(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

راز و رمز تهیه خوراک سبزیجات رژیمی

 


مواد لازم برای ۴ الی ۵ نفر :

ا ـ سینه مرغ ۵۰۰ گرم

۲ـ قارچ ۱۵۰ الی  ۲۰۰ گرم

۳ ـ  پیاز ۱ عدد

۴ ـ سس سفید نصف الی سه چهارم لیوان  ( شیر نصف لیوان و آرد یک قاشق )

۵ ـ  سیب زمینی ۲ عدد

۶ ـ نمک و زردچوبه و فلفل سیاه و قرمز و زنجبیل به مقدار کافی

۷ ـ روغن ۱ قاشق غذاخوری

۸ ـ فلفل دلمه ای در رنگهای مختلف خلال شده  (نصف الی یک پیمانه ) 

طرز تهیه :

 چیکن استروگانف  جزئ غذاهای پر طرفدار بوده و ظرف مدت کوتاهی تهیه میشود . من سعی می کنم  همیشه این غذا را بدون کره و  خامه وبا روغن  درست کنم و به همین خاطر اگر سیب زمینی سرخ شده را در نظر نگیرید میزان کالری پایینی داشته و حتی بیمارانی که دارای فشار خون بالا و دیابت هستند و یا رژیم کم کالری دارند میتوانند با خیال راحت این غذا را مصرف کنند .

۱ ـ سینه مرغ را با کارد برش هایی به طول یک انگشت و ضخامت یک سانتی متر برش داده ، قارچها را خوب شسته و به چهار قسمت تقسیم کنید .

۲ ـ پیاز خرد شده را بدون روغن  در ماهیتابه تفت داده بعد سینه مرغ و ادویه جات و نمک را اضافه کرده و تفت می دهیم (البته در اینجا با کره یا روغن بایستی تفت داده شود که میتوانید بدون روغن هم این کار را انجام داد )

پس از مدت کوتاهی گوشت مرغ، آب می اندازد .  درب ظرف را ببندید تا با همان آب پخته شود ظرف ۲۰ دقیقه الی نیم ساعت پخته میشود .آب گوشت که تبخیر و مرغ پخته  شد شعله را خاموش کنید .

۳ ـ قارچ را در ماهیتابه ای که داغ است باز بدون روغن تفت دهید و پوست یک یا نصف لیموترش را در آن رنده کرده وآب لیمو را گرفته روی قارچ بریزید و پوست لیموترش را در ماهیتابه انداخته تا عطر خوبی به غذا بدهد و آخر سر از داخل غذا در آورد و دور بیندازید . (کسانی که این مراحل را بدون روغن نمی پسندند  میتوانند با روغن تفت دهند ) وقتی قارچ آماده شد یک قاشق غذا خوری آرد و یک قاشق روغن زیتون اضافه کرده  و مدت کوتاهی هم بزنید و بعد کم کم شیر را اضافه کرده و صبر کنید تا به غلظت مناسب برسد . (در این مرحله باز هم به جای آرد و شیر میتوان از سس سفیدی که از کره و آرد و شیر تهیه شده استفاده کنید )

  این غذا  بدون فلفل دلمه ای  ( به علت حساسیت بنده ) درست شده ولی با فلفل دلمه ای خیلی زیبا تر میشود و در صورت استفاده ،فلفل دلمه ای را هم به گوشت اضافه کنید تاپخته شود

۴ ـ گوشت و قارچ را مخلوط کرده

۵ ـ سیب زمینی خلال  و سرخ شده  را در کنار مخلوط گوشت و قارچ  در دیس بکشید .

بسیاری از دوستان بارها از من طرز تهیه غذاهای رژیمی و کم کالری و مخصوص برای بیماران دیابتی و ... خواسته اند.  در این غذا با حذف خامه و کره و حتی سرخ کردن میتوانید غذای لذیذ و خوشمزه ای درست کنید که تفاوتی از نظر مزه نداشته ولی در عوض سالمتر بوده . من بارها در مورد غذاهای آب پز در این سایت تاکید کرده ام و تمام غذاهایی را که  می بینید با حذف کردن مرحله سرخ و جایگزین کردن روش آب پز غذایی تهیه کنید که حتی بیماران و افرادی که تحت رژیم هستند نیز از خوردنش لدت ببرند  . یعنی همان کاری که من بیشتر مواقع انجام میدهم . استفاده از روغن زیتون در حد متعادل برای سلامتی بسیار مفید بوده و جزئ روغنهایی است که نباید در معرض حرارت بالا قرار گیرد چون نقطه دود این روغن پائین میباشد .

مطالب پیشنهادی

آمادگی سازمانهای غیر دولتی در حوادث و بلایا

آمادگی ملی و سازمانی در مقابله با زلزله و مدیریت بحران

آمادگی ملی در مقابله با زلزله

راهکارهای پیشگیری از پیامد های سیل

سلامت روان کودکان در بلایا طبیعی

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.