه شده و برگه گواهی سلامت دریافت شود.

خودارضایی نیز می تواند باعث آسیب پرده بکارت شود. پرده بکارت بافتی بسیار حساس و نازک دارد که نسبت به کوچک ترین تحریک آسیب پذیر است. گرچه تحریکات کوچک و مختصر آسیب کامل به پرده بکارت نمی رساند ولی همین آسیب جزئی که برگشت ناپذیر و قابل تشخیص است نیز سبب حساس شدن می شود. احتمال پارگی پرده بکارت بر اثر خودتحریکی و پیامدهای روانی ناشی از آن وجود دارد.


مطالب پیشنهادی:

دریافت پول از بیمار بصورت مستقیم (خطای پزشکی)

رسانه ها در الگوی مصرف جامعه چه نقشی دارند؟

آثار جانبی تشعشع لامپ های کم مصرف بر چشم و پوست چیست؟

ژن درمانی چیست؟

دسترسی به تمامی این مطالب در سایت

http://maktoobshop.com

مطلوب ترین سنین برای باردار شدن زنان در چند سالگی است؟

مطلوب ترین سنین برای باردار شدن زنان در چند سالگی است؟


محققان تحقیقات زیادی در مورد زمان های متفاوت بارداری انجام داده اند و نتیجه اینکه بالاترین نقطه و اوج توانایی باروری در زنان در .... سالگی است و...


محققان تحقیقات زیادی در مورد زمان های متفاوت بارداری انجام داده اند و نتیجه اینکه بالاترین نقطه و اوج توانایی باروری در زنان در ۲۴ سالگی است.

تمامی خانم ها در هنگام تولد بالاترین میزان تخمک ها را جهت باروری دارند. یعنی در حدود یک میلیون تخمک. اما وقتی به سن بلوغ می رسند این میزان به حدود ۳۰۰ هزار عدد می رسد و مسئله اینجاست که از این تعداد فقط در حدود ۳۰۰ تخمک در دوره فعالیت تخمدانها آزاد می شود و امکان باروری می یابد.

هم چنان که سن افزایش می یابد تخمدانها هم پیرتر می شوند و تخمکها آمادگی کمتری برای باروری خواهند داشت. به همین دلیل است که امکان بروز مشکلات و اختلالات کروموزومی و ناهنجاری های ژنتیکی مانند سندروم داون در سنین پایین تر به مراتب کمتر از سنین بالا می باشد.

در عین حال احتمال بروز سقط جنین نیز در سنین بالا بیشتر است. این احتمال در زنانی که بین ۲۰ تا ۲۴ سال سن دارند احتمال سقط جنین ۱۰ درصد است در حالی که این رقم در زنان ۳۵ تا ۳۹ ساله ۱۸ درصد و زنان ۴۰ تا ۴۴ ساله به ۳۴ درصد می رسد.

در عین حال در دهه بیست سالگی احتمال ابتلا به انواع مشکلات رحم و اندومتر به مراتب کمتر است و بیماری های مقاربتی نیز در این سنین کمتر ایجاد می شود.

از طرف دیگر در دهه بیست سالگی بدن از نظر فیزیکی سالم تر است و فرد مبتلا به بیماری ها و ناراحتی های گوناگون نمی باشد. از این رو احتمال زایمان زودتر از موعد و تولد نوزاد نارس در سن کمتر از ۳۶ سال پایین می باشد.

لازم به ذکر است که بررسی ها نشان داده اینکه شما در اوایل دهه بیست سالگی اقدام به بارداری نمایید یا در اواخر آن تغییر چندانی نمی کند و تفاوت باروری در این محدوده سنی ناچیز و قابل چشم پوشی است.

در ضمن نکته قابل ملاحظه این است که فقط بارداری مهم نیست و پس از زایمان مراقبت های مربوط به نوزاد و اینکه مادر بتواند با بیداریهای کودک بیدار بماند و با خوابیدنهای او استراحت نماید در دهه بیست سالگی راحت تر است و پس از آن از نظر بدنی و فیزیکی فشار بیشتری را متحمل می شود.

به عقیده بسیاری از متخصصان سن ۲۵سالگی بهترین سن برای فرزند اول است. زیرا هم مادر سن مناسبی دارد و هم اینکه در بازیها و مراحل گوناگون رشدی کودک بهتر می تواند در کنارش باشد.

علاوه بر وضعیت جسمی افراد در دهه بیست سالگی از نظر ذهنی و عاطفی نیز انعطاف پذیری بیشتری دارند و ظرفیت بیشتری برای تحمل و پذیرش مسئولیت ها و تعهدات مربوط به فرزندان دارند.

از طرف دیگر مادر شدن در این دهه امکان تحصیل و آموزش دیدن را به شما می دهد. می توانید در این زمان فرزنددار شوید و سپس دوباره به جامعه و پرداختن به شغل و کارهای مورد علاقه برگردید. در صورتی که در سنین بالاتر اگر کار و حرفه خود را به جهت مسئولیتهای مادری رها کنید جذب دوباره بازار کار به مراتب سخت تر خواهد بود.

به همین دلیل از نظر بسیاری از مشاوران اقتصادی بارداری در این برهه از نظر مالی و اقتصادی نیز لطمه خاصی به خانواده نمی زند.

یعنی مادرانی که در سنین بالاتر اقدام به بچه دار شدن می کنند فرصتهای بسیاری را از نظر موفقیتهای اجتماعی و شغلی از دست می دهند.

اما از طرف مقابل فرزند داشتن در سنین کم نیز به دلیل تجربه کم والدین سختی هایی دارد و والدین به دلیل توجه زیاد به فرزند ممکن است از توجه کافی به یکدیگر غافل شوند. این امر در بسیاری موارد در مادران جوان منجر به افسردگی های پس از زایمان می شود و در پدران جوان نیز ناراحتی های ناشی از کمبود توجه همسرشان مشکل ساز است.

در بسیاری از موارد که ازدواجها در سنین پایین انجام می گیرد و زوجین خیلی زود تصمیم به بچه دارشدن می گیرند مشکلات زیادی به دلیل عدم آمادگی ها و تفاهمات لازم جهت پذیرش مسئولیتهای جدید ایجاد می شود.

بررسی ها نشان داده فرزندان زنانی که در سنین بین ۱۵ تا ۲۴ متولد شده اند از نظر رفتاری مشکلات بیشتری دارند و آن هم بیشتر به دلیل فقدان مهارتهای تربیتی لازم در مادران خیلی جوان است.

ارزیابی وضعیت والدینی که در دهه ۳۰-۲۰ و ۴۰ خود فرزنددار شده اند نشانگر ویژگیهای رفتاری و تربیتی متفاوت در این فرزندان است.

لازم به ذکر است که شما در هر سیکل عادت ماهیانه فقط تا ۲۵ درصد شانس بارداری خواهید داشت و بدین ترتیب یعنی در اوایل دهه بیست سالگی در سال در حدود۹۸ درصد و در اواخر این دوران در حدود ۸۴درصد شانس برای بارداری خواهید داشت.

در این دهه فقط ۷درصد از خانم ها دچار ناباروری می شوند و ۶ درصد نهایتا بچه دار نمی شوند. اما در دهه۴۰ سالگی احتمال اینکه افراد هرگز نتوانند بچه دار شوند تا ۶۴ درصد هم می رسد.

این مسئله در مورد خانم های دهه ۴۰سالی که سقط جنین دارند ۳برابر افرادی است که در دهه بیست سالگی هستند و در مورد ۴۵سالگی به بالا باز هم افزایش می یابد.

در ضمن در مورد ابتلای کودک به سندروم داوان در دهه بیست سالگی مادر احتمال یک به ۱۲۹۵ است و در دهه ۳۰ یک در ۷۵۹ می باشد.

با توجه به موارد فوق توصیه می کنیم که در هر سنی حتی در دهه بیست سالگی اگر قصد بچه دار شدن دارید حتما قبل از هرچیز با پزشک متخصص مشورت نمایید تا از جنبه های گوناگون از آمادگی شما برای این موضوع اطمینان حاصل کرده و موارد مورد نیاز را به اطلاعتان برساند.


مطالب پیشنهادی:

فست فود زیر ذره بین کارشناسان حوزه سلامت

ظروف یک ‌بار مصرف ومشکلات آن بر سلامت

آثار جانبی تشعشع لامپ های کم مصرف بر چشم و پوست چیست؟

اثرات امواج تلفن همراه بر سلامت افراد چیست؟

دسترسی به تمامی این مطالب در سایت

http://maktoobshop.com

 

زنان باید به ارگاسم رسیدن را یاد بگیرند


زنان باید به ارگاسم رسیدن را یاد بگیرند



رسیدن بـه اوج لـذت در زنـان یـک واکنش طبیعی جنسی است که تا کنون به صورت معمایی سربسته باقی مانده و به اوج نرسیدن در حین عمل جنسی میتواند سرمنشا مشکلات فراوانی باشد. ریشه بسیاری از مشکلات زناشویی در این مسئله میباشد.


 


ارگاسم در زنان از فرآیند پیچیده تری نسبت به مردان برخوردار است و به همین دلیل زمانی بیشتر می برد تا زن به ارگاسم برسد. این عمل در زنان دارای یک روند برای تخلیه است به طوری که زمان خاصی برای بوجود آمدن آن نمی توان مشخص کرد.


حدود 10 درصد از زنان به ارگاسم نمی رسند یا ارگاسم آنان از طریق خود ارضایی می باشد یادگیری به ارگاسم رسیدن به یک امر مهم و ضروری برای بقای زندگی زناشویی در زنان تبدیل شده است .


به عقیده برخی از محققان، زنان لذت بیشتری از یک رابطۀ جنسی می برند تا مردان! 

البته این موضوع اثبات نشده است که لذت جنسی زنان چه میزان است ولی در برخی موارد لذت جنسی زن را ۷ یا ۹ برابر قدرت جنسی مرد دانسته اند که این نشان از پیچیدگی این امر دارد.


زن و شوهر با کسب مهارت باید بدانند که چگونه می توانند به ارگاسم مطلوب برسند. که در این میان مردان وظیفه سنگین تری دارند و بایستی با کسب مهارت در رسیدن به لذت جنسی به همسر کمک کنند و همچنین همسر نسبت به شوهر این وظیفه را انجام دهد.ارگاسم در مردان صرفاً با تحریکات بدنی و تماس ایجاد می شود. در حالیکه این پدیده در خانم ها بسیار پیچیده تر بوده و تا حد بسیار زیادی به شرایط روحی و ارتباط عاطفی طرفین بستگی دارد.


به ارگاسم نرسیدن خانم ها می تواند به دلیل بی علاقگی، اضطراب و شرایط روحی نامناسب و مقاربت به روش نادرست باشد و بعلاوه برای بعضی خانم ها این الزام وجود ندارد که با هر مقاربت الزاماً به ارگاسم برسد.


شاید یکی از راههای زیر گره گشای مشکل شما باشد:

1-    اکثر زنان به اشتباه تصور می کنند که در طول رابطه جنسی آرامش بسیار مهم است اما آنها از این نکته غافل هستند که تنش هم در طول رابطه جنسی بسیار مهم و عامل رسیدن به ارگاسم است.


زنان باید یاد بگیرند که تمام عضلات آنها  ساق پا ؛شکم، باسن و... دررسیدن به ارگاسم درگیر می شوند.

اکثر زنان می گویند هنگام ارگاسم انقباض در لگن را احساس می کنند.


2-    اکثر زنان رابطه جنسی ذهن فعالی دارند و نمی توانند آن را  بر این فعالیت متمرکز کنند. فکرهایی که  تمام مغز را اشغال می کنند و به جای تحریک و تشویق جنسی منجر به واپس زدگی میل جنسی می شود.سعی کنید ذهن خود را از تمامی مسائل خالی کنید و در این لحظه فقط به همین مسئله بیندیشید


3-   در موارد بغرنج تر برای  درمان حتما به یک پزشک مراجعه کنید و با استفاده از داروهایی تجویز شده زندگی زناشویی خود را انجات دهید تجویز پزشک در بیشتر مواقع می تواند مشکل را برطرف کند.


مطالب پیشنهادی:

فست فود زیر ذره بین کارشناسان حوزه سلامت

ظروف یک ‌بار مصرف ومشکلات آن بر سلامت

آثار جانبی تشعشع لامپ های کم مصرف بر چشم و پوست چیست؟

اثرات امواج تلفن همراه بر سلامت افراد چیست؟

دسترسی به تمامی این مطالب در سایت

http://maktoobshop.com

 

رابطه زناشویی پس از زایمان


بعد از زایمان، تا چه مدتی محدودیت و منع رابطه زناشویی وجود دارد؟ پاسخ را از دکتر ملک‌منصور اقصی، متخصص زنان و زایمان بشنوید.


 

خیلی از همسران تصور می‌کنند پس از زایمان باید تا هفته‌ها رابطه زناشویی نداشته باشند؛ چون ممکن است برقراری چنین رابطه‌ای باعث آسیب به مادر شود. باور غلط دیگری که در این مورد رواج دارد، بهتر بودن سزارین نسبت به زایمان طبیعی برای برقراری رابطه زناشویی بعد از آن است. البته بعضی اوقات هم مشغولیت بچه‌داری باعث می‌شود که زوج‌ها خودشان و یا رابطه زناشویی‌شان را فراموش کنند که این نکته هم می‌تواند در درازمدت عوارض نامطلوبی بر روابط زوجین بگذارد. درباره این موارد با دکتر ملک‌منصور اقصی، متخصص زنان و زایمان و استاد دانشگاه تهران گفتگو کرده‌ایم...

 

بعد از زایمان، تا چه مدتی محدودیت و منع رابطه زناشویی وجود دارد؟

در یک مدت زمان خاص پس از زایمان، توصیه ما این است که رابطه زناشویی وجود نداشته باشد و علت آن هم این است که می‌خواهیم محل چسبندگی جفت ترمیم پیدا کند چون مثل یک زخم باز می‌ماند. جفت از دیواره کنده شده و خو‌ن‌ریزی‌های معمول بعد از زایمان، از همین محل است. تا این زخم ترمیم پیدا نکرده، بهتر است رابطه‌ زناشویی نداشته باشند. این زمان حدود 3 هفته طول می‌کشد. در قدیم می‌گفتند تا 6 هفته. اما امروز می‌گویند تا 3 هفته هم کفایت می‌کند. 


آیا این مدت برای زایمان طبیعی و سزارین فرق دارد؟

مسلما شرایط زایمان طبیعی و سزارین باهم فرق می‌کند. اگر زایمان طبیعی باشد چون در محل، ممکن است برش و بخیه زده شده باشد و این زخم در طول 2 هفته بهبود پیدا می‌کند، چنانچه مشکل خاصی پیدا نکند، همین 3 هفته کافی است.


در مورد سزارین چه طور؟

بستگی دارد به نوع سزارینی که انجام شده است. اگر همراه با چسبندگی زیاد یا بروز عفونت باشد، ممکن است رابطه‌ زناشویی همراه با درد باشد. یعنی پس از رابطه‌ زناشویی، زن یک درد مبهمی در ناحیه لگن خود حس می‌کند. در حقیقت، با حرکت احساس درد می‌کند. بالاخره سزارین یک برش است. شکم باز شده و دست خورده، در بهترین شرایط هم سزارین تا حدی چسبندگی ایجاد می‌کند. بنابراین زایمان طبیعی از این جهت بهتر است و برخلاف تصور عوام که فکر می‌کنند سزارین برای رابطه زناشویی‌شان بهتر است، باید اشاره شود که پس از یک زایمان طبیعی و سالم، رابطه زناشویی در مقایسه با سزارین مطلوب‌تر است.


آیا این چسبندگی، به غیر از درد محدودیت دیگری هم برای رابطه زناشویی ایجاد می‌کند؟

نه، فقط همان درد را ایجاد می‌کند. پس از زایمان نکته‌ دیگری که وجود دارد، زمانی است که مادر شیر می‌دهد. در این شرایط فعالیت تخمدان‌ها متوقف شده و این می‌تواند باعث کم شدن ترشحات واژن و خشکی آن شود. اگر زن چنین احساسی را دارد، بهتر است از ژل‌های لوبریکانت استفاده کند که محلول در آب است.


برخی خانم‌ها تصور می‌کنند بعد از زایمان طبیعی ممکن است نتوانند مثل قبل رابطه زناشویی برقرار کنند. آیا چنین تصوری درست است؟

یکی از تغییرات فیزیولوژیک که در طول بارداری اتفاق می‌افتد هیپرتروفی یا افزایش حجم دستگاه تناسلی است؛ یعنی یک مقداری بافت بزرگ‌تر و متورم‌تر می‌شود. خود کانال زایمانی نیز بازتر می‌شود. رحمی که قبلا 100 گرم بوده حالا می‌شود 1000 گرم. بعد از زایمان، تمام این تغییرات طی 6 هفته بر می‌گردد به حالت عادی. پس تغییرات چندانی برای اندام‌ها برای طولانی مدت اتفاق نمی‌افتد.

در جایی می‌خواندم که برای پیشگیری از تغییر شکل‌های مختصری که ممکن است بعد از بچه‌دار شدن اتفاق بیفتد، تمرین‌هایی وجود دارد. آیا این حرف درست است؟

بله، تمرین عضلات کف لگن، ورزشی است که حتی برای خانم‌هایی که باردار نیستند، می‌تواند رضایت ناشی از رابطه زناشویی را افزایش دهد. برای خانم‌هایی که اختلالات جسمی دارند و یا دیر به ارگاسم می‌رسند، توصیه می‌شود در طول روز مرتب این عضلات را تقویت کنند. برای تقویت، عضلات را باید به صورت متناوب منقبض و منبسط کنند. ابتدا نیز این کار را با دفعات کم شروع کرده و کم کم آن را افزایش دهند. طول مدت انقباض و انبساط را هم می‌توانند افزایش دهند. به عنوان مثال اول 3 ثانیه، و بعد کم کم مدت را تا 10 ثانیه افزایش دهند. این تمرین حتی برای دوران یائسگی که عضلات کف لگن ضعیف می‌شوند نیز مفید است البته توصیه می‌شود که در دوران بارداری نیز خانم‌ها این کار را انجام دهند.


بسیاری از خانم‌ها پس از زایمان و در زمان شیر دادن، از ترس باردار شدن ترجیح می‌دهند که رابطه زناشویی نداشته و یا در حداقل ممکن داشته باشند. روش درست برای جلوگیری در این دوران چیست؟

توصیه می‌کنیم که خانم‌ها هفته‌ ششم پس از زایمان به مراکز بهداشت مراجعه کنند. مشاور با توجه به شرایطی که زن و مرد دارند روش قابل اطمینانی را برای جلوگیری به آنها معرفی می‌کند چرا که فقط 40 روز اول پس از زایمان احتمال بارداری وجود ندارد و بعد از آن به علت احتمال حاملگی، جلوگیری صورت بگیرد.


مطالب پیشنهادی:

فست فود زیر ذره بین کارشناسان حوزه سلامت

ظروف یک ‌بار مصرف ومشکلات آن بر سلامت

آثار جانبی تشعشع لامپ های کم مصرف بر چشم و پوست چیست؟

اثرات امواج تلفن همراه بر سلامت افراد چیست؟

دسترسی به تمامی این مطالب در سایت

http://maktoobshop.com

 

گزیده ای از احکام و سوالات صیغه موقت،متعه و دیگر مسائل زناشویی و ازدواج (بخش دوم)

گزیده ای از احکام و سوالات صیغه موقت،متعه و دیگر مسائل زناشویی و ازدواج از دیدگاه آیت الله العظمی مکارم شیرازی(بخش2)



21- اختلاف زوجین بر دائم یا منقطع بودن عقد

در صورت اختلاف بین زوجین در دائم یا منقطع بودن عقد نکاح، قول کدام یک مقدّم است؟

قول مدّعى عقد موقّت مقدّم است; ولى احتیاط آن است که در پایان مدّت، صیغه طلاق نیز جارى گردد.

22- عدم جواز ازدواج موقت با زن فاحشه

آیا از نظر آیت الله مکارم شیرازی، حرام بودن ازدواج موقت با زن فاحشه بنابر احتیاط مستحب است یا احتیاط واجب؟

بنا بر احتیاط واجب است.

23- اذن برادر در ازدواج موقت

اگر شخصى با زن بى شوهرى ازدواج موقّت کند و این زن به برادرش اطّلاع ندهد، آیا این کار خیانت به برادر محسوب مى شود؟ در صورتى که برادر با این ازدواج مخالف باشد و زن شرایط ازدواج موقّت را داشته باشد آیا این ازدواج جایز است؟

اجازه برادر معتبر نیست و اطّلاع ندادن به او خیانت محسوب نمى شود ولى مشورت با او مناسب است.

24- تحقیق در مورد عده زن متعه

مردى زنى را به عقد موقّت خود در مى آورد در بین مباشرت با آن زن شک مى کند که آیا او از زنانى است که زیاد صیغه مى شود وعدّه نگه نمى دارد یا نه، آیا تحقیق واجب است؟

سؤال و تحقیق از زن واجب نیست.

25- نحوه متعه زنان اهل کتاب

در صورت جایز بودن متعه اهل کتاب در کشورهاى غربى آیا باید صیغه عقد به زبان عربى خوانده شود یا همان توافق بین 2 نفر بر سر زمان و مهریّه (در قالب هدیه) کفایت مى کند ؟

در صورتى که آشنا به عربى نباشد به هر زبانى جایز است ولى باید به آنها تفهیم گردد که عقد ازدواج در اسلام دو نوع است که یک نوع آن عقد موقّت است که در برابر آن هدیه اى پرداخت مى شود.

26- نحوه جدایی در عقد موقت 99 ساله

با زنی صیغه ۹۹ ساله بسته ایم، نزدیک ۲سال است هیچ روابطی نداریم، آیا صیغه باطل است یا باید آن را باطل نمود؟ زن میتواند بدون باطل کردن صیغه، ازدواج کند؟

صیغه 99 ساله در حکم عقد دایم است و تا مراسم طلاق انجام نشود همچنان زن و شوهر هستید.

27- بخشیدن مدت عقد موقت به وسیله تلفن یا پیامک

اگر کسی از پشت تلفن یا به وسیله ی پیامک (اس ام اس) مدت باقی مانده از صیغه ی موقت را ببخشد این ببخشش صحیح است؟

مانعی ندارد.

28- مهریه غیر متعارف در عقد موقت

بین دختر و پسر به قصد ازدواج و با اطلاع خانواده صیغه محرمیت خوانده می شود به مدت ۱۴ روز که پس از ۱۴ روز عقد دائم انجام گیرد البته مهریه صیغه موقت را همان تعداد مهریه ای که برای عقد دائم تعیین کردند می گذارند۱۰۰۰ سکه اما بنا به دلایلی پس از ۱۴ روز عقد دائم صورت نمی گیرد و قضیه کاملا منتفی می شو د آیا مهریه تعیین شده بر گردن پسر هست و باید پرداخت کند ؟

پرداختن این مهریه واجب نیست تنها به اندازه مهرالمثل اینگونه موارد مدیون است.

29- انجام عقد موقت در عدّه

1ـ آیا زنی که در عده است می تواند به عقد موقت شخص دیگری درآید؟

2ـ آیا اگر این کار انجام شود حرمت ابدی برای دو نفر که نادانسته این کار را کرده اند ایجاد میشود؟

1ـ خیر این کار جایز نیست.

2ـ اگر در عده عقد کرده اند و دخول انجام شده بر یکدیگر حرام ابدی هستند.

30- ازدواج موقت با اهل کتاب

آیا ازدواج موقت با زنان اهل کتاب جایز است؟ و چه دین هایی اهل کتاب شمرده می شوند؟

آیا ازدواج موقت با زنان زرتشتی جایز است؟

آیا ازدواج موقت به مدت طولانی، مثلا دو یا سه سال جایز است؟

ـ ازدواج موقت با زنان اهل کتاب (یهودی و مسیحی) اشکال ندارد.

ـ جایز نیست.

ـ اشکال ندارد.

31- عقد دختری که به واسطه حرام بکارتش زائل شده

آیا عقد دختری که بواسطه حرام بکارتش را از دست داده باشد بدون اجازه ولی جایز است ؟ عقد موقت چطور؟

جائز نیست.

32- اختلاف زوجین بر دائم یا موقت بودن عقد

اگر زن و مردی در اجرای صیغه عقد نکاح اتفاق نظر داشته ولی بر دوام یا انقطاع آن اختلاف نظر داشته باشند اصل بر دائم بودن عقد ازدواج است یا موقت؟

اصل بر منقطع بودن است.

33- ازدواج با خواهر زن مطلقه در عدّه

اگر کسی از دو تا خواهر یکی را به عقد خود در آورد چه دایم باشد یا منقطع بعد از طلاق در عقد دائم، و بعد از بخشیدن و یا تمام شدن مدت در عقد منقطع، آیا قبل از تمام شدن عدّه می تواند خواهر دیگر او را به عقد خود در آورد یا لازم است تا تمام شدن عدّه اش منتظر بماند؟

در طلاق بائن نیازی به گذشت زمان عده نیست و در طلاق رجعی باید بعد از گذشت عده باشد و در ازدواج موقت احتیاط آن است که عده بگذرد.

34- عقد موقت بعد از طلاق خلع

زنی طلاق خلع گرفته ولی چون مکان جدا زندگی کردن او حدود سه ماه دیگر آماده می شود به پیشنهاد مرد برای اینکه این مدت را محرم باشند، یک روز بعد از طلاق خلع ، عقد موقتی به مدت 80 روز انجام می شود و آنها تصور می کردند که این مدت عقد موقت به عنوان عده طلاق خلع محسوب می شود و بعد از اتمام عقد موقت فقط زن باید عده عقد موقت را نگه دارد، لیکن بعد از یک روز که البته نزدیکی هم صورت گرفته به آنها گفته می شود که عده طلاق خلع بعد از تمام شدن مدت عقد موقت شروع می شود حال سؤال این است: آیا با توجه به جهل در مورد عده طلاق خلع، عقد موقت صحیح است؟ و اگر جواب مثبت است آیا عده طلاق خلع بعد از اتمام مدت عقد موقت شروع می شود؟ آیا جاهل بودن به حکم تغییری در این زمان دارد ؟

1ـ عقد موقت ایشان اشکالی ندارد.

2ـ عده خلع پس از اتمام عقد موقت شروع می شود.

3ـ فرقی ندارد.

35- ازدواج موقت با زن شوهردار

آیا ازدواج موقت کردن با زنی که می دانیم شوهر دارد ولی خودش بگوید ندارم جایز است؟

خیر، چنانچه علم به شوهردار بودن زن دارد هرگونه ارتباط با او جایز نیست.

36- بخشش مدت در عقد موقت

منظور از بخشش عقد موقت هنگام عقد دائم چیست؟ آیا بخشش در دل کافی است؟

باید به زبان بیاورد که باقیمانده مدت عقد موقت را بخشیدم.

 بخش اول گزیده مطالب زناشویی ،صیغه موقت و...

منبع:persian.makarem.ir


 

مطالب پیشنهادی:

عوامل مؤثر بر قاچاق کالا

مصرف کالاهای خارجی و قاچاق و تاثیر آن بر اشتغال و تولید

راهکارهای اجرایی جهت اصلاح الگوی مصرف در بیمارستانها

راهکارهای پیشگیری از پیامد های سیل

دسترسی به تمامی این مطالب در سایت

http://maktoobshop.com

احکام و سوالات صیغه موقت،متعه و دیگر مسائل زناشویی و ازدواج(بخش اول)



احکام و سوالات صیغه موقت،متعه و دیگر مسائل زناشویی و ازدواج از دید آیت الله العظمی مکارم شیرازی


عدّه عقد موقت

1- صیغه نمودن برای جلوگیری از گناه در جوانان

من جوانی هستم 17 ساله که نیروی شهوتم بسیار زیاد است و مرا به گناه انداخته است.حال از شما بزرگ مرد سوال داشتم که آیا صیغه ی زنی برای خودم مفید است؟

چنانچه از عوامل تحریک (نظیر فیلمها و مجلات و کتابها و نشریات فاسد و دوستان ناباب و مجالس آلوده و حتی غذا و مناظر محرک) اجتناب ورزید و هر روز به صورت مرتب مقداری ورزش کنید، و خود را به خدا بسپارید ان شاء الله موفق به کنترل خود خواهید شد.

2- چگونگی طلاق در عقد موقت

زنی را که ازشرایط واحکام متعه خبر نداشت مردی اورابوسیله صیغه متعه برای مدت پنجاه سال همسر خودنموده البته بارضایت خود این زن وبعدامعلوم شده که کلکی درکاراست اومی خواهد باین وسیله اموال زن را تصاحب کند.حالا آن زن ازاین پیش آمدخیلی ناراحت است ومی خواهد ازآن مرد رهایی یابد این چگونه ممکن است لطفاهرجه زودتر حل این معضله را مرقوم بفرمائید

عقد موقت طولانی مدت حکم عقد دائم را دارد . و اگر زن بخواهد از او جدا شود باید او را راضی کند که طلاقش دهد.

3- ازدواج موقت با کفار

آیا می توان با زنانی که غیر اهل کتاب هستند بدون خواندن عقد موقت جماع کرد؟ چون منکر خداوند هستند و اصلا دینی ندارندآیا این امر ممکن است؟

جایز نیست.

4- خواندن صیغه عقد بصورت غیر حضوری

با توجه به پیشرفت علوم و ضرورت پاسخگوئی به برخی ابهامات، استفتای زیر نیاز به تفکر و بررسی کامل دارد و استدعا دارم با در نظر گرفتن همه شرایط پاسخ داده شود: همانطور که می دانیم می توان خطبه عقد دائم را غیر حضوری خواند یعنی مثلا پسر در خارج است تلفنی دختری را برایش عقد می کنند. 1) آیا شرایط فوق برای صیغه یا خواندن صیغه محرمیت هم جایز است؟(تلفنی یا اینترنتی(چت)) 2) همانگونه که می دانیم در صیغه خواندن خطبه به زبان فارسی هم جایز است.آیا دو نفر میتوانند تلفنی یا اینترنتی صیغه شوند؟ 3) با توجه به اینکه عرف جامعه صیغه را نمی پذیرد آیا ضرورت دارد برای صیغه نفر سومی هم شاهد باشد؟ 4)آیا می توانند پسر و دختری تلفنی یا اینترنتی فقط برای صحبت کردن محرم یکدیگر شوندو تضمین کنند یکدیگر را ندیده یا تماس بدنی نداشته باشند؟ آیا در اینصورت هم رضایت پدر شرط است؟ با تشکر

صیغه عقد ازدواج (دائم یا موقت) باید حضوری باشد و نیاز به شاهد ندارد و در هر حال برای ازدواج با دختر، اذن پدر لازم است.

5- متعه کردن زنی که کارش زنا است

متعه کردن با زن بازاری که کارش زنا کردن است چه حکمی دارد؟

اشکال دارد، مگر اینکه توبه کند.

6- نحوه طلاق در عقد موقت

آیا برای عقد موقت هم لازم است صیغه طلاق خواند شود یا همین قدر که مرد مدت را ببخشد کافی است؟

همینکه مدت را ببخشد کفایت می کند و صیغه طلاق اثری ندارد.

7- ازدواج موقت با زن غیر مسلمان

آیا افرادی که برای مدتی به کشورهای غربی بصورت مجرد عزیمت میکنند میتوانند با زنهای غیر مسلمان مجامعت نمایند.؟

ازدواج دائم یا موقت با زنان اهل کتاب جایز است . ولی خالی از کراهت نیست

8- ازدواج مرد شیعه با اهل کتاب

آیا ازدواج مرد شیعه با دختر یهودى و نصرانى و ارمنى و سایر اهل کتاب جایز است؟

ازدواج دائم یا موقت با زنان اهل کتاب جایز است . ولی خالی از کراهت نیست

9- نفی ولد در صورت مواقعه

شخصى زن جوانى را متعه کرده وبا اقرار خود مواقعه نیزانجام شده و زن مزبور پس از آن، وضع حمل کرده و طفل را به مرد متمتّع نسبت مى دهد ولى مرد منکر الحاق ولد به خود مى باشد آیا قسم به نفى ولد از طرف مرد در این صورت مشروعیّت دارد؟

چنانچه مرد اقرار به مواقعه دارد ولد به او ملحق است و با قسم از او نفى نمى شود.

10- متعه کردن ذمی توسط مرد متأهل

آیا مرد مسلمانى که همسر مسلمان دارد مى تواند زن ذمّى رابه عقد موقّت خود درآورد؟

متعه ذمّى بر مسلمان بدون اجازه همسر مسلمانش کراهت دارد.

11- متعه اهل کتاب و کافر

آیا متعه اهل کتاب و کافر جایز است؟

متعه اهل کتاب جایز است.

12- نحوه متعه زنان اهل کتاب

در صورت جایز بودن متعه اهل کتاب در کشورهاى غربى آیا باید صیغه عقد به زبان عربى خوانده شود یا همان توافق بین 2 نفر بر سر زمان و مهریّه (در قالب هدیه) کفایت مى کند ؟

در صورتى که آشنا به عربى نباشد به هر زبانى جایز است ولى باید به آنها تفهیم گردد که عقد ازدواج در اسلام دو نوع است که یک نوع آن عقد موقّت است که در برابر آن هدیه اى پرداخت مى شود.

13- بخشش باقیمانده مدت عقد موقّت توسط حاکم شرع

این جانب به مدّت ده سال به عقد موقّت مردى درآمدم این آقا مدّت سه سال است که رفته و من هیچ خبرى از او ندارم به دادگاه مدنى هم مراجعه کردم ولى هیچ نتیجه اى نگرفتم. خواهشمندم که مرا آزاد کنید زیرا من شرایط ازدواج موقّت را نمى دانستم و کسى را هم ندارم و کارى هم ندارم که زندگیم را اداره کنم؟

هرگاه به تشخیص حاکم شرع، شما در عسر و حرج شدید باشید و راه حل نداشته باشید و دسترسى به شوهرتان نیز نباشد، مى تواند باقیمانده مدّت را به شما ببخشد سپس عدّه نگهدارید و بعد شوهر کنید.

14- خواستگاری بدون اطلاع ولی

کسى که قصد ازدواج موقّت دارد آیا مى تواند بدون اطّلاع ولىّ دختر از او خواستگارى کند؟ در دو صورت باکره بودن و بیوه بودن زن، حکم آن را بیان فرمایید.

خواستگارى در هر صورت مانعى ندارد، ولى جارى کردن صیغه عقد بدون اذن ولى در باکره اشکال دارد امّا در بیوه رضایت طرفین براى اجراى صیغه عقد کافى است.

15- بخشیدن مدت عقد موقّت هنگام عصبانیت

زوج در حال عصبانیّت و ناراحتى و اختلاف با زوجه موقّت خود، ابراى مدّت و زمان عقد مى نماید ولى بلافاصله نادم و پشیمان مى گردد آیا زوجه با این ابرا مى تواند با دیگرى ازدواج نماید و یا ابرا صحیح نیست و زوجیّت باقى است؟

اگر در حال عصبانیّت عقل و شعور خود را از دست داده ابراى مدّت صحیح نبوده امّا اگر این کار را از روى شعور و عقل کرده هرچند عصبانى بوده ابرا صحیح بوده است.

16- عقد موقتی که بدون اذن پدر جاری شده

دخترى با مردى برخورد و تماس داشته است، مثلا در یک مکان با یکدیگر کار مى کرده اند و یا تحصیل مى نموده اند، آن مرد این دختر را جهت محرمیّت و عدم وقوع در گناه، بدون اذن پدرش به عقد موقّت خود درآورده هر چند به صرف محرمیّت اکتفا نشده و تقبیل و لمس انجام داده اند با توجّه به این مقدّمه به دو سؤال زیر پاسخ دهید:

الف) آیا این دو گناهکارند و مرتکب معصیت گردیده اند؟

ب) آیا مادر دختر به این مرد محرم شده است؟

الف) چنین عقدى خالى از اشکال نیست و به صورت نامحرم با یکدیگر رفتار کنند و براى رعایت احتیاط مرد باقیمانده مدّت را ببخشد.

ب) در مورد مادر هم باید احتیاط کند.

17- شرط عدم نزدیکی و لمس در ازدواج موقت

ایا در عقد موقت میتوان شرط کرد که اموری انجام نشود مثلا نزدیکی یا لمس یا بوسه یا حتا نگاه؟ وصرفا محرمیت باشد؟لطفا محدوده این شرایط را بفرمایید که تا کجا خلاف مقتضای عقد است؟

هیچ کدام از آنها مانعی ندارد.

18- حکم عقد موقت در صورت ترک نزدیکی

اگرمردی درعقد موقت(۲۰ساله) بیش ازچهارماه نزدیکی با متعه خودراترک کند عقد باطل می شود وآیازن می تواند صیغه عقدراباطل وبعد ازمدت عده ازدواج کند؟

عقد با این عمل باطل نمی شودمگر اینکه زن در عسر وحرج شدید باشد و مرد حاضر نباشد باقیمانده مدت را ببخشد در این صورت می تواند نزد فرد عالمی برود تا باقیمانده مدت رابعنوان ولایت از طرف شوهر به او ببخشد و بعد از نگهداری عدّه میتواند شوهر کند.

19- شرط عدم نزدیکی در عقد موقت

در صورتی که در ضمن عقد نکاح شرط عدم نزدیکی شود آیا این شرط باطل است یا خیر ؟ در صورت باطل بودن آیا مبطل نیز میباشد ؟

در نکاح دائم این شرط اشکال دارد ولی در نکاح موقت اشکال ندارد و در هر حال مبطل نیست.

20- اختلاف زن و شوهر در نوع عقد ازدواج

در اختلاف بین عقد موقّت و دائم حکم چیست؟ در صورت امکان دلایل آن را ذکر فرمایید:

ما در مسأله اختلاف در عقد دائم و موقّت، به سراغ الفاظ نمى رویم، و معتقدیم تفاوت این دو عقد از قبیل اقلّ و اکثر است. قدر متیقّن که اقل است را مى گیریم، و اکثر را رها مى کنیم; مگر این که دلیلى بر آن اقامه شود. و مسأله انقلاب عقد موقّت به دائم را در فرض ترک ذکر مدّت قبول نداریم، و قانون «العقود تابعة للقصود» را همه جا حاکم مى دانیم.

ادامه چکیده مسائل زناشویی،ازدواج موقت،صیغه(بخش دوم)

persian.makarem.ir


مطالب پیشنهادی:

عوامل مؤثر بر قاچاق کالا

مصرف کالاهای خارجی و قاچاق و تاثیر آن بر اشتغال و تولید

راهکارهای اجرایی جهت اصلاح الگوی مصرف در بیمارستانها

راهکارهای پیشگیری از پیامد های سیل

دسترسی به تمامی این مطالب در سایت

http://maktoobshop.com

 

استفتاعات در خصوص مسائل جنسی و زناشویی- ایت الله مکارم شیرازی



استفتاعات در خصوص مسائل جنسی و زناشویی- ایت الله مکارم شیرازی

1- استفاده از فیلمها و مقالات نامشروع برای آموزش روابط جنسی

ایا استفاده از فیلمها ومقالات نامشروع برای آموزش روابط جنسی جایزاست
جایز نیست و در درازمدت آثار نامطلوبی دارد.
2- حکم وطی در دبر زوجه ( نزدیکی از عقب با زن)
لطفا بفرمایید آیا وطی در دبر زن چه صورت دارد و چرا اکثراً نهی می کنند آیا اشکال پزشکی دارد و آیا در موقع غیر ایام حیض فقط اشکال دارد یا مواقع دیگر هم اشکال دارد؟
این کار بدون رضایت زوجه حرام و با رضایت وی کراهت شدید دارد و اشکال پزشکی آن قابل انکار نیست و تکرار آن سبب نوعی انحراف جنسی می شود.
3- استفاده از اسپری جنسی
آیا استفاده از اسپری جنسی برای مردان جایز است؟
در صورتی که ضرر خاصی نداشته باشد اشکالی ندارد ولی در طولانی مدت ضررهایی در پی خواهد داشت.
4- حکم عمل س.اکینگ (س.اک زدن توسط زن)
حکم عمل س.اکینگ (مکیدن آلت توسط همسر) چه میباشد؟
زن و شوهر می توانند هر گونه لذتی از یکدیگر ببرند ولی شایسته است از کارهایی که با کرامت انسانی سازگار نیست اجتناب ورزند.
5- راه رهایی از فشار جنسی
گرفتار شهوت هستم مرا راهنمایی کنید.
هرگاه از عوامل تحریک مانند مجالس و دوستان ناباب و فیلم ها و عکس های محرک پرهیز کنید و همه روزه مقدار قابل ملاحظه ای ورزش نمایید و خود را به خدا بسپارید ان شاء الله محفوظ می مانید
6- مقاربت با همسر از پشت
آیا مقاربت باهمسر از طریق مقعد اشکال دارد یا نه?
در صورت رضایت همسر کراهت شدید دارد و در صورت عدم رضایت حرام است.
7- عقیم کردن به خاطر عدم توانایی بر ازدواج
اگر مردى به هیچ وجه قادر به ازدواج نباشد یعنى همیشه در امور زندگیش با شکست مواجه بوده و حتّى قادر به سبکترین نوع ازدواج هم نیست و ازدواج نکردن هم موجب اختلالاتى در بدنش مى شود، آیا مى تواند به وسیله خوردن دارو و یا عمل جراحى، مردى خود را از بین ببرد؟
جایز نیست و باید صبر کند تا خداوند فرجى براى او فراهم سازد.
8- حق زن برای در خواست همبستری
با عرض سلام و خسته نباشید. آیا زن حق دارد در برابر درخواست مرد برای تمکین در حد چند ساعت مهلت بخواهد؟ برای مثال بگوید بعد از انجام این تکلیف می آیم؟ در صورتیکه زن در ساعات پایانی ایام حیض به سر می برد آیا می تواند از تمکین خودداری کند تا پایان این دوران تا بتواند در لذت جنسی شریک باشد؟ آیا مرد نیز در قبال مطالبه همسر برای همبستری وظیفه ای دارد یا خیر؟
1_ در صورتی که وقت طولانی نباشد مانعی ندارد.
2_ در صورتی که هنوز حیض او تمام نشده تمکین به معنای آمیزش جنسی جایز نیست ولی تمتعات دیگر مانعی ندارد.
3_ در صورتی که همسر ممکن است به گناه بیفتد احتیاط واجب آن است که به خواسته او عمل کند.
9- به تأخیر انداختن تمکین از سوی زن
آیا زن حق دارد در برابر در خواست مرد برای تمکین در حد چند ساعت مهلت بخواهد؟برای مثال بگوید بعد از انجام این تکلیف می آیم؟
در صورتی که وقت طولانی نباشد مانعی ندارد
10- تمکین در ساعات پایانی عادت ماهانه
در صورتی که زن در ساعات پایانی ایام حیض به سر می برد آیا می تواند از تمکین خودداری کند تا پایان این دوران تا بتواند در لذت جنسی شریک باشد.؟
در صورتی که هنوز حیض او تمام نشده ، تمکین به معنای آمیزش جنسی جایز نیست ولی تمتعات دیگر مانعی ندارد.
11- لزوم اجابت زن برای درخواست همبستری
آیا مرد نیز در قبال مطالبه همسر برای همبستری وظیفه ای دارد یا خیر؟
در صورتی که همسر ممکن است به گناه بیفتد احتیاط واجب آن است که به خواسته او عمل کند.
12- احساس لذت غیر ارادی از جنس مخالف
جوان مجرّدى در برخورد با نامحرم دچار مشکل است. این برخوردها و نگاههاى غیر مستقیم و گاه مستقیم (که بنا به ضرورت و از روى ناچارى انجام مى شود،) و حتّى در برخى موارد شنیدن صداى نامحرم و صداى پاى او، برایش نوعى لذّت به همراه دارد. لازم به ذکر است محدود کردن خود و خانه نشینى براى فرار از مشکل مطرح شده، تنها براى مدّتى او را از این صحنه ها دور مى کند، امّا در برخوردهاى بعدى، که به ناچار هر انسانى ناگزیر از آن است، اوّلا: این حالتها در او تشدید مى شود، به طورى که گاه حتّى در برخورد با محارم نیز مشکل مطرح شده بروز مى کند، ثانیاً: در دراز مدّت به علّت قطع ارتباط با دیگران، و بیرون نرفتن از منزل، و حتّى ترک درس و تحصیل در دانشگاه، و چشم پوشیدن از تلویزیون و تصاویر و عکسها، و در یک کلام به انزوا نشستن، باعث بروز ناراحتیهاى مختلف جسمى و روحى از جمله افسردگى و ناراحتیهاى عصبى او خواهد شد. وظیفه شرعى چنین شخصى چیست؟
به هیچ وجه لازم نیست با مردم قطع رابطه کند، و خانه نشین شود. همین اندازه که عمداً نگاه نکند مشکلى ندارد، حتّى اگر قهراً و بدون اختیار براى او لذّتى حاصل شود.
13- استمناء با دست همسر
اگر همسر انسان با قصد دو طرف برای بیرون آمدن منی با الت او بازی کند چه حکمی دارد؟
اشکالی ندارد.
14- آموزش مسائل جنسی
با توجّه به معضلات کنونى اجتماع، که بعضاً نتیجه عدم آگاهى صحیح جوانان از مسائل جنسى است، آیا آموزش مسائل جنسى را در جامعه، براى پیشگیرى از بیمارى هاى واگیردار، با رعایت حریم خانواده، و با توجّه به سنّ نوجوانان و جوانان، و با استفاده از متون آموزشى مناسب، مجاز مى دانید؟
تجربه نشان داده که آموزش مسائل جنسى به سبک غربى، که فعلا مطرح است، مفاسد زیادى در بر دارد، و در بسیارى از اوقات نتیجه معکوس مى دهد.
15- استمتاع از همسر در دوران حیض
نزدیکی در دوران حیض بدون انجام دخول چه حکمی دارد؟
حرام نیست.
16- خوردن شیر همسر
لطفا بفرمایید خوردن شیر همسرم که به فرزندم شیر میدهد چه حکمی دارد ؟
اشکالی ندارد.
17- نزدیکی در دوران قاعدگی
آیا نزدیکی با همسر در دوران قاعدگی حرام است؟
آری، حرام است.
18- نزدیکی نکردن با همسر بیش از چهار ماه
آیا درست است که اگر تا چهار ماه بعد از مراسم عروسی عمل جنسی صورت نگیرد و زن باکره باقی بماند زن و شوهر به هم نامحرم می شوند؟ اگر اصل مطلب درست است این مدت به چه میزان است؟
چنین حرفی صحت ندارد.
19- استفاده از آلت مصنوعی در روابط زناشویی
آیا استفاده از آلت مصنوعی در روابط زناشویی زوجین، مشروع است؟
در صورتیکه ضرر خاصی نداشته باشد حرام نیست هر چند بهتر ترک آن است.
20- خارج شدن رطوبت در حین مطالعه مطالب جنسی
اگر در حین خواندن مطالب مربوط به مسائل جنسی آبی چسبناک از انسان خارج شود آیا بجا آوردن غسل جنابت واجب است؟ لازم به ذکر است که استمناء صورت نمی گیرد.
رطوبت مزبور غسل ندارد و اگر قبلا بعد از بول استبراء کرده اید پاک نیز می باشد.
21- عدم رضایت زوجه در وطی از دبر
در مورد نزدیکی از دبر گفته شده:«اگر زن ناراضی باشد این کار جایز نیست» سؤال این است که آیا سبب و منشأ عدم رضایت هم در حکم تأثیر دارد یا تنها در صورتیکه علت عدم رضایت اذیت شدن وی باشد حکم تحریم جاری است؟ (یعنی اینکه اگر بی دلیل از این کار منع می کند یا دلیل قابل توجهی نداشته باشد بگوییم حکم تحریم جاری نخواهد بود)
به هر دلیل اگر زوجه رضایت به این کار نداشته باشد وطی در دبر حرام است.
22- تحریک عضو حساس در حین مقاربت
بعضی از خانم ها در حین مقاربت برای لذت بیشتر اقدام به مالش عضو حساس آلت تناسلی خود می نمایند. آیا ارگاسم شدن در این حالت برای خانم ها حکم استمناء را
منبع:tebyan-zn.ir


مطالب پیشنهادی:

عوامل مؤثر بر قاچاق کالا

مصرف کالاهای خارجی و قاچاق و تاثیر آن بر اشتغال و تولید

راهکارهای اجرایی جهت اصلاح الگوی مصرف در بیمارستانها

راهکارهای پیشگیری از پیامد های سیل

دسترسی به تمامی این مطالب در سایت

http://maktoobshop.com

آداب مجامعت و زناشویی در اسلام

آداب مجامعت و زناشویی در اسلام-احکام و روایات زناشویی و جنسی

طبق بعضى از روایات، مجامعت و نزدیکى با همسران در ایام وساعاتى مکروه و نامناسب است و این روایات در کتابهاى معتبره (حدیثى و فقهى) شیعه موجود و در آنها حکمت و فلسفه این دستورات تا حدودى تشریح شده است (وسائل‏الشیعه، ج 14، ابواب مقدمات نکاح- بحارالانوار، ج 103، ص 281- جواهرالکلام، ج 29، ص 54)

الف)

1- جماع در شب و روزى که ماه و خورشید گرفته است.

2- هنگام غروب خورشید.

3- هنگام طلوع فجر تا طلوع آفتاب.

4- شب اول ماه غیر از ماه رمضان.

5- در شب آخر ماه.

6- جماع بعد از احتلام در خواب.

7- جماع در جایى که کودکى باشد که به آنها نگاه کند یا سر و صداى آنها را بشنود، هر چند چیزى متوجه نشود.

8- نگاه کردن به فرج هنگام جماع.

9- جماع به صورت عریان.

10- جماع در زیر آسمان.

11- جماع رو به قبله و پشت به قبله.

12- هنگامى که شکم پر است.

ب) در اینجا بهتر است به حکمت و علت دو مورد از مطالب بالا اشاره‏اى شود: ابوسعید خدرى نقل مى‏کند که پیامبر (ص) ضمن سفارش به حضرت على (ع) گفت: «یا على با همسرت اول، وسط و آخر ماه مجامعت نکن، چون باعث جنون، جذام و نقص عضو و نقص عقل همسر و فرزندش مى‏شود». اعتبار این روایات اگر تماماً ثابت نشده باشد، در عین حال پاره‏اى از آنها از اعتبار و وثاقت کافى برخوردار و توجه به آنها لازم است. نکته دیگر آن که بیان چنین فلسفه‏هایى، به معناى آن نیست که حتماً چنین خواهد شد، بلکه به معناى آن است که چنین اقتضایى دارد و در صورت وجود دیگر عوامل، تأثیر مى‏کند، لیکن در مواردى نیز ممکن است به سبب فقدان پاره‏اى از شرایط، نتیجه دیگرى به دست آید. ناگفته نماند اکنون برخى پژوهشگران به این نتیجه رسیده‏اند همان‏گونه که تفاوت شب‏هاى مهتابى و غیرمهتابى در جزر و مد دریا مؤثر است، بر وضعیت بدن انسان و مسائل خاص همبسترى نیز مؤثر مى‏باشد.

ج) مستحبات یعنی انجام این اعمال مستحب و نیکو است 1- گرفتن وضو 2- گفتن بسم اللَّه 3- در هنگام جماع تعجیل نکند و زن را براى آن آماده کند تا او هم کاملاً لذت ببرد. 4- جماع در شب‏هاى دوشنبه، سه شنبه، پنج شنبه یا جمعه باشد. 5- هنگام جماع با زن ملاعبه و بازى کند تا او کاملاً آماده شود. 6- جماع را وقتى انجام دهد که زن میل دارد.

د) اما آداب مخصوص شب زفاف یعنی شب عروسی که انجام اعمال زیر در شب عروسی مستحب است آداب شب زفاف که عبارت است: 1- ابتدا داماد وضو بگیرد. 2- دو رکعت نماز بگزارد و این دعا را بخواند: اللهم ارزقنى الفتها و ودّها و رضا هابى و ارضنى بها و اجمع بیننا باحسن اجتماعٍ و انفس ائتلاف فانّک تحب الحلال و تکره الحرام 3- و به عروس نیز دستور دهد وضو بگیرد و دو رکعت نماز بخواند. 4- سپس دست خود را برناصیه (موهاى جلوى سر) عروس قرار دهد و این دعا را بخواند: اللهم بامانتک اخذتها و بکلماتک استحللت فرجها، فان قضیت لى فر رحمها شیئاً فاجعله مسلماً سویّاً ولا تجعله شرک شیطان

خواهشمندم کتابهایى را در زمینه آداب زناشویى معرفى نمایید. به نظر مى‏رسد بهترین چیز براى رشد کمالات معنوى شما مطالعه کتب ذیل و تلاش جدى در به کار بستن راههاى پیشنهاد شده در آنها مى‏باشد 1- جوانان و انتخاب همسر، على اکبر مظاهرى 2- ازدواج در اسلام، آیت اللَّه مشکینى 3- ازدواج مکتب انسان‏سازى، دکتر پاک‏نژاد 4- آیین همسردارى، آیت‏اللَّه‏امینى 5- حلیه المتقین، ص 70- 75، علامه مجلسى 6- خانواده در مکتب قرآن، سید کاظم ارفع 7- ازدواج و مسائل جنسى
منبع:talarebourse.com

 

مطالب پیشنهادی:

پیامد های هدفمند کردن یارانه ها در حوزه سلامت

مدیریت انرژی در مراکز بیمارستانی

آمادگی ملی و سازمانی در مقابله با زلزله و مدیریت بحران

ارتقای کیفیت خدمات سلامت از منابع مالی یارانه ها

 بیمه سلامت و نقش بیمه های مکمل بر آن

دسترسی به تمامی این مطالب در سایت

http://maktoobshop.com

 

مضرات و زیان های استمنا(جلق)


مضرات و زیان های استمنا(جلق)برگرفته از کتاب مشکلات جنسی جوانان تالیف آیت الله مکارم شیرازی


جوانان باید با سرپنجه عقل و فکر خودشان، این پرده هاى جهل و جنایت را که بر وى حساسترین حقایق مربوط به آنان انداخته شده پاره کنند، و به جاى فرار از درک حقیقت و پناه بردن به مطالبى که اثرى جز تخدیر و گمراه ساختن افکار آنها ندارد، بنشینند و حقایق حسى و روشنى را که «حساب دو دو تا چهار تا» را دارد بررسى نمایند و سرانجام این انحرافات مرگبار را با چشم خود ببینند.

ما نخست در این جا گواهى بعضى از پزشکان و محقّقانى را که سال ها از عمر خود را صرف مطالعه در پیرامون این گونه مسائل کرده اند نقل نموده، و سپس به تجزیه و تحلیل علل روانى و اجتماعى انحرافات جنسى پرداخته، و پس از آن راه مبارزه با این اعتیادهاى ننگین را شرح مى دهیم.

یکى از اطباى معروف در کتاب خود که درباره زیان هاى عادت ننگین «استمنا» نوشته، مشاهدات جمعى از پزشکان را به این شرح نقل مى کند:

«هوفمان» مى گوید: «جوانى را دیدم که از پانزده سالگى گرفتار این اعتیاد شوم شده بود و تا سن 23 سالگى آن را ادامه داده بود.

او چنان دچار ضعف قواى جسمانى گردید که هنگامى که مى خواست کتابى را بخواند چشمهایش سیاهى رفته سرش درد مى گرفت، حالتى شبیه سرسام به او دست داده بود، مانند افراد مست دچار سرگیجه شده بود، حدقه هاى چشم او بیش از حد معمولى گشاد و باز شده، و در قعر چشمهاى خود درد شدیدى احساس مى کرد».

مشاهدات دکتر هوچین سون (HUOTCHINSON) ثابت مى کند عموم ناراحتى هاى مربوط به دستگاه تناسلى از آثار «استمنا» و ناراحتى هاى شبکیه چشم و مشیمیه از آن سرچشمه مى گیرد (دقت کنید).

نویسنده مزبور اضافه مى کند:

«نخستین نتیجه عادت به این کار شنیع این است که قوت و شفافیت چشم ها زایل مى گردد، صورت رنگ اصلى خود را از دست مى دهد و پژمرده مى شود، در نگاه هاى مبتلایان به این کار هوش و ذکاوت اوّلى دیده نشده حالت گرفتگى در سیماى آنها ظاهر مى گردد، چشم هاى آنها با حلقه هاى کبودرنگى احاطه مى شود. بعد از آن سستى و تنبلى در اعضاى مختلف مشاهده مى شود.

نقصان حافظه، خرابى اشتها، مشکل شدن هضم، تنگى نفس، تغییر اخلاق و مزاج به طور غیر قابل توضیح، حسادت، غم و کدورت، مالیخولیا، فکر گوشه گیرى و تنهایى از نتایج شوم ابتلاى به این انحراف جنسى است.

این طبیب در جاى دیگر از کتاب خود اضافه مى کند این عمل موجب فقرالدم (کم خونى) و ضایع شدن قواى جسمى و روحى مى گردد و باعث دوران سر، صداى گوش ها، کمردرد، سختى تنفس، کم شدن حافظه، لاغرى، ضعف و سستى و خلاصه عدم اقتدار کلى در بدن مى شود، و بر اثر رابطه نزدیکى که با حواس پنجگانه دارد مخصوصاً در چشم و گوش اثر مى گذارد». (دقّت کنید).

عادت به این انحراف شوم جنسى مخصوصاً نیروى مقاومت بدن را در برابر بیمارى ها کم مى کند و به طورى که پزشک مزبور تصریح مى نماید:

«اشخاصى که به این عادت مذموم مبتلا هستند به محض گرفتارى به یکى از بیمارى هاى وخیم به آسانى نمى توانند گریبان خود را از چنگال مرگ نجات دهند».

او سپس از قول یکى از نویسندگان نقل مى کند که:

«جوانى را مى شناختم که مبتلا به این عادت شوم بود او گرفتار یکى از «بیمارى هاى تب دار» شد در روز ششم بیمارى که کاملا ضعیف شده بود باز نتوانست دست از عمل خود بردارد لذا مرگ با تمام وحشت خود بر او ظاهر گشت و او را در کام خود فرو کشید»!

و نیز نقل مى کند:

«یکى از مبتلایانى که به یک نوع از این عادت شوم، مداومت مى نمود رفته رفته ضعف شدیدى در خود احساس کرد، بدن او رو به لاغرى گذاشت ساق پا و ران هاى او به طور محسوسى ضمور (کم گوشت) شد و کمردرد او را آزار مى داد ادامه این عمل منتهى به فلج عمومى بدنى او گردید و پس از شش ماه بسترى شدن که با وضع قابل ترحمى با مرگ دست به گریبان بود در آغوش مرگ فرو رفت»!

مخصوصاً ابتلاى به این عادت شوم براى مجروحین و آنهایى که عمل جراحى در بدنشان شده فوق العاده خطرناک مى باشد.

کوتاه سخن این که به گفته همان «پزشکى» و هم از نظر «مذهبى» منفور است موجب خرابى و نابودى وجود انسان و تزلزل روح مى گردد!

برگرفته از کتاب مشکلات جنسی جوانان تالیف مرجع عالیقدر حضرت آیت الله مکارم شیرازی

منبع:irshafa.ir



مطالب پیشنهادی:

پیامد های هدفمند کردن یارانه ها در حوزه سلامت

مدیریت انرژی در مراکز بیمارستانی

آمادگی ملی و سازمانی در مقابله با زلزله و مدیریت بحران

ارتقای کیفیت خدمات سلامت از منابع مالی یارانه ها

 بیمه سلامت و نقش بیمه های مکمل بر آن

دسترسی به تمامی این مطالب در سایت

http://maktoobshop.com

 

 

شیوه های جدید حفظ رابطه زناشویی



هر ازدواجی لحظات خوب و بد و شیرین و تلخی دارد؛ ولی آنچه باعث خوشبختی 

و یا شکست یک ازدواج در طولانی مدت می‌شود، چیست؟


در دو دهه اخیر، محققان در حال تحقیق و بررسی عواملی هستند که باعث می‌شود یک ازدواج به خوبی و تفاهم متقابل بینجامد و در مقابل، ازدواج دیگر شکست بخورد.

گروهی از محققان، تحقیق خود را روی زوجهایی انجام دادند که آنها را در لابراتوارهای زوجین از نزدیک ، مطالعه و بررسی کردند، به طوری که تمام عمل و عکس العمل های آنان مطالعه شد. (این شیوه تحقیق، بررسی یا شیوه دلیل خوانی نامیده می‌شود.)

یکی از محققان، گروهی از زوجین عادی را از جامعه انتخاب کرد و با این شیوه، راه مطمئنی برای مطالعه درباره علل شکست یا موفقیت ازدواج ها یافت. این آزمایش ها معمولاً به صورت اندازه گیری ضربان قلب همسر و یا چگونگی نشان دادن احساسات با تغییرات چهره و این که با چه زبانی با یکدیگر و اطرافیان صحبت می‌کنند، صورت گرفته است. در حال حاضر محققان با تقریبی بیش از 90 درصد می‌توانند تخمین بزنند که کدام زندگی موفق ، و کدام ناموفق است. در متن زیر شما می‌توانید تعدادی از پیشنهادهایی که براساس تحقیقات بسیار معتبر به دست آمدهبرای راهیابی به یک زندگی زناشویی موفق و محکم بخوانید:

خیلی زود در جستجوی کمک بر آیید
یک زوج عادی معمولاً در حالت عادی، 6 سال پس از ازدواج به فکر کمک خواستن از دیگران می‌افتند (این در حالتی است که بیشتر طلاقها در 7 سال اول ازدواج اتفاق می‌افتد) بدین ترتیب در مدت 6 سال اول ازدواج، بیشتر زوجین با ناراحتی ها و مشکلات مکرر، به زندگی زناشویی خود ادامه می‌دهند.

خودتان را اصلاح کنید
بنا به توصیه محققان ، ما باید بتوانیم احساسات خود را بیان کنیم و بگوییم چه چیزی در درجه اول برای ما اهمیت دارد. زوجهای موفق و خوشبخت احساسات خود را در مواقع حساس به راحتی بیان می‌کنند.

مواظب لحن خود در مشاجرات باشید
بیشتر درگیری ها زمانی آغاز می‌شوند که یکی از زوجین با لحن منتقدانه از دیگری ایراد می‌گیرد. ذهنیات خود را بیان کنید، ولی به صورتی که شنیدنش، هم برای شما و هم برای طرف مقابلتان راحت باشد.

تأثیر پذیر باشید
یک ازدواج زمانی موفق است که شوهر بتواند از همسرش تأثیر بپذیرد. تأثیرپذیری شوهر از همسرش (برخلاف زن از شوهرش) بسیار مهم است. تحقیقات نشان داده است که زنان در حالت عادی آماده تأثیر پذیری از شوهرانشان هستند. پس ازدواجی موفق است که هر دو طرف به یک میزان از دیگری تأثیر بگیرند.

استانداردهای خودتان را بالا ببرید
زوجهایی که تازه ازدواج کرده اند و یا زوجهای خوشبخت معمولا توقع بالایی از یکدیگر دارند. خوشبخت ترین زوجها معمولاً توقع رفتارهای زننده از یکدیگر را ندارند، هر چه میزان تحمل رفتارهای زشت طرفین در اول ازدواج کمتر باشد، در طولانی مدت، زوجین در مسیر ازدواج خوشبخت ترند.

یاد بگیرید چگونه یک مشاجره را آرام کنید و یا آن را خاتمه دهید
زوجهای موفق می‌دانند یک مشاجره را چگونه خاتمه دهند و می‌دانند چگونه می‌توان یک مسئله پیچیده را ترمیم کرد پیش از آن که مشاجره به طور کامل از کنترل خارج شود.

شیوه ترمیم یک مشاجره به این شرح است:
موضوع بحث را با یک موضوع کاملاً بی ربط عوض کنید. از طنز استفاده کنید. طرف مقابل را با یک جمله که نشان دهنده اهمیت دادن به اوست، متوجه کنید؛ مثلا من می‌دانم این مسئله برای تو سخت است و به این ترتیب او را متوجه این نکته کنید که هر دوی شما در این مورد وضع مشابه دارید. مثلاً بگویید این مشکل هر دوی ماست. از مشاجره عقب بکشید. در زندگی زناشویی گاهی شما باید کوتاه بیایید تا برنده شوید. اهمیت دادن و قدردانی از احساسات همسر بسیار مؤثر است؛ مثلاً من می‌خواهم از تو تشکر کنم. اگر یک مشاجره خیلی به بن بست رسید، 20 دقیقه به خود فرصت دهید و پس از این که هر دو خونسردی خود را به دست آوردید، دوباره گفتگو کنید.
بر نیمه روشن تمرکز کنید

در یک ازدواج موفق، زوجین معمولاً 5 بار بیشتر از دیگران از جملات مثبت استفاده می‌کنند، (مثلاً ما زیاد می‌خندیم) به جای به کار بردن جمله منفی (به ما اصلاً خوش نمی گذرد).

منبع:rava.mahblog.com/


مطالب پیشنهادی:

پیامد های هدفمند کردن یارانه ها در حوزه سلامت

مدیریت انرژی در مراکز بیمارستانی

آمادگی ملی و سازمانی در مقابله با زلزله و مدیریت بحران

ارتقای کیفیت خدمات سلامت از منابع مالی یارانه ها

 بیمه سلامت و نقش بیمه های مکمل بر آن

دسترسی به تمامی این مطالب در سایت

http://maktoobshop.com

 

رژیم غذایی صحیح در زنان سالمند


mosen1


رعایت چند نکته مهم تغذیه ای برای زنان سالمند شامل: کم کردن چربی در رژیم غذایی، دریافت روزانه ۸ میلی گرم آهن و همینطور مصرف اسفناج و حبوبات،کم کردن مصرف نمک و قندهای اضافی.جهت مطالعه بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید…

هنگامی که سن زنان بالا می‌رود، نیازهای غذایی آنها تغییر می‌کند. یک رژیم غذایی سالم همیشه مهم است؛ اما برای زنان با افزایش سن حتی مهم‌تر می‌شود.

 

 

زنان سالمند باید این نکات را در تغذیه خود رعایت کنند:

 

دریافت روزانه دست کم ۱۵۰۰ میلی‌گرم کلسیم، که می‌توان آن لبنیات و سبزی‌های دارای برگ سبز یا مکمل‌های غذایی آن به دست آورد.

دریافت روزانه ۸ میلی‌گرم آهن- که برای کمک به تولید سلول‌های خونی لازم است. منابع سالم آهن شامل غلات صبحانه غنی‌شده، اسفناج و حبوبات است.

* محدود کردن دریافت چربی ‌اشباع شده و چربی‌ ترانس.


*
 محدود کردن دریافت نمک و قندهای اضافی.


*
 دریافت مقدار کافی فیبرهای غذایی.


مطالب پیشنهادی:

 بیمه های مکمل بر قشرهای آسیب پذیر چه تاثیری دارد؟

ارتباط بین فعالیت فیزیکی و کاهش بیماریها چیست؟
چگونه عملکرد فیزیولوژیکی و روانی میانسالان افزایش می یابد؟

آمادگی سازمانهای غیر دولتی در حوادث و بلایا

دسترسی به تمامی این مطالب در سایت

http://maktoobshop.com

میوه های مفید برای خانم ها



خوردن انار،میوه پائیزی یک عامل بازدارنده در ابتلا به سرطان سینه در زنان والبته سرطان های دیگرمی باشد.به همین دلیل مصرف این میوه برای خانم ها مفید است.جهت مطالعه بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید…

محققان معتقد هستند که این میوه ی پاییزی بسیار برای خانم ها مفید است به همین دلیل توصیه می کنیم از این میوه به کرات استفاده کنید .

پژوهشگران دانشگاه اوهایو به این نتیجه دست یافته اند که مصرف انار به دلیل وجود نوعی ماده شیمیایی در این میوه می‌تواند در کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه تاثیر گذار باشد.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ، علت چنین تاثیری به وجود ماده‌ای شیمیایی به نام «phytochemical» در انار برمی گردد که مانع از ابتلا به سرطان سینه می‌شود.

این ماده شیمیایی مانع از فعالیت آنزیمی موسوم به «aromatase» می‌شود که این آنزیم در ایجاد سرطان سینه نقش دارد.

نتایج این تحقیق که در آخرین شماره «Cancer Prevention Research» به چاپ رسید، نشان داد که مطالعات بیشتری لازم است تا پژوهشگران تایید کنند که آیا مقادیر لازم از ماده شیمیایی یاد شده به بدن انسان می‌رسد یا خیر، زیرا این ماده به راحتی از طریق غذا جذب بدن نمی‌شود.

این محققان تاکید کردند: خوردن انار به عنوان یک عامل بازدارنده در ابتلا به سرطان سینه و یا سرطان در دیگر بافتهای بدن باید اهمیت داده شود


مطالب پیشنهادی:

 بیمه های مکمل بر قشرهای آسیب پذیر چه تاثیری دارد؟

ارتباط بین فعالیت فیزیکی و کاهش بیماریها چیست؟
چگونه عملکرد فیزیولوژیکی و روانی میانسالان افزایش می یابد؟

آمادگی سازمانهای غیر دولتی در حوادث و بلایا

دسترسی به تمامی این مطالب در سایت

http://maktoobshop.com

خانم های باردار و مصرف قرص آهن

he6



خوردن قرص آهن با عوارضی مانند تهوع،اسهال،دردمعده همراه است بنابراین توصیه می شود که قبل از خواب مصرف شود.نیاز خانم ها به آهن در طی بارداری دو برابر قبل می شود.جهت مطالعه بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید…

به خانم های باردار توصیه می شود ، قرص های آهن مصرف کنند، اما این قرص ها را در چه زمانی باید مصرف کرد ؟

مدیر اداره بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت: مصرف قرص آهن ممکن است عوارضی مانند تهوع، درد معده، اسهال و یبوست داشته باشد و مصرف قرص آهن شب قبل از خواب عوارض آن را می‌کاهد.

پریسا ترابی افزود: نیاز زنان به آهن در دوران بارداری تا دو برابر قبل از بارداری افزایش پیدا می‌کند. این افزایش نیاز به آهن برای رشد جفت و جنین به حدی است که به هیچ وجه از طریق مصرف مواد غذایی تأمین نمی‌شود.
وی گفت: مصرف 
قرص های آهن (سولفات فرو) در زنان باردار برای پیشگیری از کم‌خونی، فقر آهن، عوارض ناشی از کمبود شدید و متوسط آن بر رشد، تکامل جنین و سلامت مادر از جمله مرگ و میر مادران، زایمان زودرس، رشد ناکافی جنین و افزایش خطر مرگ و میر جنین ضروری است.

مدیر اداره بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت: مصرف قرص آهن ممکن است عوارضی مانند تهوع، درد معده، اسهال و یبوست داشته باشد به همین دلیل توصیه می‌شود که قرص آهن بعد از غذا مصرف شود و عوارض مصرف آن کم‌تر می‌شود.

ترابی اضافه کرد: بهترین زمان برای مصرف مکمل آهن شب قبل از خواب است. زنان باردار نباید مصرف قرص آهن را قطع کند زیرا بعد از گذشت چند روز معمولاً این عوارض قابل تحمل شده و یا کلاً برطرف خواهند شد.


وی افزود: از مصرف همزمان شیر، فرآورده‌های لبنی و قرص آهن خودداری شود، زیرا کلسیم موجود در لبنیات در جذب آهن بدن اختلال ایجاد می‌کند.
مدیر اداره بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت: نیاز به اسید فولیک در دوران بارداری افزایش می‌یابد. به دلیل نقش اسید فولیک در پیشگیری از نقص مادرزادی لوله عصبی، بهتر است مصرف این مکمل از سه ماه یا حداقل یک ماه قبل از بارداری شروع شود.


مطالب پیشنهادی:

 بیمه های مکمل بر قشرهای آسیب پذیر چه تاثیری دارد؟

ارتباط بین فعالیت فیزیکی و کاهش بیماریها چیست؟
چگونه عملکرد فیزیولوژیکی و روانی میانسالان افزایش می یابد؟

آمادگی سازمانهای غیر دولتی در حوادث و بلایا

دسترسی به تمامی این مطالب در سایت

http://maktoobshop.com

تغذیه زنان بالای ۳۰ سال

he33


خانم های ۴۰ ساله باید غذا هایی که قند دارند اما شیرین نیستند را از رژیم غذایی خود حذف کنند.بنابراین قبل از خریدبرچسب آن ها را بخوانند.این مواد دارای کالری کمتری هستند.جهت مطالعه بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید…

اگر خانمی هستید که کم کم به سن ۴۰ سالگی نزدیک می‌شوید، باید کمی رژیم غذایی تان را تغییر بدهید چرا که دیگر نمی توانید همان رژیم غذایی گذشته را داشته باشید. علاوه براین که وزنتان بالا می‌‌رود نیازهای غذایی تان هم کمی تغییر می‌کند یعنی باید برخی از مواد را نظیر لبنیات کم چرب بیشتر مصرف کنید و برخی دیگر مثل چربی ها و سرخ‌ کردنی ‌ها را کنار بگذارید. به جواب این سوالات دقت کنید. شاید پرسش شما هم باشد:

مهمترین تغییر رژیم غذایی چیست؟

آیا لازم است میزان دریافت کالری کم شود؟ 
بله کم کردن کالری. با افزایش سن متابولیسم هم کاهش می‌یابد. برای ا ینکه وزن‌تان را حفظ کنید لازم است روزانه ۵۰ تا ۱۰۰ کالری کمتر دریافت کنید یعنی اگر ۱۷۰۰ کالری روزانه در سن ۳۰ سالگی مصرف می‌کردید لازم است در سن ۴۰ سالگی ۱۶۰۰ کالری مصرف کنید البته این با فرض همان میزان فعالیت فیزیکی است.
نگهداری وزن ایده‌آل یکی از مهم‌ترین چیزهایی است که افراد برای سلامت ماندن باید انجام دهند.

از شیرینی ها لذت ببرید:
تنها کافی است غذاهای حاوی قند که شیرین هم نیستند از رژیم‌ غذایی خود حذف کنید. بسیاری از محصولات فرآیند شده غذایی که فکر می‌کنید شیرین نیستند مثل ماکارونی، سس، دسرها، نان و شیرینی‌ها حاوی قند هستند. بنابراین قبل از خرید موادغذایی برچسب‌ آنها را بخوانید تا حاوی قند نباشند این مواد نه تنها کالری کمتری به بدن شما می‌رسانند بلکه جوانه‌های چشایی را حساس‌تر کرده در مقادیر کم شیرینی را احساس کرده در نتیجه برای احساس رضایت با مقادیر کمتر احساس رضایت بیشتری دارید.

جایگزینی برای ماهی نیست:
متاسفانه هیچ غذایی نمی‌تواند جایگزین ماهی شود و مزیت‌های ماهی را داشته باشد. ماهی سرشار از مواد مغذی مثل امگا۳، ویتامین D، سلینیوم و پروتئین است و محققان معتقدند که هر کدام این مواد برای جذب با ماده دیگر اهمیت دارد مثلا اسیدچرب امگا۳ که در ماهی یافت می‌شود برای جذب ویتامین D لازم است که ماده‌ای محلول در چربی است.
در حالی که روغن ماهی یا مکمل‌های سلینیوم به تنها آن‌قدر مزیت ندارد که اما وقتی همراه با پروتئین‌های باکیفیت بالا و ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن که در ماهی وجود دارد باشد برای بدن مفیدتر خواهد بود. برای اینکه از طعم‌ ماهی خوشتان بیاید سعی کنید شیوه‌های تازه پخت ماهی را یاد بگیرید.

قهوه خوب یا بد؟
قهوه در صورتی که بدون خامه و شکر باشد نوشیدنی مفیدی است. قهوه منبع از آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و موادمعدنی است. مدارک نشان می‌دهد که نوشیدن قهوه خطر بیماری‌های قلبی و یا سرطان‌ها را افزایش نمی‌دهد و اگر از نظر جسمی سلامت هستید حتی مصرف قهوه می‌تواند خطر ابتلا به دیابت نوع دوم را کاهش داده و بدن را در مقابل بیماری‌هایی مثل سیروز کبدی محافظت کرده و عملکرد ورزشکاران را تقویت کند. به هر حال، شما باید میزان دریافت قهوه را مدنظر داشته باشید .

مطالب پیشنهادی:

 بیمه های مکمل بر قشرهای آسیب پذیر چه تاثیری دارد؟

ارتباط بین فعالیت فیزیکی و کاهش بیماریها چیست؟
چگونه عملکرد فیزیولوژیکی و روانی میانسالان افزایش می یابد؟

آمادگی سازمانهای غیر دولتی در حوادث و بلایا

دسترسی به تمامی این مطالب در سایت

http://maktoobshop.com

مصرف آسپرین درخانم ها

he77

افرادی که بیمار هستند وشیمی درمانی انجام می دهند نباید آسپرین بخورند چون برا سلامتی آن ها ضرر دارد.سرخود نباید از آسپرین استفاده کرد زیرا می تواند باعث خونریزی معده شود.جهت مطالعه بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید…

دانشمندان در طی این تحقیقات متوجه شدند زنانی که دو بار در هفته آسپیرین مصرف می‌کنند خطر مرگ بر اثر سرطان سینه را تا ۷۱ درصد کاهش می‌دهند.
محققان مرکز پزشکی هاروارد هم‌چنین متوجه شدند مصرف آسپیرین باعث می‌شود گسترش سرطان در بدن به میزان ۶۰ درصد کاهش داشته باشد.
برای بررسی این موضوع دانشمندان وضعیت سلامت ۲۳۸ هزار پرستار را در طی یک تحقیق طولانی‌مدت که درمورد سلامت پرستاران بود مورد مطالعه قرار دادند که از این تعداد ۴ هزار نفر به
سرطان سینه  دچار شدند.

این اولین مطالعه ای است که نشان می‌دهد آسپیرین می‌تواند خطر گسترش سرطان سینه و مرگ بر اثر آن‌ را به طور قابل توجهی کاهش دهد.
اگر نتایج این تحقیقات به در دیگر مطالعات نیز به تائید برسد می‌توان آسپیرین را به عنوان یک روش ساده ، ارزان قیمت و نسبتا مطمئن برای کمک به زنان مبتلا به سرطان توصیه کرد که می‌تواند به آن‌ها کمک کند عمر طولانی‌تری داشته باشند.

البته بیماران در حین شیمی‌درمانی یا اشعه درمانی نباید از آسپیرین استفاده کنند زیرا ممکن است عوارض جانبی آن برای سلامتیشان خطرآفرین باشد.
هم‌چنین مصرف آسپیرین می‌تواند منجر به خونریزی معده شود و به همین دلیل نباید به طور خودسرانه اقدام به مصرف این دارو نمود.
محققان تحقیقی را روی ۴ هزار و ۱۶۴ پرستاری که مبتلا به سرطان سینه شده بودند انجام دادند.این تحقیقات در سال ۱۹۷۶ آغاز شد و در طول این مدت ۳۴۱ پرستار بر اثر سرطان سینه جان خود را از دست دادند.
دانشمندان با انجام این تحقیقات متوجه شدند زنانی که بین ۲ تا ۵ بار در طول روز اقدام به مصرف آسپیرین می‌کردند توانستند میزان گسترش این بیماری در بدن خود را تا ۶۰ درصد کاهش داده و خطر مرگ بر اثر این بیماری را نیز تا ۷۱ درصد کم کنند.


مطالب پیشنهادی:

 بیمه های مکمل بر قشرهای آسیب پذیر چه تاثیری دارد؟

ارتباط بین فعالیت فیزیکی و کاهش بیماریها چیست؟
چگونه عملکرد فیزیولوژیکی و روانی میانسالان افزایش می یابد؟

آمادگی سازمانهای غیر دولتی در حوادث و بلایا

دسترسی به تمامی این مطالب در سایت

http://maktoobshop.com

بیماری های دستگاه تناسلی آقایان


در این بخش که با عنوان بیماری های دستگاه تناسلی آقایان – اورژانس های اورولوژی در سایت ایسکانیوز منتشر شده است درمورد بیماری های تناسلی مردها صحبت می کنیم که مهم هم هست.  صحبت کردن درباره بیماری‌های دستگاه تناسلی مردان و زنان در جامعه ما به‌ علت حجب و حیای فرهنگی حاکم آسان نیست، اما از طرفی نمی‌توان بیماری‌های مهم این ناحیه بدن را که هر‌گونه اختلال در آن اثر مهمی در کیفیت زندگی هر فرد می‌گذارد و ممکن است به ناباروری، نازانی و یا حتی مرگ منتهی شود، نادیده بگیریم.


تاکنون به کرات راجع به عقیمی شنیده ایم؛ چطور یک مرد عقیم می شود؟ چه راه حلی برای این مشکل وجود دارد؟



سرطان پروستات

در رشته اورولوژی در سال‌های اخیر طبقه‌بندی جدیدی انجام شده که بیماری‌های این رشته را به ۶ یا ۷ رشته تخصصی تقسیم می‌کند و در کنگره‌های علمی نیز از همین تقسیم بندی تبعیت می‌شود.


 


براساس این تقسیم بندی بیماری‌های اورولوژی به چند دسته بیماری‌های کلیه و پیوند کلیه، اورولوژی زنان، اورولوژی اطفال، انکولوژی یا سرطان در اورولوژی، اندرولوژی (شامل بیماری‌های عقیمی و ناتوانی جنسی مردان) اندریولوژی (شامل روش‌های غیر تهاجمی از‌جمله برای دفع سنگ و اورولوژی ترمیمی (جراحی‌های ظریف و مشکل) دسته بندی می‌شود.بقیه بیماری‌ها شامل عفونت‌های دستگاه تناسلی و دفع ادرار نیز در گروه دیگری دسته بندی می‌شود که اورژانس‌های اورولوژی را هم در این دسته آخر قرار می‌دهند .


 


اگر از بیماری‌های انکولوژی یا سرطان‌های دستگاه تناسلی شروع کنیم،باید بگوییم که بیماری‌های خطرناک و مهمی در این دسته قرار دارند که عمدتاً بدون علامت هم هستند .


 


یکی از این بیماری‌ها سرطان پروستات است که امروزه با معرفی تست. PSA در سال‌های اخیر ما هم در کشور این بیماری را در مراحل اولیه تشخیص می‌دهیم،درحالی که قبلاً این طور نبود. مثلا یک آقای مسن ۵۰ یا ۶۰ ساله به‌علت اینکه زمین خورده بود و دچارشکستگی کوچکی شده است به پزشک مراجعه می‌کرد و ما گراف می‌گرفتیم و متوجه سرطان پروستات می‌شدیم.آن موقع معمولاً بیماری هنگامی تشخیص داده می‌شد که بسیار پیشرفت کرده بود و درمان آن سخت‌تر بود،اما امروزه با تست PSA می‌توانیم به موقع این بیماری را تشخیص دهیم و درمان کنیم .


 


این بیماری در کشور ما شیوع کمی ندارد.در هر بخش اورولوژی که نگاه کنید همواره یک یا دو بیمار مبتلا به این عارضه که منتظر عمل جراحی هستند، بستری هستند.شاید این بیماری بین یک تا ۵ درصد در بین مردان شیوع داشته باشد.البته آمار من دقیق نیست، در این مورد مرکز تحقیقات اورولوژی بیمارستان سینا تحقیقات دقیقی انجام داده که می‌تواند قابل استناد باشد.


 


علائم سرطان پروستات


مهم‌ترین علامت این بیماری نامنظم شدن ادرار است.گاهی فرد مجبور است چندین بار هنگام شب برای ادرار از خواب بیدار شود و گاهی مجبور است بسرعت خود را به دستشویی برساند تا مثانه را تخلیه کند.

هر چه تومور سرطان مثانه بزرگتر باشد، نفوذ بیشتری به دیواره مثانه می‌کند و خونریزی بیشتر می‌شود اما هنگامی که به وضوح خون در ادرار دیده شود،بیماری خیلی پیشرفت کرده است.


 


علائم در همین حد است و خیلی زیاد نیست ولی یک بیماری خطرناک و سرطان نهفته است که در مراحل پیشرفته به جراحی‌های بزرگ و درمان‌های متعدد،سخت و خطیر نیاز دارد؛ بنابراین مهم‌ترین علامت این بیماری اختلال در ادرار است که بخصوص در بین مردان بالای ۴۵ سال دیده می‌شود.این افراد حتماً باید با یک متخصص اورولوژیست مشورت کنند و ویزیت شوند. در غیر این صورت، ممکن است در کوتاه‌ترین زمان ممکن، متاستاز بدهد، متاستاز استخوانی، ریوی و بیماری دست اندازی‌های مختلفی بکند و در فرصت کوتاهی فرد را از بین ببرد .


 


 


 


سرطان مثانه

سرطان دیگر که به‌خصوص در کشور ما شیوع بیشتری دارد،سرطان مثانه است. این بیماری از بافت خود مثانه به‌وجود می‌آید و گاهی از کلیه و حالب که محل عبور ادرار است به‌وجود می‌آید ولی عمدتاً در مثانه است.


 


علائم سرطان مثانه


این بیماری هم تقریباً بدون علامت است،تنها علامت آن پیدا شدن خون در ادرار است که در مراحل اولیه به وضوح دیده نمی‌شود و گاهی به‌صورت یک تغییر رنگ جدی در ادرار مشاهده می‌شود.


 


مردان بخصوص مردانی که در معرض مواد خاصی هستند، مثلاً مردان سیگاری یا افرادی که مواد افیونی مصرف می‌کنند یا در صنایع مثلاً صنایع کشتی‌سازی‌، لاستیک‌سازی‌ یا حتی خشکشویی‌ها فعالیت می‌کنند، بیشتر در معرض این بیماری قرار دارند،همچنین کسانی که در خانواده شان سابقه سرطان مثانه هست نیز در معرض این بیماری قرار دارند.


 


هر چه تومور سرطان مثانه بزرگتر باشد،نفوذ بیشتری به دیواره مثانه می‌کند و خونریزی بیشتر می‌شود اما هنگامی که به وضوح خون در ادرار دیده شود،بیماری خیلی پیشرفت کرده است.بنابراین مردان در هر سنی که باشند اگر با تغییر رنگ ادرار مواجه شدند باید آن را جدی بگیرند چون ممکن است علامت سرطان مثانه باشد. یک آزمایش ساده ادرار این مسئله را روشن می‌کند،البته وجود خون در ادرار صرفاً علامت سرطان مثانه نیست،ممکن است نشانه سنگ کلیه یا یک بیماری کلیوی نیز باشد که خطر جانی کمتری دارند.


 


آنچه مهم است و می‌تواند به سلامت و عمر فرد آسیب جدی وارد کند، سرطان مثانه است که هیچ درد و علامت دیگری ندارد.شیوع این بیماری نسبت به سرطان پروستات خیلی بیشتر است.در همه بخش‌های اورولوژی و در همه مناطق کشور همواره تعدادی از این بیماران بستری هستند.شاید حدود ۱۰ درصد بیماران اورولوژی کشور این دسته از بیماران باشند. بیشتر این بیماران هم افراد سیگاری و افرادی هستند که در صنایع با مواد شیمیایی سر و کار دارند.


 


 


سرطان بیضه

این بیماری شیوع زیادی ندارد و به ندرت دیده می‌شود ولی بیماری خطیری است که یک راه تشخیص ساده دارد. درست مثل آنچه برای تشخیص زودرس سرطان سینه به خانم‌ها توصیه می‌کنند که سینه‌هایشان را خودشان به‌طور مرتب معاینه کنند،به آقایان هم توصیه می‌شود، خودشان بیضه‌هایشان را معاینه کنند و اگر هر تغییر و نامنظمی را در بیضه‌شان دیدند، فوری به پزشک مراجعه کنند.


 


در دوران بلوغ مردان ممکن است بیضه دور طنابی که عروق بیضه را تامین می‌کند، بپیچد که «تورسیون» بیضه نام دارد، اگر چنین حالتی اتفاق بیفتد فرد باید حداکثر ظرف ۶ ساعت به پزشک متخصص اورولوژی مراجعه کند


 


این بیماری گاهی به‌صورت جمع شدن آب دور بیضه دیده می‌شود اما این نامنظمی الزاماً نشانه سرطان بیضه نیست و ممکن است یک التهاب ساده باشد ولی حتماً باید به پزشک اورولوژیست مراجعه شود.چون اگر سرطان بیضه باشد بسیار خطرناک و تهاجمی است و بلافاصله به داخل شکم دست‌اندازی می‌کند، در آن صورت باید جراحی‌های خیلی سنگینی برای درمان آن انجام داد.اما اگر در مراحل اولیه تشخیص داده شود، خیلی راحت درمان می‌شود.


 


اورژانس‌های اورولوژی

اورژانس تعریف مشخصی دارد؛ یعنی عارضه‌ای که باید به فوریت و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به آن رسیدگی شود اما متأسفانه اکثریت مردم از موارد اورژانسی خبر ندارند و نمی‌دانند چه بیماری‌هایی اورژانسی است؛ البته گاهی که با یک بیماری مانند سنگ کلیه مواجه می‌شوند چون درد زیادی دارد و بیماری پر سر و صدایی است، (درد سنگ کلیه مثل درد زایمان است) به همین خاطر فرد بلافاصله به پزشک و اورژانس مراجعه می‌کند.


 


ولی اورژانسی که من می‌خواهم به آن اشاره کنم،چیز دیگری است که درمان آن کاملاً وابسته به زمان است، زمان طلایی یا دارد و اگر بعد از زمان طلایی مراجعه شود، متأسفانه هیچ کاری برای آن نمی‌توان انجام داد .


از لحاظ فرهنگی برای ما مشکل است که خیلی راحت این بیماری‌ها را در رسانه‌ها مطرح کنیم اما از طرفی تعهد پزشکی ما ایجاب می‌کند با کلماتی که مطابق فرهنگ و شئون جامعه ما باشد، این مسائل را مطرح کنیم.


 


بیضه ناحیه‌ای از بدن مردان است که برای تولید‌مثل، نطفه تولید می‌کند که برای پدر شدن یک مرد هنگامی که با نطفه همسرش به اشتراک گذاشته می‌شود، منجر به تولید مثل می‌شود؛بنابراین باید سالم باشد و بتواند اسپرم یا نطفه مردانه تولید کند.


 


 


 


تورسیون بیضه


در دوران بلوغ مردان ممکن است بیضه دور طنابی که عروق بیضه را تامین می‌کند، بپیچد و یک حالت گردش پیدا کند،این هیچ ربطی به حالت فرد یا شکل خوابیدن ندارد. خودبه‌خود اتفاق می‌افتد و «تورسیون» بیضه نام دارد، اگر چنین حالتی اتفاق بیفتد فرد باید حداکثر ظرف ۶ ساعت به پزشک متخصص اورولوژی مراجعه کند تا با یک جراحی ساده، بیضه را سر جایش برگرداند. در غیر این صورت بعد از گذشت ۶ ساعت بیضه دچار خون مردگی می‌شود و می‌میرد که دیگر هیچ کاری برای درمان آن نمی‌توان انجام داد .


 


علائم تورسیون بیضه


علامت آن درد شدید در ناحیه بیضه است که به‌صورت ناگهانی به‌وجود می‌آید، ممکن است بیضه دچار بادکردگی هم بشود.اگر چنین علائمی دیده شد، فرد باید به سرعت ظرف ۲ یا ۳ ساعت خود را به یک متخصص اورولوژی برساند،حتی فرصت برای مراجعه به پزشک عمومی هم نیست و نیابد وقت را تلف کرد.


 


درد شدید بیضه البته ممکن است به‌علت ضربه خوردن حین بازی فوتبال یا عفونت باشد.اگر عفونت باشد به راحتی با آنتی بیوتیک درمان می‌شود ولی تورسیون یا گردش بیضه خطرناک است و حتماً باید در زمان طلایی ۶ ساعته، در هر ساعت از شبانه‌روز که باشد بلافاصله درمان شود.


 


بیماری پریاپیسم

«پریاپیسم» بیماری اورژانسی دیگری است که آن هم بسیار مهم است و اگر در زمان طلایی مراجعه نشود ممکن است منجر به ناتوانی جنسی دائمی فرد و از دست دادن قدرت زناشویی در مردها می شود


 


علتش به آناتومیک بیضه مربوط است.ممکن است به‌صورت مادرزادی یک طرف بیضه سنگین‌تر یا سبک‌تر باشد و کمتر از یک درصد پسران ۱۰تا ۲۰ ساله ممکن است با این عارضه مواجه شوند. در این صورت، یک بیضه از بین می‌رود و باید از بدن خارج شود ولی ممکن است به‌علت تغییراتی که در بدن ایجاد می‌کند،سیستم ایمنی بدن را تحت‌تأثیر قرار دهد.در این صورت ممکن است از طریق خون و عکس‌العمل بدن،به بیضه طرف مقابل هم آسیب وارد شود در غیر این صورت ممکن است فرد برای بچه دار شدن دچار مشکل شود یا حتی عقیم شود. کمتر از نیم درصد مردان ممکن است به این عارضه مبتلا شوند.


بیماری اورژانسی دیگری که آن هم بسیار مهم است و اگر در زمان طلایی مراجعه نشود ممکن است منجر به ناتوانی جنسی دائمی فرد بشود به‌نحوی که مرد قدرت زناشویی خود را برای همیشه از دست بدهد، «پریاپیسم» است .


 


به‌طور طبیعی مردان در زمان‌های مشخصی که صلاح می‌دانند، زناشویی می‌کنند.مدت زناشویی در افراد مختلف متفاوت است اما به‌طور کلی بعد از ارتباط جنسی آلت تناسلی مرد به حالت طبیعی قبل از این حالت برمی‌گردد اما اگر حالت نعوظ بیش از یک ساعت طول بکشد،شروع زنگ خطر است و اگر این اتفاق افتاد فرد باید حداکثر ظرف ۶ ساعت به پزشک مراجعه کند.


 


اگر بعد از این مدت وضعیت به حالت طبیعی برنگردد منجر به ناتوانی جنسی تا آخر عمر می‌شود و هیچ درمانی نیز نخواهد داشت. متأسفانه کمتر از یک درصد مردان از این مسئله مهم اطلاع دارند؛ به همین علت این بیماران معمولاً بعد از ۲۴ ساعت به پزشک مراجعه می‌کنند که دیگر دیر است و کاری نمی‌توان انجام داد.


 


علت آن هم به جز نا آگاهی از اهمیت این مسئله، مقداری هم به خاطر خجالت فرهنگی است. به همین خاطر سعی می‌کنند به اتفاق خانواده، خودشان مشکل را حل کنند که امکان ندارد و فقط یک متخصص می‌تواند مشکل را حل کند. دلیل دیگر آن امکان مصرف داروهای اعصاب و روان است.


 


علت برخی بیماریهای تناسلی بجز ناآگاهی از اهمیت این مسئله، مقداری هم به خاطر خجالت فرهنگی است. به همین خاطر افراد سعی می‌کنند به اتفاق خانواده، خودشان مشکل را حل کنند که اثری در بهبود ندارد


 


علل دیگری هم دارد، بعضی بیماری‌های خونی ممکن است عامل بروز این بیماری باشد.افرادی که مبتلا به بیماری گلبول‌های قرمز هستند،مستعد آن هستند. اما گاهی هم بدون هیچ علتی به‌صورت خودبه‌خودی اتفاق می‌افتد.مصرف کم یا زیاد مایعات هم ممکن است این حالت را ایجاد کند.


 


بیماری‌های عفونی دستگاه تناسلی

بیماری‌های عفونی دستگاه تناسلی انواع مختلفی دارند، عامل این بیماری‌ها ممکن است میکروب‌های عمومی باشند یا میکروب‌ها و ویروس‌هایی که از طریق ارتباط جنسی منتقل می‌شوند. انواع قدیمی این بیماری‌ها سفلیس و سوزاک هستند اما امروزه بیماری‌های دیگری مانند ایدز و آنتی‌ژن‌هایی که از طریق رابطه جنسی منتقل می‌شوند نیز مطرح هستند.


 


در خانم‌ها عفونت مثانه هم بیماری مهم و شایعی است که مجبورند تند‌تند مثانه را تخلیه کنند، چون سیستم خروجی مثانه و ناحیه تناسلی در زنان به هم نزدیک است احتمال عفونت در آنها زیادتر است؛ به همین علت یک تا۲بار عفونت مثانه در زنان را طی یکسال طبیعی می‌دانیم و آن را جدی نمی‌گیریم ولی اگر عفونت مثانه در آقایان باشد حتماً باید به‌صورت جدی بررسی‌های لازم انجام شود. عفونت دیگر، عفونت بیضه است که در پسر‌بچه‌ها ممکن است اتفاق بیفتد که ممکن است مادرزادی باشد یا به‌صورت خودبه‌خود اتفاق بیفتد.


مطالب پیشنهادی:

خطرظروف یک ‌بار مصرف ومشکلات آن بر سلامتی
ورزش های ضد استرس برای بهتر شدن وضعیت روانی و احساسی افراد
کدامند؟
ورزش  چه اثری برکاهش بیماری های قلبی و بیماریهای استخوانی
دارد؟

کنترل آلاینده ها از طریق فن اوری نانو تکنولوژی

دسترسی به تمامی این مطالب در سایت

http://maktoobshop.com

واکسن زگیل تناسلی در آقایان و خانم ها


بر اساس دانش اندوخته های دکتر مریم ملکی : واکسن زگیل تناسلی قادر به درمان و از بین بردن اینگونه زگیل ها هم در بدن آقایان و هم در خانم ها خواهد بود . اگر با واکنس زگیل تناسلی آشنا نیستید توصیه میشود به مطالعه ی این مقاله بپردازید . در این مقاله به نکاتی در خصوص زگیل تناسلی و همچنین استفاده واکسن زگیل تناسلی درمردان ، واکسن گارداسیل  و عوارض ناشی از آن نیز خواهیم پرداخت . لطفا به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

HPV-نکاتى در مورد واکسن زگیل تناسلى

واکسن گارداسیل نام دیگرش silgard، واکسنی است که برای پیشگیری انواع مشخصی از HPV خصوصا تیپ ۶،۱۱،۱۶،۱۸ است کاربرد دارد.بنابراین حدود ۶۰-۷۰% سرطان های دهانه رحم را پیشگیری می کند همچنین سرطانهای مقعد ، ولو ،واژن ، وآلت مردان را نیز که با این تیپ HPVها ارتباط دارند پیشگیری می کند .همچنین تیپ های ۱۱و ۶ که ۹۰% زگیل های تناسلی را ایجاد می کند پیشگیری می کند .بنابراین این واکسن گارداسیل ۹۰% زگیل های تناسلی را پیشگیری می کند .

این واکسن زگیلهای موجود را درمان نمی کند اما برای افرادی هم که دچار زگیل شده اند توصیه می شود زیرا از انواع دیگر HPVکه فرد دچار آن نشده است جلوگیری می کند .واکسن گارداسیل معمولا قبل از سنین نوجوانی و قبل از شروع فعالیت جنسی توصیه می شود این واکسن در سال ۱۹۸۰ کشف شد . بعلاوه محافظت این واکسن از ویروسی HPV6-11که مسبب ۹۰% زگیل های تناسلی هستند فرد را از زگیل های تناسلی شایع هم محافظت می کند.در سال ۲۰۱۲ گاداسیل توسط FDAتائید شد .

HPV مخصوصا تیپ ۱۶ در بعضی سرطانهای سروگردن نیز دخالت دارد .واکسن گارداسیل در زنان  ۲۷-۴۵ سالگی هم بی خطر است وممکن است در پیشگیری از زگیل تناسلی موثر باشد اما در پیشگیری از سزطان دهانه رحم گروه سنی  موثر نیست .

استفاده از واکسن در مردان :
واکسن گارداسیل در مردان هم موثر است و علیه زگیل تناسلی وسرطان مقعد و آلت و برخی ضایعات پیش سرطانی که توسط انواع خاصی از PHV ایجاد می شود محافظت می کند .در سال ۲۰۰۹ FDA واکسن گارداسیل برای مردان بین ۹تا ۲۶ سال تائید کرد.مردانی که با مردان رابطه جنسی داشته باشند بیشتر در معرض بیماریهای مرتبط با HPVتیپ ۶،۱۱،۱۶،۱۸ و سرطان معقد و آلت تناسلی هستند .

he1782

واکسن گارداسیل :
این واکسن در سه دوز ۰٫۵ میلی لیتری در طی ۶ماه در عضله تزریق می شود .تزریق دوم ۲ ماه پس از اولی وتزریق سوم وچهار ماه بعد تزریق دوم انجام می شود .پس از گذشت سه ماه از اولین روز واکسن یعنی یک ماه بعد از دومین روز محافظت واثر واکسن ایجاد شده است .این واکسن جایگزین چک آپ (پاپ اسمیر ) از نظر سرطان دهانه رحم در زنان نمی شود .

he1783

عوارض :
شایعترین عارضه سردرد است .تب،تهوع ، سرگیچه، درد در ناحیه تزریق ، تورم ،خارش،غش کردن و آسیب به خود در ربع ساعت اولیه  وجود دارد .معمولا  ۱۵ دقیقه پس از انجام واکسن فرد را نگه می دارند چون امکان حساسیت به مخمر موجود در واکسن ممکن است سبب آلرژی شدید شود .در خانمهای باردار تزریق ممنوع است .همچنین کودکان زیر ۹ سال و افرادی که ضعف سیستم ایمنی دارند ممنوعیت دارد .

تداوم اثر این واکسن ومدت زمانی که فرد را حفاظت می کند هنوز کاملا مشخص نیست. گارداسیل از همه انواع سرطانهای دهانه رحم پیشگیری نمی کند .بنابراین مهم است بدانیم که زنان باید چل آپ( پاپ اسمیر ) وغربالگری از نظر سرطان رحم را انجام دهند .گارداسیل بعنوان درمان سرطانهای رحم ، مقعد و…. کاربرد ندارد .

درمان ناباروری در آقایان


he1085


شاید شنیده باشید یا برای خود شما هم پیش آمده باشد که زودی پس از مدتی ، بعنوان مثال ۱ سال از ازدواج آنها گذشته ، و با وجود رابطه های زناشویی ، باز هم مشکل فرزند دار شدن را دارند ، در این صورت گویند که یکی از آن دو به ناباروری مبتلا هستند . درهمین راستا در  ادامه این مطلب به بررسی مساله ی باروری در آقایان خواهیم پرداخت . لطفا به ادامه مطلب مراجعه نمایید.



بعد از معاینه بالینی از مرد آزمایش اسپرم گرفته می شود و براساس نتیجه آزمایش گفته می شود وضعیت اسپرم مرد طبیعی یا کم است یا اینکه هیچ اسپرمی وجود ندارد و نیاز به درمان های ناباروری پیش می آید. دلایل ناباروری مردانه مشخص است. دلایل بسیار متفاوت و متعددی وجود دارد. از آن جمله می توان به اختلالات هورمونی و کروموزومی بیماری های سیستمیک و عمومی ، عفونت های دستگاه تناسلی، انسداد دستگاه انتقال اسپرم، برخی ضربه ها، عوارض برخی جراحی ها و داروها، مصرف الکل، سیگار و… اشاره کرد.


● واریکوسل

واریکوسل بیماری مادرزادی است و اکتسابی نیست. در این بیماری وریدهای دور بیضه متورم می شوند و اختلال اسپرم ایجاد می کنند. همانطور که گفتید واریکوسل بیماری نسبتا شایعی است و ۱۵ درصد مردان ممکن است به آن دچار شوند اما واریکوسل، تنها در یک تا ۲ درصد بیماران ایجاد اختلالات اسپرموگرام و ناباروری می کند. به عبارتی تمام واریکوسل ها ناباروری نمی دهند. واریکوسل با توجه به شدتی که دارد، دخالتش در ناباروری متفاوت است. هرچه شدت و اختلال ایجاد شده توسط آن شدیدتر باشد میزان دخالت آن در ناباروری بیشتر است.


واریکوسل خود را در سن بلوغ نشان می دهد و گاهی بدون علامت است و فرد در یک معاینه اتفاقی یا بعدها برای درمان ناباروری متوجه آن می شود. در برخی افراد نیز واریکوسل با علامت هایی نظیر سنگینی و درد مختصر بیضه در یک طرف یا دوطرف بروز می کند.


● واریکوسل و ناباروری

اثرات واریکوسل در ناباروری به ۲ گروه تقسیم می شود؛ اثرات درازمدت شامل تاثیر در رشد بیضه و اثر فوری شامل تاثیر بر اسپرم! اثر فوری با جراحی بازگردانده می شود. اگر واریکوسل توسط لاپاراسکوپی درمان شود، احتمال آنکه اختلال ناباروری تصحیح شود و اسپرم به وضعیت عادی برگردد زیاد است. در ۵۰درصد موارد در واریکوسل شدید درمان باعث بازگشت قدرت باروری تا حد کامل در فرد می شود اما در برخی موارد باروری طبیعی اصلاح نمی شود.

اگر واریکوسل خیلی شدید باشد و زود خود را نشان دهد، گاهی باعث کاهش اندازه بیضه می شود و درمان خود واریکوسل در این شرایط سلامت فرد را به طور کامل بازنمی گرداند و اثرات دائم آن ماندگار است. یکی از عوارض جراحی واریکوسل، هیدروسل یعنی تجمع آب دور بیضه است اما شایع نیست. در ۵ تا ۷ درصد موارد در افراد بروز می کند. هیدروسل یک عارضه وخیم نیست و در مواردی اصلا به درمان نیاز ندارد اما اگر شدید باشد با یک جراحی ساده برطرف می شود.


● اختلالات اسپرم

یکی دیگر از دلایل ناباروری اختلالات اسپرم است.یکی از شایع ترین مواردی که باعث ناباروری می شود اختلال اسپرم یا وجودنداشتن اسپرم است. اگر اسپرم در آزمایش اصلا وجود نداشته باشد ۲ دلیل عمده دارد؛ اول اینکه اسپرم تولید می شود اما منتقل نمی شود. دوم اینکه اسپرم اصلا تولید نمی شود یا به حدی اندک است که در مایع منی خارج نمی شود. وقتی اسپرم تولید می شود اما منتقل نمی شود، معنایش این است که این افراد دچار انسداد مجاری منتقل کننده هستند که از جمله شایع ترین علل ناباروری است. در این گروه از افراد به رغم سالم?بودن بیضه و وجود نداشتن اختلالات هورمونی، در مایع منی اسپرم وجود ندارد. دلیل این موضوع می تواند جراحی هایی باشد که در آن ناحیه، صورت گرفته و باعث بسته شدن مجاری شده است. در اکثر مواقع این مساله قابل درمان است اما در صورتی که تولید اسپرم دچار مشکل باشد، درمان سخت می شود. بیماری های اولیه یا برخی بیماری ها می توانند باعث شوند که در یک مرد اسپرم تولید نشود یا میزان آن اندک باشد.


● باروری مردانه فاقد اسپرم

برخی از بیماری های دخیل در کاهش میزان اسپرم قابل درمان هستند و با درمان هورمونی یا سایر درمان ها می توان آن را برطرف کرد اما برخی قابل درمان نیستند و از روش های کمک باروری جدید باید استفاده و با کمک مقدار کمی از اسپرم باروری را ایجاد کرد. در صورتی که اصلا اسپرم وجود نداشته باشد نیز فرد می تواند از جنین اهدایی استفاده کند.

وقتی با تمام بررسی ها و درمان های دارویی و عمل واریکوسل مقدار اسپرم برای بارداری طبیعی کافی نباشد از روش های کمک باروری (art) استفاده می شود. ساده ترین روش IUI است . در این روش اسپرم داخل رحم قرار می گیرد. روش دیگر IVF است که در آن اسپرم گرفته شده و در آزمایشگاه کنار تخمک قرار می گیرد. روش دیگر میکرواینجکشن یا ICS است. در این روش اسپرم داخل تخمک تزریق می شود. شانس باروری در این روش بالاتر از سایر روش هاست و تعداد اسپرم لازم بسیار کمتر است.


● شانس موفقیت چقدر است؟

تقریبا می توان گفت جز در موارد نادر، این روش، باروری ایجاد می کند و تا ۳۵،۳۰ درصد موفقیت آمیز است.


مطالب پیشنهادی:

خطرظروف یک ‌بار مصرف ومشکلات آن بر سلامتی
ورزش های ضد استرس برای بهتر شدن وضعیت روانی و احساسی افراد
کدامند؟
ورزش  چه اثری برکاهش بیماری های قلبی و بیماریهای استخوانی
دارد؟

کنترل آلاینده ها از طریق فن اوری نانو تکنولوژی

دسترسی به تمامی این مطالب در سایت

http://maktoobshop.com


زگیل تناسلی علائم و درمان آن


he963


یکی از بیماری های خطرناک جنسی ویروسی ، زگیل تناسلی میباشد.  زگیل تناسلی در واقع از راه جنسی قابل انتقال درافراد میباشد . شاید آگاه نباشید اما باید ذکر شود که این بیماری قابل انتقال به هردو فرد میباشد . در ادامه مطلب با علائم زگیل تناسلی و راه پیشگیری از مبتلا شدن به زگیل تناسلی را بررسی خواهیم کرد . لطفا به ادامه مطلب مراجعه نمایید.



این بیماری ضایعات پوستی به شکل برامدگیهای تو پر و کوچک در پوست یا مخاط ناحیه تناسلی ایجاد می کند که فاقد درد یا خارش می باشند. زگیلها می توانند از چند هفته تا چند ماه بعد از تماس با فرد آلوده ایجاد شوند. عامل ایجاد کننده ویروسی به نام ویروس پاپیلومای انسانی است که به نظر می رسد در ایجاد برخی بدخیمی ها نیز نقش دارد.این ویروس مشابه با ویروس ایجاد کننده ی زگیل معمولی است ولی در مقایسه با آن از قدرت انتقال بیشتری برخورداراست. ضایعات بیشتر در نواحی مرطوب ایجاد می شوند.


انتقال:


از طریق تماس مستقیم با زگیل تناسلی صورت می گیرد که حاوی ویروس است و می تواند از طریق ارتباط جنسی، تماس با ترشحات تناسلی و لباس آلوده و همچنین از طریق مادر به نوزاد در هنگام تولد منتقل شود.


علایم زگیل تناسلی:     


۱- برآمدگی های پوستی‌ توپری‌ به ابعاد حدود ٢ تا چند میلیمترهستند که‌ ممکن است به صورت متعدد وحتی خوشه‌ای باشند.


۲- فاقد درد، سوزش و خارش بوده ومسری تر از زگیل معمولی سایر نواحی بدن هستند.


اگرچه زگیلهای کوچک بدون درمان نیز پس از مدتی خود به خود از بین خواهند رفت اما از آنجا که این بیماری می تواند زمینه ساز بدخیمی باشد باید در پی درمان و پیگیری بود. احتمال عود بیماری نیززیاد است. زگیل تناسلی  ممکن است درمردان منجر به انسداد ادراری ویا در زنان موجب ایجاد سرطان گردن رحم گردد.


پیشگیری:


۱- تا زمان بهبودی کامل ضایعات باید ازارتباط جنسی خودداری شود زیرا احتمال انتقال زیاد است.


۲- استفاده از کاندوم در سایرمواقع احتمال ابتلا را کاهش می دهد.


۳- همچنین از خراشیدن و دستکاری ضایعات باید پرهیز نمود چرا که موجب انتقال آلودگی شده ویا ممکن است عفونت ثانویه باکتریایی روی دهد.


۴- رعایت بهداشت و تمیز وخشک نگه داشتن محل ضایعات به بهبودی کمک می کند.


۵- همچون سایر بیماریهای جنسی بهترین راه پشگیری، ارتباط جنسی معقول ومطمئن است.


۶- واکسن جدیدی را که (FDA)سازمان تائید غذا و داروی آمریکا در سال ۲۰۰۶ برای پیشگیری از چهار گونه از ویروسهای زگیل به نام گارداسیلGardasilساخته شد، مورد تائید قرار داد که می توان آنرادر سه نوبت به فاصله ۶ ماه جهت پیشگیری تزریق نمود.


۵- ( دیده شدن بیماری در کودکان‌ می تواند مطرح کننده ی احتمال سوءاستفاده‌ جنسی از کودکان باشد، اگرچه احتمال انتقال از مادر در هنگام تولد نیز  وجود دارد.)


درمان:


روش درمان توسط پزشک و با توجه به محل درگیری و اندازه ضایعات تعیین می شود.بسته به نظر پزشک درمان استفاده از داروهای موضعی مثل پودوفیلین، استفاده از کرایوتراپی ونیتروژن مایع، تا استفاده از لیزر یا جراحی متفاوت است.


پیگیری توسط آزمون پاپ اسمیر خانمها باید به صورت جدی مد نظر قرار گیرد. ممکن است در این زمینه حتی به بررسیهای بیشترمانند نمونه گیری از بافت نیز نیاز باشد.درمان کامل ضایعات توصیه می شود.


مطالب پیشنهادی:

خطرظروف یک ‌بار مصرف ومشکلات آن بر سلامتی
ورزش های ضد استرس برای بهتر شدن وضعیت روانی و احساسی افراد
کدامند؟
ورزش  چه اثری برکاهش بیماری های قلبی و بیماریهای استخوانی
دارد؟

کنترل آلاینده ها از طریق فن اوری نانو تکنولوژی

دسترسی به تمامی این مطالب در سایت

http://maktoobshop.com


چهارده ۱۴ نکته درباره رنگ‌کردن موها در خانه

هایلایت رنگین‌کمانی



بازگش

آخر هفته قصد ‌داشتم، خودم در خانه موهایم را رنگ ‌کنم. این اولین باری بود که می‌خواستم خودم، در خانه و به تنهایی تمام موهایم را رنگ کنم، البته قبلاً پایین موهایم را مش کرده‌‌ بودم. برای این‌کار از یک سری پیشنهادات استفاده‌کردم -از این بابت بسیار متشکرم- که کار بدون خرابکاری و همچنین کثیف‌کاری در حمام به اتمام‌ رسید. من یک عالم ترفند و کلک یاد گرفتم که هنگام رنگ‌کردن موها، استفاده کنم. اینها نکات کلیدی برای رنگ‌کردن موها، در خانه هستند:


۱. سعی ‌نکنید که در خانه کارهای خارق‌العاده انجام‌ بدهید مثلا هایلایت رنگین‌کمانی


هایلایت رنگین‌کمانی


حتی اگر تصور می‌کنید که در رنگ‌کردن موها در خانه حرفه‌ای هستید، بازهم کارهای خیلی خاص یا پیچیده را در خانه انجام ‌ندهید. مثلا̎ تغییر موهای مشکی به بلوند خیلی روشن، از آن دسته کارهایی است که بهتر است آن را به یک آرایشگر حرفه‌‌ای محول کنید، یا به تدریج و در مراحل مختلف موها را روشن‌ کنید. هایلایت ‌کردن هم، که داستانی متفاوت دارد و من با وسواس فراوان آن را امتحان‌ کردم. اگر کسی قصد داشته‌ باشد آن را در خانه انجام‌ بدهد، اولین چیزی که به ذهنم خطور می‌کند این است که: ̎ فقط افراد ساده‌لوح این را ساده می‌دانند.̎


۲. لباس‌های کهنه بپوشید و کف حمام را با کاغذ باطله بپوشانید.


Bathroom


این را همه می‌دانند، اما باید تذک بدهم. دور ریختن اشغال‌ها از سابیدن سکوها و کف که خیلی ساده‌ت است و پاک کردن رنگ‌ مو از لای شکاف کاشی‌های زیبا کاری بیهوده است و تقریباً ناممکن‌. اگر کاغذ باطله دارید، از آنها استفاده‌ کنید و اصلا کاغذ باطله‌ها را مخصوص رنگ کردن مو کنار بگذارید. لباس‌‌های کهنه را هم همینطور، مخصوص رنگ ‌مو نگه دارید.


۳. روی بخشی از مو، رنگ ‌مو را تست کنید


شانه رنگ مو


آیا واقعا̎ کسی هست که هنگامی که موهایش را رنگ می‌کند، دلواپس باشد؟ حدس ‌می‌زنم که ۹۵٪ می‌گویند نه، اما اگر شما از نوادر هستید و بعد از رنگ کردن مو و دیدن رنگ روی سرتان، واکنش‌های عجیبی از خودتان نشان‌ می‌دهید و آرز می‌کنید ای‌کاش اول تست‌ کرده‌ بودم، حتما این‌کار را انجام ‌بدهید!


۴. یک قوطی رنگ‌ موی اضافه هم بخرید، فقط برای احتیاط!


Hair-Dye-Brush


اگر موهایتان را خیلی کوتاه ‌کرده‌اید، احتمالا نباید نگران تمام‌شدن رنگ باشید، اما اگر همیشه یک قوطی رنگ اضافه دم ‌دست داشته ‌باشید، ضرری‌ ندارد، شاید یک دفعه نصفی از رنگ روی زمین بریزد، یا اشتباها نرم‌کننده و اکسیدان را با هم قاطی‌ کنید. باور کنید اینها برای بعضی‌ها اتفاق‌‌ افتاده‌اند و یک چیز خوب، اگر از رنگ‌ مو خوشتان‌ آمد، برای دفعه بعد هم رنگ دارید.


۵. پنجره‌ها را باز کنید و درب حمام را باز بگذارید.


Open-Bathroom-Door


از هم‌اتاقی‌هایتان معذرت‌خواهی کنید، اما بهتر است درها را باز بگذارید و اجازه‌ بدهید که هوای آزاد وارد اتاق شود. نمی‌خواهید که گاز سمی رنگ ‌مو، شما را دچار سردرد کند، هر چقدر هم روی ریشه‌ها را پوشانده‌ باشید، ممکن‌است گاز در هوا پخش شود. اگر حمام شما پنجره دارد، آن را بازکنید – حتی اگر فصل زمستان است.


۶. رنگی که تست ‌کردید را به‌خاطر داشته باشید. موهای بدرنگ افسرده‌تان می‌کند!


رنگ موی بنفش


در این مرحله کمی بیشتر دقت ‌کنید زیرا دقیقا نمی‌دانید که رنگ موهایتان قرار است چه رنگی بشود، و چقدر زمان برای رنگ‌گرفتن موها لازم‌ است. اگر رنگی که تست ‌کردید خیلی بدرنگ بود، خیالتان راحت ‌است که مجبور ‌نیستید، رنگ را روی سرتان بگذارید و بعد بنشینید و اشک ‌بریزید و در آخرهم با عصبانیت به آرایشگرتان زنگ‌ بزنید و خواهش‌ کنید کاری برای موهایتان انجام‌ بدهد.


۷. یک سری خوراکی ضروری دم دستتان بگذارید که اگر اشتهایتان بازشد، مجبور نباشید از حمام خارج‌ شوید.


Tapas


یکی از خوانندگان باهوش این نکته را به من گوشزد ‌کرد و من هم به همه توصیه‌ می‌کنم. اگر نمی‌خواهید دائم حمام را ترک کنید، همه چیز را قبل از شروع کار به حمام بیاورید و دیگر نگران شره‌های رنگ همه جا روی زمین نخواهید ‌بود. کاملاً مطمئن‌ شوید که درب غذاهای خوراکی را گذاشتید، چون رنگ ‌مو هیچ غذایی را خوشمزه‌تر نمی‌کند! و آب را هم فراموش‌ نکنید. من کل یک بطری را تا موهایم رنگ بگیرد، می‌خورم.


۸. قبل از شروع همه وسایل لازم برای رنگ کردن مو را آماده‌ کنید.


لوازم رنگ مو


بعد از شروع رنگ، دیگر وقت این نیست که روی پیشانی که محل رویش موهاست و پشت‌ گردنتان را وازلین بزنید، باید قبل از شروع، اینکار را انجام‌‌ می‌دادید، چون در اواسط کار مجبورید با عجله قفسه‌ها را زیر و رو کنید، درحالی که رنگ هم همینطور پشت گردن و پیشانی شما در حال شره‌کردن است.


۹. از پوستتان محافظت ‌کنید، وازلین بزنید!


وازلین


یک لایه ضخیم از وازلین را در محل رویش موهایتان بمالید تا پوستتان رنگ نگیرد. من یک شیشه هم الکل دم دستم می‌گذارم تا بعد از اتمام کار، اگر پوستم رنگ ‌گرفت، بتوانم جاهای لک‌شده را تمیز کنم.


۱۰. مطمئن شوید، همه تارهای مو رنگ گرفتند. دوباره و دوباره چک‌ کنید. موها را با دست مالش دهید.


Rubbing-In-Hair-Dye


به نظر من شما باید کاملاٌ با دقت، وسواس و صرف زمان کافی، مطمئن شوید که همه جای موهایتان رنگ ‌گرفته باشند. یکی از آرایشگران حرفه‌ای می‌گوید، آنها ۱۰ دقیقه وقت صرف مالش‌دادن رنگ بر روی سر می‌کنند تا مطمئن شوند تمام تارهای مو رنگ ‌گرفته ‌باشند و من هم کاملا با این موافقم. معمولا کمی رنگ روی پیشانی من شره می‌کند و جلوی صورتم لک می‌شود. اگر یک دوست نازنین دوروبرتان بود از او بخواهید که پشت گردن شما را چک‌ کند و یا می‌توانید از آیینه دستی استفاده ‌کنید.


۱۱. ساعت کوک ‌کنید!


زمان مورد نیاز رنگ مو


می‌دانم که شما به ‌اندازه کافی باهوش هستید که یادتان بماند چه زمان کار رنگ‌کردن را شروع‌ کردید، ساعت۲:۴۰ بود دیگر!، اما اگر در حال تماشای فیلم هستید، یا شایعات مهمل روزنامه را درباره ستاره‌ها زیرورو می‌کنید، زمان از دستتان می‌رود. ساعت شده ۳:۲۵ و شما نمی‌دانید که باید موهایتان را بشویید یا نه؟!


۱۲. موهای رنگ‌شده را با کلاه بپوشانید. کلاه دوش (پلاستیکی)


تصور‌کنید که در سالن آرایش هستید و همه موها را زیر کلاه بپوشانید. کلاه، هم از چکه‌کردن رنگ جلوگیری می‌کند و هم به فرایند رنگ‌گیری کمک‌‌ می‌کند. کلاه دوش یا کلاه پلاستیکی هر دو گزینه‌های مناسبی هستند( یا ترکیبی ازهر دو). البته دفعه بعد من کلاه پلاستکی را پاره می‌کنم و دور سرم می‌پیچم، چون به همین صورتی که هست آنقدرها هم موثر نبود.


۱۳.کاغذها باطله‌ها را دوربریزید و کثیفی‌ها را تمیزکنید.


تمیزکاری بعد از رنگ مو


اگر رنگ، صورت شما را لک کرده و یا روی صورتتان شره کرده( که ۱۰۰٪ هم این اتفاق ‌می افتد)، تا رنگ‌گرفتن موها زمان دارید که لکه‌هایی که اتفاقی روی پوست شما ریخته را تمیز کنید. هرچه زودتر تمیزش کنید، پاک‌کردنش راحت‌تر خواهد بود. برای پاک‌کردن پوستتان از الکل استفاده‌ کنید و برای زمین و سکوها هم از لباس‌های کهنه.


۱۴. آبکشی، آبکشی و آبکشی دوباره


آبکشی موها بعد از رنگ کردن


همینطور که موها دارند رنگ ‌می‌گیرند و از رنگ جدید موهایتان احساس رضایت می‌کنید، وقت آبکشیدن موها فرا‌می‌رسد. فرقی ندارد که در روشویی یا زیر دوش باشید، آنقدر بشویید تا کاملاً تمیزشوند. ممکن است کمی طولانی‌ شود ولی با وسواس بشویید تا مطمئن‌ شوید رنگ‌ها از روی موهای شما پاک شدند، آنقدری که هیچ رنگ قهوه‌ای یا آبی یا هر رنگ دیگری در آب دیده‌ نشود. اگر در این مرحله تنبلی کنید، بلوز سفید و زیبای شما در خطر رنگی‌شدن قرار‌می گیرد.

ترکیب‌های خانگی حنا برای داشتن موی سالم


حنا


حنا نه تنها یک رنگ‌دهنده طبیعی مو بلکه یک درمان گیاهی است که در مشکلات شایع، مٶثر واقع می­شود. حنا یک راه آرامش‌بخش برای نرم‌ کردن عمیق و استحکام‌بخشی مو است. استفاده منظم از آن، باعث جلوه و سلامت بافت مو می‌شود.


فواید حنا برای مو :

نرم‌کنندگی و حفاظت از مو


حنا به نرم کردن و حفاظت از ساقه مو در برابر آسیب کمک می­کند. حنا کراتین مو را سالم نگه می­دارد و میان روغن و رطوبت مو تعادل ایجاد می­کند. این گیاه خاصیت قابض، ضدباکتری و ضدقارچ دارد که به خوبی پوست سر را تمیز کرده و از آن مراقبت می­کند.


پنهان کردن موی سفید


حنا راهی ساده و طبیعی برای پنهان کردن موی سفید است. حنا حاوی تانیک‌اسید و گالیک اسید است که آن را برای رنگ دادن به مو مناسب می­کند. این گیاه، عاری از مواد شیمیایی است که تمام رطوبت پوست سر را جذب می‌کنند. در نتیجه،رنگ کردن مو با حنا باعث خشکی و آسیب مو نمی‌شود و در حقیقت مو سالم‌تر و مرطوب‌تر به نظر می­رسد.


برطرف کردن شوره سر


حنا به دلیل خاصیت ضد قارچی و ضدباکتری، خشکی پوست سر را برطرف می‌کند. این گیاه رطوبت از دست رفته را باز می‌گرداند و در نتیجه مشکل شوره سر رفع می‌شود.


همچنین بخوانید :درمان طبیعی شوره سر


ترکیبات حنا برای مو :

حنا و شنبلیله


اگر از ریزش شوره سر بر لباس‌ها ناراحت هستید و پوست سرتان بسیار خشک شده است، ترکیب حنا و شنبلیله به کنترل مشکل کمک می­کند. بدین منظور، یک قاشق غذاخوری شنبلیله را به مدت یک شب در آب بخیسانید و سپس بصورت یک خمیر ورز دهید. کمی روغن خردل گرم کنید و چند برگ حنا در آن بندازید. زمانی که خنک شد، ذرات درشت را با صافی جدا کنید. خمیر شنبلیله را به روغن اضافه کنید و پوست سر را با آن ماساژ دهید. قبل از شستن سر نیم ساعت صبر کنید. برای کسب بهترین نتیجه یک‌بار در هفته این‌کار را تکرار کنید.


حنا و آبلیمو با روغن خردل


با برنامه‌های شلوغ و افزایش میزان استرس در زندگی ما، ریزش مو نیز در حال افزایش است. برای رفع این مشکل مواد طبیعی، حنا و روغن خردل قطعاً مفید واقع می‌شود. برای این ترکیب، مقداری روغن خردل و برگ حنا را مخلوط کنید و یک قاشق غذاخوری آبلیمو یا ماست تازه به آن اضافه کنید. این ترکیب را به درستی روی پوست سر ماساژ دهید، ۳۰ دقیقه صبر کنید و سرتان را به خوبی بشویید.


حنا و چای سیاه یا چای سبز


قطعاً موی شما برای کنترل آسیب و مقداری تغذیه به نرم‌کننده عمیق نیاز دارد. بدین منظور، یک شب حنا را در چای تازه دم‌شده سیاه یا چای سبز بخیسانید. می‌توانید کمی روغن اسانس دار یا تخم مرغ زده شده روی موهایتان بزنید و سپس بخش دوم ترکیب را روی سر پیاده کنید. قبل از شستن سر، حتما یک ساعت صبر کنید. این‌کار باعث حجم‌دهی، تقویت بافت و درخشش بیشتر موهای شما می­شود.


ماست و حنا


حنا با ماست هم برای تجدید حایت مو موثر واقع می‌شود. می‌توانید با یک فنجان پودر حنای خشک و نصف فنجان ماست این ترکیب را تهیه کنید، آن را روی موها بزنید و صبر کنید تا خشک شود. سپس با آب خنک مو را بشویید و از یک شامپوی خیلی ملایم استفاده کنید.


حنا و روغن خردل


برای ماساژ سر که در رژیم معمولی مراقبت از مویتان مٶثر باشد، حنا و روغن خردل اثربخشی بالایی دارد. کمی روغن خردل بردارید و برگ حنای خشک به آن اضافه کنید. تا زمانی که برگ‌ها شروع به سوختن کنند، ترکیب را بجوشانید، سپس آن را از تور رد کنید تا صاف شود. صبر کنید روغن خنک شود. می‌توانید آن را در ظرفی محفوظ از هوا، نگهداری کنید.


حنا و آملا (amla)


برای پنهان کردن موی سفید به شیوه سالم، حنا بهترین انتخاب است. در ابتدا آب را بجوشانید و دو قاشق غذاخوری آملای خشک و یک قاشق چای‌خوری چای سیاه و دو میخک اضافه کنید. این آب را صاف کنید و برای غلیظ شدن خمیر، حنا را به آن بیفزایید. یک شب یا حداقل دو ساعت صبر کنید سپس حنا را به مو بزنید.


مطالب پیشنهادی

اثرات امواج تلفن همراه بر سلامت افراد

اقدامات اساسی در تخصیص منابع در نظام سلامت

عوارض شیرین کننده های بدون کالری چیست؟

ورزش چگونه در درمان و پیشگیری از سرطان سینه زنان کمک می کند؟

دسترسی به تمامی این مطالب در سایت

http://maktoobshop.com

چگونه بهترین رنگ مو را انتخاب کنیم؟


تعدادی سوال گیج کننده هستند که در هنگام خرید رنگ مو باعث سردرگمی ما می شوند و هیچ راه ساده ای هم نیست که روی کاغذ راهکار برای انتخاب رنگ موی مناسببیاوریم، چرا که عوامل بسیاری هستند که در تصمیم گیری ما نقش دارند. با اینحال در اینجا چند مساله مهم و کاربردی را نام می بریم تا به شما در این انتخاب کمک کنیم.


بر اساس گفته های راد آنکِر، مدیر یک سالن آرایش، سوال هایی که در ادامه می آیند آنهایی هستند که برای پیدا کردن بهترین رنگ مو می بایست جواب آنها را پیدا کنید. اولین سوال این است که آیا قبلا موی خود را رنگ کرده اید و اگر جواب مثبت است آیا نتیجه را دوست داشته اید؟ به این طریق می توانید رنگی نزدیک به آنچه قبلا دوست داشتید را برای خود انتخاب کنید.


دومین سوال این است که آیا رنگی می خواهید که نیاز به نگهداری زیادی نداشته باشد؟ اگر که اینگونه است، پس رنگی که با رنگ طبیعی موی شما تفاوت زیادی داشته باشد این آزادی را به شما نخواهد داد و مجبورید زود به زود به آرایشگاه بروید.


مساله بعدی این است که دنبال جدیدترین مد روزهستید یا اینکه فقط دوست دارید شیک به نظر برسید؟ تفاوت بزرگی میان این دو انتخاب وجود دارد و نتیجه های آنها هم کاملا متفاوت است.


آیا محدودیت هایی خواهید داشت؟ دایره آدم هایی را که با آنها ارتباط دارید و نظر آنها را خواهید شنید را هنگام انتخاب خود در نظر بگیرید. در آخر با آرایشگر خود صحبت کنید تا بهتر با نگهداری موی رنگ شده و نیاز های آن آشنا شوید.


مطالب پیشنهادی

اثرات امواج تلفن همراه بر سلامت افراد

اقدامات اساسی در تخصیص منابع در نظام سلامت

عوارض شیرین کننده های بدون کالری چیست؟

ورزش چگونه در درمان و پیشگیری از سرطان سینه زنان کمک می کند؟

دسترسی به تمامی این مطالب در سایت

http://maktoobshop.com

چگونه عمر رنگ موهایمان را زیاد کنیم؟


پیدا کردن آرایشگر حرفه‌ای و از طرفی هم رنگ مویی که باعث شود موهایمان عالی شود، کار سختی است. حالا اگر چیزی که انتظارش را داشتیم به وقوع پیوست، چقدر ناراحت‌کننده خواهد بود اگر این دوران خوب برای موهایمان، به سرعت سپری شود؟


ما از متخصصین مختلفی پرسیدیم که: شما چگونه عمر رنگ مو را تا آنجا که جا دارد، طولانی می‌کنید؟ جواب‌ها، از آنچه تصور می‌کردیم ساده‌ترند، خودتان ببینید!


۱. موهایتان را هر روز شامپو نزنید


استله بامهازر، متخصص رنگ مو می‌گوید: شاید کمی چرکالو بنظر بیاید، اما همه نیازی ندارند که هر روز موهایشان را بشویند!شستشوی متناوب، چربی‌های با‌ ارزشی که رشته‌موهایتان را مرطوب نگاه می‌دارد را، از موهایتان می‌زداید، و همین اتفاق عمر رنگ موهای شما را کمتر خواهد کرد.


حالا برای اینکه بین هر بار شستشو، موهایتان تر و تمیز بنظر برسد، می‌توانید از شامپوی خشک استفاده کنید.


چگونه از چرب شدن موهایمان جلوگیری کنیم؟


فردریک استیت هم که یک متخصص رنگ موی مشهور دیگر است می‌گوید: اگر چاره‌ای نیست و باید هر روز موهایتان را بشویید، فقط پوست سرتان را شامپو بزنید نه کل موهایتان را! این کار به استقامت رنگ موهایتان کمک می‌کند، و باعث می‌شود در استفاده از شامپو نیز صرفه جویی کنید. این خوب نیست؟


۲. از محصولات صحیح استفاده کنید


خیلی اوقات، رنگ پریدگی موها کاملاً طبیعی رخ می‌دهند، ولی باز هم موهای ما پر طراوت بنظر نمی‌رسند. اگر از محصولات مناسب استفاده نکنید، این مشکل تشدید خواهد شد. ریتا هازن متخصص رنگ موی اشخاص مشهور می‌گوید: خیلی مهم است که از شامپو و نرم‌کننده‌هایی استفاده کنید که اختصاصا برای موهای رنگ شده طراحی و تولید شده‌اند، چرا که محصولات دیگر، برای موهای رنگ شده خیلی قوی هستند و به سرعت رنگ موها را از بین می‌برند.


جول وارن هم می‌گوید همیشه وقتی که می‌بینم مردم کلی پول خرج رنگ موهایشان می‌کنند اما از آن طرف شامپو و نرم‌کننده‌های ارزان‌قیمت و بی کیفیت می‌خرند که رنگ موهایشان را خراب می‌کند، خنده‌ام می‌گیرد!


من به مشتریانم پیشنهاد می‌کنم که از شامپو و نرم‌کننده‌های مخصوص موهای رنگ شده‌ی با کیفیت استفاده کنند. این محصولات بدون سولفات و حاوی روغن آرگان برای تأمین چربی سطح موها هستند تا موهایی براق و نرم داشته باشید.


همچنین برخی از این محصولات حاوی عصاره‌ی چای سبز نیز می‌باشند که موهای شما را تغذیه کرده تا رنگ موها تثبیت و عمرش طولانی شود.


۳. هیچوقت با موهای خشک درون استخر شیرجه نزنید


همیشه اول موهایتان را با آب شهری یا آب معدنی خیس کنید. استیت می‌گوید، که گیسوان شما آب شهری یا معدنی را به خود جذب کرده و اجازه نخواهند داد تا کلر درون آب، رنگ موهایتان را از بین ببرد.


۴. از گرما یا سرمای بیش از اندازه دوری کنید


میسی کوبلر می‌گوید: هر وقت می‌خواهید موهایتان را بشویید، باید از آب ولرم استفاده کنید تا رنگ موهایتان برای مدت بیشتری دوام بیاورد، و آخر سر هم، شستشوی سرتان را با آب خنک خاتمه دهید تا موهایتان درخشان شود.


۵. رنگ را مهر و موم کنید


هر چه بیشتر موهایتان را رنگ کرده باشید، و هر چه بیشتر سشوار کشیده باشید، موهایتان مواد مغذی بیشتری را از دست داده است. بهمین دلیل استفاده از نرم کننده برای بازیابی مواد مغذی از دست رفته‌ی موها خیلی مهم است.


می‌توانید از انواع ماسک مو استفاده کنید، و هم می‌توانید انواع روغن مو را به موهایتان مالیده و شب را به همان شکل سپری کنید. دقیقاً مثل این می‌ماند که روی پوستتان مرطوب کننده مالیده باشید. بدین ترتیب کیفیت موها و رنگش عمر بیشتری پیدا خواهند کرد.


۶. رنگ موهایتان را جلا دهید


وارن می‌گوید: هر باری که موهایتان را رنگ کردید، تا نوبت دیگر، می‌توانید به سالن‌های زیبایی بروید و رنگ موهایتان را جلا دهید تا به آن درخشندگی ببخشید و رنگ موهایتان هم عمرش طولانی شود.


۷. موهایتان نیز به ضد آفتاب احتیاج دارد


نور خورشید رنگ موها را کمرنگ می‌کند، مثلاً موهای بلوند را به رنگ برنج در می‌آورد! اگر می‌خواهید در زیر نور خورشید بیرون بروید، باید از محصولاتی که از موهای شما در برابر UV محافظت می‌کنند استفاده نمایید. اگر برنامه دارید که چند ساعتی بیرون از خانه باشید، می‌توانید از روغن‌هایی که مخصوص درخشان نگاه داشتن موهاست استفاده نمایید.


مطالب پیشنهادی

اثرات امواج تلفن همراه بر سلامت افراد

اقدامات اساسی در تخصیص منابع در نظام سلامت

عوارض شیرین کننده های بدون کالری چیست؟

ورزش چگونه در درمان و پیشگیری از سرطان سینه زنان کمک می کند؟

دسترسی به تمامی این مطالب در سایت

http://maktoobshop.com

اصول رنگ کردن موهای بلند


شاید برایتان جالب باشد که بدانید میزان هزینه‌ای که برای خرید رنگ مو می‌کنید، عامل تعیین کننده‌ای برای خوب از آب در آمدن رنگ مو نیست! میزان موفقیت شما در رنگ کردن موهایتان، به دانش شما در چگونگی رنگ کردن آنها متناسب با نوع و اندازه‌ی موها دارد.


اگر موهای بلندی دارید، نکاتی که باید در رنگ کردن موهایتان رعایت کنید متفاوت از کسانی است که موهایشان کوتاه است. در اینجا به برخی نکات در خصوص رنگ کردن موهای بلند اشاره می‌کنیم.


استفاده از ابزار مناسب


اگر اولین بار نیست که موهایتان را رنگ می‌کنید، ممکن است وسوسه شوید که سریعا رنگ را روی موها گذاشته و چند مرحله را حذف کنید. اما وقتی که موهای بلندی دارید، باید زمان بیشتری را صرف کنید و از رنگ کردن تمام نقاط آن مطمئن شوید.


قبل از شروع، چند کلیپس پلاستیکی دم دست بگذارید. در حالت ایده آل باید بتوانید با یک دست این کلیپس‌ها را باز و بسته کنید. بدین صورت شما به راحتی قادر خواهید بود موهایتان را به بخش‌های مختلف تقسیم کرده، سپس رنگ بزنید. مخصوصا اگر موهایتان پرپشت باشد.


اگر موهایتان خیلی بلند است، باید به این نکته هم توجه کنید که ممکن است به بیش از یک تیوب رنگ مو احتیاج داشته باشید.


همه جای مو یکسان رنگ نمی‌خورد


کدی لی، متخصص رنگ مو که مشتریان معروفی همچون مولی سیمز و کریستی برینکلی دارد، می‌گوید: هنگام رنگ کردن موهای بلند، نکته‌ی کلیدی این است که به یاد داشته باشید باید وقت بیشتری را صرف ریشه‌های مو کنید تا انتهای مو.


به این دلیل که انتهای موها به طور معمول نازک تر است، رنگ مو را سریع تر به خود جذب می‌کند. اما ریشه‌های مو اولین بار است که رنگ می‌خورند. در نتیجه ریشه‌ها به زمان بیشتری احتیاج دارند تا پوششی یکسان با دیگر نقاط مو پیدا کنند.


لی توصیه می‌کند برای اینکه مانند یک متخصص حرفه‌ای موهایتان را رنگ کنید، در طول زمان رنگ کردن، از مرطوب کننده استفاده کنید. وقتی که بعنوان مرحله‌ی اول، ریشه‌های مو را رنگ زدید، از یک روغن مو برای ایجاد رطوبت بیشتر در انتهای مو استفاده کنید.


وقتی کار رنگ کردن موها به میانه‌ی راه رسید (برای مثال دقیقه‌ی ۱۵ از ۳۰ دقیقه‌ای که برای رنگ کردن نیاز است) رنگ باقیمانده را به انتهای مو بزنید. به دلیل چرب و مرطوب کردن، انتهای موها الان آماده رنگ‌پذیری است، و رنگ بطور یکسان به همه جای آن نفوذ خواهد کرد و فرایند رنگ پذیری بطور یکنواخت ادامه پیدا می‌کند.


اگر از استفاده‌ی روغن مو بیزارید، یک روش قدیمی دیگر هم وجود دارد. قبل از رنگ کردن، پایین موهایتان را به اندازه‌ی یک تا دو سانتی‌متر کوتاه کنید. این روش، احتمال اینکه موهای بالای سر روشن تر و انتهای آن تیره تر شود را کم می‌کند!


مطالب پیشنهادی:

پیامد های هدفمند کردن یارانه ها در حوزه سلامت

مدیریت انرژی در مراکز بیمارستانی

آمادگی ملی و سازمانی در مقابله با زلزله و مدیریت بحران

ارتقای کیفیت خدمات سلامت از منابع مالی یارانه ها

 بیمه سلامت و نقش بیمه های مکمل بر آن

دسترسی به تمامی این مطالب در سایت

http://maktoobshop.com

نکاتی اساسی برای رنگ کردن موها

 


قبل از رنگ کردن موهایتان با رنگ موی دلخواه ابتدا کمی از آن را به پشت گوش‌هایتان بمالید و مدت زمانی کوتاه صبر کنید.


اگر احساس سوزش و یا خارش کردید از مصرف آن اجتناب کنید.


ماساژ مو چند روز قبل از رنگ کردن با میوه‌ها و تقویت ریشه‌ی مو سبب بازسازی ریشه‌های آسیب‌دیده و شادابی موها می‌شود و خریداری شامپوی تقویت کننده مناسب می‌تواند نقش زیاد در متفاوت شدن رنگ مو می‌شود.

تخم مرغ از دیگر راهکارهایی است که ماساژ آن با موها می‌تواند باعث تثبیت رنگ مو شود و بهتر است یک روز قبل از رنگ کردن موهایتان یک عدد تخم مرغ را بصورت ماسک روی موهای مرطوب خود قرار دهید و سپس آبکشی کنید.

نتایج مطالعات نشان می‌دهند برای خوش رنگ شدن موها با رنگ موهای روشن باید قبل از رنگ کردن موهایتان مقداری روغن زیتون یا نارگیل را با موها ماساژ دهید سپس رنگ را بر روی موهایتان قرار دهید.

خریداری رنگ موهای مجاز و مرغوب نیز نقش زیادی در خوش رنگ شدن موها و براق شدن موها خواهند داشت.


مطالب پیشنهادی:

پیامد های هدفمند کردن یارانه ها در حوزه سلامت

مدیریت انرژی در مراکز بیمارستانی

آمادگی ملی و سازمانی در مقابله با زلزله و مدیریت بحران

ارتقای کیفیت خدمات سلامت از منابع مالی یارانه ها

 بیمه سلامت و نقش بیمه های مکمل بر آن

دسترسی به تمامی این مطالب در سایت

http://maktoobshop.com

شش ۶ چیزی که در مورد مرطوب کننده‌ها نمی‌دانید

۶ چیزی که در مورد مرطوب کننده‌ها نمی‌دانید



آیا در مورد مرطوب‌کننده‌ها اطلاعات درستی دارید؟


همه‌ی ما اصل موضوع را می‌دانیم: مرطوب کننده، پوست را هیدراته، نرم و مستحکم نگه می‌دارد. و می‌دانیم که قرار است از آن در زندگی روز مره‌مان استفاده کنیم. اما با وجود دانستن این اصول اولیه، نکات زیادی در مورد مرطوب کننده‌ها وجود دارد که از آنها مطلع نیستیم، مانند اینکه باید از کدام یک از آنها استفاده کنیم و روش درست استفاده از آن کدام است.


۶ چیزی که در مورد مرطوب کننده‌ها نمی‌دانید


بعلاوه موارد زیادی وجود دارند که فکر می‌کنیم می‌دانیم، اما در واقع اشتباه هستند! اجازه دهید در مورد این شایعات توضیح دهیم:


۱. روش استفاده‌ی شما از مرطوب کننده، می‌تواند شما را پیرتر نشان دهد

اگر از هیدراتاسیون و مواد مغذی بطور مستقیم روی پوستتان استفاده می‌کنید، اما آن را از بالا به پایین می‌مالید، بیشتر از آنکه به پوستتان کمک کرده باشید به آن آسیب رسانده‌اید!


دکتر جیمز ماروتا، جراح پلاستیک صورت و متخصص پوست می‌گوید: دلیلش این است که مالیدن کرم روی پوست از بالا به پایین، باعث می‌شود که دائما پوست را به سمت پایین بکشید و منجر به ضعیف شدن پوست می‌گردد. همیشه از پایین به بالا کرم بزنید و به آرامی پوست را مالش دهید، مخصوصا در نواحی حساس دور چشم!


۲. هرگز مراقبت از پوستتان در شب را فراموش نکنید

شنیده‌اید که استفاده از یک مرطوب کننده‌ی مناسب در شب مهم است؟ در واقع یک مسئله‌ی علمی در پشت این نکته وجود دارد. در طول شب، بدن ما آب زیادی را از دست می‌دهد، بنابراین استفاده از یک مرطوب کننده‌ى خوب، باعث می‌شود که پوستتان در طول شب بیش از حد آب از دست ندهد.


علاوه بر این، بدن انسان در طول شب بطور خودکار به حالت ترمیم می‌رود، بنابراین یک کرم خوب حاوی مواد تشکیل دهنده‌ی مناسب، به ترمیم بیماری‌های پوستی کمک خواهد کرد.

۳. شما باید به نیازهای خاص پوستتان توجه کنید

افرادی که پوست خشک دارند، نسبت به افرادی با پوست معمولی یا چرب، بیشتر نیاز به مرطوب کردن پوستشان دارند. با این حال، این بدان معنی نیست که افراد با پوست چرب نباید از مرطوب کننده استفاده کنند.


مرطوب کننده‌ها به پوست‌های خشک آبرسانی می‌کنند، و ویتامین‌ها و مواد مغذی مهم را نیز به پوست می‌رسانند و کارایی آن را بالا می‌برند. بنابراین برای هرنوع پوستی مفیدند. ماروتا توصیه می‌کند که افراد دارای پوست چرب، بدنبال مرطوب کننده‌ای باشند که هم به پوستشان مواد مغذی برساند و هم تولید سبوم اضافی را کاهش دهد.


۴. ممکن است برای نواحی مختلف پوستتان به مرطوب کننده‌های مختلفی نیاز داشته باشید

بعنوان مثال، شاید یک مرطوب کننده برای پوستتان عالی باشد، اما از آن بعنوان کرم چشم استفاده نکنید. پوست اطراف چشم‌ها بسیار حساس هستند و نیازهای متفاوتی دارند. اگر جاهایی از صورت شما چرب‌تر یا خشک‌تر از بقیه‌ی جاهاست، شاید لازم باشد که برای هر ناحیه، از محصولات مراقبت از پوست متفاوتی استفاده کنید.


۵. بهترین زمان برای مرطوب کردن پوستتان، بعد از اصلاح، لایه برداری، یا حمام است

اصلاح و لایه برداری، معمولا منجر به جدا شدن سلول‌های مرده از سطح پوست می‌شود، اما می‌تواند روغن‌های طبیعی و ضروری پوستتان را نیز از بین ببرد. بنابراین مرطوب کردن پوست با یک مرطوب کننده‌ی مناسب، ضروری است.


بعلاوه، بلافاصله بعد از حمام یا شستن صورت بهترین زمان برای استفاده از مرطوب کننده است (وقتی پوست هنوز خودش مرطوب است). دلیلش هم آن است که مرطوب کننده، آب باقی مانده روی پوست را به خود می‌گیرد و منافذ پوستتان را با آن می‌بندد. این کار، یک هیدراتاسیون عالی برای پوست فراهم می‌کند که نسبت به مرطوب کننده‌ی تنها، ماندگاری بیشتری دارد، مخصوصا روی پوست خشک.


۶. پوست شما برخی اوقات، به رطوبت بیشتری نیاز دارد

بعنوان مثال در طول زمستان شاید لازم باشد که به تعداد دفعات بیشتری پوستتان را مرطوب کنید یا شاید لازم باشد از یک مرطوب کننده‌ی قوی‌تر با رطوبت‌رسانی بیشتر استفاده کنید. در طول تابستان که پوست شما چرب‌تر است، از یک مرطوب کننده‌ی سبک‌تر که تولید سبوم را متعادل می‌کند و در عین حال از پوست محافظت می‌کند، استفاده کنید.


مطالب پیشنهادی:

پیامد های هدفمند کردن یارانه ها در حوزه سلامت

مدیریت انرژی در مراکز بیمارستانی

آمادگی ملی و سازمانی در مقابله با زلزله و مدیریت بحران

ارتقای کیفیت خدمات سلامت از منابع مالی یارانه ها

 بیمه سلامت و نقش بیمه های مکمل بر آن

دسترسی به تمامی این مطالب در سایت

http://maktoobshop.com

کاهش گرگرفتگی در زنان


گرگرفتگی را به‌جرات می‌توان شایع‌ترین علامت یائسگی در زنان دانست. در این حالت غالبا زنان یائسه احساس گرما و گرگرفتگی می‌کنند و چهره‌شان برافروخته می‌شود.

گرگرفتگی زنان یائسه

تعریق‌های شبانه از معمول‌ترین علائم گرگرفتگی به شمار می‌رود. علت اصلی این حالت بدرستی مشخص نیست، ولی برخی محققان بر‌ این باورند که تغییرات ایجاد شده در گردش خون ممکن است با این مساله مرتبط باشد.

 

از سوی دیگر، گرگرفتگی‌ها زمانی رخ می‌دهند که عروق خونی نزدیک پوست برای خنک‌ شدن متورم می‌شوند و بدن فرد برای کاهش حرارت، عرق می‌کند. این حالت اغلب شب‌ها بروز می‌کند که به تعریق‌های شبانه معروف است و باعث اختلال خواب در زنان طی دوران یائسگی می‌شود.

 

گرگرفتگی در برخی زنان یائسه فقط تا مدت کوتاهی پس از یائسگی و در عده‌ای نیز تا پایان عمر ادامه دارد، ولی شدت علائم با گذشت زمان کاهش می‌یابد.

 

گرگرفتگی و تعریق‌های شبانه بخشی از یائسگی محسوب می‌شود، ولی با انجام راهکارهای ساده می‌توان تا حدی از شدت آنها کاست.

 

بنابراین پزشکان به زنانی که در این دوران به سر می‌برند، توصیه می‌کنند از استرس، مصرف کافئین، مشروبات الکلی، دخانیات، پوشیدن لباس‌های تنگ و قرارگرفتن در معرض دماهای بالا خودداری کنند.

 

از سوی دیگر، قرارگیری در محیط‌های خنک و استفاده از وسایل سرمایشی، پوشیدن لباس‌های نازک‌تر با الیاف طبیعی، ورزش‌‌های روزانه مانند شنا و پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری، تنفس عمیق دو بار در روز و هر بار به مدت 15 دقیقه، به کاهش علائم گرگرفتگی کمک می‌کند.

 

موثرترین درمان دارویی که برای بهبود علائم در دوران یائسگی وجود دارد، استفاده از روش‌های جایگزین هورمون استروژن (هورمون درمانی) است که تنها باید در کوتاه‌مدت و در طول کمتر از پنج سال و طبق تجویز پزشک به کار برود.

این درمان، علائم گرگرفتگی را در بسیاری از زنان یائسه کاهش می‌دهد، ولی باعث عوارضی چون خشکی ناحیه واژن و اختلالات خلق و خو می‌شود.

 

همچنین داروهای ضدافسردگی به میزان کم مانند فلوکستین در کاهش علائم تاثیرگذارند.

علاوه بر این، برخی درمان‌های غیرتجویزی نیز وجود دارد که علائم را تا حد قابل‌توجهی کم می‌کند که استفاده از ویتامین ب کمپلکس، ویتامین E و ایبوپروفن از آن جمله‌اند.

در زمان بروز گرگرفتگی، دچار اضطراب نشوید و دراز بکشید، یا این که روی صندلی بنشینید و سر خود را به عقب خم کنید. با استراحت این علایم از بین می رود

در این مطلب چند راهکار درمانی ساده برای کاهش گر گرفتگی به شما ارائه می کنیم.

کاهش وزن

زنانی که اضافه وزن دارند، با موارد شدیدتر گر گرفتگی مواجه می شوند. برخی نیز دچار تکرر ادرار می شوند که علایم یائسگی را بدتر می کند. بنابراین اولین کاری که باید کرد اتخاذ برنامه غذایی سالم و کاهش وزن است. شاید تعجب کنید اما با پایین آمدن وزن، میزان تکرار گر گرفتگی نیز کاهش پیدا می کند. نتایج بررسی ها نشان می دهد، با هر 5 کیلوگرم کاهش وزن، شدت گر گرفتگی تا 33 درصد کاهش می یابد.

 

مصرف نکردن قرص های لاغری

اگرچه کاهش وزن، علایم گر گرفتگی را کاهش می دهد، اما این امر با مصرف قرص های لاغری میسر نمی شود. در واقع این قرص ها میزان هورمون های متعدد از جمله استروژن و پروژسترون را در بدن تغییر می دهد، در نتیجه علایم گر گرفتگی با شدت بیشتری بروز می کند.

 

با استرس مقابله کنید

استرس در هر سنی علت اصلی ایجاد اختلال است. استرس مزمن در میزان استروژن و پروژسترون بدن اختلال به وجود می آورد. زنانی که نزدیک به سن یائسگی هستند نباید دچار استرس شوند. با تمرین کردن تنفس های عمیق می توان بهتر با استرس مقابله کرد. این روش مانع از استرس ذهنی می شود و در نتیجه از اختلال هورمونی، پیشگیری می کند.

 

فیتواستروژن به برنامه غذایی افزوده شود

فیتواستروژن یعنی استروژن گیاهی. مصرف متعادل مواد غذایی غنی از فیتواستروژن می تواند میزان استروژن را به میزان مناسب برگرداند. شیرین بیان و یونجه از منابع غنی این نوع استروژن گیاهی است.

 

خواب شب خوبی داشته باشید

داشتن خواب خوب در شب برای فعالیت های درونی بدن لازم است. خواب مناسب یکی از بهترین درمان های طبیعی برای رفع گرگرفتگی است. سعی کنید روزی 8 ساعت خواب شبانه داشته باشید.

 

غذاهای دریایی را به برنامه غذایی خود اضافه کنید

اسیدچرب امگا3، در مقابله با گرگرفتگی موثر است. مصرف غذاهای غنی از امگا3 می تواند در رفع علایم گر گرفتگی تأثیر زیادی داشته باشد. مصرف ماهی تن و ساردین راه مناسب تأمین امگا3 بدن است. کافی است هفته ای دو یا سه وعده ماهی مصرف کنید.

 

از مصرف قهوه بپرهیزید

قهوه طبیعت گرم دارد. با مصرف آن دمای بدن بالا می رود و علایم گر گرفتگی بدتر می شود.

بدن برای رفع افزایش ناگهانی دما، دچار گر گرفتگی می شود. در صورت امکان به کلی مصرف قهوه را کنار بگذارید یا میزان مصرف آن را کم کنید.

 

ادویه گرمازاست

ادویه به ویژه فلفل همانند قهوه روی دمای بدن تأثیر می گذارد.

 

خنک بمانید

دوش آب گرم، باعث بالا رفتن دمای بدن و گر گرفتگی می شود. با قرار گرفتن زیر دوش داغ، تمام بدن زیر دمای بالا قرار می گیرد و فرد دچار گر گرفتگی شدید می شود. بنابراین بهتر است دوش آب ولرم بگیرید.

 

لباس از جنس نخی استفاده کنید

پارچه های نخی به طور حیرت انگیزی بدن را خنک نگه می دارد و دمای بدن را حفظ می کند. در حالی که لباس هایی از جنس الیاف مصنوعی از جمله پلاستیک، مانع تعریق می شود و دمای بدن را افزایش می دهد.

 

طب سنتی مفید است

طب سنتی راهی موثر در درمان گر گرفتگی است. از طریق روش های طب سنتی، هورمون به خوبی تنظیم می شود و این امر شدت و تکرر گر گرفتگی را کاهش می دهد.

 

از رفتن به سونا بپرهیزید

سونا گرم و پر از بخار است. بدن داغ می شود و دچار گر گرفتگی می شوید.

 

غذا را گرم مصرف نکنید

همه ما دوست داریم غذا گرم سرو شود، اما خوردن غذاهای ولرم در پیشگیری از گر گرفتگی بسیار موثر است. پس بگذارید غذا روی میز کمی خنک شود. سپس بخورید.

 

دراز بکشید

در زمان بروز گرگرفتگی، دچار اضطراب نشوید و دراز بکشید، یا این که روی صندلی بنشینید و سر خود را به عقب خم کنید. با استراحت این علایم از بین می رود.


مطالب پیشنهادی:

اثرات امواج تلفن همراه بر سلامت افراد

اقدامات اساسی در تخصیص منابع در نظام سلامت

عوارض شیرین کننده های بدون کالری چیست؟

ورزش چگونه در درمان و پیشگیری از سرطان سینه زنان کمک می کند؟

دسترسی به تمامی این مطالب در سایت

http://maktoobshop.com

 

چسبندگی لوله های رحمی چطور اتفاق می‌افتد؟


لوله‌های رحمی یکی از مهم‌ترین اعضای داخلی لگن به حساب می‌آید که سلامتی آنها هم تاثیر بسزایی در باروری خانم‌ها دارد. بنابراین وجود هر گونه مشکلی در این لوله‌ها یا بروز هر نوع اختلالی در این بخش از بدن می‌تواند مسائل متعددی را برای خانم‌ها ایجاد کند و به همین دلیل باید مراقبت‌های لازم در این زمینه صورت بگیرد. از طرف دیگر، با توجه به این‌که برخی از اختلالاتی که در لوله‌های رحمی ایجاد می‌شود، ممکن است به نازایی منجر شود، اهمیت رسیدگی به سلامت آنها نیز بیشتر خواهد شد.

چسبندگی لوله رحمی

در این میان، یکی از مشکلاتی که خیلی‌ها نگران روبه‌رو شدن با آن هستند، چسبندگی لوله‌های رحمی است. افراد زیادی هم فکر می‌کنند انجام هر نوع عمل جراحی می‌تواند آنها را در معرض خطر این مشکل قرار دهد یا بر این باورند که به تاخیر انداختن بارداری در ایجاد چسبندگی موثر است. برای همین هم چنین افرادی، از راه‌حل‌های متفاوتی برای پیشگیری از بروز چسبندگی کمک می‌گیرند؛ در صورتی که با این روش‌ها نمی‌توان با تمام عوامل موثر در بروز چسبندگی مقابله کرد.

 

چسبندگی چطور اتفاق می‌افتد؟

وقتی درباره چسبندگی لوله‌های رحمی صحبت می‌شود، این سوال به ذهن خیلی‌ها می‌رسد که لوله‌های رحمی چیست و چه وظیفه‌ای دارد؟

 

دکتر فرناز مشیری، جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی در پاسخ به این پرسش چنین توضیح می‌دهد:

در بدن خانم‌ها ابتدا دهانه رحم و پس از آن رحم قرار دارد و بعد از آن نیز لوله‌های رحمی (لوله های فالوپ) که لوله‌های باریکی هستند، قرار گرفته، این لوله‌ها در انتها پهن و کمی بازتر می‌شوند و شاخه‌های انتهایی آن مانند بادکش کنار تخمدان قرار می‌گیرد. بنابراین همین که تخمک در هر سیکل قاعدگی آزاد شود، حالت مکشی که لوله‌ها کنار تخمدان دارد باعث می‌شود تخمک به داخل لوله کشیده شود.

داخل لوله‌ها هم مژک‌هایی وجود دارد که وقتی تخمک وارد لوله شد، آرام آرام شرایط حرکت تخمک را به داخل رحم فراهم می‌کند.

 

اگر به هر دلیلی این مژک‌ها که داخل لوله‌های رحمی قرار دارد، آسیب ببینند یا مشکلی در شکم ایجاد شود که تحرک لوله‌ها را از بین ببرد، ممکن است مشکلی که میان عموم افراد به عنوان چسبندگی لوله‌های رحمی شناخته شده، فرد را درگیر کند.

چسبندگی لوله های رحمی علامت خاصی ندارد و بیماران اغلب به صورت ثانویه به پزشک مراجعه می‌کنند؛ ثانویه با دردهای شدید یا ثانویه با نازایی و... که در این مواقع، پزشک باید شرح حالی از بیمار بگیرد و مشکل را تشخیص دهد

از عفونت تا جراحی

چسبندگی لوله‌های رحمی می‌تواند علل مختلفی داشته باشد و عوامل متعددی در بروز این مشکل نقش ایفا می‌کند. دکتر مشیری با بیان این مطلب، به عفونت‌ها اشاره می‌کند و می‌گوید:

 

این التهاب‌ها می‌تواند ناشی از عفونت‌های مکرری باشد که خانمی به آن مبتلا شده و پس از این‌که وارد لگن شده، لوله‌ها را درگیر کرده است.

در صورتی که درمان بدرستی انجام نشود، این مشکلات گریبانگیر لوله‌های رحمی نیز خواهد شد.

 

در کسانی که از IUD استفاده می‌کنند نیز احتمال التهاب‌های لگنی و لوله‌های رحمی بیشتر است. بنابراین میان این افراد هم بیشتر شاهد بروز چسبندگی خواهیم بود و به همین علت در خانم‌هایی که هنوز زایمان نکرده‌اند، IUD را به عنوان روش جلوگیری پیشنهاد نمی‌کنیم. البته باید به این موضوع هم توجه داشته باشیم که همه افراد هم این مشکلات را پیدا نخواهند کرد، ولی توجه به این نکته ضروری است.

 

علاوه بر این موارد، اگر خانمی به دلیل پارگی کیست تخمدان جراحی شود یا آپاندیسیت داشته باشد و دیر به فکر بیفتد، مواد داخل شکم پراکنده شده و با وجود جراحی باز هم به دلیل این‌که مواد داخل شکم رها شده، می‌تواند باعث چسبندگی رحم و لوله‌های رحم به روده‌ها شود و همین موضوع به کم شدن میزان تحرک لوله‌ها منجر خواهد شد.

 

در مورد اندومتریوز باید گفت در هر سیکل قاعدگی خونی است که به داخل شکم برگشت پیدا می‌کند؛ بنابراین می‌توان گفت برگشت خون قاعدگی تقریبا برای تمام خانم‌ها اتفاق می‌افتد، اما این‌که چرا بعضی از افراد در اثر این برگشت خون دچار اندومتریوز می‌شوند و دیگران نمی‌شوند هنوز مشخص نیست.

طی این بیماری، بافت رحم در جای دیگری غیر از رحم از جمله داخل شکم جایگزین خواهد شد و با وجود این‌که اندومتریوز هیچ وقت سرطانی نمی‌شود، اما عواقب بدی برای بیمار به دنبال خواهد داشت. چون در هر جایی که داخل شکم جایگزین شود، همان‌جا می‌چسبد، عمیق و بزرگ می‌شود و چسبندگی‌های بسیار بدی برای بیمار ایجاد می‌کند. طوری که حتی در مورد بعضی از بیماران می‌گوییم لگن منجمد پیدا کرده‌ و تمام لوله، تخمدان، روده‌ها و رحم چسبندگی بسیار بدی پیدا کرده است.

 

چه کار باید کرد؟

چسبندگی‌های لوله می‌تواند هم عوامل داخلی داشته باشد و هم خارجی. به عبارت دیگر، در مورد بعضی از این عوامل می‌توان از بروز چنین مشکلی پیشگیری کرد و در مورد برخی هم کاری از دست ما ساخته نیست.

 

دکتر مشیری با بیان این مطلب، توضیح می‌دهد: به عنوان نمونه، اگر کیست خاصی وجود دارد که ساده نیست و پزشک به بیمار می‌گوید که باید برداشته شود یا کیست ساده‌ای که بزرگ باشد و پزشک پیشنهاد کند قبل از پاره شدن آن را بردارید، اگر زودتر و بموقع برداشته شود باعث می‌شود میزان چسبندگی داخل شکم و لوله‌ها نیز کمتر شود. یا اگر در مورد آپاندیسیت، مشکل بموقع تشخیص داده شود هیچ زمانی چسبندگی اتفاق نمی‌افتد.

 

با این حال، نباید فراموش کنیم هر جراحی‌ای که انجام می‌شود، اگر تعدد داشته باشد می‌تواند یکی از علل چسبندگی لوله‌های رحمی به حساب بیاید.

 

در مورد عفونت‌ها نیز باید گفت عفونت‌هایی را که به وجود می‌آید باید درمان کرد و معمولا این درمان دو طرفه انجام می‌شود؛ یعنی هم زن و هم شوهر. چون معمولا آقایان علامت‌دار نمی‌شوند، ولی حامل عفونت هستند و اگر درمان اتفاق نیفتد، خانم مدتی خوب است و دوباره مبتلا خواهد شد و همین ابتلای مکرر می‌تواند باعث آسیب مژک‌ها از داخل رحم و لوله‌ها شود و از داخل چسبندگی‌های لوله به وجود می‌آید که بسیار بدتر از چسبندگی‌هایی است که در خارج لوله اتفاق می‌افتد.

 

لاپاراسکوپی

چسبندگی علامت مشخصی ندارد

دکتر مشیری توضیح می‌دهد: این چسبندگی‌ها بیشتر دردهای مبهم شکمی خواهد داشت و اگر بیماری دچار اندومتریوز باشد، دردها کاملا مشخص خواهد بود.

 

چسبندگی علامت خاصی ندارد و بیماران اغلب به صورت ثانویه به پزشک مراجعه می‌کنند؛ ثانویه با دردهای شدید یا ثانویه با نازایی و... که در این مواقع، پزشک باید شرح حالی از بیمار بگیرد و مشکل را تشخیص دهد.

 

با انجام سونوگرافی مورد خاصی مشخص نمی‌شود و به کمک لاپاراسکوپی و عکس رنگی که از رحم گرفته می‌شود، می‌توان وضعیت لوله‌ها را در کنار هم مشخص کرد.

 

از طریق عکس رنگی که کمی هم دردناک است می توان مسیر لوله های رحم و خود رحم را دید و شکل رحم را تشخیص داد. یکی اینکه آیا این رحم دچار ناهنجاری است یا خیر؟ آیا این لوله های رحمی دچار انسداد هست یا خیر؟

 

البته با توجه به نوع انسداد فرق می کند. اگر انسداد در قسمت اول لوله رحمی یعنی قسمتی که از رحم منشا می گیرد باشد این می تواند به دو علت باشد: یا اینکه لوله رحمی دچار مشکل است و این انسداد از منشا آن است یا بخاطر عفونت یا آندومتریوز و ... یا اینکه می تواند یک امر فیزیولوژیک باشد، یعنی در اثر اسپاسم لحظه آن ناحیه، ماده ی حاجب رد نشده است.

 

بنابراین قدم بعدی در این موارد حتما لاپاراسکوپی است. با لاپاراسکوپی حفره ی شکم دیده می شود و داخل حفر ها و لگن با بزرگنمایی چند برابر مشاهده می گردد و تشخیص داده می شود که آیا لوله رحمی مشکل دارد یا مخاط داخل لوله های رحمی دچار مشکل است.

 

از طرفی در عکس رنگی در بیهوشی می توان یک ماده ی رنگی به دهانه ی رحم فرستاد که این ماده وارد رحم و لوله می شود و چون زیر بیهوشی است، معمولا آن اسپاسم برطرف شده و خیلی اوقات لوله باز می شود.

 

در مورد درمان نیز با توجه به علت اصلی ایجادکننده مشکل، باید اقدامات لازم را انجام داد که به گفته دکتر مشیری برخی از این موارد قابل درمان است و برخی دیگر را نمی‌توان درمان کرد.

به طوری که اگر چسبندگی باشد، سعی می‌کنیم تا حد امکان آن را آزاد کنیم، اما اگر مژک‌ها داخل لوله‌ها و رحم خیلی آسیب دیده باشند، نمی‌توانیم کار زیادی انجام دهیم و باید بیمار را برای استفاده از روش‌های کمک باروری بفرستیم.


مطالب پیشنهادی:

اثرات امواج تلفن همراه بر سلامت افراد

اقدامات اساسی در تخصیص منابع در نظام سلامت

عوارض شیرین کننده های بدون کالری چیست؟

ورزش چگونه در درمان و پیشگیری از سرطان سینه زنان کمک می کند؟

دسترسی به تمامی این مطالب در سایت

http://maktoobshop.com

 


راهنمای ساخت نرم کننده زرده تخم مرغ


راهنمای ساخت نرم کننده زرده تخم مرغ
سعی کنید از مواد طبیعی موجود در آشپزخانه خود برای موهایتان نرم کننده بسازید. این کار تنها کمی از شما وقت گرفته و می‌تواند مقدار قابل توجهی هزینه‌های شما را برای خرید نرم کننده ی مو کاهش دهد. مواد طبیعی با حفظ سلامت، موهای شما را درخشان کرده و آنرا تمیز و سرحال نگاه می‌دارد. در زیر می توانید طرز ساخت نرم کننده زرده تخم مرغ را بخوانید:

راهنمای ساخت نرم کننده زرده تخم مرغ

دستور تهیه
۱. با جدا کردن یک زرده ی تخم مرغ در یک‌کاسه ی مخلوط کن شروع کنید. زرده ی تخم مرغ را توسط یک چنگال یا همزن، سریع بهم بزنید تا کاملا شکسته شده و باز شود.

۲. یک قاشق غذاخوری روغن زیتون اضافه کنید. دوباره با چنگال یا همزن، آنرا بهم بزنید تا بخوبی با زرده مخلوط گردد. همچنین برای اینکه نرم کننده ی شما عطر بهتری داشته باشد، می‌توانید روغن بچه را جایگزین روغن زیتون نمایید.

۳. مایع را با یک فنجان آب ولرم مخلوط کنید. افزودن آب، مایع را رقیق کرده و باعث خواهد شد تا موهایتان راحت‌تر به آن آغشته شود.

۴. کاملا موهایتان را خیس کنید. این خیلی خوب است که نرم کننده را به موهای تمیز بمالید، بنابراین پیش از استفاده از نرم کننده ی مو، ابتدا موهایتان را با یک شامپوی ملایم شسته، آب کشی کنید و آب اضافی موهایتان را بچلانید.

۵. نصف نرم کننده ی تخم مرغی که ساخته‌اید را، بالای سرتان بریزید، سعی کنید به صورتتان نمالد. اگرچه زرده ی تخم مرغ برای پوست صورت نیز مفید است، اما روغن آن ممکن است خوشایند نباشد. حالا از دستانتان استفاده کنید و نیمه ی دیگر نرم کننده را به پایین موهایتان بمالید.

۶. از انگشتانتان استفاده کنید و مطمئن شوید که نرم کننده تمام موهایتان را پوشانده است. سپس ۵ دقیقه به آن فرصت دهید.

۷. حالا موهایتان را با آب ولرم یا خنک آب کشی کنید. این خیلی مهم است که از آب داغ استفاده نکنید، چرا که ممکن است زرده ی تخم مرغ روی سرتان بپزد و نیاز به شست و شوی دوباره پیدا کنید! بعلاوه آب خنک هم کمک خواهد کرد تا موهایتان درخشان شود.

– برای موهای بلند، می‌توانید مقادیر استفاده شده برای ساخت این نرم کننده را دو برابر کنید.

مطالب پیشنهادی:

پیامد های هدفمند کردن یارانه ها در حوزه سلامت

مدیریت انرژی در مراکز بیمارستانی

آمادگی ملی و سازمانی در مقابله با زلزله و مدیریت بحران

ارتقای کیفیت خدمات سلامت از منابع مالی یارانه ها

 بیمه سلامت و نقش بیمه های مکمل بر آن

دسترسی به تمامی این مطالب در سایت

http://maktoobshop.com

 

چگونه عطر را به موهایمان اسپری کنیم؟

 چگونه عطر را به موهایمان اسپری کنیم؟

زمانی که بخواهید عطرتان تا بیشترین حد ممکن ماندگاری داشته باشد، یک راه خیلی خوب این است که آنرا به موهایتان اسپری کنید! بسیاری از خانم‌ها از اینکه عطر را بر روی موهایشان اسپری کنند می‌ترسند، چرا که احساس می‌کنند ممکن است این کار باعث آسیب رسیدن به موهایشان شود. سؤال این است که آیا شما باید در مورد تاثیراتی که عطر می‌تواند روی موهای شما داشته باشد نگران باشید، یا این کار کاملا امن است؟


چگونه عطر را به موهایمان اسپری کنیم؟


چرا بنظر می آید که عطر برای موها مضر است؟


تنها دلیلی که عطر می‌تواند تأثیر مخربی روی موها داشته باشد، این است که عطر حاوی الکل است. الکل می‌تواند با موهای شما ناملایمتی کند، مخصوصا اگر موهایتان آسیب‌پذیر باشد. بسیاری از عطرها برای اسپری شدن به موها طراحی نشده‌اند، چرا که حاوی مقدار زیادی مواد شیمیایی هستند. اما عطرهایی هم هستند که برای استفاده بر روی مو امن می‌باشند. اگر در مورد عطری تردید دارید، می‌توانید به تولید کننده ی آن نامه‌ای ارسال کنید یا اینکه از یک متخصص مراقبت از مو بخواهید تا ببیند آیا عطر مورد نظر شما قابل استفاده بر روی مو نیز هست یا خیر.


 


چگونه عطر را به درستی به موهایمان اسپری کنیم؟


راحت ترین راه برای اسپری عطر بر روی مو این است که آنرا مستقیما استعمال کنید. با فاصله‌ای حدود ۸ سانتی متر، چند بار اطراف سرتان و به آرامی عطر را به موهایتان اسپری کنید. روش دیگر که کمی غیر قابل اطمینان هم هست، این است که به جای اینکه اطراف سرتان به طور مساوی عطر بزنید، در محل های خاصی از موهایتان عطر را اسپری کنید. یک روش بهتر که حتی با موهای شما ملایم‌تر رفتار خواهد کرد، این است که به شانه یا برس موهایتان عطر را اسپری نمایید. سپس مانند همیشه موهایتان را شانه کنید. با این کار، حتی بهتر از روش قبلی بوی خوش بین موهایتان پخش خواهد شد و به موهای شما آسیبی نخواهد رسید.


مراقب موهایتان باشید!


مشروط بر اینکه شما به خوبی و طبق روال منظمی از موهایتان مراقبت کنید، اسپری کردن مختصری عطر به موهایتان، باعث ایجاد مشکلی نخواهد شد. ایده ی خوب دیگر این است که روغن مو یا نرم کننده ی مرغوبی بخرید و یک یا دو بار در هفته بسته به نیاز موهایتان، از آن استفاده نمایید. این کار به حفظ لطافت و درخشندگی موهای شما کمک خواهد کرد. استفاده از نرم کننده همچنین از آسیب عطر یا لوازم های آرایشی شیمیایی دیگر به فولیکول های موهایتان جلوگیری می‌کند.


بجای اینکه از عطرهای مخصوص بدن بر روی موهایتان استفاده کنید، چرا عطری مخصوص استفاده بر روی موها خریداری نکنید؟ عطرهای مختلفی برای این منظور در بازار موجود است و از آنجایی که مخصوص استعمال بر روی مو طراحی شده‌اند، دیگر جای هیچ نگرانی باقی نخواهد ماند.


همچنین شایان ذکر است، پس از رنگ کردن موهایتان اگر عطر روی آن اسپری کنید، باعث خواهد شد تا رنگ موهایتان زود از بین برود. اگر این نکات را به خاطر بسپارید، خواهید توانست تا بدون هیچ مشکلی از عطر بر روی موهایتان استفاده کنید. از این پس، منتظر شنیدن تعریفات بیشتری مبنی بر اینکه چه بوی خوبی می‌دهید باشید! این را هم به خاطر داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم در عوض استعمال مستقیم عطر بر روی موهایتان، آن را به برس مویتان اسپری کنید.


مطالب پیشنهادی:

پیامد های هدفمند کردن یارانه ها در حوزه سلامت

مدیریت انرژی در مراکز بیمارستانی

آمادگی ملی و سازمانی در مقابله با زلزله و مدیریت بحران

ارتقای کیفیت خدمات سلامت از منابع مالی یارانه ها

 بیمه سلامت و نقش بیمه های مکمل بر آن

دسترسی به تمامی این مطالب در سایت

http://maktoobshop.com

 

هجده ۱۸ راز زیبایی بدون نیاز به هزینه

۱۸ راز زیبایی بدون نیاز به هزینه

همه ی ما می‌خواهیم که ظاهر و البته احساس خوبی داشته باشیم، اما با توجه به اینکه بابت خیلی چیزها باید پول خرج کنیم، اولویت خرید لوسیون ها و انواع محصولات زیبایی کم شده و به انتهای لیست خریدمان منتقل می‌شود. دیگر نگران نباشید، ما اینجا هستیم تا در این مورد به شما کمک کنیم. در این راهنما ۱۸ راز زیبایی را به شما خواهیم آموخت که کاملا رایگان بوده و بدون صرف زمانی به شما احساس خوبی نیز خواهند بخشید. نگاهی به آن‌ها بیندازید و خودتان را آماده کنید تا حتی بدون صرف ۱ ریال، احساس فوق‌العاده‌ای کسب کنید.

 

۱۸ راز زیبایی بدون نیاز به هزینه

 از شر چشمان پف کرده خلاص شوید
راه و روش خوابیدنتان را تغییر دهید تا از شر چشمان پف کرده خلاص شوید! به همین راحتی. مایع زیر چشمان شما می‌تواند سن شما را بالا ببرد و با ظاهری که می‌سازد احساس ناخوشایندی به شما منتقل کند. اما همه ی آنچه که نیاز دارید این است که هنگام خواب یک بالش اضافه زیر سرتان بگزارید تا از انباشته شدن مایع در آن محدوده جلوگیری کنید!

صاحب یک پوست درخشان شوید
ما این را می‌دانیم که این موضوع را هزاران بار شنیده‌اید، اما مزایای نوشیدن آب بی شمار است! از شستن سموم بدن و تمیز نگاه داشتن پوست شما گرفته تا پیشگیری از سردرد. واقعا آب بهترین نوشیدنی موجود است. بنابراین خودتان را عادت دهید تا در هر روز حدود ۲ لیتر (۸ تا ۱۰ لیوان) آب بنوشید. بعلاوه این کار به شما کمک خواهد کرد تا وزنتان نیز کاهش یابد، هرگاه احساس گرسنگی کردید، یک لیوان آب بنوشید.

از بوجود آمدن جوش ها جلوگیری کنید
اگر روی پوستتان جوشی وجود دارد که نمی‌خواهید پخش شود، کمپرس آب سرد و گرم را امتحان کنید. یک پنبه ی توپی را در آب داغ فرو برده و آنرا به مدت ۱۰ ثانیه روی جوشتان بگزارید، سپس پنبه ی توپی دیگری را در آب سرد فرو برده و همان کار را تکرار کنید. این کار باعث کاهش قرمزی جوش شده و پوست شما را تمیز تر نشان خواهد داد.

 گونه های سرخ طبیعی پیدا کنید
احساس رنگ پریدگی می‌کنید؟ بدون اینکه منافذ پوستتان را با آرایش مسدود کنید، گونه های سرخ طبیعی پیدا کنید! کافیست تا چند ثانیه از گونه های خود نیشگون های آرامی گرفته، یا اینکه با پنجه هایتان آنرا ماساژ دهید تا گونه هایتان کمی صورتی رنگ شود!

پوست تمیز داشته باشید
اگر روی پیشانی یا نزدیک گوش‌هایتان جوش یا لکه های ناخوانده ای پیدا شد، چند روز موهایتان را در پشت سرتان ببندید و راه بروید. موها حامل مقدار زیادی باکتری هستند و چیزی که شما نمی‌خواهید این است که آن باکتری ها به صورت شما منتقل شوند.

گیسوان درخشانی پیدا کنید
آب داغ به موهای شما آسیب می‌رساند. در حمام سعی کنید در عوض آب داغ با آب ولرم دوش بگیرید و در آخر موهایتان را با آب سرد آبکشی کنید تا کاتیکل های موهایتان بسته شود. این کار گیسوان شما را درخشان تر خواهد کرد.

پس از بیدار شدن شاداب بنظر بیایید
خواب، کلیدی برای سلامتی و جوان نگاه داشتن ظاهر است. ما می‌دانیم که شیوه ی زندگی امروزی از اینکه راحت بخوابید جلوگیری می‌کند، اما می‌توانید از راه درمانی سنتی این مشکل استفاده کنید، پیش از اینکه به رختخواب بروید شیر گرم بنوشید. دانشمندان پی برده‌اند لاکتیومی که در شیر یافت می‌شود، تاثیر آرامش بخشی دارد و شما را سریعا به خواب عمیقی فرو خواهد برد.

بدون صرف زمان جوان تر بنظر بیایید
یکی از ساده‌ترین کارهایی که باعث می‌شود جوان تر بنظر بیایید این است که ابروهایتان را تمیز کنید. اگر ابروهای پری دارید، کمی آنرا بردارید، ما قول می‌دهیم که با این کار بلافاصله تفاوت بزرگی را احساس خواهید کرد. اما خیلی ابروهای خود را خالی نکنید، ظاهرا پس از۳۰ سالگی، داشتن کمی ابروی پر است که می‌تواند شما را جوان نشان دهد!

پوستی جذاب پیدا کنید
هوای تازه نه تنها برای سلامت روح و روان و تمیز کردن ریه ها مفید است بلکه اکسیژن مورد نیاز برای از سر گرفتن جوانی پوستمان را نیز فراهم می‌کند. کرم‌های حاوی اکسیژن قیمت گزافی دارند، پس تنها چیزی که نیاز دارید یک پیاده روی کوتاه در هر روز است.

 از جوش های سرسیاه جلوگیری کنید
نیازی نیست به یک سالن زیبایی بروید تا بخار درمانی شوید، تمام چیزی که احتیاج دارید یک کتری و یک‌کاسه است. آب را توسط کتری به جوش بیاورید و آنرا در کاسه بریزید، سپس سرتان را روی کاسه بگیرید و حوله ای روی سرتان بیندازید. بخار، پوست شما را از سموم پاک کرده و منافذ پوستتان را باز می‌کند. فقط خیلی به آب جوش نزدیک نشوید، قطعا نمی‌خواهید بینی تان بسوزد!

به رشد موهایتان کمک کنید
هر شب پیش از اینکه به رختخواب بروید پوست سرتان را ماساژ دهید تا جریان خون در آن ناحیه افزایش یابد. با این کار به رشد گیسوانی بلند و زیبا کمک خواهید کرد.

دندان‌های سفید و زیبا داشته باشید
خیلی مهم است که هنگام مسواک زدن بجای راه رفتن در خانه روبروی آینه بایستید. زمانی که دندان‌هایتان را مسواک می‌کنید مطمئن شوید که بطور کامل تمام سطوح دندان‌هایتان را تمیز کرده اید.

ناخن هایی بدون لک بدست بیاورید
شاید شما هم مثل ما ناخن هایتان را لاک می‌زنید، همین که دوست‌داشتنی می‌شوند کاری می‌کنید که لک می‌افتند، مثلا فرزندتان شما را صدا می‌کند یا اینکه به شست و شو ظروف می پردازید، خوب، دیگر کافی است! زمانی که ناخنتان را با رنگ مورد علاقه تان لاک می‌زنید، اجازه دهید چند دقیقه‌ای هوا بخورد، سپس نوک انگشتان خود را در آب بسیار سرد فرو کنید. این کار باعث خشک شدن لاک شده و حالا می‌توانید با خیالی راحت از داشتن ناخن هایی بدون لک لذت ببرید.

پوست و مویی شاداب کسب کنید
ورزش یکی از مهم‌ترین چیزهاییست که برایتان احساس و ظاهر خوب را به ارمغان خواهد آورد. و اگر فکر می‌کنید که ورزش تاثیر مستقیم در زیبایی شما ندارد، دوباره فکر کنید! اینکه فعالیتی داشته باشید، کلید داشتن پوستی سالم، انرژی و تندرستی شماست. بهبود گردش خون پوست و موی شما را شاداب خواهد کرد. بعلاوه وقتی می‌توانید در خانه ورزش کنید، چرا برای ثبت نام در یک باشگاه ورزشی هزینه کنید؟

پوستی جوان بدست بیاورید
آب خنک، باید بخش مهمی از برنامه ی زیبایی شما باشد! زمانی که صورتتان را می شویید از آب گرم استفاده کنید و در آخر هر شست و شو صورتتان را با آب خنک آبکشی کنید تا منافذ پوستتان سفت شود.

از چین و چروک جلوگیری کنید
جمله ی «پیشگیری بهتر از درمان است» چیزی است که دائم باید با خود تکرار کنید و از بوجود آمدن چین و چروک جلوگیری نمایید، سعی کنید همیشه به پشت بخوابید. به رو خوابیدن می‌تواند چین و چروک های گونه و چانه تان را افزایش دهد، اگرچه پس از بیدار شدن از خواب آن چین و چروک ها از بین می‌روند، اما در دراز مدت به طور دائم بر جا خواهند ماند. همچنین به پشت خوابیدن می‌تواند جوش زدن‌های صورتتان را نیز متوقف کند، چرا که روکش بالش شما حاوی باکتری هاییست و زمانی که شما به پهلو یا به رو بخوابید به صورتتان منتقل خواهد شد.

به مدت طولانی‌تری جوان بنظر بیایید
همه ی ما می‌دانیم که در معرض آفتاب قرار گرفتن، به هر شکلی که باشد بد است! اما ۲۰ دقیقه در زیر آفتاب بودن، قبل از ساعت ۱۰ صبح و پس از ساعت ۳ بعد از ظهر بهترین راه برای دریافت ویتامین دی است که باعث تحریک گردش خون خواهد شد. جریان مناسب خون، برای بازسازی سلول‌های پوست و به مدت طولانی‌تری جوان بنظر رسیدن، ضروری است.

چشمانی شاداب داشته باشید
آیا شده تا بحال احساس کنید که چشمانتان خسته بنظر می‌آید؟ خوب، دیگر بس است! همه آنچه نیاز دارید ۲ قاشق فلزی است. پیش از اینکه فرزندانتان به رختخواب بروند، آن‌ها را در فریز بگزارید، پس از اینکه آن‌ها خوابیدند، قاشق ها را بیرون بیاورید. هر کدام را روی هر یک از چشمانتان بگزارید و ۱۰ دقیقه به پشت دراز بکشید، مطمئن باشید که به چشمتان نمی چسبد! اگر به خواب عمیقی فرو نرفتید، تنها پس از ۱۰ دقیقه چشمانی شاداب و بدون پف خواهید داشت.

مطالب پیشنهادی:

پیامد های هدفمند کردن یارانه ها در حوزه سلامت

مدیریت انرژی در مراکز بیمارستانی

آمادگی ملی و سازمانی در مقابله با زلزله و مدیریت بحران

ارتقای کیفیت خدمات سلامت از منابع مالی یارانه ها

 بیمه سلامت و نقش بیمه های مکمل بر آن

دسترسی به تمامی این مطالب در سایت

http://maktoobshop.com

 

هشت ۸ راه درمانی برای کاهش پف چشم


راه‌های درمانی خانگی و ساده‌ای که در این نوشته خواهید خواند، باعث خواهند شد تا نگرانی‌هایتان که بخاطر چشم‌های پف کرده در شما ایجاد شده است از بین برود. برخی از این راه‌ها بصورت موقتی پف چشم را کاهش داده و برخی دیگر به دنبال رفع علت این مشکل می باشند.

چای

چای سبز یا سیاه؟ هر دوی این چای ها برای تسکین خستگی و پف چشم مفید هستند. تفاوت؟ نه آنقدر. چای هایی که کافئینه هستند، به انقباض رگ‌های خونی و کاهش پف اعضای بدن کمک می‌کنند، در حالیکه چای های گیاهی (مخصوصا بابونه) حاوی مواد ضد التهابی هستند که قرمزی و التهاب را تسکین می‌دهد. حدود سه تا پنج دقیقه ۲ کیسه از چای مورد نظرتان را در آب داغ فرو ببرید.

چای را در آورید، اجازه دهید مقداری خنک شود تا زمانی که گرمای کیسه ها را بتوان تحمل کرد. حالا دراز بکشید، چشمانتان را ببندید و هر کیسه ی چای را بر روی یک چشمتان بگزارید و با یک پارچه ی نرم آنرا بپوشانید. در طول ماه هایی که هوا گرم است هم می‌توانید کیسه های چای که در آب داغ فرو برده‌اید را در یخچال گذاشته، پس از خنک شدن بر روی چشمانتان بگزارید تا سرحال بیایید.

قاشق

قاشق غذاخوری چیزی است که در لوازم هر آشپزخانه ای پیدا می‌شود و تأثیر موقتی ای برای التیام خستگی و پف چشم‌ها دارد. ۴ یا ۶ قاشق را در یخچال بگزارید. هر زمانی که خواستید چشمانتان آرام شود، دراز کشیده، چشم‌هایتان را ببندید و قاشقی را بر روی هر چشمتان بگزارید. پس از اینکه قاشق گرم شد، آنرا با یکی از قاشق های خنک درون یخچال عوض نمایید.

خیار

در بین سبزیجات، خیار یکی از درمان های شناخته شده است. خیار نه تنها خوشمزه و آرامش بخش است، بلکه بخاطر خواص جمع کنندگی اش، باعث انقباض رگ‌های خونی نیز خواهد شد. سرتان را به عقب خم کرده، چشمانتان را ببندید و برشی از خیار را روی هر چشم بگذارید و مادامی که خیار در حال التیام پف چشمان شماست، برای پنج تا ده دقیقه استراحت کنید.

سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ بعنوان درمانی برای پف صورت شناخته شده است. یک یا دو سفیده ی تخم مرغ را آنقدر بهم بزنید تا سفت شود، سپس با یک قلمو یا پارچه ی نرم به زیر چشمانتان بمالید. با این کار به طور محسوسی متوجه خواهید شد که پوستتان سفت تر شده و پف زیر چشمانتان کاهش پیدا کرده است.

سیب زمینی

همچنین سیب زمینی هم توانایی درمان چشم‌های پف کرده را دارد! محصولات غده‌ای در طب سنتی اروپا برای تسکین درد مفاصل، سردرد و دیگر شرایط التهابی مورد استفاده قرار می‌گرفت. نشاسته ی سیب زمینی هم بعنوان یک عامل ضد التهاب برای کاهش چشمان تحریک شده عمل می‌کند. یک سیب زمینی را پوست کنده، بشویید و خشکش کنید، سپس با کوچکترین اندازه‌ای که می‌توانید رنده اش کنید.

حالا بجای اینکه آنرا در روغن سرخ کنید، سیب زمینی رنده شده را بر روی یک پارچه تمیز ریخته و پارچه را تا بزنید تا یک ضماد درست شود. حالا ضماد را برای ۱۵ دقیقه بر روی چشمانتان قرار دهید.

آب سرد

احتمالا در صبح روزهای کاری که باید در عرض ۳۰ دقیقه آماده شوید و به محل کار بروید، چشمانتان پف می‌کند. زمان زیادی ندارید تا با چای کیسه ای و برش های خیار به التیام چشمانتان بپردازید، اما مأیوس نشوید. آب سرد در چنین مواقعی به خوبی جوابگو خواهد بود. چند کف دست آب سرد به صورتتان پاشیده و آنرا بشویید تا صورتتان بدرخشد. ممکن است برایتان یک صبح شوک آور باشد، اما بدانید که سردی، باعث انقباض رگ‌های خونی و در نهایت کاهش پف صورت و چشمانتان خواهد شد.

بعلاوه این کار تنها ۱۰ ثانیه بیشتر وقت شما را نمی‌گیرد. اگر برایتان ممکن بود، این کار را در طول روز تکرار کنید و از مزایای آن بهره مند شوید.

نوشیدن آب

آب، یک منجی است! آب حتی به کاهش پف چشم‌ها کمک چشم گیری می‌کند! حتما هر روز حداقل ۸ لیوان آب بنوشید و نوشابه، قهوه یا نوشیدنی های شیرین دیگر را جایگزین این ۸ لیوان نسازید. زمانی که بدن انسان، آب از دست داده باشد، مانند بدن شتر، آب را برای استفاده در مدت زمان بیشتری ذخیره خواهد کرد! اما به ازای کوهان شتر، آب در اطراف چشم ذخیره خواهد شد. با هیدراته نگاه داشتن بدن به اندازه ی کافی، سیستم بدن به حالت بقا تغییر شکل نخواهد داد و طبیعتا چشمان شما هم پف نخواهد کرد.

نمک

سیب زمینی سرخ کرده، پیتزای پپرونی و غذاهای دیگری که نمک زیاد دارند، می‌توانند علت چشم‌های پف کرده باشند! اما خود نمک برای چشم مفید است. نصف قاشق چای خوری نمک را در یک لیتر آب گرم هم بزنید، پنبه های توپی یا پد صورتتان را در محلول فرو برده، سپس دراز بکشید، چشم‌هایتان را ببندید و پد را به پلک هایتان بمالید. زمانی که پد ها روی چشمان شماست، حداقل ۱۰ دقیقه استراحت کنید. اثر تورم چشم‌های شما از بین خواهد رفت.

فراموش نکنید:

زیر چشمانتان را ماساژ دهید، این کار می‌تواند پف چشم‌های شما را از بین ببرد. چشمانتان را ببندید و به آرامی انگشت حلقه ی خود را در زیر یک چشم فشار دهید، سپس انگشتتان را به شکل قوسی از گوشه ی داخلی به گوشه خارجی چشم حرکت دهید. ۱۰ تا ۱۵ بار این حرکت را تکرار کنید و به سراغ چشم دیگرتان بروید. این یک ماساژ عالی برای زمانیست که می‌خواهید از تخت خوابتان بلند شوید.
اگر می‌توانید از ۲ بالش استفاده کنید تا هنگام خوابیدن سرتان در ارتفاع بالاتری باشد. در این صورت مایع در زیر چشمانتان جمع نخواهد شد.
صبح ها چشمانتان را نمالید! حتی سعی کنید در طول روز هم به چشمانتان دست نزنید.
هواستان باشد چه آرایشی می‌کنید! آیا چشمان شما در وسط روز پف می‌کند؟ در مورد خانم ها، شاید مقصر پف چشم‌ها، محصولات زیبایی شان باشد! بسیاری از لاک ناخن ها، اسپری‌های مو و لوازم های آرایشی حاوی فرمالدئید هستند که می‌تواند باعث تورم چشم شود.خوشبختانه صنعت مد و زیبایی، هوشمند است، شما می‌توانید محصولات عاری از فرمالدئید را نیز در قفسه ی فروشگاه های زیبایی بیابید. هر لوازم آرایشتان را به نوبت برای یک تا دو هفته استفاده نکنید تا تشخیص دهید که کدام یک باعث پف چشمان شما شده است.
به چشمانتان استراحت بدهید! برای هر یک ساعتی که با کامپیوتر کار می‌کنید، ۵ تا ۱۰ دقیقه نیاز به استراحت دارید. از پنجره به بیرون خیره شوید یا چشمانتان را ببندید و به فکر فرو روید. زمانی که با کامپیوتر کار می‌کنید، هر چند دقیقه به محل دور تری نگاهی بندازید.
اتاق خوابتان را از گرد و غبار، گرده گیاهان و شوره ی حیوانات خانگی تان تمیز نگاه دارید. اشیائی که گرد و غبار را به خود جذب می‌کنند را از اتاقتان بردارید، ملافه هایتان را هفته‌ای یک بار با آب بسیار داغ بشویید، تشک و بالش هایتان را با پوشش محافظ گرد و غبار بپوشانید و مانع ورود حیوانات خانگی خود به تختخوابتان شوید.در فصل گرده افشانی، پیش از اینکه سرتان را روی بالش بگزارید موهایتان را بشویید، و بجای باز کردن پنجره ها هم از دستگاه‌های تهویه ی مطبوع استفاده کنید.
از صابون های ضد حساسیت و عاری از اسانس و رنگ‌های مصنوعی استفاده نمایید.
آیا شما برای کاهش پف چشمانتان از راه‌های دیگری بهره می‌برید و برایتان کارساز بوده است؟ لطفا آنرا با ما نیز به اشتراک بگزارید. ما همواره مشتاق شنیدن نظرات شما هستیم.

فواید نمک دریایی در زمینه زیبایی


نمک دریایی یک شگفتی طبیعی است که فواید بسیاری دارد، ولی آیا می دانستید برای زیبایی هم بسیار مفید است؟! این ماده ی طبیعی اخیرا محبوبیت زیادی برای اضافه شدن به محصولات آرایشی پیدا کرده و برای پوست و مو بسیار مفید است.

لایه بردار

در حال حاضر نمک دریایی یکی از بهترین محصولات لایه بردار موجود است، نه تنها به خاطر طبیعی بودنش، بلکه به خاطر کارایی بهترش نسبت به سایر محصولات. نمک دریایی لبه های تیز و خشن ندارد، و به اندازه ی کافی نرم هست که بتوانید در بیشتر نقاط بدنتان از آن استفاده کنید.

نمک دریایی می تواند به تنهایی مورد استفاده قرار بگیرد، و در ترکیبات بسیاری از محصولات زیبایی نیز یافت می شود. ترکیب آن با مقدار کمی لوسیون یا روغن، لایه بردار بسیار خوبی برای از بین بردن سلول های مرده ی سطح پوست خواهد بود. در نتیجه ی استفاده از آن، پوستی نو، نرم، شاداب و بدون خشکی و زبری خواهید داشت.

سم زدایی

نمک دریایی نه تنها لایه برداری فوق العاده است، بلکه برای سم زدایی پوست از مواد مضر نیز عالی ست! نمک دریایی مواد سمی و مضر را از سطح پوست بر میدارد و پوستی زیبا و نرم بر جای می گذارد. تنها لازم است مقداری نمک دریایی را با آب مخلوط کنید و لایه ی ضخیمی از آن را روی پوستتان بمالید.صبر چند دقیقه‌ای بر روی پوستتان بماند تا مواد سمی را از بین ببرد.

بعد از درمان سم زدایی، در پوستتان احساس خیلی بهتری خواهید داشت. نه تنها پوستتان نرم و شاداب خواهد بود، بلکه انگار دوباره متولد شده است.

تالاسوتراپی (دریا درمانی)

تالاسوتراپی نوعی درمان با استفاده از آب دریاست. کمی نمک دریایی به آب داخل وان اضافه کنید و در آن دراز بکشید. نمک دریایی به شما آرامش می دهد و تمام استرس شما را از بین خواهد برد. اولین بار، استفاده از نمک دریایی در یونان رایج شد وهمچنین گفته می شود که فواید روانی فراوانی هم دارد از جمله تسکین اضطراب و پریشانی.

همچنین روش خوبی برای راحت خوابیدن در شب است. فقط کافی ست قبل از خواب در وانی با آب و نمک دریایی غلیظ خود را بشویید تا مثل یک نوزاد به خواب بروید.

پاک کردن منافذ پوستی

نمک دریایی روش مناسبی برای پاک کردن منافذ پوست است. نمک دریایی حاوی کلسیم بالایی است که برای پاک کردن منافذ مسدود پوست بسیار مفید فایده است. مخلوط غلیظی از آب، روغن یا لوسیون و نمک دریایی به صورتتان بمالید و بگذارید پنج دقیقه بماند تا از شر منافذ مسدود پوستتان راحت شوید.

همچنین استفاده ی منظم از آن در درمان و جلوگیری از آکنه هم موثر است. می توانید از این مخلوط برای درمان نقطه ای، روی آکنه ها و جوش ها و خشک کردنشان استفاده کنید.



هفت ۷ اسکراپ صورت دست ساز



نقش اصلی اسکراب‌های مخصوص صورت، لایه برداری از پوست جهت از بین بردن سلول‌های مرده، و به جلوه در آوردن پوست نو و درخشان است.


زمانی که این اسکراب‌ها، طبیعی بوده و توسط خودتان ساخته شده باشند، نتایج آن موثرتر و استفاده از آنها بی خطر خواهد بود. در این راهنما می‌توانید با روش ساخت تعدادی اسکراب صورت در خانه آشنا شوید.


۱. اسکراب چای سبز و تاثیر آرامش بخشش


چای سبز برای سلامتی شما خواص خارق‌العاده‌ای دارد، اما آیا می‌دانید که علاوه بر آن، می‌تواند نتایج بی نظیر دیگری هم بر روی پوست شما داشته باشد؟ برای این اسکراب بهتر است که به سراغ برگ چای سبز بروید نه چای کیسه‌ای.


چند قاشق غذاخوری چای سبز دم کرده را با یک قاشق غذاخوری شکر مخلوط نمایید تا خمیر دانه دانه‌ای بدست بیاید. شکر را زمانی به چای بیفزایید که کاملا خنک شده باشد. خمیر بدست آمده نباید زیاد غلیظ یا خیلی رقیق باشد، اما باید بعنوان یک اسکراب به اندازه‌ی کافی مستحکم باشد.


می‌توانید یک قاشق غذاخوری عسل هم برای خواص آنتی باکتریال و مرطوب کنندگی‌اش به آن بیفزایید. اسکراب را به آرامی به پوستتان، و مخصوصا در اطراف بینی‌تان بمالید. یادتان نرود که اسکراب را از چشم‌هایتان دور نگاه دارید.


۲. اسکراب لیموترش برای درخشندگی بیشتر


برای درخشان شدن فوری پوستتان بهمراه لایه‌برداری از آن، ترکیب کنسانتره لیموترش با اسکراب همیشگی‌تان می‌تواند ایده‌ی خوبی باشد. ۲ قاشق غذاخوری نمک و آب نصف لیموترش را باهم مخلوط کنید.


سپس آنقدر شکر اضافه کنید تا مخلوط شما دانه دانه شده، اما خشک نشود. حالا مخلوط بدست آمده را به پوستتان بمالید و پیش از اینکه آنرا با آب بشویید چند دقیقه‌ای صبر کنید.


۳. اسکرابی برای بدست آوردن پوست مثل یک کودک


اگر می‌خواهید پوستی به نرمی و لطافت یک کودک پیدا کنید، پس این اسکرابی است که باید آنرا امتحان کنید. نصف فنجان روغن زیتون را با یک فنجان شکر قهوه‌ای به خوبی مخلوط کنید.


اسکراب بدست آمده و پشتبند آن لیموترش را روی صورتتان استفاده کنید تا پس از یک هفته متوجه نتایج مشهود آن شوید. دیگر بیشتر از پوستی نرم مثل یک کودک چه نیاز دارید؟


۴. اسکرابی ساده اما موثر


یک قاشق چایخوری شکر سفید، چند قطره آب و چند قطره اسانس پرتغال، یا اسطوخدوس، یا لیموترش یا ملالوکا را بخوبی در یک کاسه مخلوط کنید. مخلوط بدست آمده را با حرکات دایره وار به صورتتان بمالید.


حواستان باشد به چشمانتان مالیده نشود. حالا صورتتان را با آب بشویید. سپس می‌توانید کمی هم روغن زیتون بمالید تا پوستتان نهایت نرمی و رطوبت را بدست بیاورد.


۵. یک اسکراب خوشمزه، چیزیست که نیاز دارید


اگر به دنبال اسکرابی می‌گردید که پوستتان را نازپرورده کند، و البته خوشمزه هم باشد، پس اسکراب شکلات را پیشنهاد می‌کنیم. یک اسکراب دم دستی از عصاره‌ی وانیل، شکر سفید، روغن بادام و کاکائو بسازید.


مخلوط را روی صورت گذاشته و به خوبی بمالید تا پوستتان از آن تغذیه کند و انعطاف پذیر شود. یادتان نرود که مخلوط را از چشمانتان دور نگاه دارید.


۶. آواکادو و جو دوسر، یک اسکراب شگفتی آفرین


برای اینکه پوستتان سالم بنظر بیاید و نرم شود، تمام کاری که باید انجام دهید این است که ۲ قاشق چایخوری جو دو سر که به خوبی پودر شده، یک قاشق چایخوری عسل، و یک قاشق چایخوری آواکادو را باهم مخلوط کنید.


خمیر غلیظی بدست می‌آید که باید آنرا بر روی صورتتان ماساژ دهید. سپس صورتتان را با آب ولرم بشویید.


۷. گوجه فرنگی و شکر، ساده‌ترین اسکراب ممکن


گوجه‌ها سرشار از لیکوپن که یک محافظ خوب در برابر اشعه‌های مضر UV بحساب می‌آیند هستند. گوجه را با شکر مخلوط کنید تا بتوانید به طبیعی‌ترین راه ممکن، هم پوستتان را تغذیه کنید و هم سلول‌های مرده‌اش را از بین ببرید.


اسکراب‌هایی که می‌توانید خودتان بسازید بسیار متنوعند. تمام آنها موثرند، هزینه‌شان هم زیاد نیست و مهم‌تر از همه اینکه استفاده از آنها بی خطر است. پس همین حالا یکی از آنها را امتحان کنید تا درخشندگی پوستتان دوباره بازگردد.


مطالب پیشنهادی:

 

اثرات امواج تلفن همراه بر سلامت افراد

اقدامات اساسی در تخصیص منابع در نظام سلامت

عوارض شیرین کننده های بدون کالری چیست؟

ورزش چگونه در درمان و پیشگیری از سرطان سینه زنان کمک می کند؟

دسترسی به تمامی این مطالب در سایت

http://maktoobshop.com

راهنمای پاک کردن لاک ناخن اکلیلی


راهنمای پاک کردن لاک ناخن اکلیلی

لاک‌های اکلیلی برای همه‌ی خانم‌ها چیز جالب توجه و سرگرم کننده‌ای هست، مخصوصاً زمانی که بخواهید به مهمانی، یا یک قرار ملاقات فانتزی با یکی از دوستانتان بروید. لاک‌های اکلیلی مسحور کننده‌اند و اکلیل‌های آن می‌توانند هر رنگ بی حالی را فوراً قیافه بدهند.

راهنمای پاک کردن لاک ناخن اکلیلی

وقتی که می‌خواهید شب از خانه بیرون بزنید، آن‌ها را بعنوان لایه‌ی رویی لاک ناخنتان استفاده کنید، نیازی نیست که کاملاً لاک ناخنتان را عوض کنید. برخی از خانم‌ها هم با اکلیلی کردن تنها چند ناخن یا حتی فقط یک یا دو ناخنشان، ظاهری منحصر بفرد به خودشان می‌دهند، ظاهری که می‌تواند خیلی باحال شود! اما به همان اندازه که با انواع رنگ‌ها تطبیق پذیر است، پاک کردنش خیلی سخت است!

دوست دارید بدانید چطور می‌توانید لاک اکلیلی ناخن‌هایتان را بدون کثیف کاری و بدون اینکه حتی یک اکلیل باقی بماند پاک کنید؟

کلی پاک‌کننده‌ی لاک ناخن و پنبه‌ی توپی

راز پاک کردن هر لاک ناخنی به طور کامل، این است که از کلی پاک کننده‌ی لاک ناخن استفاده کنید، تا بتواند کاملاً لاک را خیسانده و آنرا حل کند. اگر فقط کمی از محلول پاک کننده را به توپ پنبه‌ای تان بمالید، برای پاک کردن لاک‌های اکلیلی، لاک‌های تیره، لاک‌هایی که روکش ضخیمی دارند و… به مشکل خواهید خورد.

برای پاک کردن لاک اکلیلی، پنبه‌ی توپی خودتان را در محلول پاک کننده غوطه ور کنید، سپس روی ناخنتان بگذارید، برای چند ثانیه آنرا نگاه دارید تا بتوانید تمیز کردن ناختان را شروع کنید. ناخنتان را پاک کنید و هر زمانی که احساس کردید پنبه‌تان دارد خشک می‌شود یا اینکه کلی اکلیل به آن چسبیده، سریع پنبه‌ی دیگری استفاده کنید.

محلول پاک‌کننده در یک ظرف کوچک

راه خوب دیگری برای پاک کردن لاک اکلیلی این است که مقدار کمی از محلول پاک کننده را در یک ظرف کوچک همچون درب بطری پاک کننده‌تان بریزید. انگشتتان را در آن فرو ببرید و اجازه دهید ناخنتان به خوبی خیس بخورد. این کار به حل شدن اکلیل‌ها کمک می‌کند و سپس می‌توانید با کشیدن یک توپ پنبه‌ای که آغشته به محلول پاک کننده است، باقیمانده‌ی لاک روی ناخن‌تان را پاک کنید.

چه کار کنیم ناخن هایمان سریع‌تر رشد کند؟

چه کار کنیم ناخن‌هایمان سریع‌تر رشد کند؟

چند وقت دیگر یک عروسی یا مهمانی پیش رویتان است، تصمیم هم دارید که ناخن‌هایتان را مانیکور زیبایی کرده و خودنمایی کنید، اما متوجه شده‌اید ناخن‌هایتان خیلی کوتاه است!

چه کار کنیم ناخن‌هایمان سریع‌تر رشد کند؟

نگران نباشید، ما نکاتی را به شما خواهیم آموخت که چکار کنید ناخن‌هایتان سریع‌تر رشد کند تا بتوانید مانیکور یا پدیکور مورد علاقه‌تان را انجام دهید.

- در کنار مصرف غذاهای پر ویتامین، باید مکمل‌های ویتامین نیز مصرف کنید تا میزان مورد نیازتان به ویتامین های A، B، C و Dتامین شود. این ویتامین‌ها نه تنها باعث بهبود سرعت رشد ناخن‌هایتان می‌شوند، بلکه ناخن‌هایتان را نیز تقویت می کند.

- فعالیت‌هایی مانند نواختن پیانو یا تایپ کردن - یا هر کاری که جریان خون را در انگشتان شما افزایش دهد - در تسریع رشد ناخن‌های شما راهی موثر خواهد بود.

- دستانتان را بطور منظم با مرطوب‌کننده چرب کرده و کاتیکل‌هایتان را نیز با کرم ناخن چرب کنید. روی ناخن‌هایتان هم یک لایه لاک محافظ بزنید تا از شکستن یا شکافتنشان جلوگیری شود.

- اگر به سوهان کشیدن ناخن‌هایتان علاقه دارید، باید مدتی اینکار را کنار بگذارید. زیاد سوهان کشیدن ناخن‌ها، ممکن است از رشد سریع آنها جلوگیری کند.

- نکته‌ی دیگر برای سرعت دادن به رشد ناخن‌ها این است که آنها را به مدت ۱۰ دقیقه در آب پرتقال فرو ببرید، سپس آنها را آب بکشید! از آنجایی که آب پرتقال حاوی اسید فولیک و ویتامین C است، به رشد ناخن‌هایتان کمک خواهد کرد. این راه جزو یکی از برترین راه‌ها برای تسریع رشد ناخن‌ها به حساب می‌آید.

چطور لاک ناخن آبی را استفاده کنیم

چطور لاک ناخن آبی را استفاده کنیم


یکی از بزرگترین تمایلات خانم‌ها در سال جاری، لاک ناخن آبی رنگ است. این رنگ منحصر بفرد، شیک و فوق‌العاده امروزی است. اما اگر آن را به درستی به کار نبرید می‌تواند احمقانه و غیر جذاب بنظر برسد. به منظور اینکه بهترین نتیجه را از مانیکور آبی خود بگیرید، این نکات و ترفندهای ساده را اجرا نمایید. نه تنها ظاهر تازه‌ای پیدا می‌کنید، بلکه باعث خواهید شد تمام دوستانتان به شما حسادت کنند.


چطور لاک ناخن آبی را استفاده کنیم


جور کردن سایه با رنگ صحیح


مهم‌ترین چیز درباره‌ی بکار بردن لاک آبی، انتخاب سایه‌ای است که بهترین همنشینی را با رنگ لباس‌هایتان داشته باشد. همچنین اینکه همخوانی لاک ناخن با رنگ پوستتان نیز اهمیت ویژه‌ای دارد. اگر رنگ پوستتان روشن است، باید از سایه‌های شیری رنگ اجتناب کنید، در حالی که پوست‌های تیره‌تر می‌توانند با همه‌ی سایه‌ها کنار بیایند.


آبی سیر


اگر می‌خواهید ناخن‌هایتان را با این رنگ لاک بزنید، آنرا با رنگ‌های فلزی جفت کنید. طلایی، نقره‌ای، برنزی و سربی، همه با آبی سیر زیبا بنظر خواهند رسید.


آبی لاجوردی


اگر این رنگ برجسته را انتخاب نمایید، باید آنرا با رنگ‌های آبی رنگ ست کنید. همچنین پوشیدن لباس‌های نارنجی رنگ در کنار این لاک ناخن هم زیبا خواهند شد. البته می‌توانید قرمز و بنفش را هم امتحان کنید.


آبی فیروزه‌ای


این رنگ لاک ناخن سبز / آبی، با قهوه‌ای مایل به زرد، نقره‌ای و بنفش عالی می‌شود. این ترکیب باعث خواهد شد تا رنگ‌ها حسابی خودنمایی کنند. فیروزه‌ای و بنفش یکی از داغ ترین تمایلات امسال بوده است.


آبی آسمانی


این رنگ روشن آبی، زمانی به بهترین شکل جلوه خواهد کرد که لباس سفید پوشیده باشید. حتی می‌توانید آنرا با جواهرات و تجهیزات آبی رنگی همراه سازید.


چه زمانی لاک آبی بزنیم؟


فرصت‌های خاصی وجود دارد که لاک ناخن آبی قابل قبول است، و البته شرایط و احساساتی هم وجود دارند که این رنگ برای آن مواقع مناسب نیست. اگر می‌خواهید به یک مصاحبه‌ی کاری بروید، واقعاً باید از لاک‌های آبی رنگ دوری کنید. مگر اینکه آن کار در زمینه‌ی مد و زیبایی و کارهای خلاقانه باشد. با این حال، اگر در زمینه‌ی مد و زیبایی و کارهای خلاقانه هم هستید، به سراغ سایه‌های آبی تیره و مات بروید.


اگر به رویدادی می‌روید، باید به اینکه چه رویدادی هست توجه داشته باشید. اگر یک مهمانی، عروسی، یا یک دور همی خودمانی و امروزی است، لاک آبی قابل پذیرش است. اگر مراسم عذا و یا رویدادی است که برای ارزش‌های گذشته احترام قائلند، لاک‌های کلاسیک را امتحان کنید نه چیزی مثل آبی. در محیط کار هم، باید به قوانین شرکتی که در آن کار می‌کنید توجه داشته باشید.


اگر در بانک، شرکت‌های مالی یا خدماتی کار می‌کنید، باید لاک‌های آبی رنگ را از ذهنتان دور کنید. در نهایت رویدادهای تفریحی خودمانی، بهترین جا برای به نمایش گذاشتن مانیکور آبی شماست. اگر این رویداد در طول ماه‌های تابستان و بهار است، آبی‌های براق و باحال را انتخاب کنید. مثلاً آبی شیری، سبزآبی و آبی آسمانی انتخاب‌های خوبی هستند. اگر هم این رویداد در ماه‌های پاییز یا زمستان است، باید لاک ناخن خود را از آبی‌های تیره‌تر برگزینید. به سراغ آبی سیر، لاجوردی و یا آبی نفتی بروید.


مطالب پیشنهادی:

 

اثرات امواج تلفن همراه بر سلامت افراد

اقدامات اساسی در تخصیص منابع در نظام سلامت

عوارض شیرین کننده های بدون کالری چیست؟

ورزش چگونه در درمان و پیشگیری از سرطان سینه زنان کمک می کند؟

دسترسی به تمامی این مطالب در سایت

http://maktoobshop.com