(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

رژیم غذایی متابولیسم فوق‌العاده

Image result for ‫رژیم غذایی متابولیسم فوق‌العاده‬‎


به نظر می‌ رسد این رژیم چیزی فراتر از یک فیلم علمی تخیلی یا حداقل یک کلاس بیولوژی باشد.


ایده پشت رژیم غذایی متابولیسم فوق‌العاده: برنامه‌ ای ساده برای کاهش وزن که توسط دکتر مارک هایمن تألیف شده و می‌تواند ژن‌های شما را دوباره برنامه‌ ریزی کند.


تئوری این رژیم این است که وقتی شما غذاهای سالم می‌خورید، ژن‌هایتان متابولیسم شما را افزایش می‌دهند و در جهت کاهش وزن به شما کمک می‌ کنند. این ایده بخشی از یک حوزه‌ی علمی جدید به نام نوتریژنومیکس است.


مفهوم این رژیم کاملاً بنیادی است: سالم غذا بخورید، غذایی کم‌چرب. خوردن به این شیوه بسته به اینکه چه میزان کالری مصرف کرده و چه میزانی را می‌سوزانید، عموماً می‌تواند به کاهش وزن شما کمک کند.


اینکه دقیقاً غذا و ژن‌های شما چگونه در تعامل هستند و اینکه این مسئله روی کاهش وزن شما تأثیر دارد یا نه هنوز روشن نیست.


چه چیزی می‌ توانید و چه چیزی نمی‌ توانید بخورید


از شما انتظار می‌رود تا مقدار زیادی میوه و سبزی، خشکبار، حبوبات، غلات کامل، ماهی پرچرب و مرغ و بوقلمون بدون چربی میل کنید.

Image result for ‫رژیم غذایی متابولیسم فوق‌العاده‬‎

این رژیم بیش از 8 هفته به طول می‌انجامد:


هفته اول شما از شر غذاهای فراوری شده، شکر، کربوهیدرات‌های تصفیه شده، الکل و کافئین خلاص می‌شوید.

هفته 2 تا 4: همچنین مصرف آرد، لبنیات و تخم‌ مرغ را قطع می‌کنید. این برنامه‌ی رژیمی مدعی است که در این زمان شما 6 تا 11 پوند وزن کم می‌ کنید.

هفته 5 تا 8: از این پس شما باید از یک برنامه‌ی غذا خوردن سالم برای درازمدت پیروی کنید، برنامه‌ ای که مملو از چربی‌های سالم، فیبر، پروتئین‌های گیاهی و مقدار اندکی گوشت بدون چربی است. شما می‌توانید بازگرداندن مجدد مقداری کافئین را به رژیم غذایی‌ تان شروع کنید. چه مقدار؟ فقط یک فنجان قهوه در روز. همچنین باید مکمل‌های مانند کلسیم، منیزیوم به همراه ویتامین D و اسیدهای چرب امگا 3 را مصرف نمایید.


این رژیم غذایی به ویژه در 4 هفته ابتدایی بسیار محدود است.

Image result for ‫رژیم غذایی متابولیسم فوق‌العاده‬‎

محدودیت‌ها: اجتناب از مصرف غذاهای فراوری شده، آرد، تخم‌مرغ و لبنیات نیازمند تلاش زیادی است. همچنین باید به یاد داشته باشید که مقدار زیادی مکمل مصرف کنید و مصرف قهوه را کنار بگذارید.


پخت‌ وپز و خرید: شما می‌توانید مطابق معمول همیشه خرید کرده و آشپزی کنید. فقط از غذاهای فراروی شده و غذاهای شیرین دوری کنید.


مواد غذایی یا غذاهای بسته بندی شده: خیر.


Image result for ‫رژیم غذایی متابولیسم فوق‌العاده‬‎

ورزش: شما به شدت تشویق به اضافه کردن ورزش‌های هوازی و تمرینات قدرتی برای افزایش متابولیسم خود دارید.


آیا محدودیت‌ها یا اولویت‌هایی برای رژیم غذایی وجود دارد؟


گیاه‌ خواری: این رژیم شامل گزینه‌هایی است که می‌تواند برای شما مؤثر واقع شود.


فاقد گلوتن: در طی هفته‌های دوم تا چهارم این رژیم شما باید از مصرف گندم اجتناب کنید؛ اما گلوتن فقط در گندم نیست بنابراین شما نیاز به چک کردن برچسب مواد غذایی دارید. بخش نگهداری این برنامه بسیار انعطاف‌پذیر است بنابراین شما می‌توانید اگر تمایل داشته باشید مصرف گلوتن را قطع کنید.


نکات دیگری که باید بدانید


رژیم غذایی متابولیسم فوق‌العاده بر روی میزان وعده‌های غذایی و تعداد کالری آن‌ها تمرکز نمی‌کند. این برنامه مدعی کنترل گرسنگی به طور طبیعی است اما اگر دقیق نیستید می‌توانید پرخوری کنید.


پیش از مصرف تمام مکمل‌های توصیه شده، مشورت با پزشک برای حصول اطمینان از بی‌خطر بودن این مکمل‌ها برای شما ایده‌ی خوبی است.

Image result for ‫رژیم غذایی متابولیسم فوق‌العاده‬‎

هزینه: هیچ هزینه‌ی اضافی برای خرید مواد غذایی وجود ندارد اما مکمل‌ها ممکن است گران باشند. هایمن مصرف مواد غذایی ارگانیک را توصیه می‌کند که اغلب گران‌تر از مواد غذایی معمول هستند.


پشتیبانی: شما باید با تکیه بر خودتان این رژیم را انجام دهید

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.