(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

پیشنهاداتی برای حل دعواهای زن و شوهری


Image result for ‫دعوای زن و شوهران‬‎



اغلب مشکلات زندگی زوج های جوان به علت عدم تجربه و اطلاعات کافی از نحوه کنترل زندگی مشترک می باشد و این که دختر و پسر جوان نیاموخته اند چگونه همسرداری کنند و چگونه بر مشکلات پیش آمده غالب شوند یا چگونه ایجاد علاقه کنند!

برای هر کاری “داشتن تجربه“ و “راهنمایی شدن“ مهم ترین ملزوماتی است که موجب رسیدن به نتایج مطلوب در آن کار می شود و عدم آگاهی و نداشتن راهنمای مناسب هم متقابلا بزرگ ترین ضربه ای است که می توان بر پیکره اهداف خود وارد کرد.


آشنایی با « مهارت حل اختلاف » به ما کمک می کند تا دعواهای زن و شوهری را به شکلی درست مدیریت کنیم.

بسیاری از زوج های جوان نمی دانند چگونه باید دعوا کنند و یا چگونه به دعوا فیصله دهند. واقعیت این است که به رغم تصور بسیاری، دعوا کردن با همسر می تواند تجربه وحشتناکی نباشد و البته پایان دادن به آن نیز آن قدرها سخت نیست.

توجه به برخی نکات می تواند هم عوارض دعوا را در رابطه شما کاهش دهد و هم آن را به موضوعی سازنده و نه مخرب تبدیل سازد.


در دعوا این کارها را انجام دهید :

استراتژی های مقابله به این معناست که زن و شوهر در چه واقعی از چه مهارت های ارتباطی استفاده کنند. درواقع در بسیاری از موارد، زن و شوهرهای جوان مهارت های ارتباطی را به خوبی می شناسند، اما نمی دانند کی و کجا باید از آن استفاده کنند. این استراتژی ها بیش از اینکه عقلانی و تئوری باشند، باید در عمل آموخته شوند.


هرکدام از چهار استراتژی زیر می توانند به زوج های جوان برای حل مشکلاتشان کمک کنند :

1 - حفظ آرامش : 

بدن درمورد تنش داشتن یا نداشتن از یک قانون همه یا هیچ پیروی می کند. وقتی که آرامش بدنی از بین می رود، ضربان قلب بالا می رود و میزان زیادی آدرنالین در بدن ترشرح می شود. این آدرنالین باعث می شود شما نتوانید به حرف های همسرتان توجه کنید و دعوا بدتر و بدتر شود. برای رفع این مشکل،پیش از هر چیز باید نشانه های برانگیختگی را بشناسید. برای مثال، اگر ضربان قلبتان بیشتر از ده درصد حالت طبیعی (در مردها 72 تا 76 و در زن ها 82 تا 86 ضربه در دقیقه طبیعی است) بود، یعنی که برانگیخته شده اید و باید کاری برای کم کردن برانگیختگی تان انجام دهید.


2 - غیردفاعی گوش دهید : 

برای رفع جبهه گیری، راه های تفکیکی هم وجود دارند. وقتی که شما دارید با همسرتان مشاجره می کنید، دو حالت وجود دارد؛ یا شنونده اید و یا سخنگو. در هر حالت به این توصیه توجه کنید:


_وقتی شنونده اید : 

وقتی که شما در مقام شنونده هستید، بهترین راه این است که از «مهارت گوش دادن» استفاده کنید. البته وقتی فردی به شدت از شما انتقاد می کند و یا شما را سرزنش می کند، واقعا گوش دادن کار سختی است. برای این کار واقعا لازم است که بتوانید خودتان را جای همسرتان بگذارید و دنیا را از دید او ببینید. یادتان باشد که نمی شود به گوش دادن همدلانه تظاهر کرد.


_وقتی سخنگو هستید : 

وقتی که سخنگو هستید باید تا جایی که می توانید، صحبتتان را به خصومت آلوده نکنید. برای این هدف راهکارهای زیر مناسب است:


_ به جای انتقاد، از شکایت استفاده کنید : 

همان طور که در گام دوم توضیح داده شد، انتقاد کاملا مبهم است اما شکایت با صراحت از یک رفتار انتقاد می کند. مثلا به جای « تو هیچ وقت خانه نیستی » که یک نوع انتقاد است، می توان گفت « دیشب که خانه خواهرت ماندی، من خیلی احساس تنهایی کردم ». معمولا پیروی از دستورالعمل های مشخص و واضح خیلی آسان است.


3 - تصدیق : 

تصدیق به این معناست که با ظرافت به همسرتان بفهمانید که او را درک می کنید و می توانید دنیا را از دید او نگاه کنید. تصدیق بیشتر برای مردهایی مفید است که می خواهند در برابر ناراحتی های همسرشان برخوردی عقلایی و منطقی داشته باشند. این انفراد به جای توجه به محتوای هیجانی صحبت های همسرشان سعی می کنند راه حلی برای مشکل او پیدا کنند. اما اگر همسر این مرد به شدت هیجان زده باشد، به این توصیه ها گوش نخواهد داد. در این مواقع زن به شدت نیازمند است که مرد احساسات وی را درک کند. وقتی که همسر شما احساس کند تصدیقش می کنید، به شما بیشتر اعتماد می کند و به توصیه های شما بیشتر گوش می دهد.


اما برای نشان دادن تصدیق، راههای دیگری هم وجود دارند که عبارتند از :

مسئولیت پذیری : 

برای مثال، اگر شوهرتان دلخور است که چرا تلفنی به او خبر ندادید که دیر می آیید، به او بگویید «واقعا عصبانی ات کردم، نه؟» با این کار اعتراف می کنید که اعمال شما روی احساسات همسرتان اثر می گذارد. درواقع شما مسئولیت تاثیر رفتارتان را پذیرفته اید.


معذرت خواهی : 

معذرت خواهی صریح و آشکار نیز یک نوع تصدیق است. با معذرت خواهی، شما به همسرتان نشان می دهید که ناراحت هستید و او را درک می کنید. برای معذرت خواهی لازم نیست همیشه بگویید «متاسفم». برای مثال، می توانید بگویید «منظورت را می فهمم. من اشتباه کردم». اگر در حین جر و بحث به اشتباه اعتراف کنید، نتایج واقعا مثبتی می گیرید.


تحسین : 

وقتی هنگام جر و بحث به یاد همسرتان و خودتان می اندازید که او برای شما همسری قابل تحسین است، مسیر گفت و گو را به سمت مذاکره عوض کرده اید.

4 - به دعوا خاتمه دهید

به هر حال نمی شود برای همیشه دعوا و اختلاف را به حال خود نگاه داشت. می توان با استفاده از راهکارهای زیر به دعوا فیصله داد:

Image result for ‫دعوای زن و شوهران‬‎

_دعوا را به قسمت های عمیق رابطه نکشانید : 

همیشه در دعواهایتان به اصطلاح «رو» دعوا کنید. در «عمق» همیشه یک وفاداری همیشگی پنهان وجود خواهد داشت. دعوایتان را به اینجاها ربط ندهید.


_جایگزین بگذارید : 

برای مثال، اینکه داد و بیداد کنید که از رنگ های صورت یو کرمی و قهوه ای و آبی و زرشکی برای پرده خانه خوشتان نمی آید، چیزی را درست نمی کند. به جای اینها البته اگر رنگی باقی مانده بود، بگویید از کدام رنگ خوشتان می آید؟


_ ببخشید : 

بعضی وقت ها واقعا همسرتان مقصر بوده و اشتباه کرده است. شما بهتر است در این مواقع لذت توفیق اجباری بخشش را بچشید.


_ تمرین « روزهای صمیمانه » را انجام دهید : 

گاهی چاره ای جز این نمی ماند که یک تمرین مکانیکی انجام دهید. می توانید یک تعداد روز متوالی را مشخص کنید و در این روزها توافق کنید که هر روز حداقل 5 مورد از فهرست کارهایی را که همسرتان می خواهد، انجام دهید. البته او هم باید متقابلا کارهایی را که شما می خواهید، انجام دهد. این کارها اولا باید ایجابی باشند، یعنی طرف را از کاری نهی نکنند. دوم باید عملیاتی باشند، مثلا سه بار نوازش کردن به جای امر کلی مهربان بودن. سوم آن قدر کوچک باشند که بتوان هر روز انجامشان داد و چهارم مربوط به دعوای اخیر نباشد.

مطالب دیگر:

مقرراتی برای مشاجره همسران 

شیوه های جدید حفظ رابطه زناشویی

چگونه می توانم سطح صمیمیت را در خانه افزایش دهیم؟

ترفندهایی برای حل دعواهای زن و شوهری!

راه های طلائی رفع کدورت پس از دعوای خانوادگی

Image result for ‫دعوای زن و شوهران‬‎


بعد از این که در بحث و دعوایی ناخواسته با همسر خود قرار گرفتید، توصیه های ارائه شده در این مقاله را به کار بگیرید تا بتوانید سریع تر آشتی کرده و آرامش را دوباره به روابط تان بازگردانید

ارتباط همسران,اخلاق همسران


دعوا زناشویی,دعوای زناشویی,دعوا زناشویی,دعوا های زناشویی,دعوا در زندگی زناشویی,دعوای زناشویی در دوران بارداری,دعوا زن و شوهر,دعوای زن و شوهرها,دعوا بین زن و شوهر,داستان دعوا زن و شوهر,دعوا زن و مرد,عش

راه,رفع,دعوای,ناخواسته,دعوا,حالا,ارائه,مقاله,سریع,خوب,شخصیت,متوجه,تشکیل,زناشوی,تصور

رفتار غیرعادی و عجیب


این قضیه که شما بپذیرید، بحث و دعوا نیز بخشی از روابط شما با همسرتان را تشکیل می دهد، بسیار مهم است. همه ما در زمان و مکان های مختلف ممکن است رفتارهای متفاوتی از خود بروز دهیم. اما وقتی به نظر می رسد، بحث و دعوا جز این که باعث انزجار و لطمه دیدن احساس شده و به رابطه سالم صدمه وارد می کند، فایده دیگری ندارد باید آن را متوقف کنیم.


اولین گام به سوی این هدف، این است که بفهمید واقعاً سر چه چیزی در حال بحث کردن با یکدیگر هستید و دیدگاه متضادتان را تعادل ببخشید. بعد از آن شما می توانید تکنیک های زیر را به کار ببندید. اجرای بعضی از این تکنیک ها را باید خود به تنهایی بر عهده بگیرید و در بعضی دیگر، همکاری همسرتان نیز ضروری به نظر می رسد.خودآگاه باشید


خودآگاهی و مسئولیت پذیری، اولین گام برای اجتناب از تضادها است. تقریباً غیرممکن است که شما بتوانید همسرتان را بدون تغییر رفتار خود تغییر دهید. اما اگر رفتار خودتان را تغییر دهید، در اکثر اوقات واکنش رفتاری او نیز متفاوت خواهد بود.- وانمود کنید که بهترین هستید:

اگر بی جهت لجبازی نکرده و کج خلق نباشید، به همسرتان حس خوبی را منتقل می کنید و او در بی نظیر بودن شما شکی نخواهد کرد.- وجدان خود را در نظر بگیرید:

در حال جر و بحث هستید، چون شما حاضر نیستید عذرخواهی کنید. مصالحه کنید یا ببخشایید. مطمئن شوید که به دعوا فقط برای این که غرور خود را نشکنید، ادامه نمی دهید.- در مورد این که آیا شما تحت تأثیر عوامل دیگری قرار گرفته اید یا نه؟ فکر کنید:

نیروی عوامل و شرایط خارجی به هیچ وجه تخمین زدنی نیست. آیا شما خسته اید؟ در مورد چیزی نگرانید؟ یا از موضوعی ناراحت هستید؟

Image result for ‫دعوای زن و شوهران‬‎

بچگی نکنید: آیا شما تمایل دارید، مثل یک بچه، بد عنق، بهانه گیر و لجباز باشید؟ یا مانند یک والد انتقادگر دائماً منت بگذارید، انتقاد کرده و یا سرزنش نمایید؟ یک فرد بزرگسال، آرام است، روی مسائل تمرکز می کند، گوش می دهد و مذاکره می کند.- احساسات خود را کنترل کنید:

همسر شما نمی تواند به شما القاء کند که چه احساسی داشته باشید. احساسات شما تحت نظارت و کنترل خود شما است. اگر عصبانی هستید بگویید: من عصبانی ام به این علت که ... نه این که فقط بگویید: تو مرا عصبانی کردی.بهبودسازی روابط


داشتن ارتباطات مناسب برای برقراری آرامشی دوباره، بسیار حیاتی و مهم است. اغلب دعواهایی که مرتب تکرار می شوند، فقط به این دلیل است که یکی از همسران یا هر دوی آنها، احساس می کنند طرف مقابل حرف هایش را نمی شنود و یا به آن اعتنا نمی کند. تکنیک های زیر ضمن این که، شانس مورد توجه قرار گرفتن شما را توسط همسرتان، افزایش می دهند، به شما نیز کمک می کنند به همسرتان نشان دهید، به او توجه دارید و به حرف هایش اهمیت می دهید.- گوش کنید:

این مهمترین بخش برای داشتن ارتباطی خوب و مناسب است. به حرف های همسر خود بدون حدس و گمان و قضاوت، گوش دهید.- کنکاش کنید:

سؤالاتی بپرسید برای این که مطمئن شوید، منظور حرف های همسر خود را به درستی فهمیده اید.- توضیح دهید:

این نوع دیگری از کنکاش است. برای این که در جهت درک دیدگاهتان، به همسر خود اطلاعات بیشتری بدهید، آماده باشید. توقع نداشته باشید که او ذهن شما را بخواند.- تأکید کنید:

خود را به جای همسرتان قرار دهید. حدس بزنید که او چه احساسی دارد و بگذارید او بفهمد که شما به او توجه دارید. مثلاً بگویید: «می دانم که الآن چقدر ناراحت هستی؟»- به طور گویا بیان کنید:

بگویید، منظورتان چیست و آنچه می گویید چه معنایی دارد. واضح و آشکار سخن بگویید و نکته گویی کنید.- لبخند بزنید:

شاید ذکر این راهکار در حین دعوا عجیب به نظر برسد. اما شوخی کردن و لبخند زدن راهکار بسیار نیرومندی جهت توقف و پرت شدن مسیر دعوا است.- خشم خود را کنترل کنید:

عصبانیت نیز نیرویی است که به ما کمک می کند تا بتوانیم به خواسته های خود برسیم. اما اگر عصبانیتتان به حدی است که از بحثی اصولی و عاقلانه جلوگیری می کند، سعی کنید بحث خود را متوقف کرده و از راهکارهای زیر استفاده کنید.تکنیک های برقرارسازی ارتباط- از بزرگترها جهت پادرمیانی کمک بگیرید:

می توانید برای جلوگیری از ادامه دعوا از کسی که با شما همفکر است جهت پادرمیانی کمک بگیرید. شما تعجب خواهید کرد که ادب و منطق با هم چقدر مؤثر واقع می شوند.- واژه های مناسب به کار ببرید:

قبول کنید، کلماتی که در زمان بحث و زمانی که هر دوی شما بیش از حد احساساتی هستید به کار می برید، بسیار مهم اند.- منطقی باشید:

سعی کنید تکنیک های حل مسئله را فرا بگیرید تا بتوانید مشکل خود را به طور منطقی حل کنید.- مخالفت طرف مقابلتان را بپذیرید:

گاهی اوقات این راهکار آسان تر است. همه دعواها نیاز به برنده و بازنده ندارد.- به صورتی مؤثر و ثمربخش بحث کنید:

سعی کنید در هر مکان و هر زمانی این راهکار را به یاد داشته باشید. هر بحثی اگر نتیجه ای داشته باشد که توسط همسران مورد توجه قرار گیرد، راهکاری است برای جلوگیری از وقوع بحثی مشابه.- نوبت حرف زدن را رعایت کنید:

به طرف مقابلتان نیز فرصت برای حرف زدن بدهید و نوبت خود را حفظ کنید. در این صورت است که بحث تا بهبود روابط ادامه می یابد.

مطالب دیگر:

5 راه ساده برای خاتمه دادن به اختلافات و مرافعات

مشکلات شایع بین زن و شوهر

پنج راز ارتباط زن و شوهری

پنج راز ارتباط زن و شوهری

یادداشتی برای زوجین بی توجه

فواید دعوا بین زن و شوهر

Image result for ‫دعوای زن و شوهران‬‎


باور می‌کنید یا نه، دعوای زناشویی می‌تواند برای ارتباط‌تان خوب باشد. خیلی خوب است که به‌ عنوان شریک زندگی ناراحتی‌تان را بیان کنید، در کنار همه حس‌های خوب از حال بدتان حرف بزنید و توقع پاسخ و واکنش از همسرتان داشته باشید. به همان اندازه که لحظه‌های خوب و خوشی را در کنار هم تجربه می‌کنید پیش می‌آید که با هم جرو بحث، اختلاف‌نظر و درگیری داشته باشید. گرچه همیشه این بحث‌ها و تنش‌ها بیشتر به یادتان می‌ماند اما حقیقت این است که در یک ارتباط سالم نسبت اوقات خوش به واکنش‌ها ی منفی پنج به یک است. با این حال شما ممکن است فکر کنید تنش و درگیری اصلاً خوشایند نیست.

اینکه چطور اختلاف‌هایتان را بیان کنید با این مساله که چقدر زیاد بین شما دعوا پیش می‌آید فرق دارد. زن و شوهرها به چهار شیوه با هم دعوا می‌کنند اما فقط یکی از این راه‌ها بدترین نوع دعوای زن‌ و شوهری است.

درک متقابل

افرادی که در رابطه درک متقابلی از یکدیگر دارند به هم فرصت و امکان بیان احساسات را می‌دهند. هر احساسی قابل فهم است و باید به آن توجه کرد این قانون روابطی است که زن‌ وشوهر تلاش می‌کنند به هم نزدیک باشند و چیزی را انکار نکنند. همیشه احساساتی وجود دارد که ما با آنها مخالفیم، اظهارنظرها، باورها و رفتارهایی که برایمان خوشایند و مورد تأیید نیست با این حال در یک رابطه سالم می‌توانیم به آنها احترام بگذاریم و سعی کنیم موضوعات و مسائل مربوط به ارتباط را حل کنیم. یک بحث و گفتگوی آرام بدون جنگ و خونریزی برای حرف زدن درباره مشکلات، احساس همدلی و همراهی و دغدغه دیگری را داشتن راه سالم‌تری است. هر دو باید تلاش کنید که شنونده خوبی باشید و احساسات هم را بفهمید.

آتش‌های تند

بعضی از زن و شوهرها درباره مسائل زیادی با هم دعوا می‌کنند. جنگ و نزاع‌های آنها معمولاً پرسروصدا و زیاد و تکراری است. با این حال نمی‌توان گفت تنش‌های آنها ریشه در مشکلات عمیق و ریشه‌ای دارد. آنها به هر حال حرف‌شان را می‌زنند و اگرچه که با هم درگیر می‌شوند اما یکدیگر را خیلی دوست دارند. شاید برای دیگران از بیرون درک این موضوع آسان نباشد اما این اتفاقی است که واقعاً می‌‌افتد.

شخصیت‌های مستقل و غیروابسته معمولاً چنین تنش‌هایی دارند. به نظر می‌آید ارزش استقلالی که برای خودشان قائل هستند باعث می‌شود بدون اینکه واقعاً قصد تخریب یا زمین زدن دیگری را داشته باشند اظهارنظر کنند، حرف بزنند و احساساتشان را بیان کنند. این آدم‌ها خیلی راحت درباره احساس خوب و بدشان حرف می‌زنند. دعواهای شدید ظاهری آنها بخشی از رابطه گرم و همدلانه‌ای است که شاید دیگران درکی از آن نداشته باشند.

پرهیز از درگیری

این زن و شوهرها کاملاً با گروه بالا فرق دارند. آنها سعی می‌کنند تفاوت‌ها و اختلاف‌ها را تا جایی که می‌توانند کم کنند به جای اینکه آن را حل کنند. با وجود اختلاف‌ها آدم‌های این دسته محترمانه، مودبانه و موقرانه‌تر رفتار می‌کنند. عقیده کلی آنها این است که ازدواج هماهنگی و سازگاری بیشتر و یافتن دلایل خوشبختی است. آنها اگر لازم باشد از اختلافاتی که آسیب زننده نیستند به راحتی می‌گذرند. ارزش لحظه‌های خوش بودن را آنقدر مهم می‌دانند که اوقات خودشان را تلخ نمی‌کنند. این زوج‌ها واقعاً دلیلی نمی‌بینند همه مشکلات را حل کنند وقتی می‌توانند با آن کنار بیایند، بدون اینکه رنج بکشند یا احساس بدی پیدا کنند.

دشمنی نه دعوای زن وشوهری

بعضی از دعواهای زناشویی هم دعوای معمول نیست. بیشتر باید آن را خصومت و دشمنی دانست. تنش‌های آنها باعث آسیب و خشونت به یکدیگر می‌شود. بحث‌های آنها با تحقیر، توهین، ایجاد وحشت، درگیری جسمی و آسیب روحی همراهست. واکنش‌های این زن و شوهرها بیشتر منفی است تا مثبت. رابطه اغلب در تنش و درگیری می‌گذرد و کمتر چیز خوشایندی در آن وجود دارد. بی‌احترامی و انتقاد اصل اول ارتباط است.

شما ممکن است جزو یکی از سه گروه اول باشید و به دلایل مختلفی با هم درگیر شوید اما ارتباط شما را می‌توان سالم و دعواهایتان را قابل درک دانست.

آدم‌هایی که از درک متقابل استفاده می‌کنند آرام‌تر و سازگارتر هستند و نسبت به دیگری دغدغه جدی دارند. کسانی که کمی آتش تندی دارند می‌توانند بین اوج عصبانیت و آرامش و صلح تعادل برقرار کنند. آنها هرچقدر که عصبی و تند هستند راه محبت کردن را هم بلدند. گروه سوم هم شاید کم حرف باشند و کمتر به موضوعات منفی رابطه بپردازند اما این به معنای نادانی و یا عدم درک مشکلاتشان نیست. این افراد می‌توانند بر احساسات منفی غلبه کنند و اولویتی به آن نمی‌دهند. اینکه بفهمید در کدام دسته قرار دارید به خودتان کمک می‌کنید که رابطه را بهتر مدیریت کنید و بحران‌ها را راحت‌تر پشت سر بگذارید.

گروه چهارم نشانه یک ارتباط ناسالم است. زن و شوهرهایی که به این شیوه رفتار می‌کنند زندگی مشترک را در معرض شکست قرار می‌دهند. این افراد با تحقیر و توهین به هم در واقع این پیام را می‌رسانند که ارتباط‌شان را دوست ندارند و ارزشی برای آن قائل نیستند و ظاهرا انگیزه‌ای هم برای بهبود و تغییر آن ندارند. اگر شما در چنین رابطه‌ای هستید بهتر است که برای درمان و حل مشکلات جدی و مهم‌تان حداقل از یک مشاور خانواده کمک بخواهید. ممکن است راهی برای نجات زندگی وجود داشته باشد.

Image result for ‫دعوای زن و شوهران‬‎


زبان بدن وقت دعوا

وقتی با هم دعوا و مخالفت می‌کنید بدنتان هم در این مشاجره شرکت می‌کند حتی خیلی بیشتر از کلماتی که بیان می‌کنید. خیلی از ما حرف‌هایمان را مستقیم و بدون رودربایستی نمی‌زنیم اما بدن ما خوب نشان می‌دهد که چه می‌گوییم.

در واقع طرف مقابل می‌تواند از روی وضعیت جسمی ما حدس بزند که چه حسی داریم. ما می‌توانیم خیلی حرف‌ها را نزنیم و پنهان کنیم اما چشم‌ها یا حرکات دست و لرزش صدایمان همه چیز را فاش می‌کند.

اگرچه ما یاد گرفته‌ایم قبل از حرف زدن فکر کنیم اما به ما یاد نداده‌اند که بدن‌هایمان را از بیان احساسات بازداریم.

ـ وقتی دست‌هایتان را دور سینه‌تان می‌بندید کاملاً مشخص است که احساس بی‌دفاعی یا تهاجم می‌کنید. اگر همسرتان زبان بدن را بلد باشد خیلی خوب می‌فهمد که با گره کردن دست‌هایتان دور سینه در حالت دفاعی قرار گرفته‌اید و به شدت ترسیده‌اید.

ـ وقتی پشت به همسرتان حرف می‌زنید. یعنی خیلی عصبانی هستید و سعی می‌کنید خودتان را نشان ندهید. وقتی دیگری شما را عصبانی می‌کند پشت کردن به او اولین کاری است که برای ابراز انزجار از آن انجام می‌دهید.

ـ وقتی انگشت‌ اشاره را به سوی دیگری نشانه می‌گیرید یعنی او را مسبب و منشا درگیری می‌دانید و او مقصر اتفاقاتی است که افتاده است. حتی اگر در ظاهر این مسأله را عنوان نکنید این پیام را با دستتان انتقال می‌دهید.

ـ وقتی سعی می‌کنید از همسرتان رو برگردانید به این معنی است که از این وضعیت ناراحت هستید و می‌خواهید هر طور شده از بحث دور شوید.

ـ با گرد کردن چشم‌ها، ادا در آوردن و تغییر حرکات صورتتان موقع دعوا به همسرتان نشان می‌دهید که هیچ اهمیتی به چیزی که می‌گوید نمی‌دهید و بهایی برای حرف‌هایش قائل نیستید. این البته راهی است برای اینکه حق به جانب باشید و تأکید کنید که شما راست می‌گویید و او حرف بی‌ربط و اشتباهی می‌زند.

آدم‌ها با زبان بدن اشاره‌های مختلفی به آنچه در ذهنشان دارند می‌کنند. اما به طور کلی این چند نمونه بسیار رایج و قابل فهم است. زبان بدن را بشناسید و هشدارها و پیام‌هایش را خیلی خوب دریافت کنید. با این روش بهتر می‌فهمید چه باید بگویید، چه رفتاری بکنید و در انتظار چه چیزهایی باشید .

 ضمیمه خانواده روزنامه اطلاعات

مطالب دیگر:

رفتارهای اشتباه زن و شوهرها بعد از دعوا! 

چند راهکار برای رفتار با همسر پرخاشگر 

رابطه زناشویی با همسرم را چگونه محکم تر کنم؟ 

6 راه برای موفق شدن در مشاجرات

5 اصل برای حل مشکلات روابط زناشویی

رفتارهای اشتباه زن و شوهرها بعد از دعوا!

Image result for ‫دعوای زن و شوهران‬‎



اینکه زن و شوهر با یکدیگر بحث و دعوا کنند بسیار عادی است. آنها دو انسان مجزا با طرز فکرهای متفاوت هستند. کاملا طبیعی است که در مواردی با هم اختلاف نظر داشته باشند و حتی به واسطه این اختلاف نظر با یکدیگر بحثشان نیز بشود. اما برخی از اشتباهات مخرب پس از این دعواها روی می دهند. زن و شوهرها پس از بحث با هم کارهای اشتباهی را انجام می دهند که به تثبیت و طولانی تر شدن ناراحتی بسیار کمک می کند. ما در این مطلب 10 مورد از این اشتباهات را یادآور شده ایم که توصیه اکید داریم آنها را ترک کنید و دیگر تکرار نکنید. 


با هم سرد رفتار نکنید


پس از بحث و دعوا اصولا دو طرف حوصله حرف زدن با هم را ندارند. اما اگر پس از گذشت زمان، هنگامی که هر دو آرام تر بودید و همسرتان نزد شما آمد و به هر بهانه ای می خواست با شما حرف بزند، از پاسخ دادن به او امتناع نکنید. بدترین کار ممکن در این شرایط این است که سکوت اختیار کنید و به اصطلاح قیافه بگیرید. کارشناسان روابط زناشویی می گویند: با پاسخ ندادن به طرف مقابل، این حس را به او می دهید که در حال تنبیه کردن او هستید و این باعث می شود تا او نتواند حرف هایش را راحت تر با شما در میان بگذارد. تکرار این مسایل، فاصله بزرگی میان زن و شوهر ایجاد می کند که شاید خسارت های جبران ناپذیری نیز در پی داشته باشد. به جای این کار بچه گانه به همسر خود بگویید: «من هنوز ناراحت هستم و نتواسته ام همانند تو به این زودی همه چیز را فراموش کنم. به من چند ساعتی فرصت بده تا بتوانم آرام شوم. سپس در مورد آن با هم حرف خواهیم زد.» 

جمله های او را به خاطر نسپارید


حتما شنیده اید که می گویند: «در دعوا حلوا خیرات نمی کنند!» دقیقا هم همین طور است. جملات یا واژه هایی که هنگام دعوا از دهان همسر خود می شنوید را نادیده بگیرید. به آنها اهمیت ندهید و بگذارید همان جا وسط دعوا خاک شوند. بار سنگین آنها را به دوش نکشید. بدون شک هنگام دعوا دو طرف قربان صدقه هم نمی روند و واژه های ناامیدکننده به کار می برند. اما هوشمندانه ترین کار این است هر زمان حرف های ناراحت کننده او به ذهنتان رسید، یک نفس عمیق بکشید و سعی کنید فکر خود را با مسایل مثبت پر کنید. دوره این جملات چیزی جز درد و ناراحتی در پی ندارد. 


هنگامی که او ناراحت است به او نگویید: «ببخشید»


وقتی در اوج بحث و دعوا هستید گفتن خشک و خالی «ببخشید» دردی را دوا نمی کند. باید سعی کنید پس از اینکه اوضاع بهتر شد، نزد او بروید و عذرخواهی کنید و سوتفاهم پیش آمده را برایش توضیح دهید. یا بگویید چه شد که آن کار را انجام داده اید یا آن حرف را گفته اید. عذرخواهی کردن بدون پشیمانی واقعی و بدون توضیح چندان قابل قبول نیست. باید سعی کنید اشتباه خود را تکرار نکنید و این اطمینان را نیز به طرف مقابل بدهید. 


برای دعوای خود دنبال بهانه نباشید


هزاران مساله ناراحت کننده در زندگی وجود دارند که می توانید به واسطه آنها دعوا راه بیندازید. به طور مثال، یک روز کاری سخت، سردرد، بی خوابی، کم خوابی و ... . اما محققان دانشگاه برکلی کالیفرنیا ثابت کرده اند زوج هایی که کم می خوابند و استراحت کامل ندارند، بیشتر در معرض مشاجره های دایمی قرار دارند. اینکه تقصیرها را گردن طرف مقابل بیندازیم کار درستی نیست. اگر شما ناراحت، عصبانی یا دلخور هستید یا خبرهای ناراحت کننده شنیده اید، باید این مساله را با همسرتان در میان بگذارید. این مساله به آرام ماندن جو، کمک شایانی می کند. کم خوابی موجب حساسیت بیشتر اعصاب می شود. 


بحث را دوباره باز نکنید


اگر چند دقیقه پس از بحث دوباره بخواهید در مورد آن با هم حرف بزنید ایرادی ندارد. اما اگر چند روز پس از آن دوباره این مساله باز شود و بخواهید صحبت کنید، چندان جالب نیست. اگر در دعوایی خود را مقصر می دانید، نزد همسرتان بروید و از او عذرخواهی کنید. اگر حرفی زده اید که او را ناراحت کرده است، آن را تصحیح کنید.  Image result for ‫دعوای زن و شوهران‬‎


مساله را خیلی ادامه ندهید


وقتی در مورد مساله ای با همسر خود دعوا یا بحث می کنید، سعی نکنید پس از تمام شدن دعوا، به طور غیرمستقیم و بی نیش و کنایه موضوع دعوا را با یاد او بیاورید. به طور مثال، اگر سر هزینه های سفر با هم بحث کرده اید، لازم نیست وقتی عکس های مسافرت دوستان خود را می بینید در مورد هزینه هایی که کرده اند و مکان هایی که رفته اند به همسر خود طعنه بزنید. بهتر است به جای این کارهای بچه گانه، در فرصتی که هر دو آرام هستید در مورد این مشکل با هم حرف بزنید. 


اگر دوست ندارید، پس از دعوا نزدیکی نداشته باشید


پس از دعوا هر دو از یکدیگر عذرخواهی کرده اید و شرایط کمی آرام شده است. در این مواقع مردها دوست دارند نزدیکی داشته باشند و این کار را برای نزدیکی بیشتر به همسرشان انجام می دهند. اما زنان شاید این کار را دوست نداشته باشند. اگر شما هم این طور هستید، با مهربانی و آرامش به مرد خود بگویید: می دانم برای بهتر شدن رابطه این درخواست را داری اما اکنون من در فاز چنین کاری نیستم. او را در آغوش بگیرید و محبت صادقانه خود را به او نشان دهید. هرگز بدون توضیح از این کار امتناع نکنید. او باید احساسات قلبی و واقعی شما را بداند تا موجب ناراحتی بیشتر نشود. 


بر دلیل آغاز دعوا تمرکز نکنید


بهتر است انرژی خود را برای یافتن راهکار صرف کنید. نه برای فکر کردن به اینکه چه چیزی باعث دعوا شد. تفاوت میان یک دعوای خوب و دعوای بد این است که بتوانید برای مشکل خود راهکار مناسب بیابید. به طور مثال، اگر همسرتان فراموش می کند در جاهایی که باید پول نقد با خودش بیاورد، به جای داد و بیداد، با هم یک عابر بانک پیدا کنید و پول بردارید. به همین سادگی می توانید مشکل را حل کنید و لازم نیست یک دعوای طولانی راه بیندازید.

 Image result for ‫دعوای زن و شوهران‬‎


نگویید: «منظورم این نبود» 


این جمله همچون استفاده از پاک کن برای پاک کردن ماژیک یا خودکار است. حرفی که بیان کرده اید را گفته اید. همسر شما هم در پاسخ خواهد گفت: «ولی تو همین را گفتی!» کلید کردن روی حرف ها و اینکه من این را گفته ام یا نگفته ام، یا منظورم از این حرف این بوده یا نبوده است، مرور گذشته ها است، مرور اتفاق هایی که افتاده و آبی که ریخته شده است. باید سعی کنید مشکل را برطرف کنید. 


از بحث و دعوا ناراحت و ناامید نشوید 


باید بدانید دعوا کردن زن و مرد با هم نشانه این است که می خواهند رابطه خود را درست کنند. آنها هنوز به بهبود امید دارند و در نتیجه بحث می کنند تا به یک راهکار مناسب دست پیدا کنند. نباید این بحث ها موجب ناامیدی شما از همسر یا رابطه تان بشود.


منبع: میگنا

مطالب دیگر:

دعوای زن و شوهر از کجا ریشه می گیرد؟ 

روابط همسر شما با خانواده اش زیاد است؟

اختلاف همسران و راه حل های طلایی

تاثیر خانواده ها بر روابط همسران

روغنی که باعث کاهش وزن می شود

Image result for ‫روغنی ماهی‬‎


 فواید روغن ماهی بر کسی پوشیده نیست؛ ولی مطالعات جدید محققان ژاپنی نشان می دهد این ماده غذایی نقش موثری در کاهش وزن دارد. سلول های چربی سفید با ذخیره چربی، مهمترین عامل اضافه وزن، به ویژه در ناحیه شکم و پهلو ها هستند.

در مقابل سلول های چربی قهوه ایی سبب سوزاندن چربی و گرم شدن بدن می شوند. تمام مطالعاتی که در زمینه چاقی انجام می شود، به دنبال مکانیسمی برای تبدیل سلول های چربی سفید به قهوه ای است که دستاوردهای ارزشمندی نیز در زمینه انواع پروتئین، هورمون و عوامل محیطی داشته است.

اخبارروز/ مطالعات جدید نشان می دهد که روغن ماهی با تحریک گیرنده های موجود در سیستم گوارشی، سیستم عصبی سمپاتیک را فعال می کند و سلول های سفید را به قهوه ای تبدیل می کند و سبب کاهش وزن می شود. از طرفی روغن ماهی مهمترین منبع اسید چرب امگا ۳ است. برخی از مهمترین خواص روغن ماهی و امگا ۳ عبارتند از :

-مصرف اسید امگا ۳ خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، سندرم حاد کرونر و مرگ و میر ناشی از حملات قلبی را کاهش می دهد.

-اسید چرب امگا ۳ از بروز بیماری های زوال شناختی و مخصوصا آلزایمر جلوگیری می کند.

-اسید چرب امگا ۳ خطر بروز سکته مغزی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

-یکی از مهمترین اثرات مصرف روغن ماهی، تاثیر آن بر روی متابولیسم گلوکز است. این ماده غذایی حساسیت بدن نسبت به انسولین را افزایش می دهد و قادر به کنترل قند خون است؛ با این اوصاف احتمال بروز دیابت نوع ۲ کاهش می یابد.

-روغن ماهی چربی خون و کبد را کاهش می دهد و مانع از انباشتگی پلاک و لخته در داخل شریان ها می شود. این ماده غذایی باعث کاهش کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب می شود.

-درمان بیماری ورم مفاصل با استفاده از این ماده غذایی ممکن است.

-بسیاری از اختلالات پوستی با استفاده از روغن ماهی قابل درمان هستند.نتایج این تحقیقات در نشریه Scientific Reports منتشر شده است.

مطالب دیگر:

اسیدهای چرب امگا 3 

رژیم غذایی دکتر اورنیش

با اضافه‌وزن خود خداحافظی کنید

۳ خوراکی مناسب برای کوچک کردن شکم 

فواید خاکشیر

Image result for ‫همه چیز در مورد خاکشیر‬‎


خاکشیر جزو آن دسته از خوراکی‌هایی است که خوردن آن باعث از بین رفتن عطش و تشنگی می‌شود ولی جدای از اینها خاکشیر درمان مناسبی برای مشکلات افراد لاغر است چرا که اشتها آور بوده و معده را تقویت می‌کند.


به گزارش  آرمان ،‌خاکشیر جزو آن دسته از خوراکی‌هایی است که خوردن آن باعث از بین رفتن عطش و تشنگی می‌شود ولی جدای از اینها خاکشیر درمان مناسبی برای مشکلات افراد لاغر است چرا که اشتها آور بوده و معده را تقویت می‌کند. از خواص دیگر خاکشیر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

با جوش صورت وداع کنید

مخلوط ۲ قاشق غذاخوری خاکشیر با عرق شاه‌تره، عرق کاسنی و عرق بیدمشک ترکیب خوبی برای درمان جوش‌های صورت است. برای استفاده از این مخلوط کافی است یک استکان از هر یک از عرق‌های گیاهی شاه‌تره، بیدمشک وکاسنی را با هم مخلوط کرده و آن را با ۲ قاشق غذاخوری خاکشیر ترکیب کنید. نوشیدن این ترکیب علاوه بر آن‌که جوش‌های صورت را درمان می‌کند برای افرادی که دچار گرفتگی صدا هستند نیز موثر است. مدت درمان با این نسخه دست کم ۳ هفته است و پس از این مدت نتایج بهبود به مرور در چهره بیمار نمایان می‌شود.

دفع سنگ کلیه

درمانگران، مصرف مخلوطی از خاکشیر و ترنجبین برای درمان سنگ کلیه در افرادی که به این بیماری مبتلا هستند یا کلیه آن‌ها استعداد سنگ‌سازی‌ را دارد، توصیه می‌کنند. برای تهیه این نسخه خانگی کافی است ۳ قاشق غذاخوری ترنجبین را در یک لیوان آب به‌مدت ۵ ساعت خیسانده و پس از این مدت آن را صاف کنید. سپس ترنجبین صاف کرده را با ۲ قاشق غذاخوری مخلوط کرده و آن را میل کنید. نوشیدن این مخلوط به‌صورت روزانه به دفع سنگ کلیه کمک می‌کند. علاوه بر این افرادی که دچار بوی بد دهان به‌دلیل عفونت و مشکلات بلغمی هستند نیز می‌توانند از این نسخه استفاده کنند.

وزن اضافه کنید

افراد لاغر و کسانی که تمایل دارند وزن خود را بالا ببرند، می‌توانند از این نسخه استفاده کنند. این گروه اگر خاکشیر را با شیر میل کنند می‌توانند با نوشیدن این خاکشیر صبح ناشتا به درمان لاغری و افزایش وزن خود کمک کنند. به اعتقاد درمانگران، درصورتی که شیر تازه و طبیعی باشد میزان تاثیرگذاری این نسخه بیشتر می‌شود. بنابراین افرادی که به شیر طبیعی دسترسی دارند بهتر است از شیر طبیعی و روستایی استفاده کنند.

بهبود لک‌ها با خاکشیر

برای از بین بردن لک‌های پوست به‌ویژه صورت یکی از بهترین روش‌ها، نوشیدن خاکشیر و ترنجبین است. افرادی که از این ترکیب به‌صورت روزانه و مستمر به‌مدت ۳ هفته استفاده کنند بعد از مدتی با روشنی پوست و از بین رفتن لک‌های صورت و پوست‌شان روبه‌رو می‌شوند. برای تهیه این ترکیب نیز لازم است ترنجبین را ۵ ساعت در آب بخیسانید و صاف شده آن را با ۲ قاشق خاکشیر مخلوط کرده و میل کنید.

Image result for ‫همه چیز در مورد خاکشیر‬‎

خاکشیرو عسل درمان دل‌ضعفه

برخی از افراد هستند که در طول روز دچار دل ضعفه می‌شوند. این دل‌ضعفه ممکن است در طول روزهای گرم تابستان یا در ایام ماه رمضان به سراغ افراد مختلف بیاید. برای پیشگیری از بروز این دل‌ضعفه کافی است، خاکشیر و آب عسل را با هم ترکیب کرده و میل کنید. برای تهیه، عسل را با خاکشیر به مقدار لازم مخلوط کرده، سپس بجوشانید. بعد از مدتی که این ترکیب جوشید کفی روی آن تشکیل می‌شود که باید از دیگر مواد موجود در ظرف جدا شود. مابقی مواد همان ترکیبی است که برای بهبود دل‌ضعفه و پیشگیری از بروز آن مصرف می‌شود. اگر چه عسل با حرارت، برخی از ویتامین‌ها و مواد مغذی خود را از دست می‌دهد اما در عین حال مواد مفیدی در آن باقی می‌ماند که برای درمان دل‌ضعفه بسیار مناسب است.

اسهال را درمان کنید

ابتلا به اسهال یکی از اختلالاتی است که در کودکان بسیار شایع است. درمانگران طب سنتی ایران برای درمان این مشکل، دارویی را تجویز می‌کنند که در تمامی خانه‌ها امکان تهیه و مصرف آن وجود دارد. برای تهیه این دارو کافی است خاکشیر را بو داده و آن را با آب و عسل مخلوط کنید و به بیمار بدهید. این ترکیب را متناسب با سن بیمار، هر ۲ ساعت یک بار برای او تجویز می‌کنید. میزان مصرف این مخلوط از یک قاشق غذاخوری تا یک سوم استکان برای خردسالان تجویز می‌شود.

مطالب دیگر:

۶ ماده‌ی غذایی برای از بین بردن نفخ شکم

نکاتی در جلوگیری از نفخ شکم 

خواص دمنوش ها

14 نوشیدنی معجزه گر،باخاصیت شفا دهنده .. 

درمان یبوست با خاکشیر در تمام سنین 

درمان یبوست با روش‌های طبیعی 

فشار دادن این نقاط بدن سکسکه را متوقف می کند


Image result for ‫سکسکه‬‎


سکسکه بر اثر انقباض و یا اسپاسم ناگهانی و غیر ارادی عضله‌های دیافراگم بوجود می‌آید. هنگامی که این ماهیچه‌ها به یکدیگر نزدیک می‌شوند، بر اثر ضربه‌ ناگهانی تارهای صوتی صدای و حالتی بوجود می‌آید که به آن سکسکه می‌گوییم. این صداها معمولا دارای ریتم هستند و برای افراد دیگر مزاحمتی را بوجود نمی‌آورند اما سکسکه‌های مکرر و طولانی نوعی مشکل و اختلالی پزشکی است.

چرا سکسکه می‌کنیم؟

بیش از ۱۰۰ عامل مختلف می‌تواند منجر به سکسکه اما برخی از آن‌ها از جمله شایع‌ترین عوامل هستند که در اینجا به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

سریع غذا خوردن و فرو بدن هوا به همراه غذا

خوردن غذاهای بسیار چرب و پر ادویه

تغییر ناگهانی دما

ترس یا هیجان

خندیدن

بیماری‌های همچون بیماری‌های کلیوی و کبد، ذات‌الریه، نارسایی کلیه

عمل جراحی در ناحیه شکم

سکته‌های مغزی خفیف و تومورهای مغزی

درمان‌های خانگی برای برطرف کردن سکسکه

درمان‌های خانگی بسیاری برای مهار سکسکه وجود دارد، برخی از این درمان‌ها سطح کربن دی اکسید خون را افزایش می‌دهند و به همین دلیل از بوجود آمدن اسپاسم در دیافراگم جلوگیری می‌کنند که شامل نگه داشتن نفس و یا نفش کشیدن در بسته‌ای فلفل است. در واقع در این روش بدن بر قسمت‌های دیگر بدن تمرکز می‌کند سکسکه قطع می‌شود.

روش دیگری که برای درمان خانگی سکسکه استفاد می‌شود تحریک عصب واک است که از مغز تا شکم وجود دارد و وظیفه هماهنگ کردن عمل بلع و تنفس را هماهنگ می‌کند. این رشته عصبی بخشی از پروسه سکسکه کردن است اما شما می‌توانید با تحریک عصب و فرستادن علامت‌هایی به مغز اتصال این عصب‌ها را قطع کنید و از این طریق سکسکه خود را متوقف کنید.

Image result for ‫سکسکه‬‎

در اینجا به مواردی اشاره می‌کنیم که باعث قطع شدن اتصال عصب‌ها و توقف سکسکه می‌شوند:

نوشیدن آب

ترسیدن یا هیجان‌زده شدن

گاز زدن لیمو

خوردن قطعات یخ

قرار دادن انگشتان روی گوش

کشیدن سر انگشتتان

فشار آرام به پشت پلک

کشیدن بدن به خصوص در ناحیه دیافراگم

نوشیدن محلول پودر هل

خوردن کرده بادام‌زمینی

مطالب دیگر:

آب و سکسکه

تغذیه در ورم معده

۶ ماده‌ی غذایی برای از بین بردن نفخ شکم 

چند گیاه برای خانم هایی که اضافه وزن دارند


مصرف این سبزیجات شما را زودتر لاغر میکند

Image result for ‫مصرف این سبزیجات ش‬‎


برای رسیدن به تناسب اندام و کوچک کردن نواحی که با آن مشکل دارید باید به فکر کاهش چربی کلی بدن باشید، که به معنای کاهش کالری است. خوردن غذاهای سرشار از فیبر در وعده های اصلی و میان وعده ها باعث می شود زودتر سیر شوید و دیرتر هوس غذا کنید.

یکی از موارد لازم در برنامه غذایی فیبر است. برای رسیدن به تناسب اندام و کوچک کردن نواحی که با آن مشکل دارید باید به فکر کاهش چربی کلی بدن باشید، که به معنای کاهش کالری است. خوردن غذاهای سرشار از فیبر در وعده های اصلی و میان وعده ها باعث می شود زودتر سیر شوید و دیرتر هوس غذا کنید.

پس خوردن غذا به این شکل باعث کاهش کالری دریافتی و در نتیجه آب شدن چربی ها می شود. علاوه بر این دریافت فیبر به اندازه کافی – روزانه ۲۵ تا ۳۰ گرم – شکمتان را خوشحال می کند و مانع نفخ می شود، فیبر موجب کاهش خطر سرطان پستان و دیابت نوع ۲ نیز می شود.

در ادامه جدول سبزیجاتی که بیشترین مقدار فیبر را دارند خواهید دید.

 مطالب دیگر:

۷ اسموتی لاغرکننده 

طرز تهیه چند اسموتی زمستانی

طرز تهیه پانزده اسموتی مقوی و مفید برای پوست

رژیم غذائی متعادل - قسمت 1 

رژیم غذائی متعادل -قسمت 2 

رژیم غذائی متعادل-قسمت 3


 

چه قسمت‌هایی از مرغ مضر است و نباید بخوریم؟

Image result for ‫چه قسمت‌هایی از مرغ مضر است و نباید بخوریم؟‬‎


در طیور از هورمون استفاده نمی‌شود، ولی مصرف غیرمجاز و بدون نسخه انواعی از آنتی‌بیوتیک‌ها و داروهای شیمیایی سبب عوارض مختلفی همچون سرطان‌زایی و ایجاد آلرژی می‌شود.

مصرف سنگدان برای مبتلایان به بیماری‌های التهابی خطر دارد؟ مضرات بال و گردن مرغ در چیست؟ این‌که می‌گویند پای مرغ باعث غضروف‌سازی می‌شود، صحت دارد؟ اصلا چرا کارشناسان تغذیه و متخصصان صنایع غذایی خوردن فرآورده‌های جانبی طیور را زیاد به مردم توصیه نمی‌کنند؟

جگر مرغ هورمون ندارد، زیرا…

جگر مرغ همان عضوی است که علاوه بر ذخیره مواد مغذی، به دلیل آنزیم‌های متنوعی که در سلول‌های خود دارد، محل تجمع و خنثی‌سازی سموم، برخی هورمون‌ها، واکسن‌های تلقیحی و انواع آنتی‌بیوتیک‌های تزریقی و خوراکی است، اما واقعیت این است با وجود آنکه در کشور ما مصرف داروهای هورمونی در طیور ممنوعیت خاصی نداشته و نظارت چندانی هم بر آن نمی‌شود، به دلیل هزینه زیاد، تهیه آن برای مرغدار صرفه اقتصادی نداشته و به همین دلیل است که متخصصان صنایع غذایی جگر را بدون هورمون می‌دانند.

اما نکته انحرافی آنکه گرچه در طیور از هورمون استفاده نمی‌شود، ولی مصرف غیرمجاز و بدون نسخه انواعی از آنتی‌بیوتیک‌ها و داروهای شیمیایی برای مهار بیماری‌های عفونی و کنترل بیماری‌های انگلی و ویروسی، سبب عوارض مختلفی همچون سرطان‌زایی، جهش‌زایی، مسمومیت و ایجاد آلرژی می‌شود که مهم‌ترین عارضه آن مقاومت دارویی به انواعی از آنتی‌بیوتیک‌هاست که موجب کم یا بی‌اثر‌شدن آن در بدن مصرف‌کننده می‌شود.‌البته کارشناسان معتقدند اگر استعمال این داروها یک هفته قبل از کشتار باشد، جای نگرانی نیست؛ چرا‌که کبد حیوان فرصت پاک‌سازی و دفع مواد مضر تجمع یافته را خواهد داشت، اما اگر تلقیح ۴۸‌و ۲۴‌ساعت قبل از کشتار باشد، دارو در جگر مرغ رسوب و برای سلامت مضر است

پوست مرغ را هرگز نخورید

برخی خانواده‌ها پوست مرغ را از قسمت‌های دیگر آن مضرتر می‌دانند و بر این باورند که چربی زیر پوست حاوی هورمون است.

در واقع مردم از وجود هورمون بیشتر از داروهای آنتی‌بیوتیکی می‌ترسند و عامل اصلی رویش موهای زائد در بدن خانم‌ها را پوست مرغ می‌دانند، اما این موضوع زمانی صحت دارد که به مرغ هورمون تزریق شود.ترکیبات هورمونی به دلیل آنکه شبیه هورمون‌های جنسی هستند، در مرد و زن به یک میزان موجب بروز مشکل می‌شود.

در خانم‌ها باعث پرمویی، رویش موهای زائد، جوش و کیست تخمدان و در آقایان باعث آکنه‌های شدید پوستی و نارسایی در هورمون‌های جنسی می‌شود.

در کودکان هم بر روند رشد تاثیر نامطلوب گذاشته و موجب افزایش‌وزن می‌شود. اما موضوع مهم‌تر آنکه از نظر علمی ثابت شده است داروهای آنتی‌بیوتیکی، فلزات سنگین، سموم و آفت‌کش‌هایی که به همراه دانه‌های جو و ذرت وارد جیره غذایی مرغ می‌شود، در بافت‌های نرم و پرچرب همچون پوست و جگر رسوب و مصرف آن باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن شده و حتی ریسک ابتلا به تومورهای سرطانی را افزایش می‌دهد. بنابراین از مصرف قسمت‌هایی از مرغ که پوست بیشتری دارد، بپرهیزید؛ چرا‌که علاوه بر چربی بالا، باعث افزایش کلسترول بد خون هم می‌شود.

بال و گردن مرغ هم پرچرب است

آیا می‌دانید علت خوشمزگی بال‌های سوخاری شده‌ای که این روزها در برخی اغذیه‌فروشی‌ها در مقابل دید مشتری تهیه و عرضه می‌شود، چیست؟ چربی زیاد آن است که یک لذت آنی و حسرت دائم به دل ما می‌گذارد.

این غذا کالری فراوانی دارد و اگر به عنوان پیش‌غذا مصرف شود، کالری دریافتی یک وعده غذا را دوچندان می‌کند. اما موضوع مورد بحث اینکه به گفته کارشناسان اگرچه بال و گردن محل تزریق واکسن به طیور است، ولی به دلیل سرعت جذب، ماندگاری مواد تزریقی در این اعضا کم بوده و مصرف آن از این بابت مشکلی ایجاد نخواهد کرد، اما گردن مرغ به دلیل آنکه محل عبور نسوج عصبی و بسیاری از غدد لنفاوی است و از طرفی شستشوی مجرای داخلی آن غیرممکن است مصرف آن توصیه نمی‌شود.

پای مرغ کلسیم دارد

می‌گویند مصرف پای مرغ غضروف‌های آسیب‌دیده را ترمیم می‌کند و دارویی برای نرمی استخوان است.

 اگر چه پای مرغ حاوی بخش‌های غضروفی است و سوپ آن حالت ژلاتینی دارد ولی به عقیده برخی کارشناسان به دلیل آنکه ارزش پروتئینی چندانی ندارد، نمی‌تواند عاملی برای ساخت غضروف‌ها به شمار آید و در ضمن برای هیچ گروه سنی به عنوان یک انتخاب خوب توصیه نشده است؛ چرا‌که چربی اشباع فراوانی داشته و برای افراد با اضافه‌وزن و مبتلایان به دیابت مضر است.

البته متخصصان تغذیه سوپ پای مرغ را بهترین منبع کلسیم، فسفر، ویتامین A و D عنوان کرده‌اند و برای کودکان مبتلا به نرمی استخوان مفید می‌دانند. آنان عقیده دارند اگر عصاره پای مرغ با کمی پیاز پخته شود کلسیم آن جذب‌‌پذیرتر خواهد شد.

دل و جگر و سنگدان ارزش غذایی دارد، اما…

احشایی چون دل، جگر و سنگدان مرغ پروتئین باکیفیتی دارند و به دلیل آنکه منبع غنی آهن، روی، سلنیوم، ویتامین A و B۱۲ هستند، به روند خون‌سازی کمک می‌کنند و برای رشد قدی و بدنی کودک و نوجوان مفیدند.

میزان آهن سنگدان و دل مرغ تقریبا با گوشت آن برابری می‌کند، ولی بسیار پرچرب بوده و به‌یژه سنگدان کلسترول زیادی دارد. چربی آن از نوع اشباع و میزان اسیدهای چرب امگا ۶ آن بیش از امگا ۳ است. در نتیجه مصرف بیش از یک یا دو بار آن در ماه می‌تواند باعث بروز التهابات بافتی در افراد مستعد شود. به گفته متخصصان میزان کادمیوم، سرب و کروم سنگدان بیشتر از دل بوده و به هیچ عنوان نمی‌توان آن را جایگزین گوشت کرد. این را هم بدانید احشای طیور برای مبتلایان به بیماری‌های قلبی عروقی، چربی خون بالا و نقرس محدودیت مصرف دارد.

 مطالب دیگر:

باید و نیایدهای گیاهخوار ی

7 نوشیدنی که به مقابله با دیابت کمک می‌کند

15 توصیه برای اجتناب از بیماری‌های قلبی

درمان مشکلات پوستی با تخم شنبلیله 

عوامل مساعد کننده چاقی

روش های آسان برای کاهش وزن

ماسک های خانگی لک های صورت


Image result for ‫ضد لک قوی خانگی‬‎


این روزها خریدن کرم‌های پوستی کمی سخت است به‌خصوص کرم‌های لکه‌بر که نسبتا قیمت‌های گرانی هم دارند ولی نگران نباشید. برای از بین بردن لک‌ها تنها نباید سراغ لیزر و کرم‌های گران‌قیمت رفت،می‌توان با کرم‌ها و ماسک‌های خانگی لک‌ها را تا حد زیادی کمرنگ کرد یا حتی از بین برد.

ماسک خیار و جعفری بسازید

یک خیار له کنید و ۵ قاشق غذاخوری از آن را با ۵ قاشق غذاخوری جعفری له‌شده مخلوط کنید و ۵ قاشق روغن کنجد به آن بیفزایید. این مخلوط را در بطری شیر درداری بریزید و در آن را محکم ببندید و بعد این شیشه را چند روز در محلی تاریک نگهداری کنید و چند روز از آن را روی جوش‌ها بمالید تا ۲۰ دقیقه بماند و سپس بشویید.

با تهیه این ماسک های خانگی لک های صورت خود را برای همیشه از بین ببرید!

با تهیه این ماسک های خانگی لک های صورت خود را برای همیشه از بین ببرید!

هم لایه‌بردار، هم مرطوب‌کننده و هم تونر

گوجه‌فرنگی: ۲عدد

لیموترش: یک عدد

آرد جو دوسر

جوش‌شیرین: ۲ قاشق‌غذاخوری

عسل: یک قاشق غذاخوری

آب ۲ گوجه‌فرنگی تازه را بگیرید و آن را صاف کنید البته پالپ‌های آن را نگه دارید، بعد آب یک لیموی تازه را هم با آب گوجه‌فرنگی مخلوط کنید. مقداری آردجو دوسر با آب مخلوط کنید تا حالت خمیری شکل پیدا کند تا ماده لایه‌بردار درست شود، حالا صورت‌تان را با این ماده خمیری بشویید و روی قسمت‌های لک یا دانه‌های سرسیاه بیشتر تمرکز کنید، بعد صورت را کامل آب بکشید و با یک حوله تمیز خشک کنید.

ماسکی ضدلک بسازید

شیرخشک: ۲ قاشق غذاخوری

آبلیمو: ۲ قاشق غذاخوری

عسل: ۴ قاشق غذاخوری

Image result for ‫ضد لک قوی خانگی‬‎

همه این مواد را با هم مخلوط کنید تا ماده حالت خمیری پیدا کند، آن را به صورت بمالید و اجازه دهید حدود ۲۰ دقیقه روی پوست بماند، بعد صورت را بشویید و روی صورت مقداری ماست ساده بمالید، حدود ۱۰ دقیقه صبر کنید و بعد صورت را بشویید.

ماسک سیب برای از بین بردن لک‌ها

سیب: یک عدد

شیر: مقداری، لیموترش: ۲عدد

شکر: ۳ قاشق غذاخوری

یک سیب کوچک را با مقدار کمی شیر در مخلوط کن بریزید و بعد به آن آب دو تا لیموترش را اضافه کنید و درنهایت ۳ قاشق شکر در آن بریزید. خوب مخلوط کنید سپس مخلوط را کمی بجوشانید، اجازه دهید تا خنک شود و حدود ۴۵ دقیقه روی پوست بگذارید، هفته‌ای سه‌بار این ماسک را استفاده کنید، بهتر است شب‌ها روی صورت بگذارید که دیگر بیرون نروید.

لک‌‌های کوچک را از بین می‌برد

لیموترش: یک عدد

شیر: ۲ قاشق غذاخوری

پالپ‌ آلوورا: مقداری

آب لیموترش را بگیرید و با شیر مخلوط کنید و بعد روی مناطق لکه‌دار پوست بمالید. وقتی این ماده روی پوست خشک شد، روی آن پالپ آلوورا بگذارید و بعد روی آن را با چسب یا پارچه‌ای ببندید و اجازه دهید تمام شب باقی بماند.

 مطالب پیشنهادی:

با این روش ها لک های صورت را از بین ببرید

لک صورت و راه درمان آن

لایه برداری از پوست

چند ماسک مفید برا ی صورت

از بین بردن همیشگی لک صورت

15 توصیه برای اجتناب از بیماری‌های قلبی



t.me/valentinocake

سفارش انواع شیرینی ،کیک و دسردر اصفهان

https://www.instagram.com/valentino.cake/




Image result for ‫بیماری‌های قلبی‬‎


کلسترولتان بالاست؟ پس حتماً میدانید که باید رژیم غذایی و سبک زندگیتان را تغییر دهید تا کلسترولتان کاهش یافته و خطر بیماریهای قبلی در شما کم شود. حتی در صورتی که پزشک داروی کلسترول تجویز کند تا سطح آن را در خون شما کاهش دهد، ولی باز هم لازم است برای سلامت قلبی عروقی، رژیم غذایی تان را تغییر داده و فعال تر شوید. این توصیه های ساده میتواند به حفظ سطح کلسترول شما کمک نماید.


1. کلسترول خوب و بد

بدن شما نیاز به میزان کمی کلسترول دارد تا به درستی کار کند اما ممکن است رژیم غذایی ما بیش از حد کلسترول و چربیهای اشباع شده در خود داشته باشد و هر دوی اینها سطح کلسترول بد خون (ال دی ال) را افزایش میدهد. کلسترول ال دی ال می تواند موجب تجمع پلاکها در عروق شده و منجر به بیماری قلبی گردد. از سوی دیگر کلسترول خوب (اچ دی ال) به تمیز شدن خون از کلسترول بد کمک میکند. اگر میخواهید کلسترول ال دی ال را کاهش داده و اچ دی ال را افزایش دهید، با رژیم غذایی خود شروع کنید.


2. کنترل نسبت غذا: از دستتان کمک بگیرید

بیشتر مردم کشورهای صنعتی، وعده‌های غذایی حجیمی مصرف میکنند که دو برابر مقدار توصیه شده برای حفظ سلامتی است و همین امر می‌تواند در افزایش وزن و کلسترول نقش داشته باشد. یک روش ساده برای تمرین کنترل نسبت در وعده غذایی، این است که از دستتان استفاده کنید. یک وعده گوشت یا ماهی حدوداً به اندازه‌ای است که در یک کف دست شما جای می‌گیرد . یک وعده میوه تازه حدود اندازه مشت شماست و یک وعده سبزیجات پخته شده، برنج یا ماکارونی اندازه دست پیاله کرده شماست.


3. غذاهایی تهیه کنید که برای قلب سالم هستند

بشقابتان را با میوه‌ها و سبزیجات پر کنید (پنج تا نه وعده در روز) تا به کاهش کلسترول بد (ال دی ال) کمک کنید. آنتی اکسیدانهای موجود در این غذاها میتواند فواید زیادی برای شما داشته باشند، یا حداقل هنگامی که میوه ها و سبزیجات بیشتری میخوریم، غذاهای چرب کمتری مصرف میکنیم. در هر صورت، وزن شما کاهش پیدا کرده و فشار خون شما کم می‌شود. غذاهای غنی از استرولهای گیاهی مانند کره مارگارین، ماست و غذاهای دیگر نیز می‌توانند کلسترول ال دی ال را کاهش دهند.

Image result for ‫بیماری‌های قلبی‬‎

4. برای سلامت قلب به دنبال غذاهای دریایی باشید

یک رژیم سالم برای قلب دو بار در هفته باید ماهی داشته باشد. چون ماهی چربی اشباع شده کمی داشته و غنی از اسیدهای چرب امگا 3 است. اسیدهای چرب امگا 3 به کاهش سطح تری گلیسیریدها (نوعی چربی در خون) کمک میکنند. همچنین ممکن است کلسترول را کاهش داده و رشد پلاک در رگها را آهسته سازد. به دنبال ماهی های چرب مانند سالمون، تن، ساردین و قزل آلا باشید. فقط فیله ماهی را زیاد سرخ نکنید چرا که با این کار فواید آن را خنثی می‌کنید.


5. روزتان را با غلات کامل شروع کنید

یک کاسه جو یا غلات کامل، فوایدی دارد که در تمام طول روز باقی می ماند. فیبر و کربوهیدراتهای پیچیده موجود در غلات کامل باعث می‌شوند که شما تا زمانی طولانی‌تری احساس سیری کنید، بنابراین کمتر به پرخوری در نهار وسوسه میشوید. اینها همچنین به کاهش کلسترول بد کمک کرده و میتوانند نقش مهمی در برنامه کاهش وزن شما داشته باشند. نمونه های دیگر غلات کامل عبارتند از برنج وحشی، ذرت، برنج قهوه ای، جو و آرد به دست آمده از گندم کامل.


6. برای سلامت قلب و عروق مغزها را در برنامه خود قرار دهید

اگر به میان وعده نیاز دارید یک مشت مغزهای گیاهی گزینه خوشمزه ای هستند که به کاهش کلسترول کمک میکنند. مغزها غنی از چربی اشباع نشده تک پیوندی هستند که کلسترول بد را کاهش میدهد در حالی که کلسترول خوب را باقی میگذارد. در چند مطالعه مشخص شد که افرادی که حدود سی گرم مغزهای گیاهی در روز مصرف میکنند، خطر بیماریهای قلبی در آنها کمتر است. مغزها غنی از چربی و کالری هستند بنابراین یک مشت بیشتر نخورید و از انواع بدون شکر یا شکلات مصرف کنید.


7. چربی‌های اشباع نشده از قلب محافظت می‌کنند

همه ما به مقداری چربی در رژیم غذایی خود نیاز داریم (حدود 25 تا 35 درصد از کالری روزانه) اما نوع چربی که مصرف میکنیم مهم است. چربیهای اشباع نشده مانند چربی‌های موجود در کانولا، زیتون و روغن آفتاب گردان به کاهش کلسترول ال دی ال کمک کرده و ممکن است سطح کلسترول اچ دی ال را افزایش دهد. چربیهای اشباع شده مانند کره و روغن پالم (نخل) و چربی‌های ترنس کلسترول ال دی ال را افزایش میدهند. حتی چربی‌های خوب هم کالری دارند بنابراین باید در مصرف آن تعادل را رعایت کرد.


8. حبوبات بیشتر، سیب زمینی کمتر

شما برای داشتن انرژی به کربوهیدرات نیاز دارید، اما برای بدن، برخی بهتر از بقیه هستند. غلات کامل مانند برنج قهوه ای یا کینوا، رشته های تهیه شده از غلات کامل و حبوبات، فیبر بیشتری داشته و سطح قند خون را کمتر افزایش می‌دهند. این به کاهش کلسترول کمک کرده و بدن را مدت طولانی تری سیر نگه میدارد. کربوهیدرات‌های دیگر مانند کربوهیدرات‌های موجود در نان سفید، سیب زمینی سفید، برنج سفید و شیرینی‌ها سطح قند خون را سریعتر افزایش می‌دهند و باعث می‌شوند زودتر احساس گرسنگی کنید و ممکن است احتمال پرخوری را افزایش دهند.


9. تحرک داشته باشید

حتی سی دقیقه فعالیت فیزیکی پنج مرتبه در هفته (سه مرتبه بیست دقیقه ای در هفته برای فعالیتهای شدید مانند دوی آهسته) میتواند به کاهش کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب کمک کند، البته هر چه بیشتر ورزش کنید بهتر است. همچنین ورزش به حفظ وزن ایده آل کمک کرده و احتمال لخته شدن خون در عروق را کاهش میدهد. لازم نیست که سی دقیقه را پشت سر هم ورزش کنید، بلکه در فواصل ده دقیقه‌ای استراحت کنید.


10. پیاده روی کنید

اگر به ورزش عادت ندارید یا از باشگاه رفتن خوشتان نمی آید فقط پیاده روی کنید. این کار ساده و سالم بوده و تنها چیزی که برای آن نیاز دارید یک جفت کفش خوب است. ورزش قلبی عروقی یا هوازی مانند راه رفتن خطر سکته و بیماریهای قلبی را کاهش میدهد، به کاهش وزن کمک میکند، و استخوانها را محکم نگه میدارد. اگر تازه شروع کرده‌اید، ده دقیقه قدم بزنید و سپس به تدریج مقدار آن را زیاد کنید.

Image result for ‫بیماری‌های قلبی‬‎

11. بدون رفتن به باشگاه ورزش کنید

در صورتی که ورزش برایتان سخت است می‌توانید سلامت قلب را با انجام فعالیت‌های فیزیکی در روز افزایش دهید. هر نوع فعالیت قلبی عروقی از جمله باغبانی و بالا رفتن از پله‌ها (به جای استفاده از آسانسور) برای قلب مفید به شمار می‌آیند. حتی کارهای خانه می‌تواند به عنوان ورزش در نظر گرفته شود، به شرطی که شامل فعالیت های جدی باشد که ضربان قلبتان را افزایش بدهد، نه این که صرفا گردگیری سبک انجام دهید.


12. مسئول سلامتی خود باشید

اگر کلسترول بالا دارید، ممکن است از چند استراتژی برای کاهش کلسترول استفاده کنید. میتوانید بر روی رژیم غذایی خود کار کنید، ورزش بیشتری انجام دهید و داروهای کلسترول مصرف کنید. کارهای دیگری نیز وجود دارد که میتوانید انجام دهید تا مطمئن شوید در مسیر درست قرار گرفته اید.


13. کاری که هنگام صرف غذا در بیرون باید انجام دهید

اگر در خانه برای کنترل کلسترول، غذاهای سالم مصرف میکنید، هنگامی که در بیرون غذا صرف میکنید این روند سالم را خراب نکنید. غذای رستوران ممکن است پر از چربیهای اشباع شده، کالری و سدیم باشد. حتی گزینه های سالم ممکن است در مقادیر زیاد سرو شوند. اگر میخواهید از مسیر خود منحرف نشوید به توصیه های زیر توجه کنید:


غذاهای بخار پز، آب پز و کباب شده انتخاب کنید نه غذاهای سرخ شده

در کنار غذا سس استفاده کنید

کنترل نسبت را با درخواست بسته بندی نصف وعده غذایی برای بیرون بردن انجام دهید

14. مراقب تله‌های پنهان باشید

نگاه دقیق به برچسب تغذیه مواد غذایی برای رژیم کم کلسترول و سالم لازم است. به این نکات توجه کنید: اندازه هر وعده را بررسی کنید. ممکن است اطلاعات غذایی خوب به نظر برسد اما بسته بندی حاوی دو وعده غذایی باشد نه یک وعده. اگر روی برچسب غلات کامل (whole grain) نوشته شده، مواد تشکیل دهنده آن را بخوانید. گندم کامل یا غلات کامل باید اولین ماده تشکیل دهنده باشد. غذای حاوی " 0 گرم کلسترول" هنوز ممکن است کلسترول بد را افزایش دهد. چربیهای اشباع شده یکی دیگر از چیزهایی است که باید مراقب آن باشید.

Image result for ‫بیماری‌های قلبی‬‎

15. استرس را از خود دور کنید

استرس مزمن فشار خون و خطر تصلب شریان را که با تجمع پلاک‌های ناشی از کلسترول در عروق ایجاد می‌شود، افزایش میدهد. تحقیقات نشان میدهد که در برخی از مردم استرس ممکن است مستقیما سطح کلسترول را افزایش دهد. سطح استرس خود را با ورزشهای تن آرامی (ریلکسیشن)، عبادت، یا بیو فیدبک کاهش دهید. بر تنفس خود تمرکز کنید و عمیق و آرام نفس بکشید. این یک روش ساده کاهش دهنده استرس است که در هر جایی که باشید می‌توانید انجام دهید.


16. کاهش وزن به معنی پیروزی است

کاهش وزن یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید برای مقابله با بیماری‌های قلبی عروقی انجام دهید. چاقی خطر افزایش کلسترول، فشار خون بالا و دیابت نوع 2 را افزایش میدهد. همه اینها بر لایه داخلی عروق تاثیر گذاشته و آن‌ها را مستعد تجمع پلاک‌های کلسترول می‌کنند. کاهش وزن به خصوص چربی شکم که با سخت شدگی عروق مرتبط است، به افزایش کلسترول خوب و کاهش کلسترول بد کمک می‌کند.


17. توصیه‌های پزشک خود را انجام دهید

مدیریت کلسترول فرایندی در تمام طول زندگی است. مرتب به پزشک مراجعه کنید تا بر سلامت قلبتان نظارت کند. توصیه های دکتر در مورد رژیم غذایی، ورزش و داروها را انجام دهید. با همکاری شما و پزشکتان، سطح کلسترول شما پایین آمده و سلامت قلبتان افزایش می یابد.


6 نوع متداول کم خونی

Image result for ‫کم خونی‬‎



1. کم خونی ناشی از کمبود آهن

کمبود آهن وضعیتی است که در آن میزان آهن موجود در جریان خون بسیار کم میشود. این نوع کم خونی بیشتر بین نوجوانان و خانم ها قبل از دوره یائسگی متداول است. از دست رفتن خون به خاطر عادت های ماهیانه طولانی، خونریزی های داخلی از معده و روده و یا اهداء خون به مقدار زیاد می تواند با این بیماری در ارتباط باشد. از دلایل دیگر این بیماری می توان به عادات بد غذایی و یا بیماری های روده ای شدید اشاره کرد.


علائم و نشانه ها:

1. رنگ پریدگی 

2. سردرد 

3. تحریک پذیری


علائم و نشانه های نوع شدیدتر این کم خونی:

1. تنگی نفس 

2. تشدید ضربان قلب 

3. شکننده شدن موها و ناخن ها


درمان این نوع کم خونی معمولاً از طریق مصرف مکمل های غذایی آهن و داروهای رژیمی صورت می گیرد.


2. کم خونی ناشی از کمبود اسید فولیک

این نوع کم خونی به خاطر کمبود اسید فولیک، یکی از انواع ویتامین های B، در جریان خون بدن ایجاد می شود. این مشکل معمولاً به خاطر مصرف ناکافی اسید فولیک، که بیشتر در سبزیجات یافت می شود، اتفاق می افتد. مصرف بی رویه مشروبات الکلی نیز می تواند در این نوع کم خونی دخیل باشد. طی دوران بارداری یا کودکی که اسید فولیک بیشتری توسط بدن مصرف می شود، ممکن است این بیماری بروز کند. همچنین ممکن است بعنوان یکی از عوارض جانبی سایر مشکلات و اختلالات خونی ایجاد شود.


علائم و نشانه ها:

1. ضعف 

2. خستگی 

3. زوال حافظه 

4. تحریک پذیری


می توان با مصرف مواد غذایی که حاوی اسید فولیک باشند مثل جگر گاو، مارچوبه و لوبیای قرمز از این بیماری جلوگیری کرد.

Image result for ‫کم خونی‬‎

3. کم خونی بدخیم

این نوع کم خونی معمولاً در افراد بین 50 تا 60 ساله اتفاق می افتد و به خاطر کمبود ویتامین B12 ایجاد می شود. این بیماری ممکن است ارثی باشد اما برخی از انواع این بیماری می تواند به خاطر بیماری ها و مشکلات خودایمن بدن باشد. افرادیکه دچار بیماری های خودایمن هستند، بیشتر در معرض ابتلا به کم خونی مهلک و بدخیم قرار دارند.


علائم و نشانه ها:

1. خستگی 

2. تنگی نفس 

3. تپش قلب 

4. بیحسی و کرختی شدید


4. کم خونی ناساختنی

کم خونی آپلاستیک به خاطر کمبود یا فقدان گلوبول های قرمز خون در بدن ایجاد میشود. این مشکل ممکن است به خاطر جراحت هایی که در آن بافت های سازنده خون در مغز استخوان از بین می رود. به این دلیل، بیمار قادر به مقابله با بیماری ها نیست و خونریزی زیادی خواهد داشت.


علائم و نشانه ها:

1. بیحالی و سنگینی 

2. رنگ پریدگی 

3. لکه های خونریزی زیرپوستی 

4. خونریزی 

5. تشدید ضربان قلب 

6. عفونت 

7. نارسایی قلبی وابسته به تراکم


بروز این نوع کم خونی دلیل قطعی ندارد اما گفته می شود به خاطر برخی سموم و یا ویروس هپاتیت ایجاد می شود.


5. کم خونی یاخته داسی

این نوع کم خونی طبیعتی ارثی دارد و درنتیجه یک نوع غیرعادی از گلوبول های قرمز خون ایجاد می شود. کم خونی یاخته داسی بیماری خطرناک و کشنده است و هیچ راه پیشگیری برای آن وجود ندارد.


علائم و نشانه ها:

1. حملات درد در دست ها، پاها و شکم 

2. زرد شدن سفیدی چشم 

3. تب 

4. خستگی مزمن 

5. تشدید ضربان قلب 

6. رنگ پریدگی


مشکلات این بیماری شامل ایجاد زخم هایی در پاها، شوک، خونریزی بینی، و مشکلات و اختلالات استخوانی می باشد.


6. زیاد شدن گویچه های سرخ یا پلی سیتمی حقیقی

این بیماری بیشتر در مردان میانسال اتفاق می افتد و در آن گلوبول های قرمز و سفید خون و پلاکت های خونی افزایش می یابند. در این بیماری تولید این گلوبول ها سرعت پشمگیری پیدا می کند و سلول های مغزاستخوان زودتر از حالت عادی بالغ می شوند. علت این بیماری هنوز ناشناخته است.


علائم و نشانه ها:

1. ارغوانی شدن رنگ پوست 

2. قرمز شدن چشمها 

3. سردرد 

4. گیجی 

5. بزرگ شدن طحال


گرچه ممکن است علائم و نشانه های کم خونی کمی دشوار باشد اما خوشبختانه می توان گفت که اکثر انواع آن را می توان از طریق دارو و ایجاد تغییر در رژیم غذایی به طور موثری کنترل کرد.

Image result for ‫کم خونی‬‎

واریس

سیاهرگ، یک رگ خونی است که خون را در تمام نقاط بدن حمل می کند. به طور طبیعی، این سیاهرگ ها کار خود را مانند یک دستگاه پمپ سالم و خوب روغنکاری شده انجام می دهند، اما گاهی اوقات این رگ ها شکسته شده و جریان خون غیرعادی خواهد شد.


مطمئن هستم که اکثر ما کسانی را می شناسیم که در قسمت های پایین و قوزک پا دچار گشاد شدن و پیچیده شدن رگ های خونی هستند که واریس نام دارد.


واریس می تواند در هر قسمت بدن ایجاد شود اما در قسمت های پایینی بدن متدول تر است.


این سیاهرگ ها ممکن است به خاطر عوامل ژنتیکی به این صورت درآیند اما این تنها دلیل آن نیست. از عوامل مهم دیگر در بروز واریس می توان به بارداری و یا ایستادن های طولانی مدت اشاره کرد. چاقی نیز می تواند در این زمینه نقش داشته باشد. فشار ناشی از وزن اضافه نیز می تواند منجر به ایجاد واریس و شکسته شدن رگ های خونی شود.


علائم و نشانه های واریس نه تنها رگ های بدمنظر طناب شکل است، بلکه دردها و گرفتگی های مداوم، ورم و خستگی پس از مدتی سرپا ایستادن نیز جزء علائم این بیماری است.


رنگ پوست نیز ممکن است تغییر کرده و قهوه ای مانند شود که رکود رنگدانه های پوستی نام دارد. این مشکل نیز از شکسته شدن رگ های خونی و تراوش خون به منطقه آسیب دیده ایجاد شود و در افرادی که به مدتی طولانی به این مشکل مبتلا بوده اند اتفاق می افتد.


معمولاً تشخیص این مشکل از طریق مشاهده قابل انجام است اما گاهی اوقات از طریق پروسه ای که فلبوگرافی (پرتونگاری از سیاهرگ ها) نامیده می شود. این عملیات کاملاً بدون درد یوده و در آن محلولی خاص را وارد جریان خون می کنند. آنگاه تصویر رگ ها را برای تشخیص اختلالات و ناهنجاری های موجود در جریان خون و فشار رگ ها، برمی دارند.


شیوه تشخیص دیگر استفاده از اشعه فرابنفش برای آزمایش جریان خون در شریان های اصلی خون در دست ها و پاها است. این شیوه اولتراسونوگرافی دوپلر نام دارد. فرابنفش، یکی از امواج صوتی با فرکانس بالاست. این عملیات با اعمال یک ژل محلول در آب در بدن انجام می شود و سپس یک ابزار دستی به نام ترانسدوکتور روی ناحیه مورد نظر کشیده می شود.


درمان واریس می تواند به سادگی استفاده از جوراب های کشی متراکم، کنترل وزن، انجام ورزش در سطح متوسط، اجتناب از ایستادن های طولانی مدت و بالا نگه داشتن پاها در صورت امکان باشد.


روش درمانی دیگر اسکلرو درمانی فشرده نام دارد. در این عملیات، نقاطی از رگ ها که جریان خون در آنها غیرعادی است، تشخیص داده شده و با تزریق مداوم ماده ای به نام اسکلروسانت، رفع می شود.


در موارد حاد، استفاده از عملیات جراحی که لیگاسیون یا بستن رگ نام دارد، ضروری خواهد بود. طی این عمل جراحی، یک یا دو شکاف بر روی رگ های واریسی ایجاد کرده و بعد رگ بسته می شود. اگر چندین قسمت رگ گسسته شده و خود رگ شدیداً آسیب دیده باشد، رگ (یا بخش اسیب دیده آن) معمولاً برداشته می شود. شکافی در زیر رگ واریسی ایجاد کرده، ابزاری انعطاف پذیر روی رگ تا شکاف اولیه کشیده میشود و بعد رگ را گرفته و برمی دارند.


اگر شما نیز به واریس مبتلا هستید، حتماً باید به دنبال درمان های پزشکی باشید. پرشک شما راه ها و روش های مختلف درمانی را به شما معرفی کرده و به شما برای مراقبت از وضعیتتان کمک می کند.


خطرات ترومبوز رگ های خونی

ترومبوز به وضعیتی الحاق می شود که در آن در رگ های خونی، به ویژه در ناحیه پا، لخته ایجاد می شود. این مسئله می تواند در سایر قسمت های بدن نیز اتفاق بیفتد. لخته های خون درون رگ ها معمولاً در ناحیه ران پا وخیم تر از لخته های ایجاد شده در قسمت های پایینی پا هستند. این مشکل با درد همراه بوده و اگر به ریه ها برسد مشکلات مختلفی را به دنبال خواهد داشت. اگر لخته موجود در یک رگ خونی قطع شده و در جریان خون شروع به حرکت کند، ممکن است به ریه برسد. این مشکل انسداد خون ریوی نام دارد که مشکلی بسیار جدی و خطرناک است و ممکن است منجر به مرگ شود.


این مشکل در افراد چاق و افراد بالای 40 سال شایع تر می باشد. دلایل این بیماری عبارتند از: سفرهای طولانی هوایی و سفرهای طولانی مدت با اتومبیل، قطار و ... یا نشستن های طولانی مدت.


علائم این مشکل: ورم کردن پاها، درد و ناراحتی در پا—این درد ممولاً در یکی از پاها احساس می شود و معمولاً در مواقع ایستادن یا راه رفتن رخ می دهد، احساس گرمای بیش از حد در قسمتی از پا که ورم کرده یا درد می کند، قرمز شدن رنگ پا.


اهداف اصلی در درمان این مشکل عبارتند از: جلوگیری از بزرگ شدن لخته ها، جلوگیری از قطع شدن لخته ها و رسیدن به ریه ها، کاهش احتمال ایجاد لخته های خونی دیگر.


تمرین دادن پاها هر یک ساعت یکبار می تواند از بروز این مشکل جلوگیری کند. در موقع رانندگی حتماً هر از چند گاهی به خود استراحت داده و از ماشین پیاده شوید و کمی راه بروید و یا در قطار و هواپیما از جای خود برخاسته و کمی قدم بزنید.


راه های پیشگیرنده دیگر عبارتند از:

از مصرف قرص های خواب آور خودداری کنید. این قرص ها فرد را دچار سکون و بی حرکتی کرده و احتمال لخته شدن خون را در شریان ها افزایش می دهد؛ لباسهای گشاد و راحت تن کنید؛ از چهارزانو نشستن به مدتی طولانی خودداری کنید؛ آب بدنتان را با مصرف کافی مایعات تامین کنید؛ از جوراب های مخصوص ضد واریس استفاده کنید. این جوراب ها فشار خفیفی در پا ایجاد می کند که البته عوارض جانبی خاصی هم دارند: اگر یکسره در طول روز پوشیده شوند در فرد ایجاد ناراحتی می کند، پوشیدن آنها مخصوصاً برای افراد سالخورده یا چاق کمی دشوار است، در فرد ایجاد گرما می کند.


برخی از پزشکان مصرف آسپیرین را به خاطر تاثیر رقیق کنندگی خون آن توصیه میکنند. البته مصرف این قرص برای کودکان مناسب نیست و ممکن است عوارض جانبی داشته باشد. از اینرو مصرف آن حتماً باید با توصیه پزشک باشد.

مطالب پیشنهادی:

درمان ریزش مو با طب سنتی

روغن های دارویی (روغن های معطر) 

قرص( اکوفان )جلوگیری از ریزش مو و رشد سریع مو

بهترین ها برای تقویت،رشد و پرپشت شدن مو 

رژیم غذایی طلایی برای زیبایی پوست و مو

تقویت مو با روغن های گیاهی

بهترین روغن ها برای تقویت و رشد مو،ابرو و مژه 

ازدیاد مس در بدن و ریزش مو 

6قانون برای داشتن موهای زیبا 

راهکارهای مهم برای داشتن موهای زیبا

خواص رازیانه (خانم ها حتما بخوانند)

ماسک برای تقویت مو ، بلند نگه داشتن ، نرم کردن و حالت دادن 

چطور موهایمان را تقویت کنم؟ 

نشانه های خطرناک افسردگی مزمن



Image result for ‫افسردگی‬‎


در برخی از موارد افسردگی بسیار شدیدتر است و با علائمی همچون فکر کردن بیش از حد به مرگ و یا خودکشی همراه است. در واقع این دست از افسردگی می تواند زندگی شما را به کامل فلج کند و شما خودتان را از دیگران دور نگه میدارید و معمولا به سختی از رختخواب و یا خانه خارج می شوید.


علائم افسردگی مزمن

از علائم اصلی افسردگی می توان به موارد زیر اشاره کرد


- مصرف بیش از حد مواد مخدر و الکل

- بی خوابی و یا خواب بیش از حد

- کج خلقی

- از دست دادن علاقه به فعالیت هایی که قبلا به آنها علاقه مند بودید

- نا امیدی

- فکر کردن مداوم راجع به اینکه اتفاق بدی در راه است

- فکر کردن راجع به مرگ و یا خودکشی و یا تلاش برای انجام آن

- توهم و هذیان گویی


شاید با خودتان فکر کنید که افسردگی شما غیر قابل درمان است، اما بهتر است با یک روانشناس متخصص صحبت کنید و از او راه حل بخواهید. حتی برای موارد خیلی شدید افسردگی هم راه حل وجود دارد.


عوامل خطر برای خودکشی

تمامی افرادی که در معرض عوامل خطر قرار می گیرند خودکشی نمی کنند. علاوه بر افسردگی شدید و دیگر بیماری های روانی، عوامل خطر برای دست زدن به خودکشی می تواند موارد زیر باشد:


- سو سابقه مصرف مواد

- سابقه دست زدن به خودکشی

- سابقه خودکشی در خانواده

- سابقه خانواده در بیماری های روانی و یا سو مصرف مواد

- وجود اسلحه در خانه

- محبوس بودن

- قرار گرفتن در معرض رفتار متمایل به خودکشی در دیگر افراد

Image result for ‫افسردگی‬‎

فکر کردن به خودکشی: وضعیت اورژانسی

برای افرادی که به افسردگی مزمن مبتلا هستند، خودکشی یک تهدید اصلی محسوب می شود. بر طبق آمار اعلام شده سالانه بیش از ۳۰ هزار نفر در آمریکا دست به خودکشی می زنند و به احتمال زیاد عدد واقعی خودکشی از این عدد بیشتر است. بین افرادی که افسردگی مزمن آنها درمان نشده است، ۱۵ درصد آنها دست به خودکشی میزنند.


اما نشانه های فکر کردن به خودکشی و یا تصمیم به آن چیست؟

- صحبت کردن راجع به مردن و یا کشتن خودتان

- جستجو راجع به راه های کشتن خود. به عنوان مثال جستجو در اینترنت برای یافتن سم یا داروهای خطرناک

- صحبت کردن راجع به ناامیدی و یا عدم یافت دلیل کافی برای زندگی کردن

- حرف زدن در مورد یک درد و ناراحتی لاعلاج که فرد افسرده گمان می کند گرفتارش شده

- تصورات و صحبت هایی با درون مایه سربار بودن برای دیگران

- افزایش استفاده از مواد مخدر و یا الکل

- داشتن رفتار مضطرب و آشفته

- خوابیدن بیشتر و یا کمتر از میزان عادی

- احساس منزوی بودن

- نشان دادن خشم و یا صحبت کردن راجع به انتقام

- نوسانات خلقی شدید


کمک بگیرید

به خاطر داشته باشید که اقدام به خودکشی تصمیمی است که تنها در یک لحظه گرفته می شود. اگر فکر می کنید درگیر این بیماری و حس هستید، اسلحه، داروها و هر چیز دیگری را که فکر می کنید با آن به خودتان صدمه میزنید را از دسترس دور کنید. با دور نگه داشتن ابزار خودکشی، شما وقت را برای خودتان می خرید و شاید بتوانید در این زمان از فکر خودکشی بیرون بیایید و شاید هم بر ناراحتی خود غلبه کنید.


از مصرف الکل و مواد مخدر خودداری کنید و یا به دنبال راه درمانی برای رهایی از اعتیاد به آنها باشید. مصرف آنها می تواند افسردگی شما را شدیدتر کنند و فکر خودکشی را در شما تقویت کنند. تحقیقات نشان می دهد که بین ۳۳ تا ۶۹ درصد افرادی که به خودکشی دست زده اند، قبل از خودکشی الکل مصرف کرده اند.


در صورتی که خودتان، دوستان یا یکی از اعضای خانواده علائم فوق را دیده اید، بهتر است مراجعه سریع به پزشک، روانپزشک و یا روانشناس را در اولویت های کاری تان قرار دهید.

مطالب پیشنهادی:

افسردگی چیست؟

علایم و دلایل افسردگی

اضطراب یا تنیدگی (استرس)

بیماری وسواس چیست؟

وسواس چیست ؟

بیماری وسواس و راههای درمان آن

۲۰ مورد مشکوک به سرطان در بانوان

Image result for ‫۲۰ مورد مشکوک به سرطان در بانوان‬‎



با خواندن این مطلب می توانید جزو کسانی باشید که می دانند چه علائمی را نباید نادیده بگیرند. پس اگر شما یا اعضای خانواده تان به چنین دردهایی دچار شدید و چنین نشانه هایی در بدن خود حس کردید، لازم است هر چه سریع تر برای درمان اقدام نمایید.


1. خس خس سینه یا تنگی نفس

یکی از نشانه هایی که افراد، پس از ابتلا به سرطان ریه به خاطر می آورند، این است که نمی توانند نفس خود را نگه دارند. یکی از بیماران می گوید من حتی نمی توانستم بدون خس خس سینه حیاط خانه را طی کنم. فکر میکردم مبتلا به آسم شده ام اما این چطور ممکن است وقتی در گذشته مشکلی نداشته ام؟


2. سرفه مزمن یا درد قفسه سینه

انواع مختلف سرطان مانند سرطان خون و تومورهای ریه، نشانه هایی مانند سرفه های بد یا برونشیت داشته اند. تفاوتی که این سرفه ها با سرفه های معمولی دارند این است که برای مدتی از بین می روند اما دوباره برمی گردند. و این چرخه به دفعات تکرار می شود. برخی از مبتلایان به سرطان ریه گفته اند که دردی در قفسه سینه داشتند، که تا شانه ها و پایین بازو کشیده می شده است.


3. مشکل در بلع

مشکل در بلع غذا، بیشتر از نشانه های سرطان مری یا گلو است. اما گاهی اوقات یکی از اولین نشانه های سرطان ریه شناخته شده است.


4. تورم غدد لنفاوی یا توده ای در گردن، زیر بغل یا کشاله ران

تورم غدد لنفاوی باعث ایجاد تغییر در سیستم لنفاوی می گردد که می تواند نشانه ای از سرطان باشد. برای مثال یک توده یا گره لنفاوی زیر بازو گاهی نشانه ای برای سرطان پستان است. همچنین وجود یک توده بدون درد در گردن، زیر بغل یا کشاله ران می تواند نشانه اولیه سرطان خون باشد.


5. ضعف یا خستگی

خانمی برای توصیف اینکه چگونه از مبتلا بودن خود به سرطان خون با خبر شده است اینگونه می گوید: همیشه در محل کار خود ساکن به روی صندلی خود می نشستم و رغبتی به بلند شدن نداشتم. تا جایی که یک شب به علت خستگی زیاد حتی نمی توانستم تا منزل رانندگی کنم. ضعف عمومی و خستگی می تواند نشانه ای برای انواع مختلف سرطان باشد که باید به آن توجه خاصی نسبت به دیگر نشانه ها داشته باشید. هر زمان که احساس کردید بدون هیچ دلیل خاصی خسته اید و نیاز به خواب بیشتری دارید حتما به دکتر خود مراجعه نمایید.


6. تب یا عفونت های مکرر

تب یا عفونت های مکرر می توانند نشانه هایی از سرطان خون باشند. سرطان خون از مغز استخوان شروع می شود. سرطان خون باعث می شود مغز استخوان، به طور غیر معمول گلبول سفید ایجاد کند. این کار گلبول های سفید سالم را که کارشان مبارزه به عفونت هاست از بین خواهد برد. اغلب پزشکان می گویند که اکثر بزرگسالان مسن که مبتلا به سرطان خون شده اند، یک مدت طولانی از تب، درد و علائم شبیه آنفولانزا شکایت داشته اند.

Image result for ‫۲۰ مورد مشکوک به سرطان در بانوان‬‎

7. نفخ یا افزایش سایز شکم

هر چند نفخ شکم ممکن است مورد خاصی برای نگران بودن به نظر نیاید ولی زنانی که مبتلا به سرطان تخمدان تشخیص داده شده اند می گویند برای یک مدت طولانی و به طور ناگهانی دچار نفخ شکم، بدون علتی مشخص، شده اند.


8. احساس سیر بودن یا کم اشتهایی

این مورد نیز یکی دیگر از موارد مشکوک به سرطان تخمدان است. برخی زنان می گویند هر چند برای مدتی چیزی نخورده بوده اند، اشتهایی نداشته و نمی توانستند غذا بخورند. هر زنی که دچار نفخ یا افزایش وزن غیر معمول در ماه شود (معمولا ۱۳ بار در ماه)، مخصوصا اگر همراه با درد لگن باشد باید به پزشک خود مراجعه کند و درخواست سونوگرافی دهد.


9. درد شکم و لگن

درد لگن می تواند علت بسیاری از درد های شایع مانند فیبروید (تومورهای رحمی خوشخیم)، کیست تخمدان و سایر اختلالات دستگاه تناسلی باشد. وقتی که این درد را برای پزشکان توضیح می دهید، اغلب آنها به سرطان فکر نخواهند کرد. مطمئن شوید که دکترتان کوچکترین جزئیات را از شما بپرسد و یک معاینه کامل از شما به عمل آورد. درد لگن و نفخ شکم اغلب نشانه سرطان تخمدان هستند. بزرگ شدن طحال نیز می تواند عامل درد شکم و نشانه ای از سرطان باشد.


10. کبودی بیش از حد یا خونریزی هایی که متوقف نمی شوند

زمانیکه یک اتفاق غیر طبیعی برای پلاکت ها و گلبول های قرمز بیفتد می تواند نشانه ای از سرطان خون باشد. یک زن مبتلا به سرطان خون می گوید به کبودی های غیر معمول بر روی نقاط مختلف بدنش مانند انگشتان و دست ها و همچنین نقاط قرمز بر روی صورت، گردن و سینه اش بی توجه بوده است. نشانه دیگر سرطان خون، داشتن خونریزی لثه است.


توضیح: با گذشت زمان، سرطان خون، کار گلبول های قرمز و پلاکت ها را که حمل اکسیژن و لخته است را خدشه دار می کند.


11. خونریزی از رکتوم یا وجود خون در مدفوع

بیشتر پاسخی که پزشکان از مبتلایان به سرطان روده بزرگ می شنوند این است که فکر می کرده اند این مشکل هموروئید یا همان بواسیر باشد. دیدن خون در توالت به تنهایی می تواند دلیل کافی برای مراجعه به دکتر و انجام کلونوسکوپی باشد.


12. کاهش وزن غیر قابل توضیح

اگر بدون اینکه رژیم گرفته باشید یا ورزش کرده باشید دچار کاهش وزن شدید باید از خود بپرسید که چرا این اتفاق افتاده است؟ کاهش وزن یکی از نشانه های سرطان روده بزرگ و دیگر سرطان های گوارشی است. همینطور می تواند نشانه ای از سرطان باشد که تا کبد گسترش یافته و اشتها و توانایی بدن شما را کم خواهد کرد.


13. درد پستان یا متورم و قرمز شدن آن

همه خانم ها می توانند پستان خود را برای پیدا کردن غده چک کنند. بیشتر علائم نزدیک به سطح پستان می باشند که نشانه ی سرطان پستان التهابی هستند. برخی از زنان غده را روی سطح پستان حس کرده اند و برخی دیگر متوجه شده اند که پستان آن ها متورم، گرم و قرمز شده است. تغییر رنگ پستان به قرمز یا بنفش باید شما را نگران کند. هر گونه تغییر غیر طبیعی را که در پستان خود دید، حتما به پزشک مراجعه کنید.

Image result for ‫۲۰ مورد مشکوک به سرطان در بانوان‬‎

14. تغییرات نوک پستان

شایع ترین موردی که زنان قبل از مبتلا شدن به سرطان پستان به یاد دارند، تغییر شکل دادن نوک پستان آن هاست. می گویند نوک پستان آن ها صاف، معکوس و یا به یک طرف چرخیده است. سرطان التهابی پستان همچنین باعث خارش، پوسته پوسته شدن و خشک شدن نوک پستان می گردد. بنابراین هر گونه تغییرات نوک پستان را جدی بگیرید.


15. قاعدگی غیر معمول و دردناک و یا خونریزی بین دوره ها

به بسیاری از زنان به علت قاعدگی غیر معمول و دردناک برای سرطان آندومتر رحم (پوشش داخلی رحم) اخطار داده شده است. متاسفانه بسیاری از زنان از پزشک خود شکایت دارند که یا درست تشخیص نداده است و یا آن را به عنوان درد طبیعی دوران یائسگی معرفی کرده است. اگر فکر می کنید این درد، چیزی بیشتر از یک قاعدگی دردناک است حتما درخواست یک سونوگرافی ترنس واژینال داشته باشید.


16. ناراحتی معده یا دل درد

زنانی که پزشکانشان با اولین سونوگرافی تشخیص داده اند که دارای تومور کبد هستند بسیار خوش شانس بوده اند زیرا می توانند به سرعت درمان را شروع کنند. دل درد یا ناراحتی معده می تواند نشانه ای برای سرطان کولورکتال باشد.


(به ۲۵ سانتی متر آخر روده، به علاوه ی قسمت انتهایی کولون و راست روده، به اصطلاح کولورکتوم می گویند و سرطان این قسمت را سرطان کولورکتال می نامند)


بسیاری از مبتلایان به سرطان به پزشک خود می گویند فکر می کرده اند دچار زخم معده شده اند.

Image result for ‫۲۰ مورد مشکوک به سرطان در بانوان‬‎

17. تورم اعضای صورت

برخی بیماران مبتلا به سرطان ریه می گویند در صورت خود تغییر رنگ، تورم و قرمزی مشاهده کرده اند. توضیح برای این مورد این است که سلول های کوچک تومور ریه معمولا


رگ های خونی را در سینه مسدود می کنند و مانع حرکت آزادانه خون از سر به صورت می شوند.


18. زخمی که بهبود نمی یابد و به راحتی خونریزی می کند

اکثریت ما می دانیم که توجه به تغییرات خال ها می تواند کمک به تشخیص سرطان پوست باشد. اما دیگر نشانه ها مانند توده های کوچک و خشک می توانند به راحتی از چشم ما پنهان شوند. با انواع سرطان پوست و تشخیص آن ها آشنا شوید، مانند ملانوم، کارسینوم سلول بازال و کارسینوم سلول سنگفرشی.


سراسر بدن و پوست خود را چک کنید و اگر لکه های عجیب و غریب دیدید به پزشک مراجعه کنید.


19. تغییر در ناخن ها

تغییرات غیر قابل توضیح ناخن ها نیز می تواند نشانه ای از انواع مختلف سرطان باشد. نقاط یا رگه های قهوه ای یا مشکی زیر ناخن ها می تواند نشانه سرطان پوست باشد. همینطور بزرگ شدن انتهای انگشتان یا بیش از حد منحنی شدن ناخن ها می تواند نشانه ای از سرطان ریه باشد. ناخن های سفید و رنگ پریده نشان می دهند که کبد شما به درستی کار نمی کند و گاهی اوقات نشانه ای از سرطان کبد هستند.


20. درد کمر یا سمت راست پهلو

این نشانه بسیار مبهم است. بیشتر مبتلایان به سرطان می گویند درد کمر اولین نشانه سرطان کبد بوده است که به عنوان قاتل خاموش شناخته شده است. دیگر سرطانی که به این عنوان شناخته شده، سرطان تخمدان است. تومور پستان به قفسه سینه، ستون فقرات و یا دنده ها فشار می آورد، به همین دلیل اغلب سرطان های پستان نیز از طریق درد کمر شناخته شده اند.

مطالب دیگر:

چگونه سینه های زیبایی داشته باشم

آنچه در مورد جراحی پروتز سینه باید بدانید 

یوگای صورت و تمرینات از بین برنده چروک پوست 

دلایل کوچک شدن سایز سینه

غذاهایی که با چاقی مبارزه می کنند 

رژیم لاغری سریع و آسان و تناسب اندام 

برای لاغری به کالری غذا توجه کنید 

۶ ماده‌ی غذایی برای از بین بردن نفخ شکم


Image result for ‫۶ ماده‌ی غذایی برای از بین بردن نفخ شکم‬‎

نفخ کردن ناشی از اجتماع مایعات در بین سلول‌های معده است که ممکن است به علت هضم نشدن درست غذا، افزایش میزان سدیم در خون، یا دوره‌ی ماهانه‌ی خانم‌ها باشد. ولی طبق نظر کارشناسان، اگر بیشتر به مواد غذایی که مصرف می‌کنید، دقت کنید، معمولاً می‌توانید از نفخ شکمتان جلوگیری کنید.


خبر خوبی است، نه؟ پس بهتر است ادامه‌ی این مقاله را مطالعه کنید تا بیشتر با این مواد غذایی آشنا شوید.


مقداری آب همراه با لیمو

بسیاری از افراد زمانی که نفخ می‌کنند، فکر می‌کنند که نباید آب بنوشند، درصورتی که این کار کاملاً اشتباه است. زمانی که آب نمی‌نوشید، بدن احساس کمبود آب می‌کند، در نتیجه بدن سعی می‌کند همان میزان آب موجود در بدن را حفظ کند. پس اگر زیاد نفخ می‌کنید، بهتر است به جای کم کردن میزان مایعات، مقدار آن‌ها را بیشتر کنید.


لیمو به طور طبیعی خاصیت دفع آب بدن را دارد، شما می‌توانید آب لیمو را به مقداری آب ولرم اضافه کرده و نوش جان کنید. با این کار میزان نمک محلول در بافت‌های بدنتان هم کاهش می‌یابد. فقط حواستان باشد که شربت را حتماً با لیوان میل کنید، نه با نی. زیرا نی باعث ورود هوای اضافی به معده‌تان می‌شود!


کرفس

از زمان‌های قدیم، کرفس به عنوان ماده‌ی کمکی برای هضم غذا استفاده می‌شده است. کرفس، فعالیت روده و شکم را تنظیم کرده و به علت خاصیت دفع مایعات، باعث کاهش گازهای معده می‌شود. کرفس منبع غنی آب و مواد دفع سموم است، که باعث دفع سموم بدنتان می‌شود.


خیار، کدو و جعفری نیز از دیگر سبزیجاتی هستند که باعث دفع مایعات بدن می‌شوند. زمانی که می‌خواهید از سبزیجات استفاده کنید، بهتر است که آن‌ها را بپزید. پختن سبزی باعث شکسته شدن ساختمان فیبر آن می‌شود و همین مسأله سبب هضم آسانتر آن می‌گردد. با اینکه سبزی خام دارای آب بیشتری است، ولی در بعضی افراد ممکن است بیشتر باعث نفخ شود تا از بین بردن آن.


هندوانه

هندوانه یکی از میوه‌های بسیار آب‌دار است. جالب است بدانید ۹۲٪ هندوانه از آب تشکیل شده است. هندوانه منبع سرشاری از پتاسیم است و خاصیت دفع مایعات بدن را دارد. یکی از موارد مهم در کنترل نفخ، تعادل بین سدیم و پتاسیم موجود در بدن است. برای کاهش نفختان می‌توانید از مخلوط لیمو، خیار، هندوانه و رزماری استفاده کنید. این مخلوط به شدت مایعات اضافی و سموم بدنتان را دفع می‌کند.(توجه: زمانی که از این مخلوط استفاده می‌کنید، ممکن است بیش از حد معمول از سرویس بهداشتی استفاده کنید.)


رزماری و زردچوبه

رزماری تقریباً برای درمان هر دردی مفید است! از درد قلب گرفته تا سردرد و دندان‌درد و فشار خون بالا. همچنین باعث کاهش گاز معده و روده شده و به هضم غذا کمک می‌کند. شاید بد نباشد مقداری رزماری به چای خود اضافه کنید، و یا آن را با مقداری جعفری و کرفس مخلوط کرده و در غذا از آن استفاده کنید. زردچوبه به علت خاصیت آرام کننده‌ی درد و التهاب مورد توجه است. ولی یکی دیگر از خاصیت‌های آن کاهش نفخ است. می‌توانید از این ادویه در غذایتان برای هضم بهتر و جلوگیری از نفخ استفاده کنید.


عدس و لوبیا

یکی از دلایل عمده‌ی نفخ، مصرف زیاد مواد حاوی سدیم، و مصرف کم مواد حاوی پتاسیم و فیبر است. که در نتیجه آن تعادل بین این دو ماده در بدن به هم خورده و باعث نفخ می‌شود. کاهش میزان سدیم، و افزایش مقدار پتاسیم در بدن باعث کاهش سریع نفخ می‌شود. عدس منبع غنی از فیبر است که باعث هضم راحت تر غذا می‌شود.


لوبیا نیز منبع غنی از پتاسیم و فیبر است. درواقع غنی‌ترین منابع فیبر هستند. منظور، تمام انواع لوبیا است. از دیگر خواص لوبیا می‌توان به وجود مقدار زیادی استروژن و پروتئین در آن‌ها اشاره کرد که باعث کاهش میزان نفخ در دوره‌ی ماهانه‌ی خانم‌ها نیز می‌شود.


ماست

از آنجایی که بعضی از افراد به لاکتوز حساسیت دارند، بهتر است به جای شیر، از ماست استفاده کرد. ماست غذایی از پیش هضم شده است. یعنی پروسه‌ای که در روند تهیه ماست طی شده، باعث شده است که به محض ورود ماست به بدن، جذب بافت ها شود.


همچنین ساختمان شکر موجود در شیر، زمانی که به ماست تبدیل می‌شود کاملاً می‌شکند که همین امر از بروز نفخ و گاز معده جلوگیری می‌کند. وجود باکتری‌های زنده اسیدوفیلوس و لاکتوباسیلوس در ماست باعث کاهش شدید نفخ می‌شود. پیشنهاد می‌شود در کنار هر وعده‌ی غذاییتان از ماست استفاده کنید تا همواره از خاصیت‌های آن بهره‌مند شده و غذایتان راحت‌تر هضم شود.


چند نکته برای جلوگیری و کاهش نفخ

- میزان سدیم را کاهش داده و تا جایی که می‌توانید از مواد غذایی تازه استفاده کنید.


- مصرف نوشابه و الکل را کاهش دهید. مصرف بیش از حد مایعات باعث دفع بیش از حد آن نیز می‌شود. در این صورت بدن احساس می‌کند بیش از حد در حال از دست دادن آب است، پس سعی می‌کند آب بیشتری ذخیره کند.


- اگر به علت یبوست دچار نفخ شده‌اید، بهتر است از غلات سبوس دار استفاده کنید تا بتوانید آب را در بدنتان ذخیره کنید.


- نحوه فعالیت روزانه‌ی شما می‌تواند در نفخ کردنتان تأثیر گذار باشد. سعی کنید هر روز به میزان کافی بخوابید و روزانه حداقل ۳۰ دقیقه فعالیت فیزیکی داشته باشید. اگر زیاد سفر می‌کنید و یا زیاد پشت میز می‌نشینید، سعی کنید در همان حالت نشسته پاهایتان را تکان دهید و یا هر یک ساعت یک بار در محل کارتان چند قدم راه بروید.


- اگر زیاد دچار نفخ می‌شوید یا مدت زمان طولانی احساس نفخ می‌کنید حتماً هرچه سریعتر به پزشک مراجعه کنید.

مطالب پیشنهادی:

چگونه از نفخ و گاز شکم رها شویم؟ 

چطور شکم خود را کوچک کنیم؟

لاغری وداشتن شکم صاف

۶ ماده‌ی غذایی برای از بین بردن نفخ شکم ..

درمان یبوست با خاکشیر در تمام سنین

مـی تـوانید شکم خود را به راحتـی آب کنید

۱۵ نشانه تفاهم شما با شریک زندگیتان


Image result for ‫۱۵ نشانه تفاهم شما با شریک زندگیتان‬‎


 عوامل مهم زیادی هستند که تعیین می‌کنند ارتباط شما چه مدت دوام می‌یابد. در زیر به ۱۵ نشانه‌ای اشاره می‌کنیم که کمکتان می‌کند بفهمید با همسرتان تفاهم دارید یا خیر.


۱. درمورد عشق از هم سوال نمی‌کنید

می‌دانید که طرفتان را دوست دارید و او هم دوستتان دارد و هیچ شکی درمورد هیچکدام از اینها در ذهنتان نیست. کاملاً احساس امنیت می‌کنید و از رابطه‌تان خوشحالید. و حتی اگر ذاتاً آدم نگرانی باشید، هیچوقت عشق او به خودتان را زیر سوال نمی‌برید.


۲. چیزهایی درمورد همدیگر می‌دانید که دیگران نمی‌دانند

از تجربیاتی که باعث خجالتتان شده تا جزییات ریز زندگی‌تان، درمیان گذاشتن رازهایتان با او نشان می‌دهد که با هم تفاهم دارید. صداقت در یک رابطه اهمیت زیادی دارد اما اینکه بخواهید رازهایتان را با او در میان بگذارید نشان می‌دهد که واقعاً در آن رابطه سرمایه‌گذاری کرده‌اید.


۳. نمی‌خواهید او را تغییر دهید

شما به طرفتان بعنوان یک انسان احترام می‌گذارید و سعی نمی‌کنید او را تغییر دهید. البته ممکن است که طرفتان در خواب راه برود یا طوری که شما دوست دارید لباس نپوشد اما شما عاشق او هستید و می‌توانید با آن کنار بیایید. اگر بخواهید شخصیت یا ظاهر طرفتان را تغییر دهید، ممکن است به این معنا باشد که با هم تفاهم ندارید.


۴. از لحظاتی که دور از هم دارید هم لذت می‌برید

وقتی یک رابطه فوق‌العاده را شروع می‌کنید، شاید سخت باشد که وقت‌هایی را به تنهایی بگذرانید. اما اگر شما و طرفتان بخواهید رابطه‌ای بادوام با همدیگر داشته باشید، خیلی مهم است که از زمان‌هایی که پیش هم نیستید هم لذت ببرید. در چنین زمان‌هایی می‌توانید به دیدار دوستان یا خانواده‌تان بروید یا علایق خودتان را دنبال کنید.

Image result for ‫۱۵ نشانه تفاهم شما با شریک زندگیتان‬‎

۵. علایق مشترک دارید

بااینکه خیلی مهم است که هرکدام از شما سرگرمی‌ها و علایق مخصوص به خودتان را داشته باشید، اما زوج‌هایی که با هم تفاهم دارند سعی می‌کنند اوقاتی را کنار هم بگذرانند و کارهایی را انجام دهند که هر دو از آن لذت می‌برند. داشتن زمینه و علایق مشترک با همدیگر به داشتن یک رابطه بادوام کمک می‌کند – از طرفدار یک تیم مشترک بودن تا با هم آشپزی کردن و دوست داشتن یک برنامه‌تلویزیونی.


۶. با هم دعوا می‌کنید

از دعوا کردن نمی‌ترسید! اگر به طرفتان می‌گویید که با او هم‌عقیده نیستید، باید به شما گوش کند وشما را جدی بگیرد. اگر باز هم با شما هم‌عقیده نبود، باز هم هیچ اشکالی ندارد. این فقط یک مخالفت است و تاثیری روی احساستان نسبت به همدیگر نخواهد داشت.


۷. دوست دارید مشکلات جدی که بینتان وجود دارد را حل کنید

خیلی وقت‌ها در رابطه‌های جدی و طولانی مشکلاتی بزرگ پیش می‌آید، مشکلاتی مثل پول، مذهب یا محل‌زندگی. اگر با هم تفاهم داشته باشید و بخواهید کنار بیایید، بیشتر مشکلاتی از این دست قابل حل هستند. خیلی مهم است که با هم همفکری کنید تا به نتیجه و راه‌حلی برسید که برای هر دو شما قابل‌قبول باشد.


۸. همسرتان می‌خواهد آدم بهتری باشید

شاید کلیشه‌ای به نظرتان برسد اما زوج‌هایی که با هم تفاهم دارند همیشه همدیگر را به جلو هل می‌دهند. چه برای یاد گرفتن یک غذای جدید باشد یا ترفیع در محل‌کار، باید همیشه کنار همدیگر باشد.


۹. می‌توانید آینده را کنار هم تجسم کنید

خیلی مهم است که نگاهتان به آینده رابطه یکی باشد. اینکه علایق متفاوت داشته باشید اشکالی ندارد. ممکن است طرفتان عاشق مسافرت باشد و شما بخواهید ازدواج کنید و بچه‌دار شوید. می‌توانید هر دو اینها را انجام دهید. اما اگر طرفتان نخواهد درمورد آینده حرفی بزنید، شاید بهتر باشد شما انتظاراتتان از آن رابطه را تغییر دهید.


۱۰. پیش او می‌توانید خودتان باشید

اگر شما و همسرتان با هم تفاهم داشته باشید، باید بتوانید وقتی کنار او هستید، خود واقعی‌تان باشید. چه شادید، چه پرانرژی یا عصبانی یا ناراحت، باید بتوانید به راحتی احساساتتان را با او درمیان بگذارید، بدون اینکه نگران عواقبش باشید.


۱۱. به هم وابسته هستید

بااینکه رابطه‌جنسی همه چیز یک رابطه نیست اما خیلی مهم است که صمیمیت فیزیکی با همسرتان داشته باشید.از گرفتن دست‌های همدیگر تا بوسیدن هم، به هر ترتیبی شده باید علاقه و محبتتان را به هم نشان دهید.


۱۲. با خانواده‌های همدیگر کنار می‌آیید

اگر واقعاً و از صمیم قلب خانواده همسرتان را دوست داشته باشید، نشانه بسیار خوبی است. اما عاشق کسی بودن همیشه به این معنا نیست که عاشق خانواده‌اش هم باشید. و اگر چنین حسی نداشته باشید هیچ اشکالی ندارد اما اگر حتی تلاش هم نکنید خیلی بد است. اگر قرار است او برای مدتی طولانی در زندگی شما بماند، خانواده‌اش هم با او خواهند بود و به همین دلیل باید بتوانید با آنها کنار بیایید.


۱۳. رابطه‌تان را تازه نگه می‌دارید

همه آدمها سنشان بالا می‌رود اما این به آن معنا نیست که رابطه‌شان هم باید پیر شود. خیلی وقت‌ها کار، بچه‌ها و مسئولیت‌های دیگر بر رابطه شما تاثیر می‌گذارند. این مسئولیت‌ها مهم هستند و نباید نادیده گرفته شوند اما حتماً باید برای بودن با همسرتان هم وقت بگذارید. رابطه‌تان باید همیشه برایتان مهم باشد.

Image result for ‫۱۵ نشانه تفاهم شما با شریک زندگیتان‬‎

۱۴. برای رابطه‌تان تلاش می‌کنید

چه نه ماه است که همدیگر را می‌شناسید و چه نه سال، خیلی مهم است که همیشه برای رابطه‌تان تلاش کنید، از رفتن به کلاس آشپزی گرفته تا بوسیدن همدیگر قبل از خواب. وقتی مدت زیادی باشد که با هم هستید، ممکن است به نظرتان برسد که این کارها دیگر ضرورتی ندارد اما این می‌تواند باعث ناراحتی طرفتان شود.


زوج‌هایی که با هم تفاهم دارند معمولاً برای اینکه به طرفشان نشان دهند که برایشان مهم‌اند تلاش می‌کنند.


۱۵. دوستان و خانواده‌تان او را خوب می‌شناسند

اگر در رابطه‌ای فوق‌العاده هستید، برای اینکه طرفتان را به دوستان و خانواده‌تان نشان دهید هیجان زیادی خواهید داشت. این نشان می‌دهد که آن فرد در زندگی شما درگیر شده است که نشانه خیلی خوبی برای یک رابطه شاد است. اگر نزدیکانتان آن فرد را ندیده باشند، باید از خودتان سوال کنید که تقصیر کیست: طرفتان، شما یا نزدیکانتان؟

مطالب پیشنهادی:

رابطه پایدار در زندگی

رابطه های قبل از ازدواج و حدو مرز آن 

10 راز موفقیت یک رابطه عاشقانه 

انتخاب همسر

ازدواج قسمت است یا انتخاب؟

نقش قسمت در ازدواج

۵ دلیل درست و غلط برای ازدواج کردن


Image result for ‫۵ دلیل درست و غلط برای ازدواج کردن‬‎


دلیل غلط ۱. جذابیت جنسی

افراد بسیاری جذابیت جنسی را با عشق اشتباه می‌گیرند و این می‌تواند منجر به ازدواج‌های کوتاه‌مدت شود. بودن با یک فرد جدید برای همه جذاب است. اما وقتی این جذابیت جنسی محو می‌شود، اگر اعتماد متقابل و برنامه‌های مشترک برای آینده وجود نداشته باشد، ازدواج نیز برهم خواهد خورد. جذابیت جنسی بین دو فرد بسیار خوب است و به ازدواج انرژی می‌دهد اما اگر پایه ازدواجی بر مبنای ارتباط قوی دو طرف و ارزش‌های مشترک نباشد، احتمال موفقیت آن ازدواج بسیار کم خواهد بود.


دلیل درست ۱. خیلی خوب می‌توانید با تفاوت‌های هم کنار بیایید

تحقیقات نشان می‌دهد که یک وجه اشتراک مهم در ازدواج‌های موفق، توانایی حل اختلافات بوده است. در همه روابط مشکل و اختلاف وجود دارد. اما زوج‌هایی که می‌توانند درمورد تفاوت‌های خود حرف بزنند، مشکلشان را ریشه‌یابی کرده و با هم به مصالحه برسند، موفق خواهند بود. زوج‌هایی که فقط دچار خشم و ناراحتی می‌شوند و نمی‌توانند درمورد این اختلافات با هم حرف بزنند، ازدواج بادوامی نخواهند داشت.


دلیل غلط ۲. فرار از خانواده

برای خیلی از افراد مجرد زندگی در کنار خانواده طاقت فرسا می‌شود. وقتی فردی برای ازدواج پیش می‌آید، برای فرار از پدر و مادر و رسیدن به آزادی بیشتر با او ازدواج می‌کنند. در این مواقع معمولاً این مسئله که طرف‌مقابل می‌تواند همسر خوبی برای آنها باشد یا نه مطرح نیست زیرا فقط نیاز دارند که از والدینشان جدا شوند. باید بدانید که راه‌های زیادی برای جدا شدن از والدین وجود دارد و نیازی نیست که برای آن وارد تعهدی شوید که اصلاً برای ازدواج با شما مناسب نیست.


دلیل درست ۲. شریک شدن در علایق مشترک

اگر زوج‌ها علایق مشترکی داشته باشند، موجب نزدیکی بیشتر و تجربیات مشترک بین آنها خواهد شد. متخصصین می‌گویند زوج‌هایی که علایق مشترک ندارند، اما با این وجود می‌توانند در کنار هم وقت بگذرانند، باز می‌توانند در ازدواج خود موفق باشند. علایق مشترک می‌تواند چیزهای مختلفی مثل وقت گذراندن با بچه‌ها، علاقه به سفر، ورزش و امثال‌ آن باشد.


دلیل غلط ۳. سندرم شیفتگی

خیلی‌ها شیفتگی را با عشق اشتباه می‌گیرند. شیفتگی احساسی زودگذر نسبت به یک فرد است درحالیکه عشق طولانی مدت و بادوام است و براساس اعتماد و تعهد شکل می‌گیرد. شیفتگی ناگهانی است و خیلی از متخصصین عقیده دارند که می‌تواند هورمونی باشد. عشق همراه با صبر و تحمل است درحالیکه در شیفتگی حس اضطرار وجود دارد. وقتی ازدواجی براساس شیفتگی اتفاق بیفتد، به محض از بین رفتن این شیفتگی و شور اولیه، فرد تصور خواهد کرد که با فرد مناسبی ازدواج نکرده است و به دنبال افراد دیگری خواهد رفت.


دلیل درست ۳. طرفتان نیازهایتان را پر می‌کند نه خواسته‌هایتان را

خیلی از افراد برای چیزهایی که می‌خواهند ازدواج می‌کنند نه چیزهایی که نیاز دارند. بعنوان مثال، زنی کتاب‌های داستان زیادی می‌خواند و خیلی دوست دارد که درمورد آنها با شوهرش حرف بزند اما این ژانر مورد علاقه شوهرش نیست. بااینحال ازدواجی محکم خواهند داشت زیرا آن زن به کسی نیاز دارد که قابل اعتماد و سختکوش باشد. ازدواج با کسی که با نیازهایش همخوانی دارد باعث دوام ازدواجشان شده است.


دلیل غلط ۴. تصور می‌کنید ازدواج کردن مشکلاتتان را حل خواهد کرد

اگر شوهرتان خیلی زود از دست شما عصبانی می‌شود و کنترل خود را از دست می‌دهد، می‌تواند نشان دهنده این باشد که مشکلاتی در ازدواجتان وجود دارد خیلی از افراد این علائم را نادیده می‌گیرند. آنها نشانه‌های رفتارهای مشکل‌دار را می‌بینند اما تصور می‌کنند که اگر ازدواج کنند درست می‌شود. اگر این رفتارهای مشکل‌دار در طول دوران نامزدی اتفاق بیفتد، بعد از ازدواج مطمئناً بدتر خواهد شد مگراینکه به دنبال مشاوره و درمان بروید. بعضی‌ها تصور می‌کنند بعد از ازدواج همه چیز را درست خواهند کرد. باید بدانید که هر چیز کوچکی که کمی اذیتتان می‌کند، بعد از «بله» گفتن بسیار زیاد آزاردهنده خواهد شد.


دلیل درست ۴. اهداف و برنامه‌های آینده‌تان هماهنگی دارند

صحبت کردن درمورد انتظارات یک زوج از آینده یکی از راه‌های مطمئنی است که کمکتان می‌کند بفهمید مسیرتان یکی هست یا خیر. خیلی از زوج‌ها درمورد اینکه می‌خواهند بچه‌دار شوند، کجا دوست دارند زندگی کنند و امثال آن صحبت نمی‌کنند. خیلی‌ها فکر می‌کنند بعد از ازدواج همه چیز به طور جادویی حل خواهد شد اما این اتفاق نمی‌افتد. هرقدر بیشتر درمورد ایده‌هایتان درمورد آینده بیشتر با هم حرف بزنید، احتمال موفق بودن ازدواجتان بیشتر خواهد بود.


دلیل غلط ۵. از سر تا پا عاشق شده‌اید

بعضی افراد وقتی عاشق می‌شوند کور می‌شوند و واقعاً تلاشی برای شناختن طرف‌مقابل خود نمی‌کنند. آنچه که افراد را واقعاً کنار همدیگر نگه می‌دارد، دوستی، صمیمیت و حمایت آنهاست. اگر از خودتان بپرسید که «اگر کارم را از دست بدهم یا دچار یک بیماری شوم، برای حمایت و پشتیبانی پیش چه کسی می‌روم.» پاسخ به این سوال عشق واقعی‌ زندگی‌تان را مشخص خواهد کرد.


دلیل درست ۵. هر دو شما به همدیگر حس خاص بودن می‌دهید

یکی از عوامل ازدواج‌های موفق این است که به طرفتان حس خاص و مهم بودن بدهید، مخصوصاً برای مردها. ازآنجا که دوستی که مردها ایجاد می‌کنند معمولاً به اندازه عمق روابط خانم‌ها نیست، مردها برای دریافت حس خاص بودن، معمولاً به همسرانشان نیاز دارند. وقتی زنی می‌گوید «دوستت دارم، تو زندگی من رو هیجان‌ انگیز کرده‌ای» یا برای طرف‌ مقابل خود دسر محبوبش را درست می‌کند، بهترین حس دنیا را به طرف خود منتقل خواهد کرد و همین مسئله موجب دوام ازدواجشان خواهد شد.

مطالب پیشنهادی:

ازدواج ایده آل

انتخاب همسر زیبا

انتخاب همسر 

روابط قبل از ازدواج 

10 راز موفقیت یک رابطه عاشقانه

تمیز کردن تلویزیون

Image result for ‫تمیز کردن تلویزیون‬‎


در این مقاله کوشیده‌ایم تا بدور از هر نگاه تبلیغاتی تمامی برندهای موجود در بازار را بررسی کرده و بهترین راه تمیزکاری‌شان را برای‌تان برشماریم؛ با ما همراه باشید!

تمیز کردن صفحه نمایش تلویزیون از آن دست کارهایی است که در ظاهر ساده به نظر می‌رسد اما وقتی به آن وارد می‌شوید گیر می‌افتید! سفید کننده، اصلاً فکرش را هم نکنید! توجه داشته باشید که اکثر تلویزیون‌های جدید لایه‌ای بر روی سطح نمایش خود دارند که در برابر انواع شوینده‌های قوی بسیار حساس بوده و آسیب‌های جبران ناپذیری را متحمل می‌شوند. 

ال‌جی

تلویزیون‌های این مارک را تنها با یک دستمال خشک تمیز کنید. راستی یادتان نرود که پیش از این کار ابتدا دستگاه را خاموش کرده و آن را از پریز برق جدا نمایید. حال دستمال را به آرامی بر روی سطح نمایش کشیده و مراقب باشید تا بر روی آن خط و خشی نکشید. شخصاً توصیه می‌کنم پیش از این کار حلقه یا انگشتر خود را از دست خارج کرده و سرفرصت و حوصله تمیزکاری را ادامه دهید. به دلیل احتمال بروز شک الکتریکی، از اسپری کردن مستقیم آب یا سایر مواد شوینده اجتناب کنید. هرگز و هرگز از تمیزکننده‌هایی چون الکل، تینر یا بنزین استفاده نکنید!


پاناسونیک

پنل جلویی صفحه نمایش دارای ویژگی‌های خاصی است. لازم است تا با استفاده از پارچه مخصوص نظافت یا دستمالی که فاقد طرح‌های چاپی باشد این قسمت را نظافت کنید. اگر میزان کثیفی زیاد است، پس از گردگیری دستمال فوق را در مایعی مخصوص که از ترکیب یک واحد صابون مایع ظرفشویی و صد واحد آب تشکیل شده خیس نموده و آن را به آرامی بر روی لکه‌ی مورد نظر بمالید تا رفع گردد. سعی شود سطح پنل تلویزیون‌های این مارک را نیز با همان دستمال‌های خشک تمیز کنید تا آسیبی به آن وارد نیاید. لکه‌ها را هرگز با پشت ناخن یا اجسام تیز پاک نکنید چون در این صورت بر روی سطح خط و خش‌هایی می‌افتد که از بین رفتنی نیستند. علاوه بر این، مراقب باشید تمیزکننده‌های قوی همچون انواع حلال‌ها، تینر یا اسپری‌های مخصوص برحذر باشید که موجب از بین رفتن کیفیت صفحه نمایش تلویزیون دوست داشتنی‌تان می‌شود.

Image result for ‫تمیز کردن تلویزیون‬‎

سامسونگ

خیلی مراقب باشید چرا که سطح خارجی و نمایش این تلویزیون‌ها در حین تمیزکاری به راحتی خط و خش برمی‌دارند. برای این کار از دستمال تمیز پارچه‌ای استفاده کنید و هرگز آب یا مواد شوینده مایع را به طور مستقیم بر سطح دستگاه اسپری ننمایید. توجه داشته باشید که تماس هرگونه مایعی با سطوح داخلی دستگاه می‌تواند منجر به اتصالی یا شک‌های الکتریکی گردد. هیچ وقت مایعات آتش‌زا نظیر بنزین یا تینر را برای تمیزکاری دست نگیرید که برایتان گران تمام می‌شود، به خصوص با این نرخ‌های نجومی ارز!


سونی

از یک دستمال پارچه‌ای تمیز برای زدودن گرد و غبار استفاده فرمایید. اگر روی سطح نمایش لکه‌هایی هست که می‌خواهید پاکشان کنید می‌توانید دستمال تمیزی را در محلولی از آب گرم و صابون خیس کرده و به آرامی بر روی آنها بکشید. اگر از دستمال‌های نانو یا موارد مشابه استفاده می‌کنید حتماً دستورالعمل کارخانه را مد نظر داشته باشید. فکر اسپری کردن مستقیم آب یا مواد شوینده را از سر بیرون کنید! چرا که قطرات آب ممکن است از درزهای کناری یا پایین پنل وارد محیط داخلی شده و صدمات جبران ناپذیری را به دستگاه وارد نماید.


توشیبا

فقط و فقط از دستمال خشک استفاده کرده و به آرامی آن را بر روی سطح صفحه بکشید تا کلیه گرد و غبارها زدوده شود. برای پاک کردن پنل و دیگر بخش‌های خارجی نیز همین رویه را در پیش گیرید. توجه داشته باشید که استفاده از پارچه‌های زمخت می‌تواند بر روی سطح دستگاه خط و خش بیاندازد که پاک شدنی نیستند! الکل، تینر، بنزین، مواد اسیدی یا حلال‌های آلکالاین و انواع پارچه‌های شیمیایی و پاک کننده مناسب این نوع امور نیستند.


توجه داشته باشید که اغلب تولید کنندگان اصلی تلویزیون، تکه‌ای از دستمال مناسب برای پاک کردن سطح صفحه نمایش تلویزیون یا مانیتور را در درون جعبه به صورت هدیه (اشانتیون) قرار می‌دهند. اگر این دستمال را گم کرده‌اید یا گربه همسایه آن را خورده است (!) لزومی ندارد دوباره تلویزیون مشابهی بخرید، کافی است به فروشگاه‌های عینک یا دوربین فروشی‌های سطح شهر مراجعه کرده و دستمال مخصوص تمیزکاری وسائل اپتیکی را از آنها تهیه نمایید.


توجه داشته باشید که تمام موارد مورد اشاره در این مقاله، اطلاعات عمومی است که هر کاربر دستگاه‌های تلویزیون و مانیتور باید از آنها اطلاع داشته باشد. بهتر است برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره به دفترچه راهنمایی که همراه دستگاه قرار دارد یا پایگاه اطلاع رسانی کمپانی مربوطه مراجعه فرمایید. از این گذشته رعایت موارد ذیل نیز ضروری به نظر می‌رسد:

انواع پاک‌کننده‌های صفحه

چرا از انواع پاک‌کننده‌های شیشه یا سایر تمیزکننده‌های صنعتی در این مورد استفاده نکنیم؟ توجه داشته باشید که شیشه‌شوی‌ها و انواع اسپری‌های همه‌چیزشوی حاوی مقادیری از آمونیاک و الکل هستند که با صفحه نمایش تلویزیون HDTV شما هیچ دوستی و قرابتی ندارند! برای همین بهتر است از مواد شوینده‌ای استفاده شود که فاقد این نوع ترکیبات هستند.


از سوی دیگر اغلب تولید کنندگان مواد شوینده مخصوص نظافت مانیتور و تلویزیون نیز تنها از یک واحد شوینده ملایم به همراه 99 واحد آب استفاده می‌کنند که به نظر می‌رسد هر کسی می‌تواند آن را در خانه و با قیمت بسیار کمتری بسازد. البته برخی از تولید کنندگان در کنار مایع شستشو یک دستمال مخصوص نیز هدیه می‌دهند که تنها اگر دستمالتان گم شده ارزش خرید دارد!


جمع‌بندی

صفحات نمایش تلویزیون و مانیتور ابزارهای گران‌قیمت، حساس و شکننده‌ای هستند. به همین خاطر بجای آنکه با استفاده نادرست از مواد شوینده سلامت وسیله را به خطر بیاندازیم، بهتر است قدری دلسوزانه‌تر با آنها رفتار کنیم. بهترین و ارزنده‌ترین پیشنهاد ما به شما خریداری یک دستمال میکرو-فایبر و استفاده از آب لوله‌کشی شهری است. دقت داشته باشید که نباید زور بازویتان را بر سر تلویزیون خالی کنید، پس به آرامی دستمال را بر روی سطوح مربوطه بکشید.


اگر در مهمانی آخر هفته، بچه‌های کوچک اقوام و دوستان لطف کرده‌اند و لکه‌های کودکانه‌ی نازی را بر روی سطح تلویزیون به یادگار گذاشته‌اند، کافی است تا مقدار خیلی کمی صابون مایع را در آب حل کرده و دستمال را به آن آغشته نموده و تمیزکاری کنید. نسبت تهیه محلول جادویی فوق یک واحد ماده شونده و 99 واحد آب خواهد بود. حتی می‌توانید نسبت آب را نیز از این بیشتر کنید. اگر هم حال و حوصله این شیمیدان‌بازی‌ها را ندارید می‌توانید از مواد مخصوص تمیز کردن تلویزیون که در فروشگاه‌های صوتی و تصویری نیز یافت می‌شود استفاده نمایید؛ اما به یاد داشته باشید که توصیه‌های اغوا کننده‌ی فروشنده‌ها به خوب بودن این قسم مواد شوینده از آنجایی است که سود فروش بیشتری به نسبت تلویزیون‌ نصیبشان می‌شود!

مطالب پیشنهادی:

چگونه لکه های مختلف روی فرش را پاک کنم؟

۲۰ روش هوشمندانه برای پاک کردن لکه از روی لباس

تمیز کردن کابینت آشپزخانه mdf

چگونه لکه های چربی را از کابینت های آشپزخانه پاک کنید؟

پیشنهادهای کم‌ هزینه برای چیدمان منزل


Image result for ‫چیدمان منزل‬‎


 تغییر چیدمان منزل نیاز به بودجه هنگفتی ندارد. با یک حساب سرانگشتی، شما می‌توانید هر جایی را با کمترین هزینه به صورت درجه یک طراحی کنید.


1. فرش کمتری به کار ببرید

نیاز نیست تمام گوشه‌ها را فرش کنید. قالیچه بخرید تا فضاهایی که می‌خواهید را پوشش دهید. اما کف اتاقی که از چوب سفت درست شده نگه‌داری و مراقبت کمتری می‌خواهد، در حالی که این امر نیازمند برق انداختن قسمت‌هایی است که فرش نشدند.

Image result for ‫چیدمان منزل‬‎

2. لوازم مقرون به صرفه

لوازمی که معمولا از آن‌ها چشم‌پوشی می‌کنید استفاده کنید و یکنواختی‌ها را تغییر دهید. یک دسته از کتاب‌های قطور رنگارنگ (یا غیر رنگارنگ) تزیینِ خوبی برای میز‌ها هستند و می‌توانند موضوع جالبی برای شروع بحث باشند. همین‌طور استفاده از عکس‌ها در قاب‌های معمولی یا قاب بندی با کاغذ دیواری به جای خریدن آثار هنری گران قیمت نکته‌ای هنرمندانه و مقرون‌به‌صرفه است.


3. وسایل با کاربرد دوگانه

همیشه دنبال لوازمی باشید که چندکاره هستند. اگر لوازمی را که دارای امکان ذخیره سازی داخلی دارند انتخاب کنید استفاده از کابرد‌های متنوع آنها بیشتر نیز می‌شود. از چارپایه‌های رنگارنگ به جای میز‌ها استفاده کنید و روی ارابه‌های غلتان سرمایه‌گذاری کنید تا بتوانید به جایی که نیاز دارید انتقالش دهید و به عنوان پیشخوانی کوچک استفاده کنید.


4. روشنایی طبیعی

کمتر از پرده‌های سنگین و تجملی استفاده کنید، پرده را بالا بکشید تا جایی که ممکن است نور طبیعی بیشتری وارد اتاق شود. هیچ وقت پتانسیل نور طبیعی را دست کم نگیرید زیرا نه تنها باعث می‌شود فضاهای جمع‌و‌جور بزرگتر به نظر برسند بلکه باعث می‌شود محیط آرام‌تر و پرطراوت‌تر شده و رنگ‌ها و اجسام را واقعی نگه می‌دارد و هیچ وقت قدیمی نمی‌شود.


5. فضا را باز کنید

اگر آینه‌ها را در جای مناسب به کار ببرید باعث می‌شود اتاق‌های کوچک با روشنایی و عمقی که به اتاق می‌دهند بزرگ‌تر به نظر برسند. شیشه‌های آینه‌ای در چارچوب‌ها باعث ایجاد ظاهری زیبا برای تزیین می‌شوند و برای تاکیید بیشتر بر چشم انداز و رنگ‌ها نیز استفاده می‌شوند.

Image result for ‫چیدمان منزل‬‎

6. رنگ و کاغذ دیواری

کم خرجترین روش برای نو کردن اتاق رنگ کردن دیوار خالی یا فقط در می‌باشد یا فقط کابینت‌های آشپزخانه است. همچنین استفاده از قاب‌عکس‌ها و حباب‌‌های تزیینی برای لامپ‌ها و آباژورها، می‌توان فضا را شادتر کرد. همچنین به کار بردن کاغذ دیواری در دیوار پشت قفسه‌های کتاب حرکتی زیرکانه در عین حال زیبا است.


7. روکش‌های به صرفه

پارچه‌های لوکس در عین حال ارزان برای روکش کاناپه و مبلمان بخرید، یا اگر هزینه این کار هم برای شما بسیار بالاست بالش‌ها و کوسن‌هایی با طرح‌ها و رنگ‌های مختلف تهیه کرده و اطراف خانه پخش کنید.


8. از بافت‌ها استفاده کنید

بافت‌های نرم، سبک، براق و طبیعی را با هم ترکیب کنید و فضا را تغییر دهید. اجازه دهید چشمتان از فضا عبور کند، و درگیر سطوح مختلف و تنوع ماهرانه اجسام شود.


9. حداقل پوشیدگی

وسایلی مثل ظروف سفالی را پشت درهای کمد نگذارید. کابینت‌ها را باز کنید. این کار اجازه می‌دهد کارد و چنگال‌ها با رنگ کردن هنرمندانه داخل قفسه‌ها در تضاد با اجناس، خودشان را نشان دهند. کابینت‌های باز در مکان‌های مختلف می‌تواند سبک شیکی باشد و با قفسه‌بندی مناسب می‌تواند فضای زیادی در اختیار شما بگذارد.


10. بعضی اوقات خرج کنید

در حالی که خیلی از موارد بالا درباره هنر حداقل نگه داشتن هزینه است، در مورد سرمایه گذاری روی اجناس خساست به خرج ندهید. لزومی ندارد تا همه را یک جا بخرید، اما یک گلدان یا آباژور زمینی بزرگ بهتر از اجناس ریز درهم‌وبرهم کار نتیجه می‌دهد.

مطالب پیشنهادی:

فنگ شویی و اتاق نشیمن 

ایده های جالب و زیبا برای دکور خانه با گلدان 

بزرگ جلوه دادن خانه‌های کوچک

تابلوها را اصولی نصب کنید 

7 نوشیدنی که به مقابله با دیابت کمک می‌کند


Image result for ‫نوشیدنی و دیابت‬‎


مطالعه‌ی اخیر در ژورنال مراقبت بیماری قند ( Diabetes Care ) بیان می‌کند که محققان دریافته اند افرادی که ۱۶ انس یا مقادیر کمتری آب در روز می‌نوشند ( به میزان دو فنجان ) ۳۰ درصد بیشتر از بقیه افراد که روزانه مقدار بیشتری آب مصرف می‌کنند ، در معرض ابتلا به قند خون بالا هستند . این موضوع ممکن است به هورمونی که وازوپرسین نامیده می‌شود مربوط باشد که کمک می‌کند بدن هیدراسیون را تنظیم کند. وقتی شخص آب از دست می‌دهد سطح هورمون وازوپرسین افزایش می‌یابد که نشان‌دهنده ی آن است که کبد قند خون بیشتری تولید می‌کند .


بنابراین راهی برای شیوه‌ی سالم‌تر زندگی افراد دیابتی، استفاده از مقادیر بیشتر آب در رژیم غذایی است. مشکلی اینجا وجود دارد؟ نوشیدن هر روز آب ساده می تواند به نوعی کسل کننده باشد ، و ممکن است افراد مبتلا به دیابت هنوز احساس کنند که رژیم آن ها محدود است. بنابراین راه های مناسب برای افزایش مقدارآب دریافتی بدن شما بدون کسل کردن کامل ذائقه تان چیست ؟


یک راه ساده افزودن آب اسپا به برنامه غذایی تان است . با چنین نامی آب لذت بخش تر به نظر می رسد و خوشبختانه طعم خوبی نیز خواهد داشت ، ضمن آنکه هنوز برای شما بسیار مفید است . آب اسپا ترکیب لذیذی از میوه های تازه و گاهی گیاهان است که شما می توانید آن ها را درون آب سرد بریزید . خوب است که پارچی آماده در یخجال خود داشته باشید . در این صورت می توانید ترکیب های مختلف و متنوعی با اجزای دلخواه را مخلوط کنید و از طعم های مشابه هر روز خسته نشوید .


ما ترکیبی از دشمن بیماری قند ، لیمو و حلقه‌های لیمو‌ترش با کمی توت تازه آنتی اکسیدان را توصیه می کنیم. شما می توانید فقط یک یا دو توت فرنگی را برش داده درون یک پارچ کامل آب بیندازید . نعناع که گفته شده به میزان زیادی به رفع اختلالات گوارشی و عصبی مرتبط با دیابت کمک می کند نیز می تواند به آب اسپا اضافه شود که طعمی تازه ، نیروبخش و سرشار از سلامتی به آن ببخشد .


همه باید از خوردن و نوشیدن خوب لذت ببرند و ابتلا به دیابت نباید مانع از آن شود. اما یاد گیری آن که چگونه وقتی مبتلا به دیابت هستیم، نوشیدنی های سالمی انتخاب کنیم نیاز به زمان دارد تا به آن عادت کنیم. نگاهی به پیشنهادهای ما بیندازید تا اطلاعات بیشتری درباره ی نوشیدنی های سالم به دست آورید و لذت ببرید.


1. چای بابونه

نداشتن کالری ، مزه و بوی عالی و مقدار زیاد آنتی‌اکسیدان‌ها ، به دلیل مناسب بودن برای سلامتی، چای بابونه را به ویژه برای مبتلایان دیابت رایج کرده است . تحقیقات انجام شده در دانشگاه تویاما در ژاپن و دانشگاه ابریستویس در والز نشان می‌دهد که نوشیدن منظم چای بابونه می‌تواند به کاهش قند خون کمک کند، ضمن آن‌که از عوارضی شامل آسیب به گردش خون و اعصاب، بیماری کلیه و کوری که می تواند به دلیل این شرایط رخ دهد، جلوگیری می‌کند .

Image result for ‫نوشیدنی و دیابت‬‎

2. شیر بادام

این نوشیدنی می تواند به کاهش قند خون کمک کند. نوع شیرین‌نشده‌ی آن را بخرید تا به صورت اتفاقی قند اضافه شده به آن را مصرف نکنید. نصف موز و و یک قاشق کره بادام زمینی درون آن بریزید که به تثبیت نوسان قند کمک می کند.


3. سرکه آب سیب

این یک معجون عالی برای کنترل قند خون است. نشان داده شده است که می‌تواند فعالیت پیچیده‌ی قند را متوقف کرده و حسایت انسولین بعد از وعده‌های غذایی را بهبود بخشد. همچنین به سوخت و ساز و کاهش وزن نیز کمک می‌کند که مزایای بیشتری برای افراد مبتلا به دیابت محسوب می‌شود . برای ایجاد مزه و بوی بهتر شما می‌توانید سرکه‌ی آب سیب را در لیوان آبی مخلوط با لیمو ترش و دارچین بنوشید .


4. چای ادویه

در یک فنجان آب داغ مقداری دارچین و زردچوبه بپاشید. این مواد در کنار آب قدرت زیادی در کنترل قند بالا به صورت فوری و همین طور در طول زمان دارند .


5. چای سیاه

مطالعه‌ی چینی‌ها نشان داد چای سیاه بالاترین میزان پلی ساخارید‌ها را دارد که جذب قند درون جریان خون را آهسته می کند . مطالعه‌ی جدید آلمانی‌ها نشان می‌دهد که نوشیدن ۳ تا ۴ فنجان در روز می‌تواند خطر گسترش دیابت را تا ۱۶ درصد کاهش دهد. چای همچنین می‌تواند سکته و بیماری قلبی را کاهش دهد .


6. آب نارگیل

مورد مناسب دیگر آب نارگیل است. این نوشیدنی برای دیابتی‌ها عالی است، زیرا قند کمی دارد و غنی از مواد معدنی و ویتامین‌هاست که در حقیقت برای تثبیت قند کار می‌کنند. صراحتاً می‌توان گفت که این ماده مادر نوشیدنی‌های عالی طبیعی است .


7. شکلات داغ

مقداری شکلات داغ با شیر بادام برای خودتان درست کنید: این بهانه خوبی برای مصرف شکلات است. نشان داده شده است که کاکائو سوخت و ساز گلوکز را بهبود بخشیده و فشار خون را کاهش می‌دهد. از شیر بادام کم قند، کم چرب و بسیار مغذی استفاده کرده و پودر کاکائو تیره را به آن اضافه کنید. این یک موقعیت برد – برد است.

مطالب پیشنهادی:

آیا می دانید عوارض بیماری دیابت کدامند؟ 

سندرم متابولیک جیست؟

قابل توجه خانم ها: مراقب این 15 بیماری خطرناک باشید!

عوارض بیماری دیابت کدامند؟ 

دیابتی‌ها و مبتلایان به سنگ کلیه از آب کرفس غافل نشوند

دیابت در طب سنتی

پیشگیری از سنگ کلیه


Image result for ‫پیشگیری از سنگ کلیه‬‎



سنگ کلیه وقتی ایجاد می‌شود که برخی مواد شیمیایی به اندازه کافی در ادرار متمرکز می‌شوند تا کریستا‌ل‌هایی تشکیل شود. کریستا‌ل‌ها رشد کرده و به جر‌م‌های بزرگتری (سنگ‌ها) تبدیل می‌شوند که می‌توانند راه خود را از طریق دستگاه ادرار پیدا کند. اگر سنگ جایی گیر کند و جلوی جریان ادرار را سد کند، درد ایجاد می‌شود.


اغلب سنگ‌ها وقتی ایجاد می‌شوند که کلسیم با یکی از این دو ماده ترکیب شود: اگزالات یا فسفرها. سنگ‌ها همچنین می‌توانند از اسید ادرار ایجاد شوند، که وقتی بدن پروتئین را می‌سوزاند تشکیل می‌شود.

Image result for ‫پیشگیری از سنگ کلیه‬‎

پیشگیری از سنگ کلیه به معنای دوری از شرایطی است که تشکیل آنها را تشویق می‌کند. من از دکتر ملانی هونیگ، استادیار پزشکی در مرکز درمانی وابسته به هاروارد، درباره بهترین راه‌های جلوگیری از سنگ کلیه سوال کردم. در اینجا به توصیه‌های او اشاره می‌شود.


1. آب زیادی بنوشید

نوشیدن آب زیاد مواد موجود در ادرار که منجر به تشکیل سنگ می‌شود را رقیق می‌کند. تلاش کنید به انداز‌ه‌ای مایعات بنوشید تا ۲ لیتر ادرار در روز از بدن شما خارج شود که به اندازه ۸ فنجان ۲۳۰ میلیلیتری مایعات نیاز است. نوشیدن کمی آب مرکبات می‌تواند مفید باشد، مثل لیموناد یا آب پرتقال. سیترات موجود در این نوشیدنی‌ها از تشکیل سنگ جلوگیری می‌کند.


2. کلسیم مورد نیاز خود را تامین کنید

دریافت بسیار کم کلسیم در رژیم غذایی می‌تواند باعث شود سطح اگزالات‌ افزایش یابد و سنگ کلیه ایجاد شود. برای جلوگیری از این حادثه مطمئن شوید میزان کافی کلسیم متناسب با سن خود دریافت می‌کنید. به صورت اید‌ه‌آل کلسیم را از غذاها دریافت کنید، زیرا برخی مطالعات نشان داده‌است دریافت کلسیم از مکمل‌ها منجر به تشکیل سنگ کلیه می‌شود. دریافت ۵۰ میلی‌گرم کلسیم در روز برای هر فرد و در افراد مسن ۱۰۰۰ میلی‌گرم، در کنار ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ IU (واحد بین المللی) ویتامین D کمک می‌کند تا بدن کلسیم را جذب کند.


3. مصرف سدیم را کاهش دهید

رژیم غذایی سرشار از سدیم می‌تواند سنگ کلیه ایجاد کند، زیرا مقدار کلسیم را در ادرار شما افزایش می‌دهد. بنابراین رژیم غذایی با سدیم پایین برای افراد مستعد سنگ کلیه توصیه می‌شود. رهنمودهای کنونی پیشنهاد می‌دهد مصرف روزانه نمک را به ۲۳۰۰ میلی‌گرم کاهش دهید. اگر سدیم در گذشته در تشکیل سنگ کلیه مشارکت کرده‌است، تلاش کنید مصرف روزانه آن را به ۱۵۰۰ میلی‌گرم کاهش دهید. این کار برای فشار خون و قلب شما نیز مفید خواهد بود.

Image result for ‫پیشگیری از سنگ کلیه‬‎

4. پروتئین‌های حیوانی را کاهش دهید

مصرف زیاد پروتئین‌های حیوانی مثل گوشت قرمز، مرغ، تخم‌مرغ و غذاهای دریایی سطح اسید ادرار را افزایش داده و می‌تواند منجر به سنگ کلیه شود. رژیم غذایی سرشار از پروتئین همچنین می‌تواند سطح سیترات را کاهش دهد، ماده شیمیایی موجود در ادرار که به جلوگیری از تشکیل سنگ کمک می‌کند. اگر مستعد سنگ کلیه هستید، مصرف روزانه گوشت خود را به میزانی که بزرگتر از یک بسته کارت بازی نباشد کاهش دهید. این میزان برای داشتن قلبی سالم نیز مناسب است.


5. از خوردن غذاهای تشکیل‌دهنده سنگ بپرهیزید

چغندرها، شکلات، اسفناج، ریواس، چای و اغلب آجیل‌ها سرشار از اگزالات و نوشابه‌ها سرشار از فسفات هستند که هر دو می‌توانند در تشکیل سنگ کلیه مشارکت کنند. اگر از سنگ کلیه رنج می‌برید، پزشکتان به شما توصیه خواهد کرد از مصرف این غذاها پرهیز کرده و یا میزان بسیار کمی از آنها را مصرف کنید.


برای هر فرد دیگری غذاها و نوشیدنی‌های خاص احتمال تشکیل سنگ کلیه را افزایش می‌دهند، مگر اینکه به میزان کمی مصرف شوند. برخی مطالعات نشان داده‌است مردانی که میزان زیادی ویتامین C به صورت مکمل مصرف می‌کنند، کمی بیشتر در معرض خطر سنگ کلیه هستند. زیرا بدن ویتامین C را به اگزالات تبدیل می‌کند.

مطالب پیشنهادی:

بیماری های دستگاه تناسلی آقایان 

نقش تغذیه دربیماریهای استخوان ومفاصل ( ارتوپدی)

دیابتی‌ها و مبتلایان به سنگ کلیه از آب کرفس غافل نشوند

مضر بودن سوسیس برای کلیه های سنگ ساز 


بچه ها چگونه لوس می شوند؟



Image result for ‫تربیت کودک‬‎



همه ما دوست داریم خواسته های فرزندمان را تا حد توان برآورده کنیم. اما اگر به شما بگوییم باید هر از گاهی به خواسته فرزندتان نه بگویی چه خواهید گفت؟ حقیقت این است که توجه زیاد به خواسته های کودک اولین دلیل لوس شدن بچه ها است. اما این لوسی به همین جا ختم نمی شود و روی کیفیت زندگی فرزندتان در سال های بعد، حتی بزرگسالی او هم سایه می اندازد. به این ترتیب فرزند شما در آینده تبدیل به یک جوان متوقع، همسر ناراضی و والد زورگو می شود که انتظار دارد همه دنیا در خدمت او باشند.

Image result for ‫تربیت کودک‬‎

توجه کردن بیش از حد به خواسته های بچه ها موجب قطع رابطه آنها با دنیای واقعیت ها می شود و همین مسئله موجب زیاده خواهی کودک در دوران جوانی خواهد شد. بعد از مدتی، فرزند شما طاقت نه شنیدن را نخواهد داشت و انتظار دارد همیشه به همه خواسته هایش برسد، حتی اگر منطقی نباشند. آن وقت در رابطه با دوستان، همکلاس ها و معلم هایش دچار مشکل می شود، زودرنج و عصبی شده یا تبدیل به یک کودک زورگو و خشن می شود.


از طرف دیگر، با این کار فرزند شما یاد می گیرد که بدون تلاش، به خواسته هایش برسد و در نتیجه در بزرگسالی دوست دارد همه در خدمت او، نیازها و خواسته هایش باشند و انرژی و توان شخصی شان را برای او خرج کنند.


مطالب پیشنهادی:

چند دستور طلایی برای تربیت کودک

روش هایی برای تربیت کودک خلاق

نقاط بحرانی در زندگی کودک که نمی دانید! 

10 چیزی که نباید به کودکانمان بگوییم !

عادت‌های بد فرزندانتان را از بین ببرید

Image result for ‫تربیت کودک‬‎



در زیر به راه‌هایی ساده برای از این بردن این عادت‌ها اشاره می‌کنیم:


مراقب ایجاد پیش‌زمینه باشید

بچه‌ها حافظه‌های خیلی خوبی دارند. یکبار بعد از خرید به مغازه بستنی‌فروشی رفتم. دیگر بعد از آن هربار که به آن مغازه برای خرید می‌رفتم دخترم می‌خواست که به مغازه بستنی‌فروشی هم برویم. حتی اگر ساعت ۸ صبح بود! اما خیلی زود به دخترم یاد دادم که نمی‌توانیم هربار که به آن مغازه می‌رویم به مغازه بستنی‌فروشی هم برویم. ما بعنوان والدین باید خیلی مراقب پیش‌زمینه‌هایی که برای بچه‌ها می‌سازیم باشیم. اگر بعنوان جایزه به فرزندانمان شکلات بدهیم، آنوقت آنها برای هر رفتار و عمل خوب خودشان از ما انتظار شکلات خواهند داشت. اگر هروقت که نوزادمان گریه می‌کند به او پستانک بدهیم، ممکن است بی‌اندازه وابسته پستانک شود. به همین دلیل، مراقب ساختن پیش‌زمینه‌ها باشید. از اینها گذشته وقتی اجازه ایجاد شدن این عادت‌های بد را می‌دهیم، از بین بردن آنها سخت‌تر خواهد شد.


الگوی خوبی برایشان ایجاد کنید

گاهی‌اوقات بچه‌ها بخاطر رفتارها و عادت‌های بد والدین یا خواهر و برادرهای بزرگترشان یک عادت بد پیدا می‌کنند. مثلاً آیا خودتان لباس‌هایتان را روی زمین می‌اندازید اما از فرزندانتان انتظار دارید که لباس‌هایشان را از روی زمین جمع کنند؟ آیا فرزندتان برای اینکه صدای خود را به شما برساند داد می‌زند و دلیل آن هم فریادهای همیشگی شما در خانه است؟ بررسی گرایش‌ها و رفتارهای بد خودتان راه بسیار خوبی برای از بین بردن عادت‌های بد فرزندتان است.

Image result for ‫تربیت کودک‬‎

نادیده بگیرید و دوباره راهنمایی کنید

من وقتی بچه‌ بودم عادت داشتم ناخن‌هایم را می‌جویدم. اما کم‌کم که بزرگ شدم این عادت را ترک کردم. بخش سلامت دانشگاه میشیگان توصیه می‌کند که بااینکه ممکن است بعضی عادت‌ها مثل ور رفتن با موها یا مکیدن انگشت آزار دهنده باشند اما اگر فرزندتان مشکل حادی از آن نگرفته باشد (مثلاً دچار عفونت ناخن نشده باشد) نادیده‌اش بگیرید. خیلی وقت‌ها بچه‌ها از روی استرس، خستگی، بی‌حوصلگی، ناراحتی یا خواب‌آلودگی این کارها را انجام می‌دهند. اگر احساس کردید حوصله فرزندتان سر رفته است، فعالیتی به او پیشنهاد کنید تا از این حالت دربیاید.


عواقب را مشخص کنید و تشویق کنید

بعضی عادت‌های بد مثل زدن یا گاز گرفتن را نمی توان نادیده گرفت و نیازمند این هستند که عواقبی برای آن مشخص کنید. خیلی مهم است که به فرزندتان بفهمانید که این رفتارها اصلاً خوب نیستند. همچنین یادتان باشد که وقتی فرزندتان خوب و آرام مشغول بازی است، به صورت کلامی او را حسابی تشویق کنید. برای انگولک کردن بینی نیازی به تعیین یک عاقبت منفی نیست و درعوض می‌توانید به فرزندتان استفاده درست از دستمال برای داشتن یک بهداشت خوب را توضیح دهید.


اگر تصور می‌کنید که رفتارهای بد فرزندتان نشاندهنده یک مشکل جدی است، بهتر است از متخصص کمک بگیرید تا به شما کمک کند علت اصلی بروز این رفتارها و عادت‌ها را پیدا کنید.

مطالب پیشنهادی:

۶ راه حل برای به تحرک درآوردن بچه‌های تنبل! 

ﺑﺎ ﻟﺠﺒﺎﺯﯼ ﮐﻮﺩﮐﺎﻥ 3ﺳﺎﻟﻪ ﭼﻪ ﺑﺎﯾﺪ ﮐﺮﺩ

رشد و تکامل نوزاد از بدو تولد تا دو سالگی

رشد و تکامل کودک از نوزادی تا شش ماهگی

با کودکان پرخاشگر چگونه رفتار کنیم؟

چند دستور طلایی برای تربیت کودک 

چگونه پودینگ موز درست کنیم؟




t.me/valentinocake

سفارش انواع شیرینی ،کیک و دسردر اصفهان

https://www.instagram.com/valentino.cake/



Image result for ‫پودینگ موز‬‎

 پودینگ موز یک نوع پودینگ پختنی است که لایه هایی از مواد مختلف -از جمله پودینگ خانگی- دارد. پودینگ موز خانگی را می توان از یک روز قبل درست کرد تا روز بعد برای سرو آماده شود.

مواد لازممقدار مورد نیاز
شکر۱ پیمانه
آرد۱/۲ پیمانه
نمک۱/۲ قاشق چایخوری
تخم مرغ (زرده و سفیده جدا شوند)۴ عدد
شیر۲ پیمانه
عصاره وانیل۱ قاشق چایخوری
کره۱ قاشق غذاخوری
ویفر وانیلی۱ بسته
موز رسیده۴ عدد
کرم تارتار۱/۴ قاشق چایخوری
شکر۵ قاشق غذاخوری
عصاره وانیل۱/۲ قاشق چایخوری


طرز تهیه:

1. شکر، آرد و نمک را در یک کاسه با هم مخلوط کنید و این مواد خشک را با یک قاشق، خوب هم بزنید.

2. ۴ زرده تخم مرغ را در یک ماهیتابه بزرگ بریزید و آن را بزنید. یک چهارم از شیر و یک چهارم از مواد خشک را به زرده تخم مرغ اضافه کنید و هم بزنید. ماهیتابه را روی حرارت متوسط قرار دهید و در حالی که مواد را هم می زنید، به تناوب شیر و مواد خشک را – هر بار به میزان یک چهارم از کل این مواد - اضافه کنید.

3. اولین قاشق چایخوری عصاره وانیل را به مخلوط پودینگ اضافه کنید و هم بزنید. مخلوط را به جوش بیاورید، آن را به طور مداوم هم یزنید و کره را اضافه کنید. کار هم زدن را ادامه دهید تا درجه غلظت پودینگ به ثبات برسد، سپس ماهیتابه را از روی حرارت بردارید.

4. کف قالب را با یک لایه ویفر وانیلی پر کنید. موز را به قطعه هایی به ضخامت ۱/۵ سانتی برش دهید و یک لایه موز روی ویفر ها بچینید. نیمی از پودینگ خانگی تان را روی ویفرها و موزها بریزید و سپس دوباره یک لایه ویفر و یک لایه موز قرار دهید و بقیه پودینگ را روی آنها بریزید.

5. سفیده های تخم مرغ را در یک کاسه دیگر بریزید و با یک همزن برقی بزنید تا جایی که وقتی همزن را از آن خارج می کنید، برآمدگی های نرمی به وجود بیاید. در حالی که که مرنگ را با سرعت زیاد هم می زنید، کرم تارتار و شکر را – هر بار به میزان یک قاشق غذاخوری – اضافه کنید تا جایی به شکل سفتی دربیاید و وقتی همزن را از آن خارج می کنید برآمدگی های نوک تیز و براقی روی سطح آن به وجود بیاید.

6. ۱/۲ قاشق چایخوری وانیل باقی مانده را روی مواد بریزید و با کاردک آن را با مرنگ مخلوط کنید. از کاردک برای گذاشتن و پخش کردن یک لایه ضخیم از مرنگ بر روی لایه های پودینگ استفاده کنید و آن را در تمام گوشه های قالب پخش کنید.

7. فر را از قبل با دمای ۳۷۵ درجه فارنهایت گرم کنید و پودینگ را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه داخل فر قرار دهید تا مرنگ طلایی رنگ شود. با استفاده از دستکش های بلند مخصوص فر پودینگ را خارج کنید و آن را روی قفسه خنک کننده بگذارید تا خنک شود و به دمای اتاق برسد. حداقل سه ساعت قبل از سرو، دسر را داخل یخچال قرار دهید.

Image result for ‫پودینگ موز‬‎

نکات و هشدارها

- در این دستور بیسکویت لیدی فینگر (شیرینی لطیفه) را می توان جایگزین ویفر وانیلی کرد.

- هم زدن مداوم پودینگ در هنگام پخت، گرما را در حد متوسط نگه می دارد و از سوختن پودینگ در داخل ماهیتابه جلوگیری می کند.

مطالب پیشنهادی:

اسموتی پرتقال، موز و آناناس

طرز تهیه پانزده اسموتی مقوی و مفید برای پوست

طرز تهیه چند اسموتی زمستانی 

اسموتی گیلاس شکلاتی

دستور درمان‌های خانگی خیار برای صورت

Image result for ‫دستور درمان‌های خانگی خیار برای صورت‬‎


۱. روشن کننده چشم

واضح‌ترین ترفند خانگی در استفاده از خیار، این است که دو قطعه خیار را روی چشم‌هایتان قرار دهید. کمی استراحت کنید، و اجازه دهید که خیار بمدت ۲۰ دقیقه روی چشم‌هایتان بماند تا تاثیر جادویی‌اش را بگذارد. خیار، ورم، حلقه‌های سیاه، و خستگی چشم را کاهش می‌دهد تا ظاهری بدون عیب و نقص داشته باشید. گریمورهای معروف فیلم‌ها در سراسر جهان، هنوز هم از این ترفند ضروری استفاده می‌کنند.

Image result for ‫دستور درمان‌های خانگی خیار برای صورت‬‎

۲. تونر صورت

برای تهیه‌ی یک تونر ملایم و نرم کننده، نصف یک خیار را ریز ریز کنید و با ۳ قاشق غذاخوری عنبر سائل و ۲ قاشق غذاخوری آب مقطر، بصورت پوره در آورید. با استفاده از یک غذا ساز تمام مواد را کاملا با هم مخلوط کنید، آنها را در یک بطری بریزید و با خیساندن یک پنبه در مخلوط بدست آمده، آزادانه از آن استفاده کنید. (بخصوص برای با طراوت کردن پوستتان در تابستان). اگر این محصول را در یخچال نگهداری کنید، بمدت چند هفته، تازه خواهد ماند.


۳. ماسک جوان کننده

رایج ترین کاربرد پالپ و آب خیار، بهتر کردن رنگ چهره و جوانسازی مجدد پوست است. آب خیار را با چند قطره آبلیمو مخلوط کنید و بعنوان یک ماسک صورت از آن استفاده کنید. این ماسک، رنگ چهره‌ی شما را بهتر کرده و پوستتان را درخشان می‌کند.


۴. درمان آکنه و موهای فرو رفته در گوشت

مخلوط آب خیار با سرکه‌ی سیب، آلوئه ورا، و آب گوجه فرنگی، یک تونر باور نکردنی می‌سازد که به تمیز کردن منافذ کمک می‌کند. این مواد را کاملا با هم مخلوط کنید و با یک پنبه‌ی توپی، آرام روی پوستتان بمالید (مراقب چشمهایتان باشید) و حتما بعد از چند دقیقه، آنرا کاملا آبکشی کنید.

Image result for ‫دستور درمان‌های خانگی خیار برای صورت‬‎

۵. ماسک آکنه

با مخلوط کردن مقدار مساوی زردچوبه و پالپ خیار با کمی‌آب لیمو می‌توانید یک ماسک ضد چربی درست کنید. آن را روی پوستتان بمالید و بگذارید ۱۵ دقیقه بماند سپس کاملا آبکشی کنید.


۶. ماسک هموار کننده ته رنگ پوست

یک خیار را در یک غذا ساز بصورت خمیر در آورید. کمی‌آب لیمو و یک قاشق چایخوری عسل به این مخلوط اضافه کنید تا یک ماسک شب که ته رنگ پوست را هموار می‌کند داشته باشید. بگذارید ۲۰ دقیقه روی پوستتان بماند و سپس با آب گرم بشویید.


۷. ماسک مرطوب کننده شماره ۱

یک قاشق چایخوری جو را با یک خیار کاملا ریز شده مخلوط کنید، و بگذارید نیم ساعت در دمای اتاق بماند تا غلیظ شود. آنرا روی پوستتان بمالید و بگذارید ۲۰ دقیقه بماند و سپس آبکشی کنید. برای رطوبت رسانی فوق العاده بیشتر می‌توانید یک قاشق غذا خوری عسل نیز اضافه کنید.


۸. ماسک مرطوب کننده شماره ۲

اگر جو دوست ندارید، بجای آن، این ماسک مرطوب کننده را امتحان کنید: نصف فنجان خیار خرد شده، نصف فنجان آووکادوی خرد شده (البته بدون هسته)، ۱ سفیده‌ی تخم مرغ و ۲ قاشق چایخوری شیر خشک را با هم مخلوط کنید تا یکدست شود. آن را روی صورتتان بمالید، ۳۰ دقیقه صبر کنید و سپس با آب سرد بشویید.

Image result for ‫دستور درمان‌های خانگی خیار برای صورت‬‎

۹. ماسک مرطوب کننده شماره ۳

برای پوست‌های مختلط، شما می‌توانید نصف یک خیار و یک قاشق غذاخوری ماست ساده را با هم مخلوط کنید. بمدت ۲۰ دقیقه روی پوستتان بگذارید و سپس آن را بشویید.


داشتن پوستی درخشان

Image result for ‫۷ راهنمایی برای پاک کردن آرایش‬‎



در‌‌‌حالیکه شما در واقعیت نمی‌توانید زمان را متوقف کنید، می‌توانید گذر زمان را در سطح سلول‌های پوستتان آهسته کنید. و یافتن شیوه‌ی درست ممکن است شما را شگفت‌زده کند، برای کسب بهترین نتیجه بایستی به اندازه‌ی یک سالن زیبایی، در یک مغازه‌ی خواربار‌فروشی وقت سپری کنید. در اینجا ۴ راز برای دستیابی به پوستی با ظاهر تمیز، باطراوت و نرم وجود دارد:


1. حتما مسائل ابتدایی و اساسی را به خاطر بسپارید

حداقل هر شب ۷ ساعت چشمانتان را ببندید. برای آنکه هیدراته بمانید مقدار زیادی آب بنوشید (پوست شما دارای ۷۰% آب است)، روزانه از کرم‌های ضدآفتاب با طیف گسترده و دارای حداقل ۳۰ SPF استفاده نمایید. سیگار نکشید. زیرا اشعه‌ی (ماوراء بنفش) UV دود سیگار و الکل همگی پوست را چه در بین سلول‌ها و چه روی پوست و در لایه‌های پایین‌تر پوست (غشاء میانی پوست) پیر می‌کنند.


2. روغن امگا-۳ بخورید

پوستتان را با ماهی سلمون، ساردین، بذرک، روغن کلزا، گردو یا تخم‌مرغ‌های غنی‌شده روی بشقابتان هر هفته تغذیه کنید. این مواد غذایی فو‌ق‌العاده‌ی از روغن امگا-۳ غنی هستند، گروهی از اسیدهای چرب ضروری که بدن شما به تنهایی نمی‌تواند آن‌ها را تولید کند. این مواد غذایی راز کمک به کشسان‌تر نگهداشتن پوست شما هستند که غشاهای سلول پوستی را سالم و بقدر کافی نگه می‌دارند تا امکان ورود مواد مغذی و حذف مواد زائد را فراهم شود. آن‌ها همچنین نقش مهمی در بدن در راستای توقف تولید ترکیبات التهاب‌زا داشته که پیر‌شدن پوست را تسریع می‌کنند.

Image result for ‫۷ راهنمایی برای پاک کردن آرایش‬‎

3. میوه‌ها و سبزیجات با رنگ نارنجی را انتخاب کنید

مایلید برنزه کنید؟ آفتاب را کنار گذاشته و به جای آن دنبال میوه‌ها و سبزیجات با رنگ نارنجی تیره، نظیر زردآلو، طالبی و کدو حلوایی بروید. آن‌ها نه تنها مملو از آنتیاکسیدان بتاکاروتن هستند، بلکه یک تحقیق در سال ۲۰۱۱ مشخص کرد با مصرف چند وعده محصولات با رنگ روشن (جالب است بدانید که بتاکاروتین در برگ سبزیجات نظیر کلم، اسفناج و برگ چغندر نیز وجود دارد) درخشش طبیعی پوست افزایش یافته و رنگ پوست گرم‌تر بنظر می‌رسد. نکته: این مواد غذایی غنی از ویتامین ث هستند، که یکی از آنتی‌اکسیدا‌ن‌های اصلی محلول در آبِ پوست شما است.


4. از کرم ضد آفتاب خوراکی لذت ببرید

تحقیقات نشان داده‌اند که ترکیبات موجود در چای، شکلات، گوجه‌ها می‌تواند به عنوان SPF طبیعی برای پوست ما کاربرد داشته و به طور بالقوه کمک به محافظت از پوست در برابر آسیب‌های پیرکننده و مضر ناشی از UV کمک کنند. (اما هیچ وقت ضدآفتاب‌ها را فراموش نکنید!)

مطالب پیشنهادی:

میکاپ گرم و شیوه انجام آن

۸ شیوه بد زیبایی که نباید انجام بدهید

جوان سازی صورت و گردن با بوتاکس (Botox) 

اسید هیالورونیک، و محصولات مراقبت از پوست

راهنمایی هایی برای پاک کردن آرایش

Image result for ‫۷ راهنمایی برای پاک کردن آرایش‬‎


 نکات متنوعی برای پاک کردن موثر آرایش وجود دارد و همه می گویند باید در پایان روز تمام آثار آرایش را از صورتمان پاک کنیم، ولی گفتنش از انجامش آسان تر است. اثر چیزهایی مثل خط چشم و ریمل گاهی حتی بعد از استفاده از پاک کننده‌ی آرایش هم به جا می ماند! با این راهنما پاک کردن آرایش برایتان مثل آب خوردن خواهد شد.


۱. به ترتیب شروع کنید

برای راهنمایی در مورد پاک کردن آرایش بهتر است از پایه شروع کنیم. احتمالا اینکار را خودتان هم خودبخود انجام می دهید، به ترتیب پاک کردن آرایش می‌تواند به سرعت کارتان بسیار کمک کند.با پاک کردن رژ یا برق لب شروع کنید و بعد به سراغ چشم ها بروید، و با پاک کردن بقیه ی صورت کار را تمام کنید.


۲. با چشم ها به ملایمت رفتار کنید

ریمل و خط چشم معمولا سخت تر از بقیه ی آرایش ها پاک می شوند. ممکن است وسوسه شوید که چشمتان را بمالید و بسایید تا پاک شود ولی اینکار اصلا برای پوستتان خوب نیست. پاک کننده‌ی آرایش مخصوص چشم بهترین گزینه برای پاک کردن سایه‌ی چشم، خط چشم و ریمل است.کمی از پاک کننده ی آرایش چشم را روی پد پنبه ای بزنید و آن را روی پلک و مژه‌هایتان قرار دهید. سپس به آرامی آن را به گوشه‌ی چشم ها بکشید، این کار را تا پاک شدن کامل آرایش تکرار کنید.


۳. پاک کننده ی مناسبی انتخاب کنید

در هنگام خرید همیشه ملایم ترین پاک کننده ی ممکن برای نوع پوستتان را انتخاب کنید. در اثر استفاده از پاک کننده‌های خشن و بیش از اندازه قوی، پوستتان خشک شده و در نتیجه ی این اتفاق، بیش از حد چربی تولید خواهد کرد. پاک کننده را با حرکات دایره ای روی پوستتان بمالید و آرایش را همین طور که پیش می روید به آرامی پاک کنید.بیشتر آرایش، خصوصا اگر پیش تر آرایش لب و چشمتان را پاک کرده اید، باید در این مرحله پاک شود.


۴. آبکشی کنید

پس از پاک کردن آرایش، آنچه باقی مانده را با آب ولرم بشویید.از ساییدن آثار باقی مانده با پارچه و حوله خودداری کنید چرا که به پوستتان آسیب می رساند. پاشیدن آب ولرم، به صورتتان برای از بین بردن آنچه باقی مانده کافی ست (یادتان نرود که آب داغ یا سرد به پوستتان شوک وارد می کند).


۵. خشک کنید

حالا بعد از پاک کردن آرایش، از پارچه یا حوله ای برای خشک کردن پوستتان استفاده کنید. آهسته پارچه یا حوله را روی پوستتان فرود بیاورید و از کشیدن و مالیدن آن بر پوست خودداری کنید. درباره ی استفاده از تونر منقبض کننده ی پوست بعد از پاک کردن و آبکشی عقاید متفاوتی وجود دارد، پس این به نظر شخصی خودتان بستگی دارد.ولی حتما در پایان کار، از مرطوب کننده استفاده کنید.


۶. کلک های جایگزین

گاهی اوقات، ما تمام لوازم پاک کردن آرایشمان را همراه نداریم.بعضی ها سر جایگزین‌هایی مثل وازلین و روغن بچه قسم می خورند (به شخصه آزمایششان نکرده‌ام بنابراین نمی توانم کارآیی شان را تایید کنم)، ولی من استفاده از مرطوب کننده و پاک کردنش با دستمال کاغذی را روش آسان و بدون آب مناسبی می دانم.


۷. با ملایمت رفتار کنید

ملایمت کلمه‌ی کلیدی پاک کردن آرایش است. ممکن است فکر کنید که استفاده از محصولات و حرکات ملایم ناکارآمد است ولی این طور نیست! ملایمت تنها به معنای برآشفتن پوست به کمترین میزان ممکن است، چرا که پوست صورت پوستی به شدت حساس است.


پاک کردن آرایش را به عادات روزانه ی خود اضافه کرده و بصورت دائمی به آن پایبند باشید.این موارد نکاتی هستند که ممکن است دفعه ی بعدی که آرایشتان را پاک می کنید به دردتان بخورند. بهترین توصیه ی شما برای پاک کردن آرایش چیست؟ آیا فوت و فن خاصی دارید؟

مطالب پیشنهادی:

چطوری پوست خود را مثل آینه صاف کنیم

از بین بردن چروک صورت

اهمیت هماهنگی رنگ لباس با رنگ پوست

نگران تیرگی زیربغل و آرنج تان هستید؟ 

رازهای آرایشی برای صورت های پف دار

با این گیاهان لکه های پوستی را درمان کنید

باید و نیایدهای گیاهخوار ی


Image result for ‫گیاه خواری‬‎


گیاه‌خواری به معنای پرهیز از خوردن گوشت جانوران است که ممکن است شامل پرهیز از غذاهایی مانند شیر، لبنیات، تخم مرغ و عسل که خاستگاه جانوری دارند نیز بشود. چندین نوع گیاه‌خواری وجود دارد که بسته به نوع آن، جهت گیری گیاه‌خواران در برابر دام‌ها و فراورده‌های دامی متفاوت است. عده‌ای از گیاه‌خواران در کنار نخوردن و یا کمتر خوردن فراورده‌های جانوری با آزار و کشتار آن‌ها نیز مخالفند.


برخی از گیاه‌خواران از پوشیدن لباس‌هایی مانند چرم، ابریشم، و خز که از کشتن جانوران به دست آمده نیز پرهیز می‌کنند. در وگنیسم (Veganism) که گاهی «گیاه‌خواری کامل» هم نامیده می‌شود از همهٔ فراورده‌های جانوری، چه از کشتن جانوران به دست آمده باشند و چه با بهره‌گیری از آن‌ها (مانند لبنیات، تخم مرغ، عسل، و...)، پرهیز می‌شود.

گیاهخوار شدن به روش‌های زیادی می‌تواند سلامتی شما را افزایش دهد،‌ مثل کم‌ کردن فشار خون و از بین بردن خطر سرطان. اما اگر به شیوه‌ی اشتباه آن را انجام دهید، ممکن است به این نتیجه برسید که راهی برای افزایش وزن است. اطمینان حاصل کنید که از این بایدها و نبایدهای گیاهخواری پیروی می‌کنید تا بدون اضافه وزن به فواید آن دست پیدا کنید.


تسلیم میل شدید به کربوهیدرات‌ها نشوید

با خارج کردن پروتئین‌های حیوانی از رژیم غذایی خود، احساس گرسنگی و سیر نشدن در شما ایجاد می‌شود. بسیاری از گیاهخواران به اشتباه به سمت کربوهیدرات‌هایی مثل نان، برنج و ماکارونی می‌روند تا خود را سیر کنند. با اشباع کردن بدن خود از کربوهیدرات‌ها قند خون بدن بالا و پایین می‌رود، انرژی کم می‌شود و سطح کورتیزول شما افزایش می‌یابد که منجر به افزایش چربی شکم می‌شود.


به سمت وعده‌های یخ زده نروید

وقتی به پوشش بسته‌بندی وعده‌های گیاهخواری آماده و بسته‌بندی شده نگاه کنید، در نگاه اول به عنوان وعده‌های غذایی سالم و سریع به نظر می‌رسند. اما اگر به اطلاعات ارزش غذایی آن نگاهی بیندازید میزان رضایت شما کم خواهد شد. این وعده‌ها اغلب پر از کالری، چربی، شکر، نمک، طعم‌دهنده‌های مصنوعی و نگهدارنده هستند. برای مثال میزان کالری یک غذای گیاهی تایلندی محبوب یخ زده بیشتر از چیزبرگر و میزان سدیم آن بیش از چهار و نیم پرس سیب زمینی سرخ کرده است . محصولات گیاهی پخته شده و بستنی‌ها اغلب حاوی کالری بیشتری (درست به اندازه ی شکر) نسبت به همتایان غیر‌گیاهی خود هستند.

در مصرف پنیر افراط نکنید

پنیر می‌تواند منبع بزرگ پروتئین برای افرادی باشد که پروتئین حیوانی نمی‌خورند، اما اگر زیاد مصرف کنید و یا از نوع مناسب آن استفاده نکنید با افزایش وزن رو به رو خواهید شد. مثلاً بعضی پنیرهای چدار چهار برابر کالری و نه برابر چربی بیشتر از سینه‌ی بدون استخوان جوجه (در یک انس) دارند. علاوه براین پنیر اغلب نمک زیادی دارد و می‌تواند باعث شود که به سمت آب بیشتری بروید و افزایش وزن آب پیدا کنید.


پروتئین‌های پایه گیاهی بیشتری بخورید

برای آنکه اشتهای خود را کم کنید و بدن خود را قوی نگه دارید، مصرف پروتیئن‌های پایه گیاهی خود را افزایش دهید. در روز حداقل ۴۶ گرم پروتیئن مصرف کنید تا انرژی خود را بالا، سیستم ایمنی را سالم و شکم خود را سیر نگه دارید. این منابع را بیشتر وارد رژیم غذایی خود کنید: عدس، لگوم (سبزی خوردنی)، کینوا، ماست یونانی، شاهدانه و بادام .


غذاهای از پیش بسته بندی شده را به درستی انتخاب کنید و آن‌ها را پاک کنید

اجازه ندهید غذاهای از پیش بسته‌بندی‌شده به صورت پنهانی کالری زیادی به رژیم شما اضافه کند. مراقب باشید بیش از سه وعده‌ی بسته‌بندی‌شده در هفته مصرف نکنید. اگر آن‌ها حاوی هر نوع دانه‌ای باشند، مطمئن شوید که سبوس‌دار است، تا جلوی افزایش ناگهانی انسولین و قند خون را بگیرد. در نهایت نیز یک فنجان سبزی تازه به هر وعده‌ی آماده اضافه کنید .


پنیرهای بهتری مصرف کنید

اگر عاشق پنیر هستید اما نمی‌خواهید بیش از حد مصرف کنید، از پنیرهای سالم‌تری مثل پنیر بز، فتا و گرویر ( Gruyere ) استفاده کنید. پنیر رنده شده روی هر وعده‌ی غذایی به جای خوردن کل تکه‌ی پنیر، راه آسانی برای محدود کردن مقدار مصرف پنیر شماست.


مطالب پیشنهادی:

گیاهخواری ، فواید و مضرات

رژیم غذایی خوردن به تناسب گروه خون

برای میان وعده چه بخوریم ؟ 

شش گیاه دارویی مفید برای لاغر شدن

چند گیاه برای خانم هایی که اضافه وزن دارند

رژیم ۵ روزه برای کاهش وزن

Image result for ‫تغذیه  و رژیم‬‎



رژیمی موثر که تنها پنج روز در ماه باید رعایت شود؟ خیالی به‌نظر می‌رسد. اما تحقیقات جدید در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی نشان می‌دهد، افرادی که از این رژیم به ‌مدت سه ماه پیروی نموده‌اند بی‌آنکه از توده‌ی عضلانی آنها کم شود، وزن از دست دادند و همچنین خطر ابتلا به دیابت، سرطان و بیماری‌های قلبی در آن‌ها کاهش یافته. این رژیم غذایی حتی می‌تواند روند پیرشدن را کند نماید.


همه‌ی آنچه ذکر شد، پیرامون روزه‌داری متناوب(Periodic Fasting) می‌چرخد. نویسنده‌ی تحقیق دکتر والتر دی لونگو، مدیر موسسه‌ی طول عمر در کالیفرنیای جنوبی اذعان می‌دارد که، تحقیقات گذشته حاکی از آن بود که رژیم‌های غذایی محدود به آب و یا بسیار کم کالری می‌تواند به محافظت از سلول‌ها و اندام‌ها در برخی از بیماری‌های مزمن از جمله سرطان کمک کند. به‌گفته‌ی لونگو، روزه‌ی متناوب منجر به از دست دادن موقت سلول‌های خون، سلول‌های کبدی و سلول‌های عضلانی می‌شود. اما هنگامی که دوباره شروع به غذا خوردن می‌کنید، سلول‌ها مجددا تولید می‌شوند. او معتقد است، به نظر می‌رسد همین تولید مجدد از مزیت‌های این رژیم غذایی محسوب می‌شود.


لونگو اضافه می‌‌کند که این برنامه‌ی پنج روزه‌ی جدید برگرفته از رژیم‌های روزه‌داری متناوب و تلاشی برای دستیابی به همان مزایا اما بدون افراط است. او در ادامه می‌گوید، این رژیم در تلاش برای حذف تاثیرات مزمن رژیم‌های غذایی، مداخلات است و بر پایه‌ی آنچه اغلب افراد قادر به انجام آن هستند، طراحی شده است."


تحقیقات

آخرین مطالعه (بعد از تعداد زیادی از تحقیقات پیشین بر روی حیوانات) بزرگسالان سالم را به دو گروه تقسیم کرد. پنج روز در ماه، گروهی از رژیم با کالری محدود پیروی نمودند. که شامل غذاهایی مانند سوپ‌های سبزیجات، شکلات‌های انرژی‌زا، نوشابه‌های انرژی زا، تنقلات، چای بابونه و قرص‌های مکمل‌ گیاهی – تمام آن ها بین ۷۵۰ و ۱۱۰۰ کالری- در روز می‌شد. افرادی که از رژیم پیروی می‌نمودند ۲۵ روز دیگر ماه را به‌طور طبیعی غذا می‌خورند و به ورزش روزمره‌ و معمول خود ادامه می‌دادند. از گروه دوم خواسته شد که رژیم معمول و عادت‌های ورزشی خود را ادامه دهند.


لونگو می‌گوید گرچه این مطالعه محدود بود اما نتایج آن امیدوار کننده می‌نمود. در پایانِ سه ماه، افرادی که از این رژیم پیروی نمودند به طور متوسط ۳ درصد از وزن بدن خود یعنی ۶ کیلو از وزنشان کم شده بود و توده‌ی عضلانی نحیفشان افزایش یافته بود. در مقایسه با گروه غیر رژیمی، گروه رژیم غذایی همچنین از سطوح پایین‌تر گلوکز، سطوح پایین‌تر از فاکتورهای رشد شبه انسولین (که منجر به فرآیند پیری می‌شود) و التهاب کمتر لذت می‌بردند.


آیا این رژیم ایمن است؟

لونگو معتقد است، نه برای همه. قطعا افرادی هستند که رژیم غذایی می‌تواند برای آنها خطرناک باشد، از جمله افراد با سابقه‌ی بی‌اشتهایی مفرط، مصرف‌کننده‌های داروهای دیابت و زنان باردار. حتی اگر شما در زمره این افراد نیستید، رژیم غذایی خود را تحت نظارت پزشک و یا متخصص تغذیه آغاز نمائید. این رژیم باید شامل مقدار کافی کالری که مواد مغذی کلیدی را در بر داشته باشد، همه آنچه که برای رژیم غذایی مورد نیاز است، تا بی‌خطر و موثر واقع گردد. پس لطفا، سعی در تقلید آن با ۷۵۰ کالری در روز نداشته باشید.

Image result for ‫تغذیه  و رژیم‬‎

چه می‌توان کرد؟

لونگو می‌گوید تا پایان سال، یک برنامه رژیم غذایی تجاری بر اساس تحقیقاتش در دسترس خواهد بود. در همین حال، شما می‌توانید از پزشک خود در مورد رژیم‌های روزه‌داری متناوب سوالاتی بپرسید و یا درمورد برنامه‌ی آینده که در تحقیقات لونگو و USCتهیه شده بیشتر بخوانید. در نهایت، لونگو می‌گوید که امیدوار است تا رژیم‌های غذایی روزه‌داری متناوب برای درمان دیابت و بیماری‌های قلبی و عروقی مورد استفاده واقع شود، هر چند که به تایید FDA نیاز دارد و احتمالا به سال‌‌های سال زمان نیاز است .

مطالب پیشنهادی:

رژیم لاغری ۱۰ روزه 

رژیم سم زدایی

باورهای اشتباه در مورد پروتئین غذا 

۴ روش برای شروع موفق یک رژیم غذایی

آیا قصد کاهش وزن دارید؟ 

تغذیه در محل کار

Image result for ‫تغذیه در محل کار‬‎



یکی از اصلی‌ترین روش‌های حفظ سلامت و شادابی، تغذیه‌ی مناسب است و برای کسانی که برای ساعت‌های طولانی ممتد به یک کار مشغول هستند، این قضیه خیلی جدی و مهم می‌شود. محتوای چیزهایی که می‌خوریم روی توانایی فکر کردن و قوای جسمانی ما اثر می‌گذارد.


این ۹ مورد را برای چیزهایی که در محل کار می‌خورید، رعایت کنید.


۱. نوشیدنی بیش تر و غذای کم‌تر بخورید

نوشیدنی‌ها در مقایسه با غذاها عموما کالری کم‌تری دارند، پس عامل خوبی برای جلوگیری از اضافه‌وزن هستند. نوشیدنی‌های طبیعی و ویتامینه مصرف کنید.


۲. غلات و کربوهیدرات مصرف کنید

کربوهیدرات را در قالب غذاهایی مثل نان، سیب‌زمینی و پاستا بخورید. این‌ها دیرتر به شکل قند در بدن تجزیه می‌شوند و چون دیرهضم هستند، احساس سیری طولانی مدت ایجاد می‌کنند. غلات کامل مانند برنج قهوه‌ای ارزش غذایی بالایی دارند. به این ترتیب هم انرژی زیادی دارید و هم در بین روز کم‌تر گرسنه می‌شوید.


۳. صبحانه و ناهار را ادغام کنید

یک وعده‌ی کامل و مغذی در حوالی ساعت ۱۱ صبح می‌تواند هم صبحانه و هم ناهار باشد. حتما سالاد و مواد غذایی مفید را در این وعده بخورید و اگر محل کار به شما ناهار می‌دهد و این‌ها را لحاظ نمی‌کند، از خانه همراه خودتان بیاورید.


۴. بشقاب کوچک‌تر بردارید

اگر غذاهای اشتهاآوری پیش روی شماست، بشقاب‌های کوچک‌تری بردارید تا کم‌تر غذا بکشید؛ به خصوص اگر جشن و برنامه‌ای هم هست و میز رنگینی چیده‌اند. بشقاب هر اندازه‌ای باشد، ما تمایل داریم که تمام آن را غذا بکشیم، پس چه بهتر که کوچک‌تر باشد. ضمنا سعی کنید که درصد بیش‌تر بشقاب را با سبزیجات و میوه پر کنید.


۵. وقت زیادی در آشپزخانه تلف نکنید

برای این‌که وقت زیادی از شما در آشپزخانه تلف نشود، هر بار که غذا یا سالاد درست می‌کنید، زیاد تهیه کنید‌ که حداقل تا دو سه روز دیگر نیازی نباشد سراغ پخت‌وپز بروید.

Image result for ‫تغذیه در محل کار‬‎

۶. سبد خرید را با غذاهای ناسالم پر نکنید

معمولا این‌جور غذاها خیلی اشتهاآور و وسوسه‌کننده هستند ولی به همین نسبت هم زود تمام می‌شوند. هر چه غذاها و خوراکی‌های ناسالم خوشمزه‌ی بیش‌تری بخریم، وسوسه می‌شویم که بیش‌تر بخوریم و این کاملا مضر است. این سبک تغذیه را کنار بگذارید و سعی کنید در محل کار هم از این غذاهای ناسالم پرهیز کنید.


۷. شب ها از یک ساعت به بعد غذا نخورید

توصیه می‌شود که از ساعت ۸ شب به بعد غذای سنگین نخورید. شب زمان استراحت بدن و ذهن است و وقتی از یک ساعتی به بعد غذا می‌خورید، متابولیسم بدن که قرار است استراحت کند، به کار می‌افتد و به همراه آن مغز و سایر اعضا. با این کار بدن‌تان را خسته می‌کنید و روز بعد انرژی کم‌تری برای پرداختن به کارها خواهید داشت؛ عصبی هستید و هرچه خورده بودید هم تبدیل به چربی شده است.


۸. موفقیت‌تان را تصور کنید

‌یک تصویر ذهنی از بهترین حالت خودتان و موفقیتی که می‌خواهید به دست بیاورید، بسازید و آن را حفظ کنید؛ با همان ظاهر و اندامی که دوست دارید داشته باشید. دانشمندان و روان‌شناسان متفق‌القول بر این باور هستند که داشتن یک تصویر ذهنی به اندازه‌ی فعالیت فیزیکی در رسیدن به هدف اهمیت دارد.


۹. برچسب‌های ارزش تغذیه را بخوانید

در اطلاعات ارزش تغذیه که روی بسته‌بندی مواد غذایی درج می‌شود، به مقدار فیبر، انرژی و چربی موجود در آن خوراکی توجه کنید.

 مطالب پیشنهادی:

توصیه هایی جهت کاهش وزن 

توصیه هایی مهم در زمان رژیم لاغری

توصیه متخصصان تغذیه برای کاهش اشتها 

پرخوری عصبی یا بولیمیا و درمان آن

۵۰ مورد از بهترین نکات زیبایی برای خانم‌ها

Image result for ‫زیبایی خانمها‬‎


از جمله رازهای زیبایی عجیب و غریب خانم‌ها این‌ها هستند: مالیدن قهوه روی ران ها برای مبارزه با سلولیت و استفاده از جوش شیرین روی دندان‌ها برای سفیدتر کردن آن‌ها.


ترفندهای دیگر عبارتند از: شستشوی موها با تخم مرغ خام یا آب‌جو برای براق کردن آ‌ن‌ها و زدن خمیر دندان روی لکه‌ها و جای نیش حشرات برای کمک به بهبود آن‌ها.


پژوهشی که در مورد رژیم‌ها، عادات و آداب و رسوم زیبایی تحقیق کرده، دریافت که ده درصد زنان حاضرند هر نکته عجیب و غریب زیبایی را امتحان کنند، به شرط آنکه باعث شود ظاهر بهتری داشته باشند و ده درصد گفتند که عاشق جدیدترین مدهای زیبایی هستند. خوابیدن با پوشیدن یک جوراب پر از مرطوب کننده و برس کشیدن موها با پودر تالک نیز رایج می‌باشد.


کارهای عجیب و غریبی که زنان انجام داده بودند، در ادامه آمده است. این تحقیق جامع از ۲۰۰۰ زن و توسط متخصصین مراقبت از پوست Simple انجام شد. زنان این مطالعه گفتند که حاضرند برای آخرین و جدیدترین محصول زیبایی، به طور متوسط ۳۵۰ هزار تومان هزینه کنند.


سخنگوی Simple گفت: این لیست عجیب و غریب از نکات و ترفندهای زیبایی، کارهایی را نشان می‌دهد که برخی زنان برای زیبا به نظر رسیدن انجام می‌دهند و اینکه بعضی از این نکات، چقدر گیج کننده هستند.


زنان نسبت به محصولات و نکات زیبایی رویکردهای متفاوتی دارند، بعضی دوست دارند جدیدترین نوآوری‌ها را بپذیرند و بقیه ترجیح می‌دهند به چیزهایی که می‌دانند، عمل کنند. ما می‌خواستیم از خانم‌ها نظرسنجی کنیم تا بفهمیم آن‌ها از کدام درمان‌های زیبایی جایگزین استفاده می‌کنند و رویکرد آن‌ها نسبت به جدیدترین محصولات ضروری چیست.


بررسی نشان داد راه حل‌های معمولی‌تر برای حفظ ظاهری جوان، شامل نوشیدن مقدار زیادی آب، شیر و آب قره قاط است.


سایر راه حل‌های غیر متعارف عبارتند از: مالیدن توت فرنگی روی صورت برای به حداقل رساندن ظاهر کک و مک‌ها و اضافه کردن شکر به صابون برای لایه برداری.


نکات برطرف کننده چین و چروک‌ها این‌ها بودند: خوابیدن به پشت برای جلوگیری از افتادن خط روی صورت و خریدن یک روبالشی ابریشمی.


این نظرسنجی، نظرات خانم‌ها درباره روش‌های خشن زیبایی را مورد بررسی قرار داد و از هر ۵ زن، یک نفر گفت آن‌هایی که برای جوان ماندن به زیر تیغ می‌روند، خودخواه و مجذوب خود هستند.


نزدیک به یک سوم از آن‌ها گفتند که آن‌ها پولشان را هدر می‌دهند.


هنگامیکه از آنها پرسیده شد کلید جوان به نظر رسیدن چیست، سه چهارم خانم‌ها گفتند داشتن یک رژیم غذایی سالم.


دو سوم از آن‌ها نوشیدن مقدار زیادی آب را به عنوان کلید حفظ جوانی اعلام کردند اما ۵۷ درصد گفتند که این مساله به ژن‌هایی که با آن متولد شده‌اید، بر می‌گردد.


یک سوم از آنها، جوانی را به داشتن یک روال زیبایی خوب روزانه و پاک کردن آرایش به طور منظم، نسبت دادند. ۱۴ درصد گفتند که به منظور جوان ماندن، مواد غذایی خاصی می‌خورند که محبوب‌ترین آن‌ها بروکلی و سپس روغن ماهی بود.


دو سوم گفتند که متوجه ادعاهای متناقض محصولات زیبایی شدند که گیج کننده بود. ۱۰ درصد هم گفتند: هر چیزی ارزش یک بار امتحان کردن را دارد.


سخنگوی Simple افزود: این بررسی نشان می‌دهد که بسیاری از زنان حاضرند برای پیدا کردن رژیم زیبایی مناسب، کارهای عجیب و غریب انجام دهند. بسیاری از زنان حاضرند برای مقابله با روند پیری، کارهای عجیب و غریب انجام دهند و این انتخاب آن‌هاست. اما توصیه ما این است که به جای اینکه خودتان را تحت فشار قرار دهید تا آخرین مدها یا هر عمل جراحی تهاجمی را امتحان کنید، از یک سبک زندگی سالم پیروی کنید.


توصیه ما این است که یک روال سالم در پیش بگیرید تا پوست‌تان به خاطر آن، سپاسگزار شما باشد. شما فقط یک پوست دارید، پس مراقب آن باشید.

Image result for ‫زیبایی خانمها‬‎

در Simple ما معتقدیم که مراقبت از ظاهر شما باید ساده و آسان باشد.


۵۰ مورد از بهترین نکات زیبایی توسط خانم‌های انگلیسی

۱. قرار دادن خیار روی چشم‌ها برای بانشاط کردن آن‌ها.

۲. هر روز ۲ لیتر آب بنوشید.

۳. قرار دادن خمیر دندان روی لکه‌ها

۴. قرار دادن چای کیسه‌ای روی چشم‌های خسته

۵. برای با طراوت کردن موها، آن‌ها را با پودر تالک برس بکشید.

۶. برای داشتن پاهایی نرم، با جوراب‌های پر از مرطوب کننده بخوابید.

۷. نیشگون گرفتن گونه‌ها برای داشتن سرخی طبیعی

۸. پاها را با نرم کننده مو اصلاح کنید.

۹. آب لیمو برای هایلایت موها

۱۰. نوشیدن مقدار زیادی شیر

۱۱. قرار دادن خمیر دندان روی نیش حشرات

۱۲. قرار دادن لاک ناخن در یخچال

۱۳. مالیدن جوش شیرین روی دندان‌ها برای سفیدتر کردن آن‌ها

۱۴. زدن وازلین به ابرو

۱۵. زدن رژ لب روی گونه در زمانیکه رژ گونه ندارید

۱۶. آبکشی نهایی موها با سرکه

۱۷. روی برس مو، عطر اسپری کنید.

۱۸. پدیکور ماهی

۱۹. قرار دادن قاشق چای‌خوری سرد روی چشم‌ها برای کاهش ورم چشم

۲۰. استفاده از عسل به عنوان ماسک صورت

۲۱. به جای کوتاه کردن ناخن‌های شکسته شده، به آن چسب قطره‌ای بزنید.

۲۲. صورت‌تان را با آب گرم که به آن گیاهان تازه اضافه شده، بخور دهید.

۲۳. استفاده از وازلین برای صاف کردن موهای وزدار

۲۴. قبل از استفاده از فرمژه، آن را گرم کنید.

۲۵. برای جلوگیری از چین و چروک صورت، به پشت بخوابید.

۲۶. برای لایه برداری، به صابون‌تان شکر اضافه کنید.

۲۷. موها را با آبجو آبکشی کنید.

۲۸.برای صاف کردن موی بلند،آن را اتو بکشید(قبل از اینکه اتوهای مو اختراع شوند).

۲۹. برای سفید کردن نوک ناخن‌ها، از آب لیمو استفاده کنید.

۳۰. مداد ابرو، مداد چشم و رژ لب‌ها را در یخچال نگه دارید.

۳۱. ریختن شیر در وان یا روی پوست

۳۲. برای براق کردن موها، روی آن‌ها تخم مرغ زده شده بمالید.

۳۳. برای خلاص شدن از شر لکه‌های برنزه کف دست، از خمیر دندان سفید کننده استفاده کنید.

۳۴. برای درخشان کردن پوست، یک قطره سرم را با فونداسیون مخلوط کنید.

۳۵. برای کاهش چین و چروکها و آکنه،یک قالب یخ را روی صورتتان ماساژ دهید.

۳۶. برای خشک شدن ریمل روی مژه‌هایتان، از باد سرد سشوار استفاده کنید.

۳۷. خوابیدن روی روبالشی ابریشمی به منظور کاهش چین و چروک‌ها

۳۸. ریختن سس کچاپ گوجه فرنگی روی موها برای برگرداندن (معکوس کردن) رنگ مو

۳۹. ریختن روغن نارگیل و کدو تنبل روی موها برای افزایش رطوبت آن

۴۰. استفاده از قهوه به عنوان یک اسکراب بدن برای مبارزه با سلولیت

۴۱. آووکادو را له کنید (به شکل خمیر در آورید) و به عنوان اسکراب بدن از آن استفاده کنید.

۴۲. برای اینکه سینه‌ها بزرگتر به نظر برسند، دوش آب سرد بگیرید.

۴۳. یک کپسول روغن گل مغربی را بترکانید و برای بهود سریع‌تر لکه‌ها، روی آن‌ها بمالید.

۴۴. برای کاهش برافروختگی گونه‌ها از آنتی هیستامین استفاده کنید.

۴۵. برای خلاص شدن از شر کک و مک، توت فرنگی تازه را روی صورت‌تان بمالید.

۴۶. برای افزایش درخشش مو و بهبود رنگ آن، از آب قره قاط استفاده کنید.

۴۷. برای افزایش ضخامت لب، به برق لبتان روغن نعناع اضافه کنید.

۴۸. برای بی رنگ کردن موهای صورت، مخمر آب جو را با آب مخلوط کنید.

۴۹. برای یک آرایش چشم دودی، روی قلم موی آرایش‌تان، دوده‌ی یک کبریت سوخته را بمالید.

۵۰. اسپری کردن لیموناد روی موهای مرطوب برای فیکس کردن مو و حالتش


مطالب پیشنهادی:

چطوری پوست خود را مثل آینه صاف کنیم

درمان مشکلات پوستی با تخم شنبلیله

با این روش ها لک های صورت را از بین ببرید

تاتوی ابرو

شروع تقویت هوش از نوزادی

Image result for ‫تربیت فرزندان‬‎



برای اینکه فرزندانی باهوش داشته باشید، از نوزادی دست به کار شوید. یک روز را هم از دست ندهید. ما در این مقاله دو راه را به شما پیشنهاد می کنیم.


روش اول

برای نوزادان خود از ۶ ماهگی زمانی که نوزاد همراه با مادر از نگاه کردن به عکس های کتاب لذت می برد، کتاب بخوانند.


مادران و پدران می توانند برای نوزادان تازه متولد شده نیز کتاب بخوانند. در حقیقت مهم نیست که نوزاد چند ساله باشد. خواندن فرصت بزرگی است برای در آغوش گرفتن نوزاد و برقراری ارتباط با او.


کتاب خواندن برای نوزادان به ساختن کلمات نوزادان و تحریک تصورات انها کمک کرده و مهارت های برقراری ارتباط را در نوزاد تقویت می کند. در حقیقت هر چه قدر بیشتر با نوزاد خود از ابتدا صحبت کنید، در پرورش و رشد بهتر نوزاد مفید است.


مهارت های زبان و حتی هوش به تعداد کلماتی که نوزاد هر روز می شنود ارتباط پیدا می کند. همچنین صحبت کردن با نوزاد به او کمک می کند تا سریعتر کلمات را یاد گرفته و مفهوم آنها را درک کند.


در ماه های اول، همانطور که نوزاد صحبت های شما را می شنود به ریتم زبان بیشتر از محتوا توجه دارد. بنابراین زمانی که می خواهید مطلبی را بخوانید هر چیزی را می توانید امتحان کنید، کتابهای کودک، یک مجله و یا حتی یک رمان.


نوزاد شما ممکن است مجذوب عکس های روشن و درخشان داخل کتاب شود. بنابراین تا آنجائیکه می توانید از کتابهای مقوایی عکس برجسته و یا کتابهایی که دارای تصاویر زیادی هستند استفاده کنید. تصاویر رنگارنگ ذهن نوزاد را تحریک کرده و به بیان احساسات او کمک می کند.


نوزادان در این شرایط احساسات خود را با فریاد کشیدن، نزدیک بردن کتاب به سمت دهان و یا پاره کردن صفحات کتاب ابراز می کنند. به همین منظور به والدین پیشنهاد می شود از کتاب هایی که دارای صفحات مقوایی و سنگین هستند استفاده شود. این کار به دوام کتاب کمک بیشتری می کند.


روش دوم

ورزش برای نوزادان باید به گونه‌ای باشد که به آنها بیاموزد چگونه به تدریج از حواس پنج‌گانه خود برای شناسایی محیط اطرافشان استفاده کنند.طبیعی است که هر نوزاد به سمت رنگ‌های شاد و براق جذب شود.باید فعالیت‌های ورزشی را که برای آنها انتخاب می‌کنید به گونه‌ای باشند که نوزاد هر چه بهتر محیط نزدیک خود را بشناسد و سپس به تدریج موفق به کشف دنیاهای دورتر شود.کنجکاوی نوزاد در این سن بسیار طبیعی است و مادامی که والدین در حین انجام هر نوع فعالیت در کنار او باشند،خطری متوجه او نخواهد بود. فعالیت‌های بسیاری وجود دارد که در کنار بازی یک جلسه آموزشی هم محسوب می‌شود.

Image result for ‫تربیت فرزندان‬‎

ورزش صدا

این فعالیتی است که بسیاری از والدین آن را انجام می‌دهند بدون آن که بدانند این کار چقدر برای کودک مفید است.بسیاری از والدین هنگام عوض کردن پوشک، حمام یا بازی با کودک خود حرف می‌زنند. این کار به کودک کمک می‌کند تا بفهمد این صدا از دهان فردی – پدر یا مادر- خارج می‌شود علاوه بر این می‌توانید پیوسته اسم او را صدا کنید، در ابتدا او به صدای شما پاسخی نمی‌دهد اما رفته رفته هر گاه او را صدا کنید عکس‌العملی از او خواهید دید.


ورزش برای نوزادان باید به گونه‌ای باشد که به آنها بیاموزد چگونه به تدریج از حواس پنج‌گانه خود برای شناسایی محیط اطرافشان استفاده کنند.


ورزش بینایی

چند اسباب بازی با رنگ‌های جذاب برای بازی کودک بخرید متوجه خواهید شد،هر گاه، کودک با این اسباب بازی‌های رنگارنگ بازی می‌کند لبخند می‌زند یا به نوعی احساس رضایت خود را نشان می‌دهد.برای تقویت حس بینایی،کتاب‌های مخصوص نوزادان، با رنگ‌های شاد بخرید.


ورزش لمسی

این فعالیت شامل لمس انواع مختلف اسباب بازی‌ها توسط کودک است.کودک با این روش تفاوت بین سطوح سخت، نرم و پنبه‌ای را در می‌یابد. در این مرحله برای تقویت عضلات پا و گردن نوزاد می‌توانید به نرمی پاهای کودک را خم و راست کنید یا به آرامی اسباب بازی محبوبش را جلوی چشمانش تکان دهید به نحوی که کودک گردنش را به آرامی با تکان دست شما حرکت دهد.

۶ راه برای تحرک بچه‌های تنبل!


Image result for ‫تربیت فرزندان‬‎


عصر کامپیوتر و تلویزیون دوره‌ی تنبلی و لم دادن جلوی تلویزیون شده است. به جای بیرون دویدن و بازی کردن، بچه‌ها تصمیم می‌گیرند بشینند و بنویسند. درون هر بچه‌ای که ترجیح می‌دهد جلوی تلویزیون لم بدهد، یک موجود فعال وجود دارد که منتظر است بیرون برود. همه‌ی آنچه او نیاز دارد چند ایده‌ی بامزه و یک مقداری تشویق است. اینجا چند راه وجود دارد که به شما کمک می‌کند و به فرزندانتان تا تکانی بخورند.


۱. ابتدا و در درجه‌ی اول، مثال خوبی باشید

بچه ها در هر سنی از والدین خود راهنمایی می‌گیرند. بنابراین اگر شما یک فرزند فعال می‌خواهید، لازم است خودتان هم بقدر کافی فعال باشید. اگر به ورزش به چشم یک بار سنگین نگاه کرده و از آن فرار کنید، در واقع دارید یک پیام روشن به فرزندتان می‌دهید. از طرفی، اگر فرزند شما ببیند شما از ورزش لذت می‌برید، به احتمال زیاد بیشتر به ورزش تمایل می‌یابد. حتماً با آنها راجع به فعالیت‌های فیزیکی به عنوان فرصتی برای مراقبت از بدن و نه تنبیه یا یک کار طاقت‌فرسا صحبت کنید.


۲. برای تماشای تلویزیون محدودیت زمانی مشخص کنید

یک راه نتیجه‌بخش برای افزایش سطح فعالیت فرزندتان، محدود کردن مدت زمانی است که او صرف تماشای تلویزیون، چت با کامپیوتر و بازی‌های ویدئویی می‌کند. پزشکان اطفال تماشای کمتر از ۲ساعت تلویزیون در روز را توصیه می‌کنند. والدین اغلب نمی‌دانند فرزندانشان چند ساعت در روز را جلوی صفحه تلویزیون می‌گذرانند. بنابراین آنها را محدود کرده و برنامه‌ی زمانی فرزندتان را کنترل کنید. وقتی زمان تماشای تلویزیون به حد مشخص رسید، فرزندانتان را برای بازی بیرون بفرستید.


۳. یک برنامه‌ی مشخص تعیین کنید

یک زمان معین را هر روزه برای فعالیت فیزیکی کنار بگذارید. احتمال ورزش بچه‌ها وقتی جزئی از برنامه‌شان است، افزایش پیدا می‌کند. راجع به هفته‌ی فرزندتان فکر کرده و زمان‌های مشخصی را برای فعالیت آنها مشخص کنید. کلید اصلی، تنظیم برنامه و رعایت آن است.


۴. روی سرگرمی تمرکز کنید!

بچه‌ها را به فعالیت فیزیکی علاقمند نگه دارید، آنها را سرگرم کنید. فعالیت‌هایی انجام دهید که فرزندتان از آنها لذت ببرد، مثل دوچرخه‌سواری، شنا، اسکیت یا یک ورزش. شما می‌توانید با یک بازی خانوادگی، رفتن به یک پیا‌د‌‌‌‌ه روی خانوادگی، یا یک مسابقه‌ی طناب‌بازی برنامه‌ی ورزشی را به یک برنامه‌ی سرگرم‌کننده تبدیل کنید. کودک درونتان را با آموزش چند بازی پرتحرک مرسوم سرگرم کنید مثل سیمون می‌گوید یا چراغ قرمز-چراغ سبز (بازی محبوب خودم). هدف لذت بردن فرزند شما از فعالیت است به قدری که حتی متوجه نشود که درحال ورزش است.

Image result for ‫تربیت فرزندان‬‎

۵. ساده کنید!

مطمئن شوید که انجام ورزش‌ها برای فرزندتان ساده و شدنی است. دنبال ایده‌های بکر ورزشی باشید و البته حواستان باشد که هرچه لازم است را در اختیار دارید. فرضاً یک وسیله‌ی ورزشی تهیه کنید یا چند دی‌وی‌دی برای تناسب اندام. به فرزندانتان نشان دهید چطور برنامه‌های ورزشی موردنیاز را در تلویزیون می‌توانند پیدا کنند. بعد وقتی که حوصله‌ی فرزندتان سررفت راه حل ورزش خواهد بود!


۶. تشویق‌ کنید!

بچه‌ها عاشق تعریف و تمجید هستند. وقتی می‌بینید فرزندتان فعال می‌شود، به او بگویید که به او افتخار می‌کنید. هدف تقویت مثبت انتخاب‌های ورزشی فرزند شماست. یک بزن قدش یا تشویق ساده فرزندتان را ترغیب می‌کند که فعال بماند. هرچه زودتر شروع به تشویق عادات ورزشی فرزندتان کنید، او سالم‌تر خواهد شد. هرگز برای شروع تناسب اندام دیر نیست! ورزش در کنار یک رژیم غذایی متعادل اساس یک زندگی فعال و سالم را می‌سازد.


مطالب پیشنهادی:»

تکلیف درآمد زن در زندگی مشترک!

8 طرز فکر بسیار اشتباه والدین!

مهارت های فرزند پروری

تربیت فرزندان

انواع خانواده ها از نظر تربیت کودک ( 2 - خانواده سهل گیر)

چگونه الگوی خوبی برای فرزندانتان باشید؟


Image result for ‫تربیت فرزندان‬‎


والدین نمی دانند که چه تاثیری بر فرزندانشان دارند. از زمانی که به دنیا می آییم، شروع به یادگرفتن از کسانی می کنیم که بیشتر از در اطراف خود می بینیم که معمولاً هم پدر و مادرمان هستند. الگو بودن کمی ترس دارد اما باید بدانید که بعنوان پدر یا مادر این وظیفه را دارید. به زمانی فکر کنید که فرزندتانکوچک بود و مثل طوطی هرچه که می گفتید را تکرار می کرد. باید بداانید که حالا که فرزندانتان بزرگتر شده اند هم باز هرچه شما بگویید یا انجام دهید را کپی می کنند، اما به طریقی متفاوت.


مهم نیست که چند سالمان باشد، به هر حال حرفها و اعمال اطرافیانمان را بررسی می کنیم. بچه های اینکار را بیشتر از دیگران انجام می دهند چون سعی دارند رفتار قابل قبول و غیرقابل قبول را از هم بشناسند. آنها به همه فعالیت های روزانه تان، حرف زدنتان و حتی تن صدایتان دقت می کنند. این مسئله را دفعه بعدی که با فرزندتان حرفتان شد یادتان باشد.


والدین باید اهمیت احترام به دیگران را به فرزندشان یاد بدهند. اگر می خواهید فرزندتان از کلمات "لطفاً" و "متشکرم" استفاده کند، خودتان هم باید این کلمات را به زبان بیاورید. اگر بچه هایتان اهل اذیت کردن و فخر کردن هستند، باید بنشینید و درمورد رفتارشان با آنها صحبت کنید. خیلی ساده برایشان توضیح دهید که با این رفتارشان دیگر هیچ کس دوست نخواهد داشت که با آنها رفت و آمد کند چون او احساسات آنها را جریحه دار می کند. فرزندتان باید طریقه رفتارکردن شما را با همسایه ها و اطرافیان ببیند تا یاد بگیرد که او هم با بقیه همانطور رفتار کند.


خیلی وقت ها والدین به خاطر خستگی از کار و یناز به کمی استراحت از تربیت فرزندانشان غافل می شوند. شما و همسرتان باید خیلی مراقب این رفتارتان باشید پون بچه ها به ساختار، قانون، و نظم نیاز دارند و بدون آن، وحشی می شوند و پدرومادرشان را اذیت و آزار می کنند. فقط به این دلیل که بچه هایتان سنشان بالا رفته است دست از تربیت آنها برندارید. چند دقیقه بعد از کار استراحت کنید و بعد روی نیازهای فرزندانتان متمرکز شوید.


بچه ها دوست دارند والدینشان را خوشحال کنند و اگر احساس کنند والدینشان دوستشان ندارند شروع به رفتارهای خشونت آمیز می کنند. برای مقابله با این مشکل، باید به فرزندانتان بفهمانید که چقدر دوستشان دارید. هر روز به آنها توجه کنید و رفتارهای خوبشان را تحسین کنید. نسبت به رفتارهای منفیشان مثل قشقرق و دادوبیداد که برای دوران نوجوانی کاملاً عادی است، عکس العمل شدید نشان ندهید. بد نیست که به یک پزشک مراجعه کنید چون ممکن است فرزندتان دچار عدم توازن شیمیایی باشد و همین مسئله باعث شود به برخی موقعیت ها بیش از حدحساسیت نشان دهد.


برای اینکه الگوی خوبی برای فرزندانتان باشید باید صداقت را تمرین کنید. اگر فرزندتان از شما سواات سخت و تکان دهنده می پرسد، به آنها صادقانه پاسخ دهید. فقط آن پاسخ ها را طوری بیان کنید که فرزندتان متوجه آن بشود.


عادت های بدی مثل سیگار کشیدن و تنبلی را ترک کنید. اگر لازم است چند کیلو لاغر شوید، کاری کنید که فرزندتان ببیند که ورزش میکنید. آنها باید بفهمند که همه چیز در دنیا آسان به دست نمی آید و با تلاش سخت می توانند بر مشکلات فیزیکی، روحی و ذهنیشان فائق آیند. فرزندانتان باید ببینند که شما از وقتتان هوشمندانه استفاده می کنید تا آنها هم یاد بگیرند که از وقتشان درست استفاده کنند.


مطالب پیشنهادی:

چگونه فرزندانمان را اجتماعی کنیم؟ 

تأثیر کار زنان بر زندگی خانوادگی

مهارت‌های فرزندپروری

6 سبک متفاوت فرزند پروری

درست کردن سس خوش طعم

Image result for ‫سس گوجه‬‎


دو سس مایونز و کچاپ یا همان سس گوجه فرنگی، مادر تمام سس‌ها هستند یعنی با کمی تغییر در مواد تشکیل‌دهنده و کم و زیاد کردن برخی طعم‌دهنده‌ها و ادویه‌هایشان می‌توان انواع و اقسام سس‌ها را تهیه کرد. پس پایه آموزش سس‌ها آن است که ابتدا طرز تهیه این دو سس مهم را یاد بگیریم اما هنگام تهیه آنها باید به نکته‌هایی توجه کرد:


1. هنگام تهیه سس مایونز و پس از مخلوط کردن زرده و سرکه، باید روغن را مداوم و آهسته به‌طوری که روغن حین ریخته شدن به نخی باریک تبدیل شده باشد، افزود زیرا در غیر این صورت سس می‌برد.

Image result for ‫سس‬‎

2. خیلی‌ها فکر می‌کنند این سس را فقط می‌توان با دستگاه مخلوط کن تهیه کرد در حالی که با همزن‌های دستی پره‌دار نیز می‌توان این سس را تهیه کرد. البته پره‌های همزن باید زیاد باشند و این وسیله یکنواخت در کاسه‌ای که محتویات در آن وجود دارد، به حرکت درآید. سسی که با همزن دستی تهیه می‌شود، به مراتب خوش‌طعم‌تر است.


3. روغن‌های مناسب برای تهیه این سس به ترتیب اولویت عبارتند از: روغن زیتون بدون بو، روغن آفتابگردان و روغن کانولا. به غیر از این روغن‌ها در تهیه مایونز از روغن دیگری استفاده نکنید.


4. سفیده تخم‌مرغ در تهیه سس مایونز نباید به کار برده شود زیرا باعث بریدن سس می‌شود و حاصل کار چیزی نخواهد بود که انتظارش را دارید.


5. برای تهیه سس مایونز، از سرکه سیب و کمی آبلیموی تازه استفاده کنید این ترکیب بوی زحم تخم‌مرغ را خواهد گرفت.


6. سعی کنید از تخم‌مرغ‌هایی استفاده کنید که زرده کمرنگ‌تری دارند زیرا زرده‌ پررنگ، رنگ سس را خراب می‌کند و زرد خواهد شد.


7. در تهیه این سس از ادویه خاصی استفاده نمی‌شود. فقط کافی است کمی به آن فلفل سیاه بیفزایید و در صورت علاقه به طعم تند، به آن کمی فلفل قرمز اضافه کنید.


8. طعم‌دهنده‌هایی مانند گشنیز خشک، شوید، جعفری، زنجبیل رنده‌شده، کیپر یا غنچه خشک‌شده گل محمدی بهترین انتخاب‌ها برای مزه‌دار کردن سس مایونز هستند اما در صورت افزودن یکی از آنها، باید از ریختن بقیه آنها صرف‌نظر کرد.


9. شکر یکی از اجزای اصلی سس قرمز است و انتخاب نوع آن بر طعم سس اثر دارد. باید شکر پودری باشد و بوی ماندگی و به اصطلاح «گونی» ندهد زیرا در این صورت عطر و طعم سس گوجه‌فرنگی‌ خراب خواهد شد.

Image result for ‫سس گوجه‬‎

10. سرکه‌ای که در تهیه سس کچاپ استفاده می‌کنید، بهتر است خانگی باشد و در میان انواع سرکه‌ها، سرکه انگور قرمز و سفید از بهترین‌ها هستند.


11. رب گوجه‌فرنگی که در تهیه این سس استفاده می‌شود، باید خوشرنگ باشد از ریختن رب‌هایی که رنگشان به سیاهی می‌زند، خودداری کنید. طعم رب هم بهتر است که ترش و شیرین باشد.


12. ادویه‌هایی که می‌توانید در تهیه سس گوجه‌فرنگی استفاده کنید، فلفل سیاه، دارچین و پاپریکا یا همان فلفل قرمز شیرین است.


13. در صورت تمایل می‌توانید به جای شکر سفید از شکر قهوه‌ای یا به جای هر دوی آنها از عسل برای تهیه این سس استفاده کنید.


14. برخلاف سس مایونز، هنگام تهیه سس گوجه‌فرنگی هرگز نباید به محتویات سس، آبلیمو اضافه کرد. اجزای اصلی سس کچاپ فقط شکر، سرکه و رب گوجه‌فرنگی هستند.


15. این توصیه را در تهیه هر دو سس در نظر داشته باشید؛ اندازه‌ها بسیار مهم هستند. زیاد و کم کردن مقدار مواد اولیه اصلی، در غلظت، عطر و طعم سس‌های تهیه شده تاثیر بسزایی خواهد داشت.


مطالب پیشنهادی:

پاستا با سس گوجه و سوسیس

درست کردن پیتزایی سالم تر 

پیتزا تاکو

20 ماده غذایی ضد سرطان

۷ اسموتی لاغرکننده




t.me/valentinocake

سفارش انواع شیرینی ،کیک و دسردر اصفهان

https://www.instagram.com/valentino.cake/




Image result for ‫اسموتی لاغر کننده‬‎


اسموتی‌ها راه آسانی برای کم‌کردن وزن و دریافت مواد مغذی با‌ارزش هستند. خوردن یک اسموتی به هنگام صبح یا جایگزین شام راه فوق العاد‌‌ه‌ای برای دستیابی به هدف تناسب اندام است. این ۷ اسموتی را امتحان کنید.


۱. نوشیدنی سبز دکتر اوز ( Dr.Oz )

این اسموتی برای شروع عالی است. حاوی سبزیجات و میوه‌هاست و انرژی زیادی به شما خواهد داد. از آنجایی که این اسموتی حاوی فیبر و کالری کمی است، می‌تواند صبحانه خوبی باشد.


مواد لازم برای ۴-۳ نفر:


۲ فنجان اسفناج

۱/۲ خیار

۱/۴ کرفس

۱/۲ دسته جعفری

۱ دسته نعناع

۳ عدد هویج

۲ عدد سیب

۱/۴ پرتقال

۱/۴ لیموترش

۱/۴ لیمو

۱/۴ آناناس

۲. اسموتی کره بادام زمینی و موز

این اسموتی حاوی کره بادام زمینی است، به همین دلیل بعد از نوشیدن آن احساس سیری خواهید کرد. درست کردن آن آسان است و طعم شیرینی دارد. این اسموتی بیشتر از آنکه یک نوشیدنی مغذی باشد، طعم لذت‌بخشی دارد.


مواد لازم :


نصف یک موز

۱/۲ فنجان کره بادا‌م‌زمینی کم‌چرب

۱/۲ فنجان شیر بدون چربی

۶ تکه یخ

۱ قاشق سوپخوری پودر شکلات

۳. اسموتی توت‌فرنگی و آووکادو

بافت خامه‌ای میزان بالای فیبر موجود در این اسموتی را پنهان خواهد کرد. آووکادو فرصت جذب سریع‌تر مواد مغذی و ویتامین‌ها را برای بدن فراهم می‌کند. این اسموتی شما را از چربی‌های مفید غنی خواهد کرد و می‌تواند جایگزین یک وعده شود.


مواد لازم :


۱ فنجان شیر‌بادام وانیلی بدون شکر

۱ فنجان اسفناج تازه

۱ فنجان توت‌فرنگی دونیم شده

۱ عدد آووکادو پوست گرفته و بدون هسته

۴. اسموتی بلوبری

هوس عصرانه کرده‌اید؟ این اسموتی برای برطرف کردن حس گرسنگی‌ و در عین حال سالم بودن، عالی است. آنتی‌اکسیدان موجود در بلوبری (زغال اخته) به صافی پوست و بالا بردن سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند و از ولع مصرف چیزهای شیرین جلوگیری می‌کند.


مواد لازم:


۱ فنجان شیر کم‌چرب

۱فنجان بلوبری منجمد بدون‌ شکر

۱ قاشق غذاخوری روغن ارگانیک کلد پرس (پرس سرد) بذر کتان

۵. اسموتی بیدار باش

آیا می‌خواهید انرژی بیشتری داشته باشید؟ ویتامین C انرژی شما را بالا برده و به مقابله با سرماخوردگی کمک می‌کند و در طول روز نیز پرانرژی خواهید بود. ترکیب آن با شیربادام و موز کمک می‌کند تا سراغ خوراکی‌های ناسالم نروید.


مواد لازم :


۲ نارنگی پوست گرفته

۱/۲ موز

۳/۴ فنجان شیر بادام ساده و شیرین نشده

۱/۴ قاشق سوپخوری وانیل

۴ تکه یخ

۶. اسموتی توت‌فرنگی و موز

این اسموتی، طعم دسر می‌دهد. می‌توانید پودر پروتئین هم به آن اضافه کنید تا مغذی‌تر شود. این مخلوط می‌تواند جایگزین یک وعده شود و نیاز به خوراکی را در طول روز محدود کند.

Image result for ‫اسموتی لاغر کننده‬‎

مواد لازم :


۱ فنجان توت‌فرنگی

۱ عدد موز

۱/۲ فنجان شیر یا ماست کم چرب

۵ تکه یخ

۱/۲ پرتقال قاچ شده

۷. اسموتی کوکتل ویتامین

این اسموتی حاوی ویتامین، برای کل بدن مفید است. حاوی سبزیجات، انبه و موز بوده و مخلوط ایده‌آلی از طعم ترش و شیرین است. اگر آخر هفته زیاده‌روی کردید، این اسموتی شروع خوبی برای بازگشت به مسیر سلامتی است.

Image result for ‫اسموتی لاغر کننده‬‎

مواد لازم :


۱ فنجان انبه

۱ فنجان کلم

۱/۲ فنجان اسفناج

۱/۲ موز

۱/۲ سیب سبز


مطالب پیشنهادی:

اسموتی گیلاس شکلاتی

طرز تهیه چند اسموتی زمستانی

اسموتی پرتقال، موز و آناناس

طرز تهیه پانزده اسموتی مقوی و مفید برای پوست

طرز تهیه اسموتی رژیمی سیب

10 نگرش منفی که مانع پیشرفت تان می‌شود


Image result for ‫نگرش منفی‬‎


در این قسمت چند نمونه از عادات نه چندان مناسب را برایتان ذکر می‌کنیم؛ ببینید که آیا در ذهن شما هم یک چنین گرایش‌هایی وجود دارند یا خیر؛


1. اگر در کاری شکست بخورید، بازنده هستید

این اتفاق ممکن است در تمام طول دوران تحصیلی و یا دوران شغلی برای ما اتفاق بیفتد. همه انتظار دارند که ما همیشه برنده، برنده، و برنده باشیم. شما باید این عقیده را در ذهن خود پرورش دهید که اگر چیزی را امتحان کردید، و در آن شکست خوردید، باید آنقدر آنرا تکرار کنید تا به نتیجه مطلوب دست پیدا کرده و پیروز شوید. اگر شما معتقد باشید که اگر در کاری شکست خوردید، آنوقت بازنده هستید پس باید بدانید که با این تفکر تمام مردم دنیا بازنده محسوب می‌شوند. با یک چنین اعتقادی فقط خودتان را از صحنه پیشرفت دور نگه می‌دارید. یک ایده نوین را جایگزین این تفکر غلط کنید.


2. اگر اجباری به تغییر نیست چرا تغییر کنیم؟

منظور من این نیست که به خاطر اصل تغییر و تحول در زندگی خود تغییر ایجاد کنید. بلکه نظر من این است که افراد باید با پیشرفت تکنولوژی خودشان را وفق داده و از نوآوری‌ها بهره بیشتری در کارهای خود ببرند. ما باید تغییر کنیم تا بتوانیم در زندگی به جلو پیش برویم. تا آنجایی که می‌توانید از افرادی که به سکون تما یل دارند و از تغییر و تحول خوششان نمی آید پرهیز کنید. اگر متوجه تغییری می‌شوید که می‌تواند در زندگی شما پیشرفت ایجاد کنید حتماً آن را امتحان کنید.


3. تو به اندازه کافی مهارت نداری که از پس آن بربیایی!

هیچ کس در زندگی از همان ابتدا به اندازه کافی در کاری مهارت بالا نداشته و همه بالاخره از یک جایی کار خود را شروع کردند. اگر تصمیم دارید کاری را انجام دهید، پس از همین حالا شروع کنید، به این دلیل که خیلی چیزها را در مورد آن مطلب نمی دانید، به خود استرس ندهید. حتماً نباید مدرک دانشگاهی داشته باشید تا بتوانید از عهده کاری بر بیایید. باید آنقدر تلاش کنید تا به هدف خود برسید. منابع دیگری بجز دانشگاه هم هستند که می‌توانند اطلاعات مفیدی را در زمینه‌ های مختلف در اختیار شما قرار دهند. فقط باید راه و روش مناسب را پیدا کنید. اگر کارهایتان را به درستی انجام دهید و از راه درست وارد شوید و ارزش‌های خود را دست کم نگیرید، به راحتی دیگران متوجه توانایی‌های شما خواهند شد.


4. برای شروع کاری تازه خیلی دیر شده!؟

شاید روزی برسد که میانگین سن انسان‌ها به 100 سال نیز افزایش پیدا کند. این بدان معناست که هیچ وقت برای شروع کار تازه ای دیر نمی شود. شروع یک کار یا معامله تازه، راه مناسبی است که ذهن خود را فعال نگه دارید. همچنین این کار می‌تواند اشتیاق لازم برای انجام سایر کارها را نیز در اختیار شما قرار دهد. به هر حال هر کسی در یک سنی از دنیا می‌رود، اگر بخواهید منتظر روز مرگ خود بنشینید، آنوقت به هچ کاری نمی رسید، پس فقط هر کار تازه ای را امتحان کنید، اینطوری از زندگی لذت بیشتری خواهید برد.


5. پذیرش جبر مطلق

این شما هستید که زند گی خود را کنترل می‌کنید و هیچ کس دیگری نمی تواند این کار را بدون خواست و اراده شما انجام دهد. خداوند در درون شما نهفته است و نیروهای درونی شما را تقویت می‌کند. زمانی که نیایش می کنید، نه تنها شکر خداوند را به جا می‌آورید، بلکه خودتان را به یک زندگی بهتر ترغیب می‌کنید. زمانیکه از او طلب بخشش می‌کنید، از خودتان بخشش می‌خواهید. هیچ کس در جهان هستی نمی تواند واکنش‌ های شما را کنترل کند. هیچ گاه اجازه ندهید یک چنین ایده ای به ذهن شما خطور کند. نباید به هیچ چیز و هیچ کس اجازه دهید که کنترل زندگی تان را به عهده بگیرند. برای خودتان زندگی کنید و به دیگران هم کمک کند که این کار را انجام دهند.

Image result for ‫نگرش منفی‬‎


6. قدر و لیاقت شما محدود نیست

این حقیقت که شما زنده هستید و زندگی می‌کنید، باعث می‌شود که از شما یک انسان منحصر بفرد بسازد. اگر می‌خواهید در تمام مراحل زندگی از دیگران برتر باشید باید برای آن زحمت بکشید و تلاش کنید. همه افراد دارای استعدادها و توانایی‌هایی هستند که خودشان هم از آنها خبر ندارند. همه چیز را امتحان کنید تا بالاخره چیزی را که به آن علاقه دارید پیدا کنید. من به شدت اعتقاد به تغییر و تحول دارم. حتماً لازم نیست که در تمام طول عمر خود تنها یک کار را تکرار کنید. شیوه زندگی کردن خود را آنقدر تغییر دهید تا اینکه به راهی برسید که از صمیم قلب آنرا دوست می‌دارید.


7. جهان اطراف ما تغییر نمی کند

دنیا از شما تشکیل شده. هر فردی که بر روی این کره خاکی زندگی می‌کند، یک دنیای متفاوت در ذهن خود دارد. تو دنیا را همانند من نمی بینی و من هم دنیا را مانند تو و خیلی از افراد دیگر نمی بینم. بنابراین همه چیز در دنیا به شما بستگی دارد. حالا به من بگویید: برای تغییر دنیای خود قصد دارید چه کاری انجام دهید؟


8. هیچ کس مرا قبول ندارد!

من به شما اطمینان دارم اما نظر من هیچ ارزشی ندارد، نظر هیچ کس مهم نیست؛ شما خودتان هستید که باید به خود اعتماد کنید. به محض اینکه به خودتان ایمان پیدا کردید دیگران هم به شما اعتماد پیدا می‌کنند، اما سعی کنید خودتان را به نظریات دیگران وابسته نکنید.


9. من هیچ وقت نمی‌توانم خیلی پولدار شوم

من این جمله را بارها و بارها از زبان دیگران شنیده‌ام. ذهن ما همان قدر پول در می‌آورد که انتظارش را دارد. اگر من دائماً به خودم بگویم: "هیچ راهی وجود ندارد که من بتوانم میلیونی پول در بیاورم" ذهنم دیگر دنبال راه‌های نمی گردد که از طریق آن بتوانم میلیون‌ ها تومان پول بدست آورم. اصلاً مهم نیست که افکار شما تا چه حد بلند پروازانه باشد حتی اگر به نتیجه هم نرسید حداقل یک ایده جدید را خلق کرده‌اید.


10. هیچ کاری در این مورد از دستم بر نمی ‌آید

نا آگاهانه است! شما می‌توانید جنبه‌های مختلف زندگی خود را تغییر دهید. برخی از افراد نمی توانند یک چنین نگرشی را در ذهن خود ایجاد کنید و این مسئله واقعاً شرم آور است. زندگی ممکن است دشواری‌ های بسیار زیادی را داشته باشد و تصمیم گیری هم دل و جرات زیادی می‌خواهد، اما شما توانایی تغییر همه چیز را دارید. بدانید که از زندگی خود چه می‌خواهید، ببینید چه مراحلی را باید طی کنید و بعد هم همه چیز را تغییر دهید.


مطالب پیشنهادی:

۱۰ چیزی که نباید از کسی توقع داشته باشید

رابطه زناشویی با همسرم را چگونه محکم تر کنم 

یک انتخاب صحیح ، یک عمر آرامش

ازدواج پایدار

نقش قسمت در ازدواج 

نقاشی و شخصیت کودک

روانشناسی کودک...

خودآزمایی دوستی با همسر 

۱۰ چیزی که نباید از کسی توقع داشته باشید


Image result for ‫توقع‬‎


وقتی توقعات و انتظارات غیرمنطقی از دیگران داشته باشید یا به طور مداوم آنها را زیر میکروسکوپ قرار دهیم، فقط خودمان را اذیت کرده ایم. البته همه ما نیازمند این هستیم که نیازهای اصلی و ابتدایی مان در روابط برآورده شود، نیازهایی مثل احترام، اما اگر بخواهید روی چیز دیگری جز این حساب کنید، فقط ناامید خواهید شد.


یادتان باشد که در مسیر زندگی، هر کس در جایگاهی متفاوت با دیگری است، همانطور که حرف ها و رفتارهای او منعکس کننده آن است. اگر بخواهید رابطه ای موفق تر و شادتر داشته باشید خیلی مهم است که…


این چیزها را از دیگران توقع نداشته باشید:


۱. توقع نداشته باشید که همه کارها را طبق استانداردهای شما «درست» انجام دهند

اخلاقیات آدمها براساس عوامل مختلف با هم متفاوت است، عواملی مثل تربیت، فرهنگ، اعتقادات معنوی و از این قبیل. بعنوان مثال، در بعضی کشورهای آسیایی، گوشت سگ خورده میشود و در این هیچ اشکالی دیده نمی شود چون برایشان به صورت فرهنگ درآمده است. یا ممکن است شما اهل فحش دادن نباشید اما دوستتان مدام اینکار را میکند. این باعث نمی شود آدم بد یا خوبی باشد البته ممکن است طبق استاندارد بعضی ها اینکار خوب نباشد اما اینکه توقع داشته باشید آنطور که استاندارد شماست رفتار کنند، فقط باعث ناامیدی شما خواهد شد.


فقط سعی کنید که خودتان به استانداردهای خودتان پایبند باشید و اجازه بدهید دیگران هم استانداردهای خودشان را برای زندگی داشته باشند.


۲. توقع نداشته باشید که کامل باشند

اگر نقص ها را کمال ببینید هیچوقت ناامید نخواهید شد. اما خیلی ها هنوز وقتی دیگران اشتباه می کنند به آنها سخت می گیرند و با همین روش برخورد روابطشان از بین می رود. این وسواس برای کامل بودن موجب افسردگی، اضطراب، بیماریهای مزمن و خطر اقدام به خودکشی میشود.


اجازه بدهید دیگران اشتباه کنند و از اشتباهاتشان درس بگیرند. به این فکر کنید که اگر هیچکس اشتباه نمی کرد دنیا واقعاً چه شکلی می شد. همه ما ربات هایی سرد و بیاحساس بودیم که هیچ لذتی را در زندگی تجربه نمی کردیم.


۳. توقع نداشته باشید که با همه حرف هایتان موافق باشند

حتی بهترین دوست ها در همه چیز با هم هم عقیده نیستند، پس اگر دیگران با چیزی که میگویید مخالفت کردند یا دیدگاهی متفاوت داشتند، ناراحت نشوید. اگر قرار بود همه آدمهای دنیا یک جور فکر کنند، دنیا جای خسته کننده ای میشد. دیدگاه ها و اعتقادات متفاوت و خاص ما باعث میشود دنیا رشد کند.


تصور کنید اگر با استفاده از سوخت فسیلی برای راه انداختن ماشین هایمان، خانهها یا هر چیز دیگر موافق بودید چه بلایی سرمان می آمد. اگر این اختلافات عقیده ای نبود امروز ماشین ها برقی و انرژی خورشیدی نداشتیم.


۴. توقع نداشته باشید که فکرتان را بخوانند

بعضی ها بینش قوی تری دارند اما خیلی ها قادر به فهمیدن احساس یا نگاه شما نیستند. اینکه شما نسبت به احساس دیگران حساس تر هستید به این معنی نیست که بقیه هم باید همه چیز را از نگاه شما بخوانند. همه دوست ندارند روانشناس باشند، به همین دلیل خودتان را خیلی روشن و واضح ابراز کنید تا دیگران مجبور نشوند که فکر و احساستان را حدس بزنند! گفتگوی صادقانه و آزاد روابط مستحکم تری میسازد.


Image result for ‫توقع‬‎


۵. توقع نداشته باشید که هر بار زمین خوردید، بلندتان کنند

البته دوستان و خانواده خوب وقتی نیاز داشته باشید به کمک شما می آیند اما برای پاک کردن خاک روی لباستان از آنها توقع نداشته باشید. آنها هم مشکلات درونی خودشان را دارند و نمی توانند هم وزن مشکلات شما و هم مشکلات خودشان را تحمل کنند. میخواهند کمکتان کنند اما نه همیشه و نه در همه زمان ها. این به آن معنی نیست که به شما اهمیت نمی دهند، این یعنی گاهی باید خودتان به تنهایی بار مشکلات و چالشهایتان را به دوش بکشید.


۶. توقع نداشته باشید که درکتان کنند

«همه آدمها مسیر زندگی شما را درک نمی کنند. اشکالی ندارد، زندگی آنها نیست که آن را بفهمند، زندگی شماست.» –


تا وقتی خودتان، خودتان را درک می کنید، نیازی نخواهید داشت که از دیگران تاییدیه بگیرید. آنوقت دیگر اینکه شما و زندگی تان را درک نمی کنند برایتان عذاب آور نخواهد بود.


۷. توقع نداشته باشید که آنطور که شما با آنها رفتار می کنید با شما رفتار کنند

در حالت ایدآل همه آدمها از قانون طلایی پیروی می کنند اما متاسفانه ما در جهان ایدآلی زندگی نمی کنیم. تازمانیکه همه آدمها باملاحظه تر شوند، باید بپذیریم که با ما بد رفتار کنند چون هنوز نمی توانند رابطه درستی حتی با خودشان داشته باشند. با دیدی مهربانانه به رفتار آنها نگاه کنید تا اگر آن اندازه که شما با آنها مهربان هستید، با شما مهربان نبودند، ناراحت و ناامید نشوید.


۸. توقع نداشته باشید که همان آدمی بمانند که یک سال پیش بودند

آدمها برحسب تجربیات و شرایط زندگی شان به مرور زمان تغییر می کنند. همه آدمها هر روز در جنگی سخت دست و پنجه نرم می کنند و هیچکس جز خودشان واقعاً آن را درک نمیکند. پس وقتی میخواهید قضاوتشان کنید، این را به یاد داشته باشید. آدمها را با همه تغییراتی که داشته اند دوست داشته باشید، نه فقط وقتی با ایدآلها و استانداردهای شما همخوانی داشته باشند.


۹. توقع نداشته باشید که همیشه همه چیز را با هم داشته باشند

توپ ترکش زندگی هرازگاهی به همه می خورد و برای آدمهای مختلف جمع و جور کردن خودشان ممکن است زمان متفاوتی طول بکشد. به دیگران محبت داشته باشید و درک کنید که همه آدمها همیشه همه تلاششان را می کنند. سعی کنید ارزش بیشتری به دنیا و به روابطتان بدهید و سعی نکنید دیگران را در اداره زندگی شان کنترل کنید.


۱۰. اگر خودتان به خودتان عشق نداده اید، توقع نداشته باشید که به شما عشق بورزند

همه روابط با شما شروع شده و با شما تمام می شود.به همین دلیل اگر می خواهید کسی به شما عشق بورزد، باید اول در خودتان عشق بکارید. اینکه از دیگران برای اینکه با عشقی که خودتان نمی توانید به خودتان بدهید، بمبارانتان کنند استفاده کنید، فقط رابطهای غیرجدی و توام با عذاب خواهید داشت. وقتی رفتار محبت آمیزتری با خودتان داشته باشید، رابطه تان با دیگران زیباتر و غنیتر خواهد بود.


مطالب پیشنهادی:

برقراری ارتباط و حل مشکلات زناشویی 

نقش قسمت در ازدواج 

نقاشی و شخصیت کودک

روانشناسی کودک...

خودآزمایی دوستی با همسر 

چطوری پوست خود را مثل آینه صاف کنیم

Image result for ‫پوست صورت‬‎


بهترین متخصصان پوست دنیا، از بهترین شیوه های مراقبت از پوست گفته اند تا یک بار تا اخر عمر زیبا شوید و زیبا بمانید. بهانه‌تراشی‌های همیشگی ما دلیل خوبی برای مراقبت نکردن از سر وشکل‌مان نیست؛ آن هم عضو حساس و مهمی مانند پوست که درصد بالایی از زیبایی و جوانی ما به آن وابسته است.

نکات ریز اما ضروری که تا امروز از کنار آنها ساده می گذشتید تبدیل به اتفاق های بزرگی می شوند که جبران کردنش به این سادگی ها نیست.رد پیری و چین و چروک هایی که هر روز به تعداد آنها افزوده می شود نتیجه عادت های بد ما در روش مراقبتی مان است. نکات زیر را تا تبدیل شدن به عادت، روزی چند بار بلند بلند برای خودتان بخوانید.

اول سراغ متخصص پوست بروید

برای شروع داشتن یک متخصص پوست بسیار به نفع شماست. به این ترتیب، می‌توانید یک برنامه درمانی قابل اطمینان که به‌طور خاص برای شما طراحی شده، داشته باشید. معاینه منظم به متخصص پوست‌تان کمک می‌کند تا تغییرات پوست شما را پیگیری کند؛ پس برنامه‌تان می‌تواند مثل پوست‌تان تغییر کند. دانستن نیازهای منطبق با جنس پوست‌تان (ترکیب، حساس، خشک، چرب) نیمی از مشکلات شما را حل می‌کند چرا که هر نوع پوست نیاز به انواع متفاوتی از مواد پاک‌کننده، سرم، مرطوب‌کننده‌ و درمان دارد، پس با پرسیدن نیازهای اساسی از متخصص پوست‌تان چند سال آزمون و خطا برای خودتان کنار بگذارید تا بدانید چه محصولاتی برای شما مناسب است.

این کرم را روزی دوبارمصرف کنید

در قدم دوم باید مرتب از مرطوب‌کننده استفاده کنید. پوست حساس شما بیشتر از هرکسی در معرض عوامل محرک و آسیب‌رسان قرار دارد. پس مراقبت از آن از نان شب برای‌تان واجب‌تر است. برای این کار با مرطوب نگه داشتن پوست‌تان از آن در مقابل از دست دادن آب و تاثیرات عوامل بیرونی مانند گرما، سرما، آلودگی و باد، زرهی امن و محکم بسازید. صبح‌ها بعد از بیدار شدن و شب‌ها هر شب پیش از خوابیدن با مرطوب‌کننده ضمن از بین بردن خشکی و در پی آن چین و چروک‌ها، جا خوش کردن سموم محیطی را به حداقل برسانید.

اول تست کنید بعد مصرف

اگر قرار است از یک محصول جدید استفاده کنید، همیشه و همیشه قبل از استفاده آزمونی کوچک (مثلا روی قسمت کوچکی از پوست پشت گوش) ا نجام دهید. حداقل 24 ساعت برای مشاهده علائم سوزش، قرمزی یا دیگر مشکلات پوستی صبر کنید. اگر پوست شما خیلی حساس است، این آزمون را روی پوست ساعدتان تکرار کنید. اگر موردی نبود می‌توانید با فراغ خاطر از محصول استفاده کنید. محصولات غیرآلرژی‌زا مخصوص پوست لزوما بهترین انتخاب شما نیستند. از آنجایی که هیچ استانداردی بر کلمه غیرآلرژی‌زا وجود ندارد، محصولاتی که این ادعا را دارند، همیشه برای پوست‌های حساس مناسب نیستند پس این مواد را کورکورانه نخرید.

حتما ضد آفتاب بزنید

هیچ چیز مانند نور خورشید پوست را تخریب و در نهایت پیر نمی‌کند. برای زیبا و سالم نگه داشتن پوست‌تان، هر روز ضد آفتاب SPF40 زیر پایه آرایش خود استفاده کنید. باور کنید کرم‌پودرهایی که مصرف می‌کنید به تنهایی قادر به محافظت از پوست شما در مقابل آفتاب نیستند. پس همیشه پیش از هر کاری روی صورت‌تان از کرم‌های ضدآفتاب استفاده کنید. پوست‌های تحریک‌پذیر اغلب به نور خورشید فوق‌العاده حساس هستند به همین خاطر حفاظت از بافت ظریف آن در مقابل اشعه‌های تشدیدکننده با کرم‌های ضدآفتاب با SPF 30 یا بالاتر توصیه می‌شود.

Image result for ‫پوست صورت‬‎


سرم های آب رسان را فراموش نکنید

باید از دهه 20 زندگی‌تان دنبال محصولات ضدپیری باشید. درست از همان زمان همان لحظه‌ای که فکر می‌کنید پوست‌تان زیبا نیست، وقت اقدامات پیشگیرانه است. اگر تا به امروز سرمی برای مراقبت از پوست خود انتخاب نکرده‌اید، به‌طور جدی چیزی را از دست نداده‌اید اما می‌توانید مطمئن باشید که دوز بالایی از مواد و عوامل فعال پیرکننده پوست به سرعت برق و باد جذب پوست‌تان می‌شوند. استفاده از سرم‌هایی با قدرت ضد پیری، آبرسان و روشن‌کننده تمام نیازهای پوست‌تان را برطرف خواهد کرد. البته فراموش نکنید که باید محصولاتی را بخرید که برای نوع پوست شما باشد.

بدون پاکسازی نخوابید

پوست شما همیشه باید تمیز و مرطوب باشد؛ بنابراین منافذ را با شستن دو بار در روز باز و سطح پوست را تمیز نگه دارید (بیشتر از این می‌تواند برای پوست‌های حساس زیاد باشد). پاک‌کننده‌ای را انتخاب کنید که برای پوست‌های حساس فرموله شده اما نه این قدر ملایم که برای پاک کردن آرایش یا آلودگی باقی مانده به مالش‌های سخت نیاز داشته باشید. فراموش نکنید که بعد از شست‌وشو یا استفاده از پاک‌کننده‌ها پوست‌تان را سریع مرطوب کنید.

هر محصولی را مصرف نکنید

پوست عضوی آسیب‌پذیر است پس آن را در انواع و اقسام مواد و رنگ و آرایش غرق نکنید. همه چیزی که واقعا برای مراقبت از پوست‌تان نیاز دارید، یک پاک‌کننده، مرطوب‌کننده و کرم ضدآفتاب است؛ پس به یاد داشته باشید هرچه فهرست مواد تشکیل‌دهنده محصولاتی که برای پوست‌تان استفاده می‌کنید، کمتر باشد، بهتر است. آکادمی درماتولوژی آمریکا توصیه می‌کند که برای پوست‌های حساس از محصولات با کمتر از 10 مواد تشکیل‌دهنده استفاده شود. چرا که هر چه فرمول محصول پیچیده‌تر باشد، احتمال تحریک بیشتر است؛ پس با خواندن برچسب و توضیحات کامل آنها خود را مجهز کنید.

اگر عادت به آرایش دارید، بخوانید

اینکه پوست شما حساس است به این معنا نیست که باید بدون آرایش باشید. آرایش کنید اما این چهار راهنمایی را همیشه دنبال کنید: 1) از مواد معدنی پودری (که اکثرا مواد نگهدارنده و رنگ ندارند) یا از مواد پایه سیلیکون استفاده کنید تا احتمال حساسیت سوزش را کاهش دهید. 2) از ریمل مژه و ابروی ضد آب استفاده نکنید چون برای حذف آن مواد پاک‌کننده خشن مورد نیاز است. 3) از خط چشم فرم مدادی استفاده کنید، نه مایع چون دومی اغلب شامل لاتکس بوده و ممکن است باعث واکنش‌هایی روی پوست‌تان شود. 4) لوازم آرایشی قدیمی را بیرون بریزید. چون می‌توانند در طول زمان آلوده شوند و از همه مهم‌تر تمیز کردن مرتب برس خود را فراموش نکنید.

ماساژ درمانی

اگر به دنبال درمانی برای همه مشکلات پوست‌تان هستید، فیشیال کار شگفتی در بازگرداندن اکسیژن و رطوبت‌رسانی به پوست انجام می‌دهد. چرا که پوست با آلودگی، تغییرات هورمونی و بالا رفتن سن آسیب‌پذیر می‌شود و نیاز به مراقبت‌های خاص به اصطلاح فیشیال (پاک‌سازی، ماساژ، ویتامینه کردن پوست، اکسیژن‌رسانی و جوانسازی و لیفتینگ از طریق ماساژ‌های مخصوص) دارد، پس گاهی برای خود وقت بگذارید و حداقل یک بار در ماه از این روش به پوست‌تان زندگی ببخشید. پوست شما زمانی پذیرای محصولات متفاوت است که آنها را با لمس نرم و حرکات دایره‌ای استفاده کنید. البته روش‌های خانگی فیشیال هم وجود دارد که می‌توانید آن را در منزل به‌طور مرتب انجام دهید.

ویتامین درمانی کنید

متاسفانه تمام سمی که از طریق الکل، سیگار، کافئین یا آلودگی محیط دریافت می‌کنید، در پوست‌تان نمایان می‌شود. بهترین راهکار این است که استفاده از این محصولات را تا حد امکان کاهش دهید. در تغذیه خود استفاده از ویتامین C و رتینول را ضروری بدانید. ویتامین Cآنتی اکسیدان دارد و تولید کلاژن را افزایش می‌دهد. رتینول چین و چروک صورت را صاف می‌کند. هر دو محصول را از طریق تغذیه یا استفاده از کرم و سرم‌های مخصوص وارد برنامه خود کنید تا پوست‌تان زیبا به نظر برسد.


منبع : مجله پزشکی دکتر سلام

مطالب پیشنهادی:

ماسک گیاه شیرین بیان 

درمان های خانگی برای روشنی پوست صورت و دست

روشن کننده های پوست 

راههای سفت شدن پوست صورت

صورت را چطوری ماساژ بدهیم که خطوط پیری از بین برود


Image result for ‫ماساژ صورت‬‎


اگر توجه کنید می بینید که با گذشت عمر در قسمت های مختلف صورت بخصوص در پیشانی خطوط پیری بوجود آمده است اکنون ببینیم ماساژ صورت چگونه این خطوط را از بین می برد و اصولا چرا پیشانی چروک می شود و برای جلوگیری از چروک نشدن پیشانی چه اقداماتی را باید انجام دهیم و در ادامه آموزش تصویری ماساژ را باهم می بینیم

پیشانی، کاپیتان صورت است. کاپیتان‌ها همیشه جلوتر از بقیه تیم حرکت می‌کنند و همه وظایف به دوش آنهاست. پیشانی مثل کاپیتان زودتر از بقیه دیده می‌شود. مسوول هماهنگی احساسات با عضلات هم هست. وقتی شاد هستی پیشانی باز و بی‌چروک است، وقتی ناراحت هستی خط‌هایی افقی روی سطح صاف آن می‌افتد، وقتی عصبانی هستی دو خط عمودی بین دو ابرو می‌افتد و ...

هر حرکتی اول پیشانی را درگیر می‌کند و اولین اتفاق، برای این عضو مهم صورت می‌افتد. برای همین هم زودتر از بقیه حساس می‌شود و چروک می‌افتد؛ پس تا دیر نشده و کار از کار نگذشته با کارشناسان ماساژ ما همراه شوید و در اولین مرحله کاپیتان‌تان را سالم و خوشحال کنید.

تمرینات و ماساژهای شخصی چینی (کی‌گونگ) (Qi gong) باعث بازسازی انرژی و رفع انسداد در طول خطوط می‌شود، خون بیشتری را به سمت پوست هدایت می‌کند و مانع ایجاد چروک و ناراحتی‌های پوستی می‌شود.

در این نوع ماساژ با حرکات ملایم بدون ایجاد فشار ماساژ می‌دهیم. این ماساژ بدون استفاده از روغن و برای انواع پوست‌ مناسب است. یادگیری نحوه انجام آن بسیار آسان است و در رساندن خون به سطح پوست و مبارزه با چروک‌ها و تسکین خستگی و استرس صورت تاثیر فوق‌العاده‌ای دارد.

چرا پیشانی چروک می‌شود

1- افزایش سن

2- اختلالات ارثی در تولید کلاژن در بیماران سندرم مارفان و سندرم اهلر دانلس (در این بیماران پوست به علت نقص در کلاژن سازی دچار افتادگی زودرس می‌شود.

3- عصبی بودن و اخم کردن

4- لاغری سریع افراد چاق

5- افراد سیگاری؛ به دلیل از دست دادن چربی زیر پوست

6- عدم تغذیه مناسب و کاهش اشتها

پیشگیری از ایجاد چروک

1- تغذیه مناسب

2- عدم استفاده از دخانیات

3- اعصاب آرام

4- ورزش و ماساژ صورت

5- مصرف کرم‌های مرطوب کننده

6- انجام پیلینگ

7- انواع لیزر (تحریک کلاژن سازی)

8- جدید‌ترین روش برای از بین بردن چروک صورت، تزریق آمپول رقیق و غیر سمی شده سم میکروب بوتولیسم (Botox) در داخل عضلات پوست صورت.


Image result for ‫ماساژ صورت‬‎



پیش از شروع باید بدانید

1- پیش از شروع، دست‌ها را به هم بمالید تا گرم شوند.

2- بهتر است این ماساژ را ایستاده انجام دهید.

3- پاها را از هم باز و عضلات بدن را شل کنید.

4- 10 الی 15 بار این ماساژ را انجام دهید.

ماساژ خط ابرو

1- انگشتان خود را به هم بچسبانید و نوک آنها را روبه روی هم در میان پیشانی قرار دهید. به آرامی انگشتان خود را از هم جدا کنید و پوست پیشانی را با ملایمت از هم باز کنید و کمی به عقب بکشید و دوباره به میان پیشانی برگردید. (5 بار)

2- از تمام سطح انگشتان استفاده کنید و ماهیچه‌های پیشانی را با فشار به شکل دورانی ماساژ دهید. از بالای پیشانی شروع کنید و حرکات خود را در عرض پیشانی به صورت نواری به پایین ادامه دهید.

3- از دو انگشت استفاده کنید و آنها را میان دو ابرو، روی خطی که از بینی می‌گذرد گذاشته و به آرامی فشار دهید. فشار این نقطه برای رفع تنش تمام نواحی مناسب است.

4- در انتها ماساژ را با ضرب گرفتن روی پیشانی و نواحی گیجگاه به پایان ببرید. این کار باعث می‌شود که احساس انرژی بیشتری کنید.

نکته: قبل از انجام هر گونه ماساژ حتماً دست و صورت تمیز باشد. پوست نباید آکنه داشته باشد.

روغن بذرکتان و آلوئه‌ورا

یکی دیگر از راه‌های برطرف کردن چروک پیشانی ماساژ با روغن بذر کتان است. دو یا سه قاشق غذاخوری از این روغن را دو هفته یک‌بار به صورت مرتب استفاده کنید.

آلوئه‌ورا و سفیده تخم‌مرغ هم هر دو سرشار از ویتامین E هستند. ترکیبی از این دو مواد تهیه کنید و آن را به صورت خمیر آرام به پیشانی بمالید. بگذارید این خمیر به مدت 15 دقیقه روی پیشانی‌تان بماند، بعد می‌توانید با آب گرم صورت‌تان را بشویید.

Image result for ‫ماساژ صورت‬‎


دست‌ها را روی پیشانی بگذارید بدون وارد کردن فشار، آن را از روی چشم، گونه و دهان به سمت پایین بیاورید تا به چانه برسید.

1- سپس دست‌ها را باز کنید و در قسمت فک نزدیک گوش‌ها و شقیقه فشار بیشتری وارد کنید.

2- در قسمت پیشانی (این ماساژ به تقویت پایانه‌های عصبی پیشانی و افزایش جریان فشار خون در سینوس‌های پیشانی کمک می‌کند؛ به همین دلیل خاصیت ضد چروک دارد. با دو دست به صورت یک در میان پیشانی را ماساژ دهید. (15 بار)

3- بعد از ماساژ پیشانی نوبت ماساژ سر است. با انجام این ماساژ اکسیژن رسانی به خون و گردش خون در سر افزایش پیدا می‌کند. درنتیجه موها مستحکم و پیاز آن تقویت می‌شود؛ همچنین این ماساژ بر خستگی غلبه کرده و عملکرد مغز را بهبود می‌بخشد.

4- با نوک انگشتان از بالا به سمت پشت سر ماساژ دهید. (15 بار)

5- ناخن‌ها را روی پوست سر قرار دهید و با کمی فشار آنها را مثل شانه به عقب سر بکشید. (15 بار)


منبع : مجله پزشکی دکتر سلام


مطالب پیشنهادی:

ماسک گیاه شیرین بیان 

درمان های خانگی برای روشنی پوست صورت و دست

روشن کننده های پوست 

راههای سفت شدن پوست صورت

درمان مشکلات پوستی با تخم شنبلیله

Image result for ‫تخم شنبلیله‬‎


شنبلیله پوست را زیبا و جوان میکند و میکروبها را از بین برده و ضدالتهاب قوی است. پژوهش ها بیانگر این است که تخم شنبلیله دارویی مفید برای از بین بردن انواع بیماری های پوستی است.شنبلیله مخزن غنی از خواص دارویی است که برای سلامتی فواید زیادی دارد که در ادامه توضیح می دهیم که این گیاه چه خاصیت دارویی دارد که باید از آن استفاده کنید :

۱- درمان التهاب پوست

تخم شنبلیله دارویی گیاهی برای التهاب پوست است و می تواند جوش، آبسه، اگزما، درد عضلانی، سوختگی و نقرس و مشکلات دیگر را درمان کند. ضماد تخم شنبلیله می تواند درد ناشی از التهاب و تورم موضعی را برطرف کند. 

• یک قاشق غذاخوری تخم شنبلیله را آسیاب کنید.

• این پودر را با آب گرم ترکیب کنید.

• تکه ای پارچه ی تمیز را در آن فرو کنید.

• آن را همچون ضماد روی محل مورد نظر بمالید.

۲- درمان مؤثر آکنه و جوش های سرسیاه و چین و چروک

کمی عسل به ضمادی که در بالا گفته شد، اضافه کنید و آن را به عنوان ماسک روی صورت خود بگذارید تا آکنه ی شما درمان شود.

این ماسک درمان مؤثری برای جوش های زیرپوستی (جوش های کیستیک)، جوش های سرسیاه و چین و چروک پوست هم است. این ماسک سموم جمع شده در زیر پوست را بیرون می کشد و لایه های خارجی پوست را تقویت می کند. مصرف خوراکی و موضعی این ترکیب تخم شنبلیله تأثیر بسیاری بر درخشندگی پوست شما خواهد داشت.

۳- داروی ضدپیری

تخم شنبلیله یک داروی ضد پیری طبیعی نیز هست. تخم شنبلیله به مقابله با رادیکال های آزاد بدن، ترمیم سلول های آسیب دیده و تولید سلول های پوستی جدید کمک می کند.

به این ترتیب، علائم پیری پوست همچون چروک، لکه های پوستی، خطوط و آسیب های پوستی را به تأخیر می اندازد. بدین منظور:

• دو قاشق چای خوری از خمیر شنبلیله را بردارید.

• یک قاشق چای خوری شیر جوشیده به آن اضافه کنید.

• سپس، یک قاشق چای خوری عسل به آن اضافه کنید

• همه ی این مواد را به خوبی مخلوط کنید تا خمیری نرم به دست آورید.

• این خمیر را به مدت ۲۰ دقیقه روی صورت بگذارید.

می توانید هفته ای دو بار از این ترکیب برای تقویت پوست صورت خود استفاده کنید.

۴- لایه برداری طبیعی

می توانید از تخم شنبلیله برای درست کردن لایه برداری مؤثر نیز استفاده کنید. تخم شنبلیله پوست را با ظرافت لایه برداری می کند و پوست جدید، زیبایی را نمایان می سازد.

• مقداری خمیر شنبلیله، کشک، آرد نخودچی و آب شنبلیله را با هم ترکیب کنید.

• این ترکیب را ۱۵ دقیقه روی صورت بگذارید.

• کمی آب روی صورت بریزید و با حرکات دورانی، صورت را مالش دهید تا پوست ها بریزند.

• صورت را با آب سرد بشویید و خشک کنید.

این اسکراب به لایه برداری پوست کمک می کند و سلول های مرده ی پوست را از بین می برد و پوست تان را سالم تر و درخشان تر می کند.

۵- روشن کردن رنگ پوست

می توانید برای روشن کردن پوست خود از شنبلیله استفاده کنید. شنبلیله می تواند خطوط تیره ی اطراف چشم را برطرف کند. بدین منظور:

• خمیر شنبلیله را با شیر ترکیب کنید.

• آن را به طور یکنواخت روی صورت خود بمالید.

• مواد را زیر چشم هم بمالید.

• بعد از ۱۵ دقیقه، صورت را بشویید.

این خمیر پوست را بهبود می بخشد و خطوط چهره ی شما را کاهش می دهد.

۶- کاهش آسیب های نور خورشید

شنبلیله می تواند از آسیب ناشی از نور خورشید جلوگیری کند. مصرف شنبلیله به طرز شگفت انگیزی از پوست در برابر پرتوهای مخرب خورشید و آسیب ناشی از تماس با نور خورشید محافظت می کند.

Image result for ‫تخم شنبلیله‬‎

۷- تقویت و پاکسازی پوست

ماسک تقویت کننده ی خانگی شنبلیله، پوست تان را تقویت می کند. تخم شنبلیله پوست را از درون تقویت و تغذیه می کند. بدین منظور:

• یک مشت تخم شنبلیله را به ۴ فنجان آب اضافه کنید.

• آن را روی حرارت بگذارید و ۱۵ دقیقه هم بزنید.

• مایع را صاف کنید و بگذارید سرد شود.

• صورت خود را روزی دو بار با این مایع بشویید.

استفاده ی منظم از این تقویت کننده، پوست را تغذیه و پاکسازی می کند.

۸- رفع لکه های پوستی

لکه های صورت بسیار ناراحت کننده هستند. لکه های پوستی حتی زیباترین صورت ها را هم زشت می کنند. تخم شنبلیله درمان بسیار مؤثری برای از بین بردن لکه های پوستی است. بدین منظور:

• یک قاشق چای خوری تخم شنبلیله را آسیاب کنید.

• آن را با آب گرم ترکیب کنید.

• تکه ای پارچه یا پنبه ی تمیز را در آن فرو کنید.

• آن را روی صورت بمالید.

• پس از ۱۵ دقیقه صورت را بشویید.

این کار را روزی دو بار انجام دهید تا لکه های صورت تان کم شوند و پوستی شفاف و بی نقص داشته باشید.


منبع : مجله پزشکی دکتر سلام

مطالب پیشنهادی:

با این روش ها لک های صورت را از بین ببرید

از بین بردن چروک صورت

سه نکته برای داشتن پوستی لطیف

ماسک برنج 

با این روش ها لک های صورت را از بین ببرید


t.me/valentinocake

سفارش انواع شیرینی ،کیک و دسردر اصفهان

https://www.instagram.com/valentino.cake/




Image result for ‫لک صورت‬‎


شما در این مقاله روش های موثر در مورد چگونگی از بین بردن لکه صورت را بیان می کنیم و توضیح می دهیم که چه غذاهایی برای پوست خوب است و لکه های پوستی بیشتر در چه اشخاصی بوجود می آید و همچنین ارتباط روابط جنسی و خواب را در بهتر شدن پوست بیان می کنیم

لک‌های صورت یکی از دغدغه‌های مهم خانم‌هاست. دغدغه‌ای که باعث می‌شود برای هر مهمانی پوست را زیر لایه‌های کرم‌پودر و پنکیک بپوشانند و مرتب دنبال راه‌حل‌های جدید برای از بین بردن این مشکل باشند. سایت‌های مختلف در اینترنت پر از راه‌حل‌های متنوع گیاهی برای این مشکل است اما واقعیت این است که بسیاری از این راه‌حل‌ها جواب نمی‌دهند یا چندان مطلوب نیستند. حتی ممکن است مشکلاتی برای پوست شما ایجاد کنند که از لک های ساده ای که در صورت‌تان داشتید خیلی بیشتر و نمایان تر باشد. برای اینکه راه‌حل‌های درست از بین بردن لک‌های صورت را با استفاده از گیاهان دارویی و روش‌های طبیعی پیدا کنیم، با دکتر علیرضا عباسیان، متخصص طب سنتی مشورت کردیم. پس با ما باشید؛ از الف تا ی از بین بردن لک‌های صورت را برای شما آورده‌ایم.

سوداوی‌ها بیشتر لک می‌زنند

طب سنتی بر طبع‌های چهارگانه تاکید زیادی دارد. این مساله درباره پوست هم صدق می‌کند. به گفته دکتر عباسیان و به نظر متخصصان طب سنتی، افرادی که طبع آنها به سمت سردی و خشکی می‌رود، پوست‌های پر لک‌تری خواهند داشت. درواقع سوداوی مزاج‌ها بیشتر در معرض این مشکل هستند؛ به همین دلیل باید از خوردن بادمجان، عدس، گوشت گوساله، ترشیجات، سرکه، غذاهای کنسروی، غذاهای مانده و درهم و برهم پرهیز کنند. پوست یکی از ارگان‌های بدن است و اگر بدن خوب کار کند، پوست هم شفاف می‌شود. تعادل طبع به خوب کار کردن اعضای بدن کمک می‌کند.

غذای شفاف

غذا در شفافیت پوست یا پرلک شدن آن بسیار موثر است. براساس طب سنتی انسان چهار غذای اصلی دارد: 1-نان گندم از آرد سبوس‌دار2- گوشت حیوانات جوان مانند جوجه، بره و بزغاله 3- شیرینی‌های ساده که قند و چربی مضر کمتری دارند مانند شیرینی آرد نخودچی یا آرد برنجی 4- بعضی میوه‌ها مانند انگور، انجیر، سیب و خرما برای کسانی که در مناطق کشت خرما زندگی می‌کنند. بیشتر غذاهای مصرفی انسان باید از این چهار نوع باشد و بقیه مواد غذایی را به صورت گاه‌گاهی و نه ثابت، مصرف کند. شیوه تغذیه هم در شکل ظاهری پوست نقش مهمی دارد. درواقع درست غذا خوردن می‌تواند صورت شما را از لک پاک کند. برای این کار باید غذا سر وقت و منظم خورده شده و خوب جویده شود. اگر گاهی ناهار می‌خورید و گاهی نه یا ساعت مشخصی برای غذا خوردن‌تان ندارید، باید منتظر لکه‌ها باشید.

بهتر است ساعت مشخصی برای غذا خوردن در سه وعده غذایی صبحانه و ناهار و شام در نظر بگیرید. مثلا اگر ساعت 8 صبح از خوا ب بیدار می شوید صبحانه را بین 10 تا 20 دقیقه بعد از بیدار شدن میل کنید و نگذارید 1 یا 2 ساعت دیگر.این برنامه زمانی را برای ناهار و شام هم داشته باشید؛ حتی در روزهای تعطیل و مسافرت ها.

بهتر است سر سفره به یک غذا اکتفا کنید و چند نوع غذا را با هم نخورید، مساله‌ای که این روزها در مهمانی‌ها رعایت نمی‌شود. از خوردن ماست، نوشابه و سالاد با غذا پرهیز کنید؛ چون به کیفیت غذا لطمه می‌زنند. می‌توانید این مواد غذایی را به‌عنوان میان‌وعده و با فاصله یکی، دو ساعت از غذای اصلی بخورید. تنها سبزیجاتی مثل ریحان و جعفری که به هضم غذا کمک می‌کنند مجازند کنار غذا قرار بگیرند.

درمان دستگاه گوارش

شرایط مزاجی شما هم بسیار مهم است. یبوست یا نگه داشتن ادرار هم باعث باقی ماندن سموم در بدن می‌شوند. هرچه این سموم در بدن بیشتر بمانند احتمال بازجذب آنها در بدن بیشتر وجود دارد. بدن این مواد اضافی را در نقاطی که خطر کمتری دارند مانند پوست، بافت‌های عضلانی و مفاصل نگه می‌دارد و مثلا در پوست باعث ایجاد لک می‌شود. پس یبوست‌تان را درمان کنید و ادرارتان را نگه ندارید.

خوب بخوابید

خواب را فراموش نکنید چون یکی از مهم‌ترین فاکتورهای تاثیرگذار بر شفافیت پوست، زمان خواب و بیداری است. افرادی که خواب مناسب دارند پوست بهتری هم دارند. بهترین زمان خواب بین ساعت 10 شب تا دو بامداد است که به زیبایی پوست کمک زیادی می‌کند اما برعکس خواب روز باعث کدر شدن پوست می‌شود. درواقع اگر سیکل طبیعی خواب و بیداری به هم بریزد، سیستم بدن به هم می‌خورد و پوست هم تحت تاثیر قرار می‌گیرد. اگر عادت دارید شب‌ها تا دیروقت بیدار باشید و صبح هم زودتر از 10 و 11 بیدار نمی‌شوید، نباید انتظار یک پوست بدون لک و شفاف داشته باشید. برای اینکه سیکل خواب‌تان طبیعی و درست باشد، باید از ساعت 10 شب تا دو بامداد حتما خواب باشید و در طول روز هم اگر می‌خواهید چرتی بزنید، کمی قبل از ظهر این کار را انجام دهید تا پوست‌تان کدر و لک‌دار نشود. خواب ساعت 9 صبح به بعد اصلا برای پوست خوب نیست.

از حرکت و سکون نباید گذشت که فاکتور مهم و تاثیرگذار بعدی بر پوست و لک‌های آن است. ورزش کردن و عرق‌ریزی باعث خروج سموم بدن می‌شود و نمی‌گذارد پوست لک پیدا کند. اگر تحرک و ورزش کمی داشته باشید یا در روزهای گرم سال مدام جلوی کولر بنشینید و عرق نریزید، مواد اضافی که باید دفع شوند در پوست باقی می‌مانند و باعث کدر شدن آن و ایجاد لک می‌شوند.

زندگی‌زناشویی

نظم در روابط جنسی ‌زوج‌ها هم موردی است که به دفع سموم بدن و شفافیت پوست کمک می‌کند. افرادی که به دلیل تجرد روابط جنسی ندارند یا افراد متاهلی که روابط‌شان با همسرشان روابط نامنظم و کم دارند، به‌تدریج دچار تیرگی پوست می‌شوند. به زندگی زناشویی با همسرتان نظم دهید و مشکلاتی که در روابط جنسی دارید برطرف کنید تا به مرور پوست‌تان هم بهتر و شفاف‌تر شود.

ماسک گیاهی برای لک‌های صورت

دکتر عباسیان یک ماسک گیاهی برای از بین بردن لک‌های صورت به شما پیشنهاد می‌‌کند؛ ماسک آرد باقالی.

مواد لازم:

پودر باقالی دو قاشق غذاخوری (می‌توانید باقالی خشک را آسیاب کنید)

سرکه یک قاشق مرباخوری

آب پنج قاشق غذاخوری

روش تهیه و استفاده:

این مواد را با هم مخلوط کنید و روی لک‌ها و قسمت‌هایی از پوست که کدر هستند، بگذارید. از یک ربع تا نیم ساعت می‌توانید ماسک را روی صورت بگذارید. درواقع این ماسک هرچه بیشتر روی پوست بماند اثر سفیدکنندگی بیشتری دارد. بعد از این مدت با استفاده از یک پنبه آغشته به گلاب، به آرامی ماسک را از روی صورت پاک کنید.

نکته: اگر پوست‌تان چرب است، می‌توانید از این ماسک به‌عنوان اسکراپ یا لایه‌بردار هم استفاده کنید؛ یعنی بعد از یک ربع تا نیم ساعت، با سابیدن پوست به کمک انگشتان، ماسک را از روی صورت پاک کنید و همزمان لایه‌برداری کنید. بعد از لایه برداری پوست را با آب بشویید و با حوله خشک کنید. یک مرطوب کننده مناسب هم به صورت بزنید.

با ضد لک‌های طبیعی‌آشنا شوید

حتما شنیده و خوانده‌اید که گیاه آلوئه‌ورا معجزه‌گر پوست است و لک‌های آن را از بین می‌برد اما بین تبلیغات تا واقعیت فاصله زیاد است. هنوز در مطالعات طب سنتی و گیاهان دارویی اثر قطعی آلوئه‌ورا بر لک‌های پوست ثابت نشده است. بعضی مطالعه‌ها تایید کرده‌اند ژل آلوئه‌ورا ضد نور خورشید است و اثرات منفی اشعه ماوراءبنفش را از بین می‌برد. شاید هم با این مکانیسم آلوئه‌ورا بتواند تیره شدن پوست براثر نور خورشید را از بین ببرد اما در مقابل روی روغن‌های گیاهی مثل روغن بادام شیرین و تلخ می‌توانید به‌عنوان ضدلک حساب کنید. البته استفاده از کرم‌های ضد آفتاب نباید فراموش شود. طب سنتی به هیچ وجه توصیه نمی‌کند که با ماسک‌های گیاهی می‌توان همان کار کرم‌ها را انجام داد؛ فقط می‌توان به از بین بردن لک‌ها کمک کرد.


منبع : مجله پزشکی دکتر سلام

کاندوم استاندارد

Image result for ‫کاندوم‬‎

خصوصیات کاندوم استاندارد :

۱- اولا یک کاندوم درون بسته ای نایلونی دوجداره و دربسته قرار دارد

۲- جنس کاندوم از یک لایه پلاستیک به نام میتاکروم میباشد و زمانی که روی لایه بیرونی آن دست بکشید کمی لزج میباشد اگر لزج نبود هرگز استفاده نکنید

۳- تمامی انواع کاندوم یکبار مصرف میباشند

۴-کاندوم را در جیب عقب شلوار یا جاهایی که تحت فشار است نگذارید

۵-هنگام استفاده از کاندوم دقت کنید تا سوراخی در آن ایجاد نشود

۶-هیچ نوع پماد یا کرم معمولی یا روغن را برروی کاندوم نمالید

۷-برای لیز شدن کاندوم میتواند از ژلهایی که بیس آب دارند استفاده کنید

۸-کاندوم باید خاصیت ارتجاعی خود را حفظ کند

برای تهیه کاندوم براحتی و بدون هیچ مشکلی میتوانید از داروخانه ها تهیه کنید پیشنهاد ما استفاده از کاندوم در روابط جنسی الزامیست در ضمن تفاوتی در لذت حاصله از این رابطه نخواهد کرد .

مطالب پیشنهادی:

تقویت میل جنسی با مواد غذایی مهم

تاثیر ورزش بر رابطه جنسی

افزایش قوای جنسی با روشهای طبیعی

تاثیرات منفی کاندوم بر ناتوانی جنسی

تحریک میل جنسی همسر با این ترفندها

آموزش ارگاسم

ارگاسم در زنان


سالها پیش در یک مطالعه مشخص شد که تنها ۳۰ درصد خانمها،بعد از ازدواج به ارگاسم میرسند.هرچند در آن موقع به غلط چنین تعبیرشد که فقط ۳۰ درصد خانمها توانایی رسیدن به ارگاسم را دارند، ولی امروزه میدانیم که تمام زنها میتوانند به ارگاسم برسند و حتی گروهی از آنها قادرند چند ارگاسم به دنبال هم داشته باشند.



برای به ارگاسم رسیدن خانمها چند عامل مهم وجود دارد:

۱- شرایط روحی:در حالت بی اعتمادی، هیجان و اضطراب،دستیابی به ارگاسم برای زن غیر ممکن است.

۲- تعداد دفعات و فاصله بین نزدیکی:هرچه فاصله بین فعالیت جنسی بیشتر باشد، امکان تحریک زن مشکلتر بوده و شانس به ارگاسم رسیدن او کمتر است.در این بررسی مشخص شد که اگر فعالیت جنسی مجدد در فاصله کمتر از ۳۶ ساعت صورت گیرد،زن از لحاظ فیزیکی و روحی زودتر تحریک شده و راحتتر به ارگاسم میرسد.برعکس اگر فاصله میان انجام دو سکس کمتر از ۳۶ ساعت نباشد،آنگاه تلاش زیادی برای تحریک جنسی او لازم است.

۳- مردان بسته به سن، وضعیت سلامت،شرایط روحی و رژیم غذایی بطور متوسط هر ۲۴ تا ۷۲ ساعت به تخلیه جنسی نیاز دارند.اگر فاصله سکس بین زن و مرد بیشتر از این مدت باشد مرد خیلی زود و قبل از آنکه بتواند زن را به ارگاسم برساند انزال میشود.

۴- در بسیاری از جوامع هیچ آموزشی در مورد لذت جنسی وبرقرارکردن ارتباط لذت بخش با جنس مخالف، به جوانان داده نمیشود.بسیاری از زنها و مردها رابطه جنسی را در طول زمان و برحسب تجربه خود یاد میگیرند.در معدود جوامعی که در مورد تحریک جنسی به زن و مرد آموزش داده میشود معمولا” ازدواجها موفق تر است(از لحاظ جنسی).

لازم به تذکر است که زنها بسته به محل تحریک دو نوع ارگاسم دارند:

نوع اول ارگاسم بوسیله تحریک کلیتوریس است که شایع میباشد.در این روش کلیتوریس باید با لمس تحریک شود.

نوع دوم ارگاسم از طریق واژن میباشد.این نوع ارگاسم از طریق فشار(معمولا”فشار نوک آلت مرد) روی نقطه جی ایجاد میگردد.نقطه جی در دیواره قدامی واژن در فاصله حدود ۲ اینچی از مدخل آن قرار دارد.

در احساس این دو نوع ارگاسم تفاوت زیادی وجود داردکه شایدبه علت تفاوت عصب گیری کلیتوریس با نقطه جی باشد                                                            .

بعضی از پوزیشن های نزدیکی برای تحریک نقطه جی مناسب تر هستند.دو وضعیت رایج نزدیکی که در آنهانقطه جی بخوبی تحریک میشوند عبارتند از:

۱- مرد به پشت خوابیده و زن پاهایش را دو طرف مرد گذاشته و زانو میزند.

۲- زن به شکم خوابیده و مرد از پشت آلت خود را وارد واژن نموده و نزدیکی مینماید.

در هردوی این وضعیتها زاویه آلت مرد با واژن به گونه ای است که نقطه جی بخوبی تحریک میشود.

راه دیگر برای تقویت ارگاسم در خانمها انجام تمرینات ورزشی کجل است.در این ورزش ماهیچه های کف لگن چند بار در روز شل و سفت میشوند.لازم به تذکر است که این نوع ورزش علاوه بر تقویت ارگاسم و لذت جنسی در پیشگیری از عوارض زایمان و افتادگی مثانه نیز بسیار موثر است

مطالب پیشنهادی:

بررسی انواع اختلال جنسی زنان 

درمان کاهش میل جنسی خانم ها

مشکلات جنسی زنان چگونه درمان می شوند؟ 

مشکلات جنسی و افسردگی

اشتباهات زنان در رابطه جنسی

دانستنی‌های پیش از رابطه جنسی

مردان چگونه تحریک می شوند؟


بطور کلی مردان هم آسانتر و هم زودتر از زنان تحریک می شوند البته این امر متاسفانه در بعضی از جوامع آنطور که باید و شاید جا نیفتاده و افراد مخصوصا خانمها دید منفی به تحریک پذیری زود مردان دارند اما این یک امر خدادادی می باشد که در ژن جنس مذکر قرار داده شده است اما برخی رفتارها و یا بلوغ زودرس و یا دیرس باعث تغییراتی در نوع تحریک پذیری افراد بوجود می آورد به عنوان مثال برخی مردان با لمس کردن قسمتی از بدن جنس مخالف خود تحریک می شوند و یا حتی بعضی دیگر با لمس آنی جنس مخالف چیزی فرارتر از تحریک بوجود می آید و آن ارضاء شدن است البته من اسم این نوع ارضاء شدن را ارضاء منفی تلقی می کنم اینگونه افراد بدون آنکه در اراده آنها باشند علاقه مند به لمس کردن جنس مخالف خود هستند مشکل اینگونه افراد ارسال پیامهای عصبی زود رس به غده هیپوتالاموس مغز می باشد و باعث تحریک شدن زود رس می شود



مردان از چه رفتارهای برای تحریک شده از سوی همسرشان لذت می برند؟

همیشه گفتم باز هم می گویم زن موجودی لطیف پاک و قابل احترام است البته تمامی اینها دلیلی بر این نمی باشد که اگر کسی به همسر خود احترام بگذارد به آن لفظ زن ذلیل را بچسبانیم اگر شما بعنوان یک زن می خواهید همسر خود را تحریک کنید پیشنهاد می کنم رفتارهای زیر را انجام دهید

بکار گیری لطافت زنانه مثل طرز صحبت کردن نوع الفاظی که به کار می برید تا آنجا که می توانید با صدای نرم آهسته شمرده و شیوا صحبت کنید پوشیدن لباسهای آزاد که تمامی برجستگی های بدن شما پیدا باشد کمی ناز کردن عشوه گری لمس کردن بوسه های آنی و کوتاه هرگز هنگام برقراری رابطه جنسی بلافاصله تمام لباسهای خود از تن در نیارید مو زدائی فراموش نشود و پاکی

انتظارات زنان از مردان در روابط زناشوئی

نکته که آقایان باید حتما به آن توجه داشته باشند این است که بر خلاف تفکر بوجود آمده زنان نیز به رابطه جنسی گرایش زیادتری دارند شاید تعجب کنید اما منظور زنان از رابطه جنسی آن چیزی نیست که بلافاصله بعد از شنیدن رابطه جنسی در ذهن مردان پدیدار می شود بکارگیری عشق در رابطه جنسی از سوی زنان فوق العاده اهمیت بالایی دارد همسر خود را به آرامی لمس کنید تمامی اندام آنرا کامل نظاره کنید با موهای آن بازی کنید لازم به ذکر که بدونید رابطه جنسی فقط دخول نیست به زنان خود احترام بگذارید توجه داشته باشید که اگر به همسر خود کمی توجه داشته باشید همسر شما بیش از دو برابر ان مایه ای که شما برای آن گذاشتیدبرای شما مایه می گذارد زنان از طرز صحبت کردن شوهرشان لذت می برند به آرامی صحبت کنید متین و با وقار مطمئن باشید زنان در بعضی مواقع داغ ترین موجودات روی زمین می شوند بطوریکه حتی با حرف زدن شوهرشان تحریک می شوند این بستگی به خودتون داره اکثر زنها از موهای موجود در سینه شوهرشان لذت میبرند شاید این از نظر شما پوچ باشد اما … هیچ موقع عجله نکنید متانت متانت متانت آرم و با آرامش . ادامه دارد

رفتارهای دختران قبل از ازدواج

هر دختری روزی ازدواج می کند روزی همسر می شود و روزی مادر و روزی مادربزرگ دختر موجودی زیبا با نرمی ولطافت بالا دختر موجودی کنجکاو موجودی شلوغ و پر هیاهو در سنین نوجوانی و جوانی وبالاخره دختر موجودی با شیطنتهای کوچک و در بعضی مواقع بزرگ من کاری به جامعه کنونی ایران ندارم که بعضی ها ایمیل برای من ارسال می کنند و شکفه و شکایت از دخترهای امروزی در ایران می کنند حرفهای من کلیست معیارهای دختران در هر سن متفاوت می باشد در سنین نوجوانی و ابتدای جوانی فقط و فقط تیپ و ظاهر در سنین ۲۰ تا ۲۵ سال تا حدودی مادیات اما درک واقعی آنها و معیار اصلی و ماندگار آنها چیست؟ دختر همیشه خود را موجودی وابسته می داند و به یک تکیه گاه مطمئن احتیاج دارد تا زمانی که در خانواده می باشد پدر خانواده حکم یک تکیه گاه دارد و پشت گرمی دختر به پدر می باشد یکی از دلایلی که رابطه دختران با پدر خیلی خوب هست هیمن موضوع می باشد بعد از پدر سرپرست خانواده در محیط زندگی بعد از ازدواج همسر باید یک تکیه گاه مطمئن باشد از هر نظر اگر شما پدری پولدار دارید و قرار هست بعد از ازدواج مثلا کارخانه پدر خود را مدیرت کنید و پدر شما خانه اتومبیل و پول در اختیار شما قرار می دهد مطمئن باشید همسر شما یک ضعف را در وجود شما احساس می کند و اکثر وقتها این ازدواجها به سبب خود شما نمی باشد بلکه به سبب وجود وضعیت مادی پدر شما میباشد اینجا باید عرض کنم زنان و مردانی در زندگی خود موفق هستند که زندگی خود با دستهای خود بسازند البته مقداری کمک بد نیست اما صدقه اصلا جایز نیست مردانگی خود را حفظ کنید بعضی از پسرها به اینکه احساس ندارند افتخار می کنند اما اینگونه افراد باید لدانند که ابراز احساسات از سوی شما سلاح شما برای شیفته کردن دوست دختر نامزد و یا همسر شما میباشد

مطالب پیشنهادی:

یادداشتی برای زوجین بی توجه

دوران نامزدی و رابطه جنسی

نکات ضروری برای آغاز یک روابط زناشویی سالم

گرم نگه داشتن اشتیاق در رابطه جنسی

زندگی زناشویی و تاثیر رابطه جنسی بر آن 

رابطه جنسی سرد 

نارضایتی از زندگی وبی‌میلی جنسی 


حرفهایی که زنان عاشق شنیدنش هستند


چیزی وجود دارد که هر مردی لازم است درمورد همسرش  از آن مطلع باشد: گفتن چه حرفهایی باعث خوشحالی اومیگردد. وقتی سخن از تعریف و تمجید بمیان می آید زنان  تـبـدیل به هیولای خـون آشـام گـرسـنـه ای می گـردند که همیشه بیشتر و بیشتر و بیشتر طلب میکنند! و اگر شما  خواسته شان را برآورده نمایید، در عـوض بـسیـار بـیـشتـر از طرف همسرتان مورد محبت و توجه قرار خواهید گرفت و آنها خوب می دانند که چطور این کار شما را جبران کنند.

چه ازدواج کرده باشید و چه در دوران نامزدی بسر میبرید،  این قانون را بیاد داشته باشید: برای آمـاده نـگاه داشـتـن  یک زن جهت ابراز مهر و محبت به شما، کافی است نکات  مثبت بسیاری از او را به وی یادآوری نمایید.


ادامه به ۱۰ مطلبی که همسر شما عاشق شنیدن آنها است اشاره میکنیم:

شماره ۱۰

“روز خوبی داشتی؟” هـنـگامیـکه از همسر خود در مورد چگونگی گذراندن روزش پرسش میکنید، برداشت او این خواهدبود که شما انسان با فکری هستید و مشتاقید بدانید وی ساعات کاری خود را چگونه سپری کرده است. اما یـک هشـدار: ایـن سـؤال بـه هـمـسـر شـمـا مجوز آن را خواهد داد که چند ساعتی در مورد کوچکترین اتفاقاتی که برایش افتاده صحبت نمایـد. پس برای مدت زمانی طولانی آماده نشستن و شنیدن داستانهای او شوید.

شماره ۹

“نمی تونم بگم چقدر دلربا و زیبا هستی” همانطور که مشخص است، این بـه او مـی رسـاند که شما وی برای شما جذاب بوده و فرد دیـگری بـه چشمتان نمی آید. از طرف دیگر باعث افزایش اعتماد بنفس در او خواهد شد.

چرا باعث زیبا شدن وجهه شما میگردد: این جمله بخصوص در روابط زناشویی بلند مدت مؤثر واقع می شود چرا که شما به همسر خود اطمینان میدهـید هنوز به او علاقه دارید. در عوض همسرتان نیز سعی خواهد کرد این زیبایی و دلربایی را با شما تقسیم نمایید. سؤالی هست؟ اینجوری فکر نمیکنید؟

شماره ۸

“در مورد ‌[ هر چیزی ] چه احساسی داری؟” پـرسیدن این سؤال به همسرتان نشان می دهد که شما خالصانه برای احـساسـات او اهمیت قائل هستید. زنها عاشق بیان احساسات خود در مورد هر موضوع قابل تصوری می بـاشند. با این حـال بـدانید که خود را در دام گفـتگویـی طولانی و عمیق در مورد آن موضوع گرفتار خواهید کرد. بنابراین اگر شب تصمیم دیدن مسابقه فوتبالی را دارید، این سؤال را مطرح نکنید.

چرا باعث زیبا شدن وجهه شما میگردد: این سؤال بیانگر جنبه مهربانی و دلسوزی یک فرد است. وقتی همسرتان در می یابد که شما توجهتان را به وی مبذول داشته اید، او نـیـز متقابلا تمام احساسات خود را با شدتی بسیار بیشتر، اهدا خواهد نمود. یعنی اگـر قـبـلا فـقـط فردی جذاب بشمار می آمدید، اکنون همانند جواهری در چشم او جلـوه خواهید کرد. متوجه منظورم می شوید؟

شماره ۷

“تو زیبا تر از دوستان دیگرت هستی” قرار دادن او از بین همتاهایش بر سکوی نخست زیبایی باعث بالا رفتن اعتمـاد بـنفـس وی شـده و سـبـب می گـردد تا هـمـسر شمـا در تـصـوراتش بر دوستان هم جنس خود بتواند فرمانروایی کند. این تحسین و تعریف بسیار مهمی در دنیای زنانه محسوب شده و امتیاز شما را در نزد همسرتان ارتقای چشمگیری خواهد داد.

چرا باعث زیبا شدن وجهه شما میگردد: گذشته از اینکه باعث می گـردد او از لحاظ زیبایی ظاهری خود را برتر از اطرافیانش تصور کند، این جمله کوتاه به همسرتان تفهیم میکند که شما تا چه حد برای وی ارزش قائل هستید. بعلاوه زمانی که دوستانش پیش شـما هستند، کمتر احساس نگرانی خواهد کرد. او در مـورد خـودش احـسـاس خـوبـی نموده و پاداش سلیقه بخرج دادن شما را خواهد داد. با اینحال یک احتمال جانبی بالقوه وجود دارد: یک همسر حسود این سخن را مدرکی برای متهم نمودن شما به اینکه قصد برانداز نمودن و چشم دوختن به دوستانش را دارید، بشمار خواهد آورد.

شماره ۶

” تو واقعا زرنگ و باهوشی” با تـصـدیـق نـمودن هـوش و ذکـاوت وی، ایـن معـنی را می رسانید که علاوه بر محاسن ظاهری، متوجه ذهن و فکر توانمندش نیز شده اید. هـمـسر شـما بـا شنیدن این جمله در مورد همه جوانب زندگی خود احساس رضایت و خوشنودی خواهد نمود. این سخـن نشانه احترام از طرف شما برای همسرتان محسوب میگردد.

چرا باعث زیبا شدن وجهه شما میگردد: همسرتان این مسئله را که شما فقـط بـه فـکر روابط جنسی نیستید و قادرید ماورای چنین موضوعات فکر کنید را تحسین خواهـد کرد. زنها عاشق مردان صـمـیمی و خـوش قـلب مـی بـاشند و هیچ چیزی بهتر از بیان و تشخیص هوش و ذکاوت آنها نمی تواند صفات آقا منشانه شما را آشکار نماید

شماره ۵

“در روابط زناشویی بسیار خوب هستی” بیان این جمله باعث می گـردد هـمـسرتان احساس کند که یک الهه است. شنیدن این عبارت به همسر شـما تفهیم می کنـد کـه روابـط جنسی و زناشویی او به چشم شما بی عیب و نقص بوده و باعث می گردد که احساس نماید واقعا می داند کـه چگـونه باید مرد خود را راضی نگاه دارد.

چرا باعث زیبا شدن وجهه شما میگردد: تحسین و تمـجید از عملکرد او نشانگر این است که شما به روابط جنسی فقط به عنوان ابزاری برای ارضا نــمودن خود نگاه نکرده، بلکه همه جنبه های آنرا مورد ستایش قرار میدهید.

شماره ۴

“می خواهم همه عمرم را با تو سپری کنم” ایـن جمله ای سنگین است؛ معنی آن فاصله زیادی با دادن پیشنهاد برای ازدواج نـدارد. بنابراین پیش از گفتنش به نامزدتان مراقب عواقبش باشید. اما بخاطر داشته باشید که ریسک کردن اغلب پاداش و نتیجه مطلوب به دنبال خواهد داشت. هنگامیـکه این جـمله را بیان می دارید، او از لحاظ روانی بسیار سرکیف می گردد. جـمـلات دیـگـری کـه تقریبا همین نتیجه را داشته ولی تعهدآوری آنها کمتر می باشد، عبارتند از: ” فقط تو میتونی تا این حد منو خوشحال کنی” و ” من دوست ندارم با هیچ کس دیگری جز تو باشم.”

چرا باعث زیبا شدن وجهه شما میگردد: همـه زنـها عاشق شنیدن جملاتی حاکی بر سرسپردگی دیرپا و با دوام از همسرشان هستند. مطمـئـن بـاشیـد کـه بـعد از گفتن این جمله سلامی همیشگی را از او خواهید شنید.

شماره ۳

“تو بهترین دوست منی” به او می گویید که چگونه ماورا و فراسوی مسائل جنـسی می اندیشید و به این معنی اسـت که برای رابطه اتان ارزش قائل هستید و مایلید کارهایی را بـهـمراه او انجام دهید که مردان دیگر ممکن است رغبتی به آن نداشته باشند. همسرتان بعد از شنـیـدن ایـن جمله پیوستگی مقاومت ناپذیری با شما پیدا خواهد نمود.

چرا باعث زیبا شدن وجهه شما میگردد: این جـملات شـما را در نـظر وی بـجای یـک فرد عادی که مجبور به گذراندن وقتش با او است، به انسانی معنی دار و جذاب تـبـدیـل میکند. این شما را به ابتدای لیست خواسـتگـاران پرتاب میکند چراکه شما به مهمترین نکته اشاره کرده اید: دوستی و رفاقت.

شماره ۲

“تو یک مادر ایده آل خواهی شد” اغلب زنها به دنبال این هستند که روزی بچه دار شونـد. هـمـچـنین اکـثـرا با خود کلنجار می روند که آیا در این راه مـوفـق خـواهد بـود یـا خـیر. بـا گفـتن این جمله به او اطمینان می دهید که حتما به هدفش خواهد رسید. به علاوه با ارضـای نیازهای درونی او باعث آرامش و تسکین وی می شوید. بیان این کلمات از زبان شما به عنوان یک همسر، او را تبدیل به خوشحال ترین انسان روی زمین خواهد نمود.

چرا باعث زیبا شدن وجهه شما میگردد: اینـگونه بطور غیر مستقیم به همسر خود می فهمانید که مایلید از او بچه دار شوید. واضح است که این نوایی بسیار خوشایند در گوش او می باشد. از این نقطه، همسرتان بیشتر پذیرای پیشرفت و ترقی شما خواهد شد.



شماره ۱

“تو زندگی منو کامل می کنی” این به او می گوید که تنها فرد مورد علاقه شما است. همه زنها دوست دارند این جمله را از شوهرشان بشنوند. بـیـان ایـن عبـارت بـه مفهوم آن است که شما همسر خود را بصورت کامل پذیرفته ایـد و ایـنـکه او به صـورت موجودی اجتناب ناپذیر و همیشگی برای شما در آمده است. در همسرتان احساس لـذت بـخش غیر قابل تصوری بوجو آمده و تا چندین روز لبخند از لبانش جدا نخواهد شد.

چرا باعث زیبا شدن وجهه شما میگردد: این جـمـله اسـاسـا مـی گـوید که شما در زندگی به او نیاز داشته و نمیـتوانید بدون او به زندگی ادامه دهید. زنها از شنیدن چنین جملاتی بسیار مشعوف میگردند.

اشاره باشکوه

“دوستت دارم” این جمله “دو کلمه ای” معروف و کوتاه کـه هـمگی ما برایـش اهـمیت بسیار زیادی قائل هستیم، می تواند تاثیر شگرفی به همراه داشته بـاشد. اگر ازدواج کرده اید خوب است هر روزه چندین بار برای همسرتان تکرارش نمایید.

چرا باعث زیبا شدن وجهه شما میگردد: گفتن این عبارت بهـمسرتان بـاعث روشن نگاه داشتن شعله های آتشی می گردد که همیشه نیاز به برافروزی دارند. اگـر در بـین شما کسانی تـا حال این جمله را به همسرشان نـگفـتـه انـد، هر گاه احساس آمادگی نمودید، تردید به خود راه نداده و آن را بیان کنید. هیچگاه از گفته خود پشیمان نخواهید شد وقتی که عکس العمل او را می بینید ( یا احساس می کنید ).

گفتگوی عشق

اکنون که آموختید که چگونه می توانید همسر خود را خوشنود کرده و صورتش را سـرخ نمایید، اینکار را انجام دهید! فقط به این نکته فکر کنید که او در جواب کار شما در آینده چطور جبران خواهد نمود.

مطالب پیشنهادی:

یادداشتی برای زوجین بی توجه

دوران نامزدی و رابطه جنسی

نکات ضروری برای آغاز یک روابط زناشویی سالم

گرم نگه داشتن اشتیاق در رابطه جنسی

زندگی زناشویی و تاثیر رابطه جنسی بر آن 

رابطه جنسی سرد 

نارضایتی از زندگی وبی‌میلی جنسی 

انتظارات رفتاری و اخلاقی یک مرد از همسر خود


این دفعه بنا به درخواست خانمها در مورد شناخت آقایون می نویسم

غار تنهای مردان

هر مردی یا کلا هر جنس مذکری چه قبل از ازدواج و چه بعد از ازدواج هر چند وقت یکبا که البته زمان خاصی ندارد احتیاج به غار تنهای دارد می دانید غار تنهای چیست؟ محیطی که در آن آقایان فقط خودشون هستند و افکار و وجدان خودشون که هر چند وقت یکبار با خود به فکر فرو می روند مشکلاتی که دراند از ذهنشان عبور می کند کارهای که تا کنون انجام داده اند چه خوب چه بد ه رفتارهای اطرافیانشان در قبال خود فکر می کنند و البته اکثر تصمیم های مهم را در همین غار تنهایی می گیرند آنها در این محیط هیچ کس را راه نمی دهند ترجیح می دهند کاملا تنها باشند اکثر مواقع در این حالت به یک نقطه خیرع می شوند ساید حتی به شما نگاه می کنند و حتی حرفهای شما را با اشاره تایید می کنند اما در فکر و ذهن آنها جریانات دیگری می گذرد این غار زمان و مکان خاصی ندارد بهتره زمانی که همسر شما در یک ئنیای دیگری سیر می کنند او را آسوده بگذارید مطمئن باشید اگر به این نتیجه برسد که مشکلش با مشورت کردن باشما حل می شود خود اینکار را انجام می دهد بهتره بدونید اکثر تصمیم گیریهای درست و به جا در همین غار تنهایی گرفته می شود چرا که مغز مردان یک محیط پردازشگر کاملا منطقی است و در تصمیم گیریهای بش از ۹۰ درصد منطق را دخالت می دهند شاید بارهای از یک مرد شنیده باشید سر یک موضوع که می گوید بزار یه کم فکر کنم جوابتو بهت می گم البته در مورد زنها هم شاید شنیده باشید اما این مورد در مردان خیلی بار تر می باشد معمولا زنان یه جواب سطحی در لحظه پرسش می دهند و بعدا فکر می کنند و پاسخ خود را اصلاح می کنند


افراط و تفریط را در مورد مردان هرگز اعمال نکیند

مردان در همه رفتارهای میانه روی و تعدیل را می پذیرند و کلا ذهنیت آنها با افراط و تفریط منطبق نیست و تداخل دارد حتی مطمئن باشید اگر شما در ابراز احساساتون هم افراط کنید فکر نکنید همسر شما واقعا احساسا رضایت می کند شاید رضایتمندی او موقتی باشد اما اگر در جای خود ابراز احساسا ت کنید و در جای خود از احساسا ت خود جلوگیری کنید شاید در برخورد اول همسر شما ناراحت شود اما در دراز مدت این رفتار شما می پذیرد و ابراز می دارد که چه زن منطقی دارد و هرجا به تناسب موقعیتش رفتار خاص خود را نشان می دهد


گیردادنهای بی جا  مردان را عصبی میکند می کند

تا حالا شیاد بارها برای شما اتفاق افتاده باشد که مثلا قصد داشتید به مهمانی بروید و شوهرتان یک لباسی می پوشد که از نظر شما این لباس درخور آن مهمانی نیست به او می گویید لباسش را عوض کند این خیلی خوبه که شما به همسرتان توجه دارید اما زمانی هم اتفاق می افته که شما برای نشان دادن خود به دوستانتان از همسرتان می خواهید یک برخورد متفاوت از زات اخلاقی خود داشته باشد و یا یک لباسی که هرگز حاضر به پوشیدن آن نیست را به زور  بر تن او کنید بهتره اینو بدونید مردان همیشه یک حس برتری نسبت به زنان دارند این کاملا طبیعی میباشد از این رو غرور آنها بی ش از زنان می باشد در برخورد های اینچنینی کمی صبور باشید و البته مردی می تواند موفق باشد که خاصیت انعطاف پذیری داشته باشد من هر جا اسم از جذبه میاورم بلافاصله واژه انعطاف پذیری هم بکار میبرم را که در هر رفتاری اعتدال حرفه اول رو می زنه زنان از نظر رنگ پردازی تنوع گرایی زیادی دارند و رنگها را بهتر از مردان تشخیص می دهند ( گرافیستهای خوبی می توانند باشند ) اگر می بینید شوهر شما یک لباس را چند بار در محل کار می پوشد در مهمانی های استفاده می کند این شاید از نظر شما یک عیب باشد اما چون شوهر شما بیشتر برخوردش با اقایان است پس در این موضوع آنها باهم بهتر می توانند ارتباط برقرار کنند حالا اگر شما که یک زن هستید یک لباس را در دو مهمانی بپوشید حتی اگر برای خودتان هم مهم نباشد ( که البته در مورد زنان محال است ) حتما برای دیگر زنان و دوستان شما مهم است و دقیقا به خاطر دارند شما در مجلس قبلی همین لباس را پوشیده اید


پولدارترین  و لارج  ترین مرد هم از ولخرجی بیزار است

در خرج کردن پول حتی پولی که مال خود شماست دقت کنید حتما می دانید که زنان ایرانی در استفاده از لوازم آرایشی رتبه سوم در جهان را به خود اختصاص داده اند صبر کنید قند دردلتان آب نشود این یک برتری نیست این نشان دهنده این قضیه هم می تواند باشد که زنان ایرانی چقدر از اعتماد به نفس پایینی برخوردار هستند که برای ساختن ظاهر خود و جلب توجه احتیاج به آرایش دارند ( این ذهنیت را به خاطر بسپارید هر چند که کمی به شما بر خورد  منو ببخشید خودتون خواستید )  سعی کنید در انتخاب لوازمی که احتیاج دارید احتیاط کنید مارک دار بودن لوازم نشانه خوب بودن آنها نیست و البته زنان در انتخاب و خرید یک جنس از این نظرمایلند مارک دار خرید کنند که این قضیه را به فلان کس نشان دهند که چقد مایه دار هستند و یا اینکه اون مارک امسال  مارک مد سال شناخته شده ( یه موقع فکر نکنید و پشت سر من نگید  من امول هستم ) اما آقایان در خرید معمولا جنس و پشتیبانی کلا براشون اهمیت دارد که این هم برگرفته از منطق آنهاست البته زنان غیر منطقی نیستند اتفاقا می شود گفت زنان در ابراز احساسات منطقی ترین رفتارها را دارند

رابطه جنسی و سردی مردان پس از ازدواج

کلا میل جنسی در مردان البته متاسفانه در مورد کسی که این رابطه را قبلا تجربه کرده اند حدود ۴۰ درصد افت می کند ایم بر میگرده به رفتار شما این هنر شماست که طوری رفتار کنید که همیشه برای شوهر خود جذاب باشید و شوهر شما همیشه توسط شما تحریک شود مثلا یکی از خصوصیاتی که من برای ازدواج مد نظرم هست همینه که دوست دارم همیشه توسط همسر اینده ام تحریک شوم و اینقدر همسرم در این قضیه ماهر باشد که من توسط هیچ زن دگری تحریک نشوم خیلی سخته اینطور نیست ؟ اما شدنیست و مطمئن هستم شما زنان خوب شما همسران دلسوز شما زنانی که قصد دارید شوهرتان هیچ کمبودی حس نکند این کار رو راحت بتوانید مثل باقیه کارها انجام دهید دست شما همسران درد نکنه کار شما قابل تقدیر است ( البته اگر مردهای ایرانی قدرت درک برخی مسائل رو داشته باشند ایم یکی رو نوشتم که سر قضیه بالا یک به یک مساوی باشید و پشت سر من حرف در نیارید)

حاشیه در بیان یک مطلب مردان را شکنجه می دهد

بارها گفتم اگر قصد دارید یک موضوع را با شوهر خود در میان بگذارید مسفقیم برید سر اصل مطلب یه حرفو اینقدر میپیچونید که خودتون هم فراموش می کنید چی می خواستید بگید  خلاصه کلام صغری کبری نکنید مردا ن حوصله اینکه (مثلا شما می خواهید بگید زن برادر شوهرتون در مجلس غقد یکی ار اقوام به شما یه حرفه بدی زده اکثر وقتها اینطوری این مسنله رو بیان می کنید اول میگید عقد فلانی یادته که ماشین فلان کس چرخش پنچل شد که فلانی  او لباسو پوشیده بود بعد رفت فلان جا اونطوری شد راستی دستبند فلان کسو دیدی دستش  خیلی قشنگ بود  خواهرت می گفت از فلان مغازه خریده اما بدل بودا  ) آیا شما به خاطر دارید چی می خواستید بگید ؟  این برخورد شما مردان را واقعا زود خسته می کند مردان در برخی موارد صبور نیستند این از آن جمله موارده

Image result for ‫lمسائل جنسی‬‎


چه رفتارهای مردها را خشنود و گرم می کند

۱) وقتی از سر کار میاد خونه خسته نباشید گفتن شما از ته دل و البته هر چند وقت یکباری بوسیدن اون می تونه خیلی روی مردان تاثیر گذار باشد ( بعض دختران زمانی که دوست پسر دارند روزی صد بار آنها را می بوسند اما در مورد همسر آینده خود کوتاهی میکنند بعضی ها هم که خجالت میکشند )

۲)به خریدهای که انجام داده گیر ندهید بگزارید بعدا سروقت به شوهرتان تذکر دهید مثلا زمانی که با او تنها نشستید و همان میوه هارا که شوهرتان تهیه کرده دراید نوش جان می کنید بهترین موقعه میباشد

۳) اگر صاحب فرزند هستید احترام همیدیگر وجلوی فرزندان حفظ کنید اصلا به هم توهین نکنید

۴) مردان دیر اصلاح می شوند کمی صبور باشید

۵) یادتان نرود همیشه برای شوهرتان زیبا ترین آرایش را انجام دهید و تحریک آمیز تیرن پوشش را در تن و ناز ترین رفتار را در برخورد خود اعمال کنید

۶) هر چند وقت یکبار زمانی که نشسته با رفتارهای معکوس او را غافلگیر کنید مثلا موهای او را بر هم بزنید این شیطنت شما به نوعی در ذهن همسر شما ماندگار می شود البته این یک مثال بود و قید شده هر چند وقت یکبار می دانید که مردان به موی سر حساس هستند البته اگر بعد از ازدواج شما موی سری برای او گذاشته باشید


مطالب پیشنهادی:

مضرترین عوامل برای میل جنسی زنان و مردان

اهمیت آغوش کشیدن و بغل کردن برای سلامتی

ازدواج قسمت است یا انتخاب؟

5 اصل برای حل مشکلات روابط زناشویی

پنج راز ارتباط زن و شوهری

برگ برنده در زندگی مشترک

معاشقه چیست ؟


با توجه به سوالات شما دوستان در مورد معاشقه و تفاوت آن با انواع روابط جنسی اینجا به بیان توضیحاتی در مورد معاشقه می پردازم


قوانین حاکم در معاشقه

اولا معاشقه به مجموعه رفتارهایی که بواسطه یک عشق میان دو طرف پدید می آید می گویند معاشقه در عمل بوسیدن نوازش کردن در آغوش گرفتن وبوسیدن البته اسم عامیانه ای که برای معاشقه در نظر گرفته شده بود در ابتدا عشق بازی بود که میان LOVER انجام می شد اما به نظر من واژه معاشقه زیبا تر است امنیت در معاشقه بسیار بالاست از این رو ترسی در انجام آن وجود ندارد پس لذت آن می تواند زیاد باشد معاشقه نیاز به محیط و شرایط خاصی  نیاز ندارد  معاشقه عبارت است از انتقال عواطف یک عاشق به معشوق خود بواسطه عشق میان آندو  نفس معاشقه یک حرکت آسمانیست  معاشقه زمان ندارد مکان ندارد و احتیاجی به آمادگی قبلی نیست و برانگیخته شدن احساسات باغث این رفتار می شود من معاشقه را زیر مجموعه روابط جنسی نمی دانم اما یکی از اصول روابط زناشویی که هرگز نباید فراموش شود معاشقه است  معاشقه قبل از ازدواج نیز در دوران نامزدی و عقد شایسته است و باز هم تاکید می کنم معاشقه با رابطه جنسی تفاوت زیادی دارد و همیشه عرض کردم رابطه جنسی فقط و فقط زیر مجموعه رابطه زناشویی یعنی پس از ازدواج باید باشد حتی در دوران عقد هم انجام این رابطه ( رابطه جنسی ) توصیه نمی شود  به جای آن  معاشقه می تواند یکی از عوامل ضروری باشد برای نشان دادن احساسات البته تعادل را فرا موش نکنید اینطور نباشد که هر دفعه که با نامزد خود بیرون می روید دنبال یک محیط آارم باشید که به انجام اعمالی مثل لب گرفتن و .. بپردازید نه یه رابطه را در جای خود انجام دهید تا تاثیر خود را درست بگذارد


رفتارهای زیر مجموعه معاشقه


بوسیدن

امروزه از نظر علم روانشناسی اثبات شده که بوسیدن لبها تاثیر مثبت زیادی در افراد دارد این به علت رشته های عصبی موجود در پشت لبها میباشد بوسیدن هم روشهای خاص خود را دارد

لب

لب گرفتن لب دادن هم روشهای زیادی دارد گاز گرفتن لب البته با فشار کم حس خوبی را منتقل می کند وارد کردن و مکیدن لبهای نیز در جای خود تاثیر زیادی دارد

نوازش

بازی کردن با موهای زنان آرامش خوبی به آنها می دهد قرار گیری سر آنها روی سینه شما نیز بهترین حالتت برای نوازش کردن موهای آنها میباشد مردان نیز از بازی کردن با دستانشان لذت میبرند به آرامی اینو در نظر داشته باشید در معاشقه سعی در تحریک کردن یکدیگر نداشته باشید فقط به احساسات دوست داشتن میان خود و عشقتان فکر کنید زیاد از حد هم پیشروی نکنید

Image result for ‫lمسائل جنسی‬‎


حرف آخر

ببخشید که از دادن برخی توضیحات معذورم در هر صورت هم معاشقه و هم رابطه جنسی سر جای خودش واجبه حتی دعوا کردن هم به وقتش لازمه اما هر چیزی به وقتش فکر و ذهنتون فقط انجام فلان رابطه نباشد همه چیز خیلی زود عادی می شود و از آب تاب می افتد اما اگر به جا و به موقع باشد عطش آن همیشه حس می شود و لذتی چندبرابر دارد  موفق باشید

مطالب پیشنهادی:

مشکلات زناشویی و راههای پیشگیری

رابطه زناشویی با همسرم را چگونه محکم تر کنم؟

دانستنی‌های پیش از رابطه جنسی

هماهنگی بین زوجین برای برقراری رابطه جنسی

تحریک میل جنسی همسر با این ترفندها

نارضایتی جنسی در زنان

مضرترین عوامل برای میل جنسی زنان و مردان

کنترل امیال جنسی

Image result for ‫lمسائل جنسی‬‎


مرکز همه احساس ها و انجام تمام اعمال انسان مغر انسان است و احساس عشق و میل جنسی هم از این قائده مستثنی نیستند همه احساس های که ما نسبت به محیط و افراد داریم کاملا طبیعی هستند مثل ترس ، غم ،خشم ، ترحم ، رضایت ،لذت ،ارامش،مهر و ….قصد ندارم که احساس ها را به دو دسته مثبت و منفی تقسیم کنم چون همه احساس ها  را مفید می دانم. 


  احساس خشم را در نظر بگیرید این احساس زمانی بروز می کند که ما خودمان را در برابر یک امر غیر طبیعی یا غیر انسانی و یا مخالف رای و نظر مان ببینیم اگر شخصی به این احساس شدت بدهد و بدون انعطاف با مسائل برخورد کند علاوه بر صدماتی که به دیگران می زند خودش نیز از اجتماع طرد می شود و قادر به برقراری ارتباط با دیگران نیست شخصی را در نظر بگیرید که در برابر یک رای ناعادلانه دادگاه به خشم می اید می تواند خشمش را با پرتاب وسایل ،شکستن شیشه و یا حتی انفجار ساختمان دادگستری بروز دهد و یا می تواند به رای دادگاه اعتراض کند و چنانچه امیدی  به رسیدگی موثر ندارد می تواند با نامه سرگشاده و بیدار کردن اذهان عمومی و دخالت دادن افرادی که به نوعی می توانند موثر باشند خشم خود را ابراز کند می توان نتیجه گرفت که احساس خشم کاملا مفید است و این مغز انسان است که زمان احساس خشم و چگونگی بروز آن را و در نتیجه تاثیر مثبت ان را در امورات مختلف زندگی رقم می زند . بدون شک بروز هرگونه احساس از مرکز فرماندهی مغز طراحی می شود و مغز نیز در احاطه و سیطره اراده انسان است

Image result for ‫lمسائل جنسی‬‎


شاید مقایسه احساس عشق و میل جنسی با احساس ترس و یا خشم کار درستی نباشد اما یک شخص گرسنه را هم در نظر بگیرید که یک غذای با ظاهر و عطر و بوی تحریک کننده را درمقابل دارد ولی این غذا حرام است مثلا با گوشت خوک تهیه شده است اگر حرام بودن گوشت خوک برای مغز پررنگ و واضح ترسیم شده باشد حتی اگر  گرسنگی به اوج برسد باز هم امکان ندارد مغز بتواند خارج از محدوده عمل کرده و فرمان خوردن را صادر کند اما اگر همین غذا سالم باشد و فقط منبع درامد ان حرام باشد هر چه که احساس گرسنگی شدید تر می شود و میل به غذا افزایش پیدا می کند مغز چون چارچوب محکمی در این رابطه ندارد به تقاضای بدن پاسخ داده و فرمان خوردن را صادر می کند

خوب پس تنها احساس نیاز نیست که تعیین کننده است بلکه این محدوده اختیار مغز است که تصمیم گیری و صدور فرمان را تعیین می کند . چیزی که باعث می شود هر انسانی دارای یک شخصیت منحصر به فردی باشد میزان تسلط او بر عملکرد مغز است هر چقدر که خط و مش مر بوط به ارزش ها و ضد ارزش ها پررنگ و واضح باشد عملکرد مغز نیز بهتر تحت کنترل در می اید و محکم بودن این خط و مش ها نیز بستگی به باور محکم و یقین کامل دارد تنها با تکیه بر اینکه دزدی بد است نمی توان مانع اختلاس و خیانت به اموال عمومی شد

مطالب پیشنهادی:

آموزش رابطه زناشویی صحیح

درمان کاهش میل جنسی خانم ها

مشکلات جنسی و افسردگی

مسائل جنسی دختر و پسر

10 راز موفقیت یک رابطه عاشقانه

رابطه پایدار در زندگی

ریـشـه‌هـای شـک در زنـدگـی مـشـتـرک


چگونه قانون جذب را در زندگی بکار گیریم؟


برای اینکه قانون جذب را با تمام پوست و گوشت و استخوانمان بفهمیم باید به سراغ سنجش گر و حسگر قانون جذب در وجود انسان یعنی دل یا همان حس ششم احساسی برویم. هر چه دل ناخوش تر باشد این نشان دهنده وجود اختلاف و تفاوت بین ارتعاش خیر کیهانی و کاینات با ارتعاش فعال در وجود ماست. هر چه دل شاد تر و خوش تر و با نشاط تر باشد این نشانگر همنوایی و هم سازی و هم آهنگی ارتعاش دل ما با ارتعاش کاینات است. ما وقتی بتوانیم به دلی آرام و مطمئن دست یابیم آنگاه همه مقدمات و لوازم مورد نیاز برای اجرای صحیح قانون جذب در وجودمان مهیا شده است. یعنی فقط وقتی دریای دل آرام است می تواند انعکاس عکس زیبا و جذاب ملکوت آسمان ها و کاینات را در خود منعکس سازد.


تمام روش هایی که در این جا گفته می شود مجموعه کارهایی است که ما باید انجام دهیم تا اولا موانع موجود در فکر و ذهن و اعماق باورهای خود را از سر راه اجرای صحیح قانون جذب برداریم و ثانیا بتوانیم به دلی دائما آرام و با ثبات دست یابیم که بتوانیم ارتعاشی مستمر و دائمی را هم نوسان و هم آوا با آهنگ جمعی کاینات در وجود خودمان تجربه کنیم. بیائید با هم روش های عملیاتی کردن قانون جذب در وجودمان را مرور کنیم:


1. شکرگذاری و سپاس دائم هر آنچه داریم و مقابلمان ظاهر می شود

این روش یعنی قدردانی از آنچه در هر لحظه داریم را می توانیم همیشه و همه جا اجرا کنیم. مثلا فرض کنید در اداره پست معطل ایستاده اید. به جای نق زدن و شکوه و گلایه از معطلی با خود بگوئید:


چه ساختمان زیبا و قشنگی را برای این اداره در نظر گرفته اند.

چقدر خوب و دوست داشتنی است وقتی آدم می بیند اداره به این بزرگی اینقدر تمیز است.

چقدر این کارمند پست صمیمی و مهربان و قابل تحسین است.

آن مادری که در صف ایستاده چقدر قشنگ با بچه اش رفتار می کند.

چه ژاکت زیبایی تن آن مرد پیر است.

حتما روز خوبی خواهم داشت.

یا وقتی در خیابان رانندگی می کنید با خود بگوئید:


من ماشینم را خیلی دوست دارم.

این اتوبان جدید فوق العاده درست شده است.

هر چند باران می بارد اما همین ریزش باران رانندگی را رویایی و خاطره انگیز می سازد.

چقدر خوشحالم که همه چیز ماشینم درست کار می کند.

توجه داشته باشید که هدف از این شیوه نگاه کردن مثبت و انرژی بخش عالم، ایجاد روحیه رضایت و فروتنی باطنی و در نتیجه شادمان ساختن دل یا همان حس ششم درونی وجودتان است. دلیلی هم ندارد که حتما در خصوص محیط و شرایطی که در آن قرار دارید به قدردانی و سپاس بپردازید. مثلا می توانید روی هر شی دیگری که در مقابل شما قرار دارد متمرکز شوید و آن را تحسین کنید. مثلا بگوئید:


این ساختمان روبرویی را چقدر با سلیقه و زیبا درست کرده اند.

با ایجاد این پارکینگ عمومی در آنسوی خیابان چقدر کار مراجعین به ادارات اطراف راحت شده است.

چقدر باجه تلفن در دو طرف خیابان وجود دارد و با اینکار تا چه حد مردم در برقراری تماس با هم راحت تر شده اند.

صندلی های انتظار موجود در این اداره چقدر زیاد است و در نتیجه مراجعین موقع انتظار زیاد سرپا نمی ایستند و این چقدر خوب است.

این پنجره های بزرگ چقدر خوب روشنایی و نور کافی را به داخل ساختمان و اتاق ها هدایت می کنند.

از اینجا که نشسته یا ایستاده ام چه نمای خوبی مقابل چشمان من قرار دارد.

این روش یعنی شکرگذاری و تحسین و سپاس مستمر و دائم نسبت به محیطی که در آن قرار داریم و چیزهایی که در اختیارمان است، باعث می شود روحیه ای شاد و باطنی آزاد و راحت پیدا کنیم و مضاف بر این افکار منفی گله مندی و نارضایتی فرصت جلوه گری و اظهار وجود مقابلمان پیدا نکنند.


در واقع هر وقت شما از یک چیز خوب تعریف می کنید. یک اتفاق میمون و مبارک را سپاس می گوئید. یک کار ارزشمند را مورد قدردانی قرار می دهید. در واقع به کاینات می گوئید:" لطفا از این چیز بیشتر به من بده!" و کاینات هم بلافاصله با محقق سازی آن در هستی به شما پاسخ می دهد:" بلی سرورمن! امر شما اجرا شد. " و شما در ادامه زندگی خود می بینید که تعداد این چیزهای زیبا و خوشایند و مطلوب در زندگی شما بیشتر از روز قبل می شوند و هر روز صحنه ها و اتفاقات و آدم های خوب و مثبت بیشتری سرراه زندگی شما سبز می شوند. این خاصیت قانون جذب است که به هر چه بیشتر توجه کنی و با هر موضوعی که بیشتر افکارت را متوجه آن سازی، آن چیز و آن موضوع در زندگی تو بیشتر محقق خواهد شد. بزرگی نقل می کند که انسان ها در آن دنیا با همان چیزهایی همدم و همنشین خواهند شد که در این دنیا می پسندند و تحسین می کنند. و قانون جذب می گوید ما همین الآن موجوداتی آن دنیایی و این دنیایی به طور همزمان هستیم.


روش اول عملیاتی ساختن قانون جذب می گوید به هر چه بگویی متشکرم مهماندار سفینه کاینات بیشتر از آن به تو هدیه می دهد. پس تا می توانی نسبت به خوبی های اطراف ات و آنچه به تو ارزانی داشته شده است سپاسگذار و قدردان باش.


2. برای خودتان یک جعبه جادویی آرزوها درست کنید

یک جعبه یا چمدان کوچک یا صندوقچه شیک و باارزش درست کنید و روی آن بنویسید جعبه جادویی آرزوهای من. بعد این جعبه را از هر چه عکس و نوشته و یادگاری جالبی که در بریده روزنامه ها و مجلات پیدا می کنید پر کنید. مثلا فرض کنید آرزو دارید صاحب یک خانه بزرگ با حیاطی وسیع و چشم اندازی جالب شوید. تصویری از این خانه رویایی و آرمانی خود تهیه کنید و آن را چاپ کنید و داخل این جعبه آرزوها قرار دهید. می توانید زیر این تصویر بنویسید :"خانه رویایی من که حتما به آن خواهم رسید." تصویری از اتومبیلی که دوست دارید. لباس هایی که می پسندید. جاهایی که می خواهید ببینید. حتی تصویری از حساب بانکی رویایی تان با هر مقدار پولی که می خواهید در آن موجود باشد. می توانید گامی فراتر بروید و یک دفترچه حساب بانکی برای خودتان درست کنید و مبلغ مورد نظرتان را در آن بنویسید و داخل جعبه جادویی قرار دهید. همیشه با خود تکرار کنید که کاینات همیشه به این جعبه سرک می کشد و حتی اگر درآن بسته هم باشد تمام محتویات آن را به طور دائم و مستمر مد نظر قرار می دهد و برایتان در گوشه ای از جهان به واقعیت تبدیل می کند. شک نکنید که این جعبه جادویی ارتباط شما با کاینات است. هر چه بخواهید و آرزو کنید را کافی است در این جعبه قرار دهید. می توانید سفارشات درخواستی خود را روی کاغذی بنویسید و داخل جعبه بگذارید. حتی می توانید با این جعبه برای دیگران هم چیزهایی سفارش دهید. کاینات بدون هیچ شرط و قید و بندی تمام سفارشات موجود در جعبه را محقق خواهد ساخت.


حتی در زندگی روزمره خود، زمانی که به جعبه هم دسترسی ندارید، مثلا وقتی داخل اتوبوس نشسته اید و یا در صف ترافیک منتظر مانده اید، می توانید چشمانتان را ببندید و آرزویی را در دل بگردانید و آن را به طور ذهنی و تجسمی داخل این جعبه قرار دهید. خواهید دید که صرف داشتن چنین جعبه ای به شما انرژی و قدرتی شگرف و شگفت انگیز می بخشد. اگر این روش را به کار بگیرید خواهید دید که وجود فیزیکی یک جعبه جادویی باعث می شود که مقاومت نامریی ذهن وفکر شما در مقابل امکان پذیری قانون جذب به شدت کاهش می یابد و هر گاه که یکی از آرزوهای سفارشی موجود در جعبه به واقعیت می نشیند، جادویی بودن این جعبه اسرار آمیز برای ذهن و فکر شما بیشتر آشکار می گردد. جعبه سحرآمیز آرزوهای شما می تواند همه چیز را در بر بگیرد. بنابراین در سفارش دادن و آرزو کردن اصلا محافظه کار نباشید و با دلی باز و جرات تمام اینکار را انجام دهید. انجام هیچ کاری برای کاینات غیر ممکن نیست. کاری نکنید که بعد از مدتی وقتی به سراغ جعبه آمدید و متوجه شدید که تمام سفارشات و آرزوهای ارسالی به جعبه تمام و کمال محقق شده اند، حسرت بخورید که چرا سفارشات بیشتری را به این جعبه نفرستادید!!؟


3. مستند سازی و مکتوب نمودن آرزوهایتان به همراه دلیل آرزو

چهار دفتر چهل برگ زیبا و جذاب برای خود تهیه کنید. روی یک دفتر بنویسید "شغل من" روی دفتر دوم بنویسید :"بدن من " و روی دفترهای سوم و چهارم هم بنویسید:"روابط من" و " خانه من".


شما باید در هر کدام از این دفترچه ها آرزوهای مربوط به آن دفترچه را همراه با دلیل آرزو و اینکه چرا چنین آرزویی را به دل خود راه داده اید. مثلا در دفترچه "بدن من" می توانید بنویسید:


من می خواهم وزن خودم را کم کنم و به وزن ایده آلم برسم.......


زیرا می خواهم احساس بهتری داشته باشم.

زیرا می خواهم خوش تیپ تر به نظر برسم و در نتیجه جذابیت بیشتری داشته باشم.

زیرا می خواهم بتوانم بعضی از لباس های مورد علاقه ام را که الان اندازه ام نیست با کم کردن وزن و لاغر شدن بپوشم.

زیرا می خواهم دچار بیماری های ناشی از چاقی مثل سکته مغزی و ایست قلبی یا بیماری های شایع دیگر در انسان های چاق نشوم.

یا می توانید بنویسید که من می خواهم یک آرایشگر خوب و ماهر پیدا کنم ....


زیرا می خواهم همیشه موهای سرم در بهترین حالت باشد.

زیرا با داشتن یک آرایشگر خوب و ماهر دیگر کمتر نگران خراب شدن موهایم هستم.

یا در مورد لباس می توانید بنویسید که من می خواهم چند تا لباس عالی داشته باشم ....


زیرا که با لباس های متنوع و عالی برای هر مناسبتی می توانم بهترین لباس را داشته باشم.

زیرا می خواهم خوش تیپ تر و جذاب تر به نظر برسم.

زیرا می خواهم مردم وقتی با من در لباس های عالی برخورد می کنند رفتار مثبت تری داشته باشند.

زیرا وقتی لباس خوب به تن دارم مردم بیشتر به من احترام می گذارند.

یا می توانید در مورد دندان های خود بنویسید که شما می خواهید هزینه زیادی را برای نگهداری و ترمیم و بازسازی و حفظ دندان هایتان در سال کناربگذارید....


زیرا وقتی دندان های سالم داشته باشم می توانم عمر بیشتری کنم و بدنی سالم تر داشته باشم.

زیرا دندان سفید و سالم به زیبایی انسان جلوه بسیار بیشتری می بخشد.

زیرا وقتی دندان های سفید و سالم داشته باشم راحت تر و بیشتر می توانم در جمع بخندم.

زیرا مجبور نیستم هر از چند گاهی درد شدید دندان و عفونت لثه و دهان را تحمل کنم.

توجه داشته باشید که وقتی شما روی مسائل مهم زندگی خود متمرکز می شوید و آنها را با ذکر دلیل ثبت می کنید، در واقع ضمن اینکه مساله مربوطه را از گوشه تاریک ذهن خود بیرون می آورید و مقابل روشنایی ذهنتان قرار می دهید. با ذکر دلیل، منطقی بودن و ضروری بودن آن را مشخص می سازید و از همه مهم تر با از ابهام خارج ساختن مساله، تمرکز بهتر و بیشتری روی آن موضوع فراهم می سازد. هر چه تمرکز فکر روی چیزی بیشتر شود، ارتعاشات مربوط به آن طلب و خواسته بیشتر و قوی تر و مستمر می شود و هر چه ارتعاش قوی تر و دائمی تر باشد، سرعت تحقق و واقعی شدن آن هم افزایش می یابد. این خاصیت یعنی شفاف سازی مسائل و افزایش تمرکز روی خواسته ها در روش مستند سازی آرزوها مهم ترین و برجسته ترین ویژگی این روش می باشد.


به همین شکل می توانید دفترچه "خانه من" و دفترچه های دیگر یعنی "شغل من " و "روابط من" را پر کنید.


مثلا در دفترچه "خانه من" می توانید بنویسید:


من می خواهم عالی ترین مبلمان و اثاثیه را برای خانه خودم پیدا کنم.

من می خواهم خانه ام را مرتب و منظم تر کنم.

من می خواهم قفسه های پلاستیکی چند طبقه در گوشه های خانه بگذارم.

من می خواهم در و دیوار و کف حمام و دستشویی را با یک کاشی زیبا و عالی فرش کنم.

و اکنون دلیل خواستن این چیزها را هم در همان دفترچه در کنار هر آرزو بنویسید.


مثلا بنویسید می خواهم عالی ترین مبلمان و اثاثیه را برای خانه خودم پیدا کنم و بخرم ....


زیرا تغییر دکوراسیون منزل باعث عوض شدن کامل حال و هوای خانه می شود و روحیه همه ساکنین خانه را متحول می سازد.

زیرا اهل مهمانی دادن و دعوت دوستان به منزلم هستم و با تغییر و زیبا سازی دکوراسیون احساس خوبی به من دست می دهد.

یا در مقابل آرزوی مربوطه به مرتب سازی منزل بنویسید:


من می خواهم خانه ام را مرتب تر و منظم تر سازم ....


زیرا وقتی همه چیز نظم و ترتیب داشته باشد آرام تر و آسوده تر هستم.

زیرا دیگران در مقابل این نظم و ترتیب فراوان حالت احترام می گیرند و تحسینم می کنند.

زیرا وقتی همه چیز سرجای خود باشد و نظم کامل در مورد تمام وسایل حاکم باشد، انجام کارها سریع تر انجام می شود و چیزهای مورد نیاز زودتر پیدا می شوند.

زیرا با مرتب سازی وسایل ضروری از وسایل غیر ضروری راحت تر تشخیص داده می شود و امکان خلوت کردن محیط بدون لطمه خوردن به کارها بیشتر فراهم می شود.

زیرا با نظم و ترتیب بیشتر فکر آدم دیگر لازم نیست به مسائل جزیی مثل یافتن گمشده ها صرف شود و انسان می تواند کارآیی بیشتری داشته باشد.

و همینطوردر مورد کاشی های حمام می توانید بنویسید:


من می خواهم کف و درو دیوار حمام و دستشویی را با بهترین کاشی ها فرش کنم....


زیرا جلوه و زیبایی بهتری به این دو محیط اصلی و خصوصی انسان می بخشد.

زیرا تمیز کردن و نظافت و بهداشت این دو محیط راحت تر و بهتر صورت می گیرد.

زیرا با اینکار قیمت خانه و منزل من بیشتر می شود.

زیرا با اینکار احساس بهتری نسبت به محل سکونت خودم پیدا می کنم.

و به همین ترتیب می توانید دفترچه های دیگر را پر کنید.


نکته مهم در روش مستند سازی آرزوها به همراه ذکر دلیل خواستن و طلب آنها، این است که نباید به چگونگی انجام آنها و سخت و آسان بودن تحقق آنها و یا زمان برآورده شدن این آرزوها کاری داشته باشیم و تمام این مسائل را به کاینات واگذار کنیم. در واقع بر اساس قانون جذب ما فقط می خواهیم و طلب می کنیم و اتفاقا اینجا چون می نویسیم و با دلیل طلب می کنیم به افکار مزاحم موجود در ذهن خود پیغام می دهیم که در طلب این آرزوها جدی هستیم و در نتیجه انتظار مقاومت کمتری از سوی آنها را داریم.


اگر به جای نوشتن دلیل آرزو ، وقت و انرژی خود را روی چگونگی و نحوه رسیدن به این آرزو صرف کنیم، فکرفورا خودش را مطرح می کند و شروع به عرض اندام نموده و با ذکر هزاران دلیل و اشکال در مقابل امکان تحقق این آرزوها سنگ اندازی می کند. همینطور اگر به زمان و هزینه برآورده شدن آرزوها فکر کنیم بازهم با مقاومت فکر و ذهن روبرو می شویم. وقتی هم مقاومت در میان باشد سیگنال منفی است که به سوی کاینات گسیل می شود و در نتیجه در نهایت کار، "ارتعاش آرزوی طلب شده" نمی تواند دامنه و شدت کافی برای هم ارتعاشی با کاینات را پیدا کند. به همین خاطر در قانون جذب مکررا گفته می شود که اصلا نگران منبع تامین و چگونگی اتفاق افتادن وقایع نباشید و به اینکه کی و کجا قرار است آرزوها تحقق یابند و چه کسانی در آن دخیل اند و شکل تحقق اش چطوری است کاری نداشته باشید. بر طبق قانون جذب اگر مطمئن اید که تردید و دودلی در فکر و ذهنتان وجود ندارد و یقین و توکل دل شما را آرام و مطمئن ساخته است، فقط کافی است بخواهید، کاینات مانند معاونی بسیار قدرتمند در کمترین زمان همه چیز را برایتان مدیریت و هماهنگ می سازد و نتیجه را دودستی تقدیم شما می سازد.


4. استفاده از قدرت تجسم و زنده نمایی ذهنی موسوم به واقعیت مجازی

در این روش شما مثل یک کارگردان فیلم آرزوهای خود را به طور دقیق با در نظر گرفتن همه ریزه کاری های صحنه و البته با حضور خود به همراه تمام احساسات (یعنی همه حواس پنج گانه بینایی و شنوایی و لامسه و بویایی و چشایی و همینطور حس ششم یعنی همان دل و قلب خودتان) در ذهن خود مجسم کنید و در آن زندگی کنید!


بله درست فهمیدید! باید در فیلم زنده و جانداری که از رسیدن به آرزویتان در ذهن کارگردانی می کنید زندگی کنید. آن را با تمام وجود حس کنید و این امکان را برای جسم و روح خود فراهم کنید که انگار به آرزوی خود رسیده اید و در حال تجربه و استفاده از آن هستید.


یک کارگردان وقتی فیلمی می سازد چه می کند؟ جواب کاملا مشخص است. همه چیز را مد نظر خود قرار می دهد. اینکه صحنه در محیط باز باشد یا در فضای بسته. اینکه نور چگونه باشد. چه لباس هایی تن هنرپیشه ها باشد. چگونه با هم صحبت کنند و به هم نگاه کنند و با یکدیگر رفتار کنند. جزئیات دکوراسیون چگونه باشد. در روش زنده نمایی تجسمی شما به عنوان کارگردان فیلم مجازی ذهنی خود حتی باید پا را از این محدوده فراتر بگذارید و خودتان هم به عنوان کارگردان و هم به عنوان هنرپیشه نقش اول به ایفای نقش بپردازید. یعنی باید در فیلمی که می سازید کاملا غرق شوید و آن را با تمام وجود تجربه کنید. در این حالت نه تنها نور و صدا و دکوراسیون و محیط را باید بازسازی کنید. بلکه باید روی چیزی که می چشید و می بوئید و لمس می کنید و حتی احساسات لحظه به لحظه درونی خود هنگام پخش فیلم نیز تمرکز داشته باشید. اگر اینقدر واقعی و جدی در فیلم ذهنی خود غرق شوید خواهید دید که دریچه های ارتباط دل شما با کاینات همگی باز می شوند و ذهن و فکر شما به هیچ وجه نمی تواند به عنوان یک مانع مقاوم بین ارتعاشات درونی آرزوهای شما و ارتعاشات کاینات ظاهر گردد.


احساس باشکوه و عالی که هنگام تجسم ذهنی برآورده شدن آرزوها در ذهن خود ایجاد می کنید، آنچنان حالت خوش و دل گشایی و نشاط عالی را در وجود شما زنده می کند که ارتعاشی فوق العاده قدرتمند را در خصوص آن آرزو به کاینات گسیل می دارد. شما می توانید از این روش در تمام مواقع استفاده کنید. هروقت احساس ناخوشی و دلتنگی و دلشوره و دل افسردگی و دل مردگی به شما دست داد، فورا می توانید چشمانتان را ببندید و آرزویی را نیت کنید که باعث دلخوشی و دلشادی و دل آرامی شما شود. چیزی که در ذهن شما می گذرد را فقط شما می بینید. بنابراین در صحنه پردازی فیلم ذهنی و تجسمی خود می توانید بالهای خیال خود را باز کنید و هر چه می خواهید را در صحنه قرار دهید. هرچه شوق و شور و هیجان بیشتری در فیلم ذهنی شما ایجاد شود کاینات آن صحنه از فیلم را زودتر واقعی می سازد. این رسم قانون جذب است.


در روش تجسم نمایی آرزو در ذهن ما از این اصل استفاده می کنیم که:" اگر یک فکر احساس بدی در ما زنده کرد آن فکر بد است!" به زبان دیگر احساس درونی که ما در اعماق دل خود حس می کنیم می تواند به عنوان راهنمایی برای اینکه بفهمیم آیا فکری که الان مشغولش هستیم خوب یا بد است به کار گرفته شود. استفاده از دل به عنوان وسیله ای برای هدایت افکار در قانون جذب ابزاری مهم و کلیدی است. ما به عنوان یک موجود خالق و آفریننده در این دنیا قدرتی جادویی داریم به نام "تقاضا می کنیم و فوری کاینات اجابت می کند!" اما این قدرت جادویی توسط فکر مهار می شود و تضعیف شده و حتی بسیاری مواقع مسدود و ناتوان می گردد. اگر بتوانیم مقاومت فکر را از سرراه برداریم می توانیم دوباره به قدرتی که از ابتدای تولد همراه ما بوده دست یابیم. از آنجا که فکر احساس قدرتنمایی فراوانی می کند و هر چه با او درافتد را محکوم می کند نمی توان با خود فکر به جنگ فکر رفت و لااقل اگر بتوان این کار را کرد بسیار مشکل است. اما راه دیگر احساسی است که هر فکری در دل ما ایجاد می کند. فکر و احساس فکر ارتباط مستقیم و تنگاتنگی با هم دارند. ما برای اینکه بفهمیم یک فکر بازدارنده و ضد ارتعاش کایناتی است یا آرام ساز و مقوی ارتعاش کافی است به احساسی که از هر فکر در دل ما ایجاد می شود دقت کنیم. اگر احساس خوب بود آن فکر خوب است و اگر احساس ناخوشایند بود آن فکر ناخوب است.


با روش تجسم ذهنی یا واقعیت مجازی ما در واقع روی احساس خود اثر می گذاریم و به صورت غیر مستقیم فکرهای خوب و مثبت و انرژی بخش و امیدآفرین را در ذهن خود جایگزین می کنیم. ما با کنترل و هدایت احساس درونی خودمان امکان باز شدن دریچه ارتباط خود با کاینات را فراهم می کنیم. این روش فوق العاده قدرتمند است.


5. پولدار نمایی یا تقویت احساس توانگری

در این روش شما یک حساب بانکی مجازی در ذهن خود ایجاد می کنید. به عبارت دیگر با وجودی که ممکن است در هیچ بانکی پول نداشته باشید اما فرض می کنید که یک حساب بانکی پر از موجودی دارید که به کمک آن تمام هزینه های خود را پرداخت می کنید و با آن هر چه بخواهید را می خرید. درست انگار چنین حسابی وجود دارد و شما دیگر هیچ نگرانی از بابت کم پولی و نداری دیگر به ذهن خود راه نمی دهید. می توانید برای زنده نمایی و واقعی سازی این احساس از دسته چک های بلااستفاده یا دفترچه های بانکی باطل شده استفاده کنید. همینطور می توانید از برنامه های حسابداری کامپیوتری هم کمک بگیرید. حتی می توانید یک دفتر بخرید بنام دفتر حسابرسی روزانه و درآن میزان پول های واریزی به حساب خود و برداشت ها از حساب را یادداشت کنید. ممکن است بگوئید که این کارها تخیلی و توهمی است و بدرد نمی خورد اما نکته کلیدی اینجاست که ما هدفمان تاثیر گذاری مستقیم روی احساس تنگدستی و فقر موجود در اعماق دلمان و دست کاری و تغییر این احساس به حس باشکوه توانگری و دارا بودن است.


نکته کلیدی این روش آن است که تا حدامکان آن را واقعی و باور کردنی کنیم. ابتدا باید در دفتر موجودی مجازی خودتان فرض کنید که یک میلیون تومان موجودی دارید. اینکه این مبلغ از کجا آمده را به کاینات واگذار کنید و فرض کنید که به یک روش درست و سالم این مبلغ به حساب شما واریز شده است. و شما باید آن را خرج کنید. یعنی در ستون بستانکاری یا دریافتی ها این یک میلیون تومان را بنویسید و بعد شروع کنید به خرج کردن آن به هر شکلی که دوست دارید. می توانید هم این پول را یکجا خرج کنید و یا می توانید با دقت و حساب و کتاب از آن برای خرید چند جنس استفاده کنید. نکته این روش در احساس خوش و خوبی است که از خرید کردن و پول خرج کردن باید در وجود شما زنده شود. در بخش هزینه ها یا مخارج با ظرافت و وسواس کامل بنویسید که تومان به تومان این پول را چه جوری خرج کرده اید. برای هر خرجی که می کنید شرح و توصیف کاملی ثبت کنید. مثلا بنویسید سه هزارتومان برای خرید یک مداد زیبا و شیک خرج کردم یا بنویسید که یک جفت کفش ورزشی گران قیمت آدیداس با ظاهری فوق العاده و بی نظیر برای خودم خریدم و یا برای خرید بهترین گوشی موبایل اینقدر هزینه کردم. همه این یک میلیون تومان را می توانید همین امروز خرج کنید یا بخشی از آن را برای فردا نگه دارید. اما ما پیشنهاد می کنیم که تا می توانید همین امروز حساب را به صفر برسانید. فردا که از خواب برمی خیزید در بخش واریزی حساب خود بنویسید دو میلیون تومان و تا غروب فردا برای این دومیلیون تومان هزینه سازی کنید. روز بعد این رقم را سه میلیون و روز چهارم به چهار میلیون برسانید. روز پنجاهم مجبورید برای پنجاه میلیون تومان هزینه سازی کنید و روز سیصدم شما سیصد میلیون تومان پول دارید که باید برای خرج کردن آن فکری بیاندیشید. اگر این بازی را برای یکسال هر روز انجام دهید خواهید دید که بیش از شصت و شش میلیارد تومان پول خرج کرده اید.

مهم ترین تاثیری که این بازی ذهنی دارد تقویت احساس تجسم شماست. بعد از چند هفته از شروع این تمرین خواهید دید که چند هفته ای که گذشت شما تمرکزتان بیشتر از آنکه روی پول باشد روی خرج کردن درست و حسابی آن مبلغ است و با این قابلیت شما متوجه خواهید شد که توانایی شما در تجسم توانگری خود تا حد بی نظیری افزایش یافته است. جالب است بدانید اکثر افراد تجسم های خود را واقعا زیاد جدی نمی گیرند و تمرین نمی کنند. خیلی از مردم ارتعاشات درونی خود را به آنچه مشاهده می کنند سنجاق می کنند نه به آنچه تجسم می کنند. به عبارتی رویا دیدن و تجسم کردن در بین انسان های امروزی جدی قلمداد نمی شود. اما با انجام این تمرین تجسمی توانگری شما خواهید دید که هر چه بیشتر در تجسم های خود این بازی را تمرین می کنید درزندگی واقعی به همان نسبت آرزوهای بیشتری از شما برآورده می شود و انتظارات و درخواست های قلبی شما زودتر تحقق می یابند. به عبارت دیگر شما با تمرین روی این روش، یعنی توانگر نمایی و تجسم پولدار بودن، مرکز توجه خود را جابجا می کنید و ارتعاشات جدیدی را در زندگی خود به کاینات گسیل می دارید که کاینات هم با برآورده کردن آرزوی مربوطه به این ارتعاشات بیشتر جواب می دهد.


اگر قرار باشد که شما همیشه توجه و دقت خود را معطوف به وضعیت فعلی خود نمائید، بدیهی است که آینده شما مثل همین الانتان خواهد بود. اما اگر توجه خود را به سمت ایده های در حال گسترش عالی معطوف کنید، یعنی همان چیزی که در روش توانگر نمایی ارائه می شود در نتیجه کاینات به ارتعاشات این افکار جدید پاسخ خواهد داد و آینده شما بسیار بهتر از الآنتان خواهد شد. برای کاینات فرقی نمی کند که منبع ارتعاش ساطع و فرستاده شده از سمت شما کدام فکر بوده است. اینکه ارتعاش حاصل در اعماق وجود شما مربوط به شرایط فعلی زندگی تان است و یا به خاطر فضای تجسمی این ارتعاش ایجاد شده، برای کاینات تفاوتی ندارد. بنابراین به محض اینکه شما با درگیر شدن در بازی تجسمی توانگر نمایی ارتعاشات جدیدی به کاینات می فرستید کاینات می فهمد که به دلیلی سمت توجه شما به سوی دیگری متوجه شده است و در نتیجه ارتعاش مربوط به سمت جدید را در دستور کار خود قرار می دهد. یعنی ارتعاش مربوط به توانگر شدن و بهبود شرایط مالی شما را دریافت نموده و اجابت می کند. شما می توانید این بازی را دریک زمان کوتاه انجام دهید و یا اینکه آن را به مدت یکسال و حتی بیشتر ادامه دهید.


اوایل کار ممکن است این بازی مسخره و بی معنا جلوه کند. اما هر چه بیشتر بازی کنید قدرت تجسم و تصور شما وسیع تر می شود. و با گسترش قدرت تجسم شما بیشتر روی جنبه شادی بخش و خوشایند این بازی متمرکز می شوید و سعی می کنید آن را بامزه تر سازید و به همین میزان هم مرکز توجه غالب ذهن شما جابجا می شود.


در واقع وقتی دارید در تجسم خود چک می کشید و برای هر هزینه ای که خرج می کنید یادداشتی می نویسید، جهت ذهن خود را روی نوشتن متمرکز می کنید و در نتیجه هیچ احساس مقاومتی در وجود خود هنگام نوشتن چک ها احساس نمی کنید چرا که ترسی از بابت کم شدن پول و یا از دست دادن چیزی ندارید. شما در این حالت بی مقاومتی ذهن، به واقع شروع می کنید به نوشتن آرزوهای خود و به تعبیری دیگر به صورت رودرو با کاینات بدون هیچ واسطه ای به نقل آرزوهای خود می پردازید. ذهن شما هم خودش را عقب کشیده چرا که گمان می کند قضیه بازی است و دلیلی برای سنگ اندازی و دخالت وجود ندارد. غافل از اینکه شما در طول این بازی فرصت پیدا کرده اید که به کاینات بگوئید دقیقا چه آرزوهایی دارید و چقدر از رسیدن به این آرزوها خوشنود خواهید شد. در این غفلت و بی خبری ذهن و فکر هم کاینات به سرعت ارتعاشات آرزوهای ما را گرفته و به سراغ کار خود یعنی برآورده کردن آنها و تغییر شرایط زندگی فعلی ما برمی خیزد و دیری نمی گذرد که ناگهان فکر و ذهن خودش را درشرایطی واقعی و تغییر کرده و متفاوت با قبل می بیند و ناباورانه آن را باور می کند و می پذیرد و در حقیقت بدون هیچ مقاومتی تسلیم می شود.


با مرور زمان متوجه خواهید شد که به یمن این بازی هیجان انگیز و شادی آفرین، نه تنها وضع مالی شما به شدت بهبود یافته است بلکه همه چیزهایی که در طول این بازی هنگام بدست آوردنشان و خریدنشان احساس خوبی در شما زنده کردند هم به زندگی شما وارد می شوند.


می توانید بازی را همین الان شروع کنید و چند ساعت بعد تمام کنید. و بعد زمانی دیگر هر وقت خواستید به سراغ این بازی بیائید یا می توانید آن را به طور دائم و مستمر ادامه دهید. این بازی هیچ قاعده و قانونی ندارد. باید و نبایدی در کار نیست. هرچه هست قدرت تجسم و خیال پردازی شماست. باید بال های خیال خود را باز کنید و روی خرج کردن پول هایی که هر روز بدست می آورید تا می توانید خیال پردازی کنید. با ادامه این بازی می بینید که هر روز ایده های جدیدی به ذهن شما خواهد رسید و آرزوها و انتظارات شما از زندگی بیشتر خواهند شد. انتظارات جدید ارتعاش های جدیدی را باعث خواهند شد و در نتیجه می توان گفت که بازی توانگر نمایی مهم ترین کاری که انجام می دهد جابجایی مرکز ارتعاش توجه و تمرکز شما با حداقل مقاومت و دخالت فکر بهانه جو و مانع تراش است. بر طبق قانون جذب با جابجا شدن و تغییر ارتعاش، کاینات شرایط زندگی جدیدی مقابل شما ظاهر خواهد ساخت و در نتیجه آینده شما به طور کلی متحول خواهد شد.


6. مدیتیشن یا تن آرامی

در این روش شما با کمک شیوه های مرسوم مراقبه و مدیتیشن سعی می کنید ذهن و جسم خود را آرام و بی خیال و آسوده سازید. برای مدیتیشن می توانید در یک فضا با تهویه مناسب دراز بکشید و نفس های عمیق بکشید و تمام بدن خود را برای یک ربع شل و بی حرکت نمائید یا می توانید با تمرکز روی نفس های خود کاری کنید که فکر و ذهن شما برای چند دقیقه ای از حرکت بازایستد و همه تمرکز شما روی نفس هایتان متمرکز شود. یا اینکه می توانید در یک محیط ساکت و آرام به موزیکی ملایم گوش دهید یا به پیاده روی در فضای سبز و باز بپردازید و یا حتی بدوید و ورزش کنید. حتی می توانید به عبادت و راز نیاز با خالق کاینات مشغول شوید و از او برای آرام شدن و راحت شدن کمک بگیرید. منظور این است که با آرام سازی بدن خود ذهن خود را آرام کنید. و چند دقیقه ای موتور تولید فکر خود را متوقف کنید تا فرصت یابید و آرزوهای خود را بدون حضور مانعی به اسم فکر به کاینات ابلاغ نمائید. ورزش هایی مثل یوگا، تای چی و حتی شنا و کوهنوردی و پیاده روی در آرام سازی تن وروان و ذهن و جسم شما بسیار کارساز و موثر هستند. باید یاد بگیرید که هر وقت دچار تنش و دل شورگی و دل مردگی شدیم، سریعا با یکی از تکنیک های مدیتیشن حال وهوای دل خود را به وضعیت پرنشاط و شاد و آرام و طبیعی اش برگردانیم. مدیتیشن باید بخشی دائمی از زندگی ما شود.


7. رهگیری خواب ها و رویاها

همه ما در طول شبانه روز وقتی می خوابیم در خواب رویا می بینم. این رویا می تواند بسیار شیرین و جذاب باشد و یا به صورت کابوسی دلهره آور و تکاندهنده در خوابمان ظاهر شود. رویاها انعکاس افکار ما هستند. بنابراین ما با رهگیری و شکار رویاهای خودمان می توانیم بفهمیم که آیا افکارمان با کاینات مشکلی دارند یا خیر. برای اینکار به محض اینکه از خواب بیدار می شویم باید دقت کنیم که احساس و مزه خوابی که داشتیم می دیدیم چگونه بود. اگر احساس خوبی بود نشان می دهد که افکار ما حتی در عمیق ترین لایه های خود نیز در مقابل ارتعاشات کاینات مقاومتی از خود نشان نمی دهد و به بیان راحت تر با قانون جذب در هماهنگی کامل است. اما اگر موقع بیدار شدن احساس ناخوشایندی در وجودمان موج می زد، باید بلافاصله متوجه شویم که افکاری که الان بر ذهنمان غالب شده اند به صورت مانعی جدی در مقابل درخواست هایی که از کاینات داریم مقاومت می کنند و در نتیجه با ناآرام سازی دل ما سعی می کنند سمت توجه ما را از آرزوها و درخواست هایمان به سمتی ناخوشایند هم ارتعاش با خودشان برگردانند. در این موارد باید با دقت و استفاده از روش های دیگر سعی کنیم براین افکار مزاحم فایق آئیم و آنها را از خود دور کنیم. احساسی که رویاها ایجاد می کنند شاخص هایی هستند که با آنها می توانیم هماهنگی و انطباق افکارمان را با کاینات به طور دائم رصد کنیم و از این بابت بسیار حائز اهمیت هستند.


8. ماشین تایپ جادویی یا دفتر سحر آمیز شما

یک دفتر زیبا و گرانقیمت بخرید و روی آن بنویسید دفتر سحرآمیز زندگی خودتان. بعد در طول روز هر چه بخواهید را می توانید در این دفتر بنویسید و آن را در جای پاکیزه و مقدسی از خانه یا محل کار خود نگه دارید. تجسم کنید که این دفتر یک خاصیت سحرآمیز دارد. به این شکل که هر چه در آن بنویسید توسط کاینات مستقیما خوانده می شود و به صورت آرزوی رسمی و ابلاغ شده پذیرفته و کاینات بلافاصله و بدون اینکه منتظر دستورات اضافی از مراجع دیگر مثل فکر و ذهن شما شود آن دستورات را اجرا می کند. مثلا فرض کنید امروز می خواهید بدون هیچ دردسری به بازار بروید و ضمن اینکه در شلوغ ترین قسمت خیابان جای پارک مناسبی پیدا کنید هر چه می خواهید هم بدون دردسر با قیمتی بسیار مناسب مقابل چشمانتان ظاهر شود. این را در دفترچه سحرآمیز بنویسید و بعد مطمئن و با یقین آن را درجای مربوطه قرار دهید و به سراغ کار خود بروید. خواهید دید که به شیوه ای سحرگونه و اعجاب آور بخش اعظم آرزوهای نوشته شده در دفترچه سحرآمیز در طول روز برایتان محقق می شود. انگار واقعا کاینات در غیاب شما و چه بسا درست هنگام نوشتن درخواست ها به سراغ دفترچه آمده و تک تک نوشته های شما را یادداشت کرده و سریعا برای واقعی سازی اقدام نموده است. اینکه بعضی از درخواست ها نیمه کاره اجابت شده اند و یا بعضی دیگر جواب نداده اند اصلا نباید باعث نگرانی شما شود. آماده کردن یک صبحانه ساده چند دقیقه بیشتر وقت نمی گیرد اما آماده سازی یک ناهار مفصل ممکن است چندین ساعت وقت بخواهد. به کاینات اعتماد کنید و یقین داشته باشید که در زندگی شما هر چه رخ می دهد به خیر و مصلحت شماست.


به جای دفتر سحرآمیز اگر اهل کامپیوتر و تایپ هستید می توانید یک فایل کامپیوتری برای خود باز کنید و درخواست های خود را در آن بنویسید. اسم این فایل را هم می توانید پوشه سحرآمیز خودتان نامگذاری کنید. خواهید دید که این روش به طرز حیرت آوری جواب می دهد و آرامش و اعتماد به نفس و اطمینان قلبی عجیبی را در وجود شما جاری می سازد.


9. کاینات را معاون خود کنید و به او هم کار بدهید

فرض کنید صاحب یک کارخانه بسیار بزرگ به بزرگی کل دنیا هستید. بعد فرض کنید که معاونی دارید به اسم کاینات که بسیار خوب تمام گوشه و کنار این کارخانه را می شناسد و از تمام ریزه کاری های آن سردر می آورد. حتی این معاون زیرک و کارکشته سابقه تک تک افراد موجود در این کارخانه را در ذهن خود نگه می دارد و می داند که هر کسی در چه کاری ماهر است و از عهده چه کاری بهتر برمی آید. این معاون کارکشته حتی می داند که هر کارمندی چه موقع بیکار است و می تواند به کار گرفته شود.


بعد شما به عنوان صاحب این کارخانه غول پیکر صبح که از خواب بیدار می شوید می خواهید یک سری کار انجام دهید. کارهایی مربوط به شغل و حرفه خود، کارهایی در ارتباط با مسائل مالی زندگی خود، کارهایی مرتبط با خانواده و روابطه زناشویی خود، کارهایی در رابطه با تحصیلات خود، کارهایی مربوط به سلامتی جسمی و روانی خود و حتی کارهایی که باید برای دیگران انجام دهید. کارهایی که برای پدر و مادر و اقوام و نزدیکان و دوستان وآشنایان و همکاران و خلاصه صدها کار مختلف دیگر. طبیعی است که به تنهایی از پس همه این کارها برنمی آئید. چرا که ساعات مفید و آزاد و کارآیی شما محدود است و نمی توانید تمام زندگی خود را وقف کار و تلاش کنید و ساعاتی در روز را برای استراحت و تفریح خود نیاز دارید. خوب پس باید چه کنید. اگر به همه کارها نرسید چه بسا ضرر کنید و آسیبی جدی به زندگی شما بخورد و اگر سعی کنید همه کارها را شخصا انجام دهید بدون شک از پا در خواهید افتاد.


اما شما یک معاون بسیار کارکشته و آماده به خدمت هم دارید که حقوق می گیرد تا به شما خدمت کند و آن کسی نیست جز کاینات. خوب به این معاون هم کار بدهید. برای اینکار لیستی از کارهایی که باید انجام شوند را روی کاغذ بنویسید. بعد آنهایی که دوست دارید خودتان انجام دهید و از انجام آنها لذت می برید را برای خودتان بردارید و آنهایی که عملا انجامشان از عهده شما خارج است را به کاینات واگذار کنید. کافی است روی کاغذ دو قسمت آماده کنید. در یکی کارهای خوشایند خودتان را بنویسید و در قسمت دیگر کارهایی که به معاون خود واگذار کرده اید. بعد قسمت مربوط به معاون را پاره کنید و روی تاقچه یا میز کار یا کشو یا هرجایی که دوست دارید بگذارید و به معاون اطمینان کنید که خودش برای آنها راه چاره ای پیدا کند. نگران اینکه چه بلایی سر این کارها می آید و نتیجه اش چه می شود نباشید. به توانایی ها و قدرت و قابلیت بیکران کاینات ایمان و یقین داشته باشید و با فراغ بال و آسودگی خاطر به چندتا کاری که برای خودتان برداشته اید برسید. خواهید دید که آخر وقت یعنی زمانی که به خانه برمی گردید و مشغول استراحت شده اید معاون کارکشته هم بیکار نبوده و بسیاری ازامور محوله به خودش را به نحو عالی به انجام رسانیده است. جالب است وقتی متوجه می شوید که جناب معاون برای انجام بعضی از امور از مخالفین و حتی بدخواهان شما هم کمک گرفته و آنها را بدون اینکه متوجه باشند وادار ساخته به نفع شما کار کنند. انگار معاون شما علم غیب دارد و می داند که چه کسی چه زمانی در کجا قرار دارد و بسیاری از کارها به طور تصادفی و شانسی انجام شده اند. وقتی آخر وقت نتایج کارها را مرور می کنید از داشتن چنین معاونی به خود خواهید بالید.


مطالب پیشنهادی:

ورزش یوگا چیست؟

پایه‌ی علمی قانون جذب 

قانون جذب چیست ؟

یازده راهی که "قانون جذب" می تواند زندگی شما را بهبود بخشد